Programul de gestiune a calităţii aerului

Programul integrat de gestiune a calitaţii aerului în Bucureşti a fost realizat în perioada iulie 2007 – iulie 2008 de o comisie din care au făcut parte specialişti din Primăria Capitalei, primăriile de sector, autorităţile sanitare şi de protecţie a mediului, Registrul Auto Român, Oficiul de Cadastru şi Geodezie şi Administraţia Naţională de Metrologie.

Ce presupune programul?

  1. Autoturismele cu 3 sau mai mulţi pasageri vor circula pe banda destinată RATB. Ştie cineva unde e această bandă? Dacă nu în Bucureşti, măcar în Romania. Ok, ok, nu vă impacientaţi, ea există pe Kogălniceanu, dar nu o respectă nimeni, cel puţin când am trecut pe acolo era mereu ocupată de neşte băieţi, că deh, ei se grăbeau. Ia să punem un poliţist acolo sau o cameră de luat vederi şi în faţă la Operă să le ridicăm permisele, să vedeţi ce o să vadă banda aia după.
  2. Nu se staţionează între 8-20 pe banda 1 a străzilor cu 2 benzi. Tare. Şi proprietarii maşinilor din blocurile ceauşiste ce fac? Ăia din Drumul Taberei, de pe Timişoara, de pildă? Îşi iau maşinile cu ei în casă?
  3. Se incurajează mersul pe bicicletă şi cu RATBul. Da, când vor fi benzi atunci da. Dar până atunci, cine se riscă să îşi spargă capul? Vrea cineva să vadă poze cu mămici berlineze care îşi duc copiii pe biciclete la grădiniţă sau mă înjuraţi?
  4. Locuri de parcare mai scumpe în centru. Bun. Asta e bine. Ai o problemă în centru, ai bani să plăteşti 2 lei parcarea. Eventual Magheru pietonal?
  5. Introducerea unei “30-zone”, alcatuită din străzi secundare şi zonele din jurul şcolilor, unde viteza maximă permisă va fi de 30km/h. În Berlin sau Viena astea sunt peste tot în zonele rezidenţiale.
  6. Parcările centrelor comerciale accesibile riveranilor între orele 22-8. Asta e mişto. Abia aştept să îmi las maşina la Cora în parcare, să o trag lângă bodyguardul recalcitrant şi să mi-o recuperez dimineaţa.
  7. 30% spatiu verde şi parcări pentru orice construcţie nouă. La ce scoruri sunt la terenuri, cine naiba dă bani aiurea pe spatiu verde?

Totusi, e un început pe care toţi vrem să îl vedem cât mai repede în practică.

În alte ştiri

  • ţiganii care percep taxe pentru locurile de parcare din centru (eu m-am lovit de ei pe la ambasada SUA şi pe lângă Irish Pub) îşi văd în continuare de treburi, că deh, fac şi ei un ban cinstit, iar statul nu are nevoie de bani;
  • 3.000 de romani mor anual pe soselele din România.

20 comentarii

  1. Se pare ca nu mor destui.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. chiar trebuiau sa se adune atatia boi ca sa debiteze ineptiile alea? au primit bani oare? cred ca au luat vreo doua-trei milioane de euro ca doar know-howu’ se plateste. mai scump chiar decat un logan ‘dotat’…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. cat le-o fi luat sa gandeasca toate astea??

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Problema cu punctul 4 e ca unele institutii de stat au sediul in locatii destul de centrale.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Nu ma bag in gasca celor care injura orice propunere numai de dragul carcotelii si, eventual, din scarba pentru schimbare.
    E drept insa ca propunerile oamenilor astia sunt greu aplicabile in Romania de acum, in care politia nu exista si nu impune nici un respect si in care a face p*p* pe regulile de circulatie si pe toti cei din trafic este un act de mandrie orgasmica.
    Lista aceea de propuneri face parte dintr-o enumerare mai lunga de idei ce ar trebui sa duca la civilizarea bizonilor (vezi si campania Top Gear Romania). Bine… in lista aia lunga de propuneri ar trebui sa trecem din nou Codul Rutier. Poate isi mai aduce cineva aminte de el.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Eu o sa merg pe strazile “30-zone” cu bicicleta, cu 40 km/h. Oare or sa-mi ia permisul?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. daca vreti va dau si eu poze cu mame amsterdameze (sau cum dracu se scrie) care au si cate 3 (TREI !!!) copii pe o bicicleta. inconstiente, cred ca de la iarba li se trage :P

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. In cluj sunt benzi doar pt RATUC, si nu se aventureaza alti soferi pe ele… si la noi se ridica masinile parcate ilegal :D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. am cea mai simpla si corecta propunere si o ofer gratis: in bucuresti politia sa isi faca treba o luna de zile 24h din 24. sa vedeti voi fluidizare cand or zbura zeci de mii de carnete de dementi si cand or ridica toate masinile parcate la misto pe banda 1,2 sau 3.
    daca tot vor sa cheltuie niste bani sa instaleze camere de luat vederi in toate intesectiile si pe toate bulevardele din bucuresti. si sunt de acord ca gaborii care stau la panourile cu monitoarele de trafic sa primeasca 10% din incasari. chiar daca ar insemna sa ia bani cat sa isi cumpere un logan din ala ‘dotat’ in fiecare luna.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. ce ma distreaza, se circula cu “spatele” in B si cand e sa se faca ceva, toti ‘sare’ cu gura

    rezolvarea e super simpla (precum in occident):

    1. parcare ilegala, 40e per zi de ilegalitate
    2. identic cu zoso, pe banda 1 nu se parcheaza intre 8am-6pm ori 1.

    cu banii stransi din 1+2 se fac parcari subterane in fiecare cartier :)) (plus ca nu mai au toti taranii masini (dupa cateva amenzi), va fi spatiu destul pentru banda de bus, samd)

    dar vorba veche, nema kultur la stupid ppl

    ahh, mai era si

    3. daca amezile neplatite cumuleaza 400e+ se deschide caz penal

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. georgel007 a pus destiul pe rana! daca ar fi asa, ar o mare ordine!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Sitauţia în Bucureşti este oricum sub orice critică. Cred că ar trebui să facem şi noi ca şi alţii: măsuri dure luate în disperare de cauză. Acum care or fi alea eu nu mă pricep să spun. Oricum, e thriller cu dezordinea şi nesimţirea prea multor şoferi.

    Oare ţiganii ăia cu parcările plătesc taxe? :)):)):))

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. am ascultat stirile de la iuropaefem si l-au dat pe un cretin (te bag in pizda matii, handicapatule, futu-tzi mortzii matii de oligofren) care zicea ca nu se poate face diferentiere intre participantii la trafic, ca toti plateste aceleasi taxe, etc.
    uite, cretinule, ca in tarile civilizate se poate face diferentiere. se cheama HOV lane, futu-tzi mortzii matii de cretin. si se aplica si pe autostrada, si in orase. si se mai aplica si taxa de jmeker in centrul Londrei
    muritzi, in pla mea de fraeri

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. @canadianu’: bre, sa nu iti plezneasca o vena.

  15. sunt beat, dude, de aia ma manifest … in rest sunt calm ca o caprioara :D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. “Parcările centrelor comerciale accesibile riveranilor între orele 22-8” – Lol. Sa-l vad io p-ala de isi lasa masina la Real in Berceni sau la Carrefour Militari :)))).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Una autentica: asta-vara megeam la autogeneral, pe cheiul dambovitei, cum treci de timpuri noi. las masina in fata facultatii de istorie, la 2-3 minute de mers pe jos de autogeneral. ca era mult loc si fiind sens unic pe langa dambovita daca faceam pe mine si tineam mortis sa merg pana la sediul scolii riscam sa nu gasesc loc si sa merg mai mult.
    trece unul din colegii mei aspiranti la categoria C (care apropos, era pustan si cu tupeu de IF – nici nu l-am vazut pe la examene, cred ca nu a trecut de sala nici acum, avea impresia ca totul e sa dai de covrig si nu invata nimic) si ma intreaba de ce parchez acolo. Zic: e loc destul, e aproape, e umbra, daca merg pana la autogeneral poate nu sunt locuri si ma tot duc inainte apoi pana gasesc. ranjeste superior si arunca o magarie cu substratul ca sunt fraier.

    asa ca romanul daca nu lasa masina exact unde are treaba considera ca degeaba are masina. pai da atatia bani sa mearga pe jos?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. partea frumoasa este ca numele de proiect ce gestioneaza calitatea aerului are in vedere simple si de bun simt masuri de administrat traficul si calitatea lui. pe langa colateralele probleme pe care le ridica unele dintre punctele enuntate, folosirea parcarilor centrelor comerciale de catre riverani mi se pare o solutie. daca tot mergem pe ideea expansiunii retailului si cica, dupa ultimele studii, in romania revin cca 40 mp/ 1,000 locuitori fata de o medie europeana de cca 195 mp/1,000 locuitori, deci avem loc sa crestem sa ne inmultim, si in comunicatele de presa nu e retailer sa nu s elaude cu cate locuri d eparcare pune la dispozitie, de ce n-ar face un pustiu de bine riveranilor sa ne parcam si noi noaptea masina ca oamenii ce iubim retailul in spatii civilizate si mai sigure decat in rondul din intersectie.

    intr-o samabata dimineata am fost atentionata de niste slujitori ai sistemului public care, amenintatori si cu un fel de toleranta superioara ma atentionau ca daca mai parchez masina pe strada mi-o vor ridica. e drept, la 9 dimineata, cand eu ma urcanm in masina sa fug la munte, domnii si trailerele lor stateau pe ganduri incercand sa gestioneze problema: 100 masini parcate e banda 1 sic! a strazii, 3 trailere de ridicat aceste 100 de masini. hm! dar ordinul e ordin, primaria e primarie, sectorul 3 care e vedeta sectoarelor la indeplinirile marete…

    asa ca domnii de la strazi primarii si toate sectoarele publice, atentie la mine! e pb de logica matematica,. si ati facut sigur in scoala – scoala veche a prins inca anii de scoala adevarata – erau probblemele de artimetica simpla, cu ipoteza, demonstratie si concluzie. in problema parcarilor, ipoteza spatiilor de parcare este nula, demonstratia are in vedere cele 100 de masini parcate doar! intr-o intersectie din sectorul 3 iar concluzia: amenintarile si scopul de a mai incasa cate 5 mil de la cate un nefericit doar pt ca nu oferiti premise/ipoteze sunt nule in fata constiintei de participant la trafic, mi-as dori sa va putem da cu totii in judecata.

    astfel ca, abia astept sa se voteze acest proiect, il sustin, vreau sa imi parchez masina linistita in fiecare noapte la real si dimineata sa ne bem cafeaua impreuna, calmi si linistiti si plini de voie buna. iubesc retailul, ma jur!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. Cam putine idei au cei care iau salariu pe chestia asta. Daca vor reducerea emisiilor de noxe tot la fluidizarea traficului ajungem pentru ca o masina care pleaca de pe loc consuma cel mai mult si emite cele mai multe noxe. La mine pe blog aloc un numar de posturi cu idei pentru fluidizarea traficului. Poate se inspira de acolo si noul director numit la primaria Bucurestiului. Nu e nimic nou, lucruri care se aplica deja in restul oraselor, incepand cu mult mai multe locuri de parcare (parcari supraetajate), cu interzicerea masinilor grele, cu taxa de centru, facilitati pentru cei care merg mai mult de 2 in masina (asta e greu de pus in practica, nici in Europa nu am vazut, e mai mult o chestie in America). Peste astea insa primul lucru este eficientizarea intersectiilor – sa-i invete odata pe bizonii nostri sa nu mai ocoleasca centrul intersectiei pentru ca sa treaca cele doua coloane care fac la stanga unii pe langa altii. Asta e primul lucru care ar trebui sa-l faca politia, sa puna afise, sa dea amenzi – pentru ca asa scrie de mai multi ani in codul rutier (finally). Sa puna naibii pe calculator Bucurestiul si sa dea drumul la un programete virtual sa vada cum este mai eficient sa faca intersectiile, daca sa taie virajul la stanga in unele intersectii, sa puna mai multi timpi la stop, inclusiv tampenia ca se pune si la pietoni verde si la stanga, dar stai la pietoni si nu trec decat doua masini. Un programete din asta de “virtual reality” arata in timp real cum s-ar fluidiza circulatia, un fel de Sim City. Fiecare masinuta are traseul ei aleator dar respecta regulile de circulatie – iar “masterul” din modificarea intersectiilor si a stopurilor face sistemul mai eficient. Si un copil de 16 ani ar putea face asta, dar cum la carma tarii sunt expirati de 50 de ani ne vom sufoca pana nu vor fi astia inlocuiti cu tineri. Dixit. Sorry de lungimea commentului. Thx Zoso

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Apropo de 30-zone, eu sunt din Constanta, exista aici o astfel de zona, intr-o zona rezidentiala, cu blocuri si pe stanga si pe dreapta, unde strada este in curba cca. 500m, plin de masini pe ambele parti.
    De fiecare data cand merg pe acolo cu 40 (30+ max 10 km in plus, ca sa evit amenda) imi iau la p..i in gura, claxoane si flashuri de era sa calc un caine odata, pentru ca eram atent sa-i fac loc centaurului care tot vroia sa ma depaseasca (cum ziceam, in curba).

    Romania nu e pregatita pentru soferi responsabili. :|

    Thumb up 0 Thumb down 0