Revine portbagajul auto?

Ati vazut ca au reinceput sa apara portbagajele auto? Toti cretineii au inceput sa isi puna pe masini barele alea orbile, care banuiesc ca sunt gratis, ca am vazut la o groaza de loganişti. Imi iau barele si poate peste 10 ani, cand o sa am nevoie vreodata sa duc mobila la ţară, imprumut de undeva un portbagaj. Lasa-le acolo, sa fie. Alea de-a lungul masinii mai sunt cum mai sunt, dar alea de-a latul sunt moartea pasiunii. Romanul inca duce dorul daciei 1300 si butoiului de varza pe care il cara de la ţară la oraş si invers.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

61 comentarii

  1. Un Thule de imprumut este ideal!
    Traiasca nasu’ care are 2…
    :D

    00
  2. pai sincer si eu m-as uita ciudat daca as vedea 2 biciclete pe un c1 …. mi se pare prea mica masina ca sa mai pui si 2 biciclete deasupra. nu este facut pentru asa ceva. C1 este facut ca masina de oras , ori in oras nu ai ce face cu bicicletele pe masina , decat daca ramai blocat in trafic :)

    00
  3. E foarte util cand te phoote nevasta la cap.

    00
  4. Probabil trebuie sa treaca zeci de ani ca sa le treaca romanilor obsesia masinilor cu portbagaj maaare, si la spate, si pe deasupra, si prin fata daca s-o putea (sa mute motoru sub bancheta din spate sa faca si in fata un portbagaj…).
    D-aia avem Dacia Logan (model bazat pe aceeasi platforma cu Nissan Micra si Renault Modus) care are portbagaj mai mare decat Chrysler 300C, BMW Seria 7 sau Rolls Royce Phantom (nu-i gluma, cautati pe net)

    00
  5. Eu rabatez scaunul mortului, daca sunt singur, sau scot bancheta din spate si bag saci de ciment si glet si plm. Portbagajul e plin de scule , cutii, sticle 1/2 pline cu ulei de motor; cacaturi pe care nu le folosesc niciodata.

    Also, toata lumea de mai sus foloseste protbagaj doar pentru „relax” .Ei nu cara bagaje, doar biciclete si barci cu motor. Merg cu degetele in cur in excursie, dar sa nu lipseasca biciletele si schiurile.

    00
  6. Asteapta sa (re)apara si husele.. atunci sa vezi .. :))

    00
  7. Eu am in permanenta barele pe masina, in plus am din decembrie pana in martie suporturile pt schiuri atasate pe ele, iar din aprilie pana in noiembrie suporturile de bicicleta.Se monteaza si se demonteaza suficient de greu sau nu le dau jos cand nu le folosesc.Nu am Logan ci Citroen C1. Recunosc ca se uita foarte ciudat la mine participantii la trafic mai ales cand am si 2 biciclete pe el :)

    00
  8. A…si nu sunt gratis. Barele cam 150, suporturile de bicicleta tot in jur de 150 si cei de schi in jur de 50.Daca mai pun la socoteala si cutia pe care o pot pune tot pe barele alea se fac vreo 450 de euro tot setul :D

    00
  9. @ionel: Pare, dar nu m-am referit la nimeni in particular. Asta vad cand citesc comentariile alea.

    00
  10. Zoso nu ai gasit alt subiect sau incepi sa o iei razna ? Unii chiar au nevoie de suportul ala, nu vorbim aici de carat mobila ci de transportat schiuri sau portbagaj de tip barca. Mai ales la masinile mai mici care nu au portbagajul suficient de mare este o problema. Adica ar trebui sa renuntam la ele pentru ca Zoso are complexe fiind marcat in copilarie de daciile 1300 care transportau mobila si butoaie de varza.
    Daca taceai filosof ramaneai.

    00
  11. @zoso: sunt luate pe cand lucram pe bani in Franta cu banu jos :)
    @KillerINC: gresit. C1 nu e neaprat masina de oras.Are 4 usi, 68 de cai putere si viteza maxima atestata de producator 160km/h. Se poate incadra perfect in categoria SuperNova/Solenza care au cam 60 de cai sau aletele asemenea.Cu Bicicleta ma duc in Padure la Baneasa de ex, disi am fost si la Bran de pastei. Cu schiurile nu mai vorbesc…in fiecare weekend la Azuga :)
    Cat despre ce e sau pt ce e facut C1 iti pot spune ca producatorul vinde bare+suporti de bicicleta de plafon, iar daca producatoru zice ca e facut pt asta. cine sunt eu sa il contrazic?! :P

    00
  12. Si eu am sistem din acela pentru transportul bicicletelor, am chiar si husa, pentru ca am masina parcata fix langa bulevard. Si tocmai am aflat ca sunt un taran.

    00
  13. Husa am avut si eu dar cand stateam in Paris unde erau milioane de porumbei care se gainatau pe masina si ramaneau pete oricat de mult ai fi spalat.De fapt acolo toata lumea care tinea la vopseaua masinii avea husa tocmai din acest motiv.In Bucuresti nu e cazul pt ca nu sunt porumbei desi in unele zone sunt pescarusi.

    00
  14. Mah, eu am un Logan si am barele pe el de vreo 2 ani. Nu cred ca le-am folosit mai mult de 10 ori in intervalul asta. Adevarul e ca mi-e lene sa le dau jos si pe deasupra stau in chirie intr-un apartament mic- de unde tragem concluzia ca nu am spatiu de depozitare. De fiecare data cand le folosesc(rar) imi spun ca „vezi, ce bine ca nu le-ai dat jos?”. Plus ca exista un alt avantaj: iti recunosti masina dintre altele o suta la fel. Cum sunt lenes, imi e lene sa memorez cu precizie locul in care am parcat-o, asa ca, barele ma scot din rahat de fiecare data. Noah, „vivat” barele de Logan!!

    00
  15. As avea nevoie de doua masini: Un MCV cu portbagaj sa car o gramada chestii (intotdeauna am ceva de carat) si un Smart ca sa nu mai folosesc transportul public in Bucuresti.

    00
  16. Mi se pare atat de urat sa-ti pui un astfel de portbagaj. Cum ai spus si tu, proprietarii de logane adopta aceasta metoda. La ce iti mai trebuie si uratenia aia dupa tine cand ai un portbagaj de sute de litri nu inteleg. Daca aveai un matiz, da frate, leaga-ti 5, dar ai masina mare.

    00
  17. @SiloviuB: intr-adevar ai dreptate…sunt un prost ca nu ma duc in excursie in loc de biciclete cu saci de carbuni , gratar, 4-5 caserole de mici, o cutie de pulpe la 10kile…Daca esti adevarat excursionist mai ai 2-3 baxuri cu Bucegi la pet de 2 litri. Iar daca vrei sa faci ptin sport la iarba verde/munte nu uita sahul…e proba olimpica, sau mai putin mediatizatele table. Miscarea din incheietura cand dai 6-6 te mentine in forma si nu de alta dar spun astia si la tv: „30 de minute de miscare zilnic…”.

    00
  18. oops… furia proletara nu uita si nu iarta.
    @Tibi : este trist ca vechile si proastele obiceiuri isi gasesc „scuza” la umbra saraciei, si orice critica e respinsa pe baza de „tu n-ai mancat salam cu soia, asa ca nu stii ce spui”. Trist…

    00
  19. :))) Te-ai suparat rau pe ele, asa-i? Adevarul e ca romanii s-au invatat sa vada latura practica in orice si sa treaca peste aspect.

    00
  20. Suportii pentru Logan sunt 250 ron original la dealer. 3 suporti de biciclete, in medie 300 ron fiecare, 3 butoaie de varza pe doua roti, fiecare 4000 ron, eu zic ca unii dau bani seriosi ca sa faca ceva diferit de cocalaria care duhneste in tara asta. Si te iei tocmai de ei care ar trebui apreciati in liniste, sau macar nu luati la misto.

    00
  21. Am şi eu portbagaj pe Logan (d-ăla din târg, eftin), car m-a ajutat când am avut de cărat următoarele:
    3 pomi de crăciun
    2 marchize de 4m lungime
    Saltea 160×200
    3 plăci de PAL debitate (cea mai lungă avea >2 m lungime

    Nicăieri altundeva n-aş fi putut să le pun. Şi mi-e lene să-l dau jos, că îmi ia o oră să îl pun la loc (mama lor de imbusuri cu un sfert de cerc liber la rotit)

    00
  22. @ionel Citroenul tau este din aceeasi clasa cu Tico/Matiz.
    Eu la Solenza am portbagaj spate, suficient de mare ca sa pot sa depozita barile transversale cand nu transport nimic deasupra masinii.
    La C1 nu exista portbagaj spate.

    00
  23. Conform unui site pe care il mai urmaresc din cand in cand(http://www.vozavi.com/auto/citadine_c12_28_1.html) C1 face parte din categoria citadine. Din aceeasi categoria mai fac parte: WV Polo, Peugeot 207, Renault Twingo, Citroen C3, Renault Clio, Opel Corsa, Sandero, Ford Fiesta, Toyota Yaris, etc…poti si vedea dand click pe link. In Romania exista numeroase idei preconcepute vis-a-vis de marimea masinilor.Una dintre ele este ca daca motorul e sub 1800 cm cubie e trotineta, iar daca nu are portbagaj de 300 de litri e de oras. C1 meu poate ca nu are portbagajul unei Solenza insa are mai multi cai putere in conditiile in care are motor mai mic si consum la jumatate.

    00
  24. Cretinei – loganişti… Câtă aroganţă…

    Dacă ai fi prins comunismul, cred că ai fi fost un turnător ordinar care ducea grija cretineilor din jurul tău ce-şi cărau butoiul de varză de la ţară.

    Faptul că ai un venit decent nu îţi dă dreptul să-i tratezi pe cei din jurul tău cu atâta aroganţă, cu atâta superioritate… Nu ţi-aş dori ca într-o zi să ai şansa de a fi sărac…

    00
    • @Tibi:

      Dacă ai fi prins comunismul, cred că ai fi fost un turnător ordinar care ducea grija cretineilor din jurul tău ce-şi cărau butoiul de varză de la ţară.

      suunt prea prost ca sa fiu turnator. mi s-a oferit sansa.

      Faptul că ai un venit decent nu îţi dă dreptul să-i tratezi pe cei din jurul tău cu atâta aroganţă, cu atâta superioritate… Nu ţi-aş dori ca într-o zi să ai şansa de a fi sărac…

      nu e aroganta, e trezirea la realitate. am megane, deci nu sunt bogat. nici sarac, dar nu ma scald in bani.

  25. … cineva sa dea un undo pe ultima luna si sa vada cate din post-uri sunt din domeniul auto.
    Asta cam spune ceva despre un om …

    00
  26. parerea mea e ca postul asta, cat si comentariile sunt date de oameni care au impresia ca lumea se invarte in jurul Romaniei. nu cred ca „romanul are obsesia de a avea portbagaj mare deasupra si in spate”. rolul principal al masinii cred ca e sa fie utila, nu estetica. in fine. astept arogante.

    00
  27. @Tibi : ce e rau ? pt inceput … citeste ce-a scris finch.

    Ideea e ca in Romania cultura auto (da, exista si o cultura „auto”) e aproape inexistenta. Oamenii habar nu au ce masina li se potriveste, habar nu au sa-si foloseasca masina (am vazut proprietar de Matiz, o avea de 5 ani si nu stia ca i se poate rabata bancheta), habar nu au ce impact are asupra consumului un portbagaj pus pe masina sau o anvelopa dezumflata.

    @zooropa : cu cat mai multe discutii despre masini in Romania, cu atat mai bine. Sincer imi doresc sa iasa ceva bun din toate discutiile astea, putem sa ajungem sa mergem mai sigur si mai repede (pt cei care folosesc masina doar ca sa se deplaseze de la pct. A la pct. B) si poate chiar si placut (pt. pasionati). Si http://www.trafictube.ro e o initiativa buna, cati nu va plangeti ca sunt tot felul de idioti in trafic? Acum sunt si filmati…

    00
  28. „Toti cretineii au inceput sa isi puna pe masini barele alea orbile, care banuiesc ca sunt gratis, ca am vazut la o groaza de loganişti.”

    Inseamna ca ai o viata interesanta, daca ii cunosti pe toti cretineii. Cum era proverbul ala, cine se aseamana se aduna?

    Acum serios, mi se pare ca uneori critici foarte dur chestii minore.

    00
  29. Bad post; ‘nuf said.

    00
  30. @mollahu: nu sunt nici furios, nici proletar, nici nu scuz proastele obiceiuri ale săracilor ( apropo, ce e rău în a avea portbagaj deasupra maşinii sau a căra ceva pe el? ) ci acuz aroganţa cu care autorului blogului îi tratează pe cei din jurul lui.

    00
  31. V-ati gandit cat va mareste consumul la 130-140km/h acel portbagaj cu bare transversale, suporti de schiuri, etc…? Am testat eu, 0.5-1 L/100km la motor benzina. Mai ganditi-va atunci cand spuneti ca va e lene sa le scoateti, desi le folositi o data pe an, cand transportati bradul de craciun, care poate incape inauntru daca rabatati bancheta.

    00
  32. 1. Barele de-a lungul masinii is din fabrica pentru anumite modele de masini (deobicei combi). Pe ele le prinzi cele transversale.

    2. Ma indoiesc ca intr-adevar cineva le tine de design, si din simplul motiv ca iti creste consumul la drum lung. Probabil oamenii le folosesc, pentru biciclete, skiuri sau orice alte chestii ce pot sa le care pe masini. Eu nu car cu masina mea asa ceva, dar de aici pana la faptul sa nu pot intelege de ce ar avea nevoie altii, este cale foarte lunga

    00
  33. asa. si e benzina ta?

    zosule: d-aia sunt loganurile urate, ca au porbagaju pe ele. siiigur

    00
    • @animaloo: in mod sigur nu. dar cand vezi o pizda urata de la natura, speri din tot sufletul sa nu fie şi ştirbă. cam asa e si cu loganul cu portbagaj.

      plm, am impresia ca pot prinde bulgarii cu ala. poate si-au tras oamenii teveu in masina.

  34. @Tibi: creşte consumu’ şi nu mai eşti verde din ăla; te vorba aia în ea de natură ca să zic aşa.

    00
  35. Inteligentul asta cu bricheta C1 este acelasi Ione care nu se da de pe banda 3, daca el merge cu viteza regulamentara? ::::)))

    00
  36. @Ionel: f bine punctat. exact asa gandesc si eu

    00
  37. @Lorz : corect! Si asta numai din cauza ca joaca baschet in loc sa aiba grija de treburile tarii! (eu banuiesc ca e pe mana si cu extraterestrii -care se stie ca l-au operat de boala mortala de care suferea- dar sigur domnul Corneliu Vadim Tudor ii va da in vileag cu prima ocazie)

    00
  38. Zoso a pus bine problema, aroganta poate intr-o oarecare masura indrepta caracterele, daca e folosita corespunzator. Mollahu are si el dreptate, cultura auto nu exista in Romania, exista obsesii si fixisme mostenite din perioada comunista, cand romanii invatau mecanica de Dacie (care e treaba cu delcoul si distanta la platini…ah, platinile!, ce le mai reglam cu cartea postala de 0.3mm) la coada la ratia de benzina, unde stateau o noapte intreaga si faceau colocviu despre geometria descriptiva a intersectiei de suprafete a blocului motor de Dacie in zona starterului, care nu putea fi scos-bagat decat de oameni destepti. Saracia suportata in comunism a marcat puternic mentalitatile, a avea portbagaj pe Dacie era absolut indispensabil. Doar cu portbagaj deasupra puteai merge la mare-munte cu cortul, cu putina de branza-varza si colivia de pasari vii, pentru a face ciorba si a manca ecologic din traista. Am avut ocazia sa vad de-a lungul timpului pe litoralul romanesc toate specimenele de romani ce plecasera de-acasa literalmente cu catel si cu purcel, inclusiv pasari vii, sa faca turism fara bani. Asta trebuie scos in evidenta, prostia si incapatanarea romanului de a nu accepta faptul ca nu se naste invatat, ca trebuie sa invete sa-si analizeze posibilitatile si dorintele in materie de transport personal, sa traga linie si sa faca un compromis onorabil cu sine si cu ceilalti dimprejur. Nu-ti iei autoturism daca trebuie sa-ti pui problema benzina sau mancare (in spatele blocului unde stau exista un Logan si un Sandero nemiscate de 6 luni din lipsa de bani de benzina, au inceput copiii sa bata mingea de ele), iti iei autoturism mic atunci cand stii ca mergi putin, nu pleci in concediu 4000km cu Loganul plin cu 5 persoane de peste 85kg plus un copil si cu portbagaj deasupra, cu un motor diesel de 65 CP, apoi depasesti in treapta a cincea la 80km/h si incurci traficul pe autostrazile germane cu 110km/h ca vrei sa-ti ramana 10euro de outlet la intoarcere, sa-ti tragi neste tricoaie d-alea bune si ieftine, trei la legatura reduse. Nu-ti iei masina de 33mii euro cand stai in 54metri patrati la etajul 10, apoi ai pretentia sa nu-ti juleasca nimeni bijuteria pe roti cu piele pe bord. La americani Mercedes e indicator de milionar, nu-ti iei daca nu ai in cont suma aia, pentru ca nu e justificat economic, doar nobletea obliga. Este insa justificat daca stai in Militari la 3 camere. Cu portbagaj cu tot, pe D-klasse. Invata romanii ceva din toate astea? Nu frate, mi-e lene sa scot imbusurile alea, de ce sa rabatez bancheta o data pe luna? Romanii au nevoie mai mult decat alte natii sa li se spuna ce au nevoie, ce le satisface necesitatile, unde le e limita si de ce nu ies din nevoie fiind zgarciti la faina si scumpi la tarate, deseland o masina prin folosire in afara capabilitatii ei tehnice.

    00
  39. @Zoso: In Smart nu te ploua, nu te ninge si nici nu te bate vantul. In schimb bicicleta ti-o fura. In Bucuresti un Smart e perfect, il poti parca aproape oriunde, consuma putin, taxe mici. E ideal sa te duci in fiecare zi la munca cu el. Am vazut pe mobile Smart cu 2-3 mii de euro deci nu ar fi o suma uriasa.

    00
  40. Asta e unul din efectele „modernizarii” statului de catre Basescu & Co.

    00
  41. Off-topic:
    Pe un alt blog am participat la o “disputa” verbala cu un alt Victor.
    Intrucat toate comentariile apareau sub acelasi nume, situatia a dus la confuzii in randul cititorilor, nemaifiind clar cine ce sustine.
    Urmare a acestui fapt, am hotarat ca de acum inainte pe toate blogurile pe care comentez sa nu mai postez sub numele “Victor”, ca pana acum, ci – dupa cum poate fi constatat – sub cel de “VictorCh”.

    00
  42. @zoso: N-am zis „bogat”, am zis „decent”.

    00
  43. @Lorz: pt cei ca tine isi va moderniza si „dastaru” cu o frumusete de portbagaj portocaliu. sa aiba unde pune sacosele cand iese de la „carfur” cu ceata de presari dupa el :::

    00
  44. deci daca am portbagaj pe masina sunt „cretinel” ?

    00
  45. sa stii ca portbagajele alea sunt foarte utile uneori !

    00
  46. @Tibi: despre ce sumă vorbim?

  47. eu am unu pe golanu meu. Tine suportul de bicla. pe care, cand sunt singur in masina nu-l folosesc, ca imi e mai bine cu bicla in masina.
    pe de alta parte, cand am avut nevoie de el, de porbagaj, a fost bun.

    daca il dau jos, il tin la tine acasa? :D

    00
  48. „Toti cretineii au inceput sa isi puna pe masini barele alea orbile, care banuiesc ca sunt gratis, ca am vazut la o groaza de loganişti.”

    intr-un post mai vechi te contraziceam in privinta necesitatii P-ului in articolele publicitare.
    invocam atunci presiunea banilor la adresa obiectivitatii.
    vad ca m-am inselat, la tine nu e cazul.
    intr-o singura fraza asociezii cretinii, loganistii, mocangeala si alte portbagaje, dar ai pe site si reclama de la dacia.
    ar fi mai util sa inveti sa conduci decent, ca nu esti singur pe strazi, decat sa-ti bati capu cu chestiuni estetice.

    00
  49. Nu vreau sa „spamez”, dar tre’ sa pun link catre un articol postat de omul meu pe bloaga lui, despre o utilizare interesanta a unui Thule (cutioc din ala de pus pe masina)

    https://www.pornofutai.com/

    Iti dai seama ca, de cate ori vedem vreo masina „dotata” cu ceva similar, radem ca proastele.

  50. Stai linistit ca nu doar „loganistii” au apucaturi de-astea :) Acum cateva luni bune l-am vazut pe unu care aducea (in portbagaj, e drept) saci de cartofi „de la tara”. Avea Mercedes CLS.

    00
  51. In fond , care e problema? Daca omul are dacie si nu vrea sa isi scoata „portbagajul” n-are decat sa nu si-l scoata. nici macar nu e deranjant asa cand ma uit la o masina cu chestie dinaia sus. Really , it’s his life , his car , he can do whatever he wants.Daca tie nu iti place e problema ta si pastreaz-o pentru tine :)

    00
  52. cine vrea sa aive portbagaj nu-l intereseaza ce scrie zoso pe blogul lui,corect.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube