Problema Volkswagen

Extrem de bine expusă problema VW de către Doug DeMuro: când o iei pe coajă de la Subaru, care are doua fabrici în lume și vinde 4 mașini, parcă ai o problemă. Știu, în Europa ești încă Dumnezeu, dar cât poți să vinzi Touareg mai scump decât Q5 sau X3? Plus cele 12 berline care se concurează între ele, uneori în cadrul aceleiași mărci? Plus 20 de variante de motorizări pentru fiecare mașină, pentru că de ce să faci motoare mai bune când poți să faci motoare mai multe? Lasă pe BMW și pe japonezi să se ocupă cu din astea, tu lansează mai multe mașini!

Mă uitam la Volvo, au trecut de la 12 motorizări pentru fiecare mașină la XC90, 2 litri diesel, 2 litri benzină, 2 litri hibrid și gata.

volkswagen

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

124 comentarii

  1. In Europa or fi Dumnezeu, dar in Romania sunt HiperDumnezeu.
    VW = (in Romania) masina de statut.
    Ai Passat, deci existi.

    01
    • D’asta se uita toti puletii posesori de VW cu jind la Lexus’u’ din dotare?

      00
    • Paul… O natie mai mandra de masina pe care o conduce ca noi nu am vazut. Probabil grecii, turcii si arabii mai sunt la fel. Suntem niste labari grandomani care isi cumpara masini pe care nu si le permit. N-au bani de parcari sau garaje, n-au bani de service calificat, n-au bani de cauciucuri de iarna si mai presus de toate n-au coaie sa iasa in strada sa ii traga la raspundere pe cei ce le-au promis autostrazi si stau ore in tregi la cozi in predeal sau poiana pentru ca n-au picioare sa mearga doi metri pe jos. Iti spun eu cu cat jind mai uit la orice masina din romania. Zero jind, in schimb ma uit cu tristete si mila.

      00
  2. E un fel de Samsung pe piata de Mobile?…

    00
    • Între timp benzinarele cu turbo (TSI, FSI, etc) încep să se apropie de consumul şi performanţa dieselurilor.

      Încă nu sunt foarte fiabile, m-aş feri de prima şi a doua generaţie, dar deja încep să fie o alternativă bună.

      Pe când dieselurile nu vor mai fi rentabile, vor avea echivalent pe benzină. Deşi personal tot diesel aş prefera…
      (opţiune pur personală, înţeleg avantajele şi dezavantajele la fiecare)

      00
  3. volkswagen=nokia

    00
    • adica un picior in groapa?

      00
    • Basme. VW se descurca cam greu in state (despre asta e articolul), avand o strategie cumva gresita si o imagine stearsa acolo, pe care nu o poate corecta usor (pe scurt, europenele acolo sunt asteptate sa fie cam cai de lux, gen Mercedes sau BMW, iar VW e cazuta la mijloc cu pozitionarea, nu e nici cal, nici magar)

      Dar altfel VW e in primele 2-3 la nivel mondial, unde vinde cam 10 milioane de masini pe an, la mare lupta cu Toyota si GM. Si nu vorbim doar de Europa, VW a depasit in 2013 Toyota in China dupa 9 ani de suprematie japoneza.

      Si inca ceva la care ma uit: sumele investite in cercetare.

      Ia uite

      https://mspoweruser.com/microsoft-spent-10-4-billion-in-rd-in-2014-ranked-4th-in-the-world/

      Numarul 1 mondial. Peste Samsung, Microsoft sau Intel. Si mult si peste Toyota.

      Daca si firma asta e cu un picior in groapa…

      00
    • și ți se pare că cheltuiesc banii ăia cu folos?

    • Privind cifrele, mi se pare ca fac ceva cu banii aia. Se putea mai bine? Poate ca da. Adica iti dau dreptate cu varietatea enorma de motorizari, e cam prea mult.

      Dar, sa revenim la cifre. De exemplu, link recent la vanzarea gen „Luxury Car Brands”

      De aici:
      https://www.wsj.com/articles/bmw-sells-more-than-2-million-vehicles-in-2014-1420793763?mod=WSJ_LifeStyle_LatestHeadlines

      Adica au cresteri bunicele la automobilele scumpe, 11% la Audi si 17% la Porshe, unde banuiesc ca se consuma mai multe energie cu partea de cercetare, ca doar nu or baga banii in VW Golf bani cu cercetarea.

      00
    • mai jos ai toyota, care cheltuie aproape jumătate, și au un brand de lux la fel de puternic pe piețele mari. bmw la fel, boxează câteva miliarde și scoate motoare mai bune și mai economice. vw a rămas cu notorietatea după legendarul 1.9tdi de pe passatul b5, de acum 15 ani.

    • check this, motorizările de pe tiguan: https://imgur.com/4Uo0TLo.png

      nu știu câti ați mers cu un 2 litri benzină, e o pisică leșinată pe o mașină de 1.5 tone. dar ei pun motoare de 1.4. dap, treabă serioasă.

    • Dupa afirmatia asta „pentru că de ce să faci motoare mai bune când poți să faci motoare mai multe” ar fi cazul sa nu mai abordezi segmentul auto pt o perioada (nu esti la prima perla)!

      00
    • sau poți să nu mai citești.

    • Esti sigur ca ai mers cu un Tiguan? Poate era Subaru sau Megane.
      Cred ca ti s-a mai spus…dar domeniul auto iti este FOARTE strain.
      Spui numai aberatii si tampenii.
      Peste 2 saptamani ma duc la Predeal la ski si daca vrei ne putem vedea sa iti dau Tigul sa te plimbi putin. Trebuie sa intelegi un lucru foarte important…
      Subarul este o masina buna si este bine ca esti mandru de ea si o lauzi dar pusa langa un VW reprezinta brelocul care ti-l da dealerul cand iti livreaza VW-ul.

      Oricum, este de laudat ca aprobi toate comentariile iar articolele care nu sunt despre masini chiar sunt interesante.

      00
    • mi se pare stupid să crezi că fac articole despre piața auto bazându-mă pe ce mașină am eu. trebuie sa fii foarte special să crezi asta.

    • Treaba serioasa sau nu acel motor a fost premiant inca de la debut in nenumarate randuri https://www.ukimediaevents.com/engineoftheyear/archive.php. Din 2006 pana in 2013 a fost castigatororul categoriei 1.4, motorul anului, best new engine sau best green engine … asa se intampla cand cheltuiesti banii cu folos pentru a produce un motor excelent si economic. Aceeasi poveste cu motorizarile 2.0/2.5 din cadrul grupului … poate de aici le vine notorietatea?! O sa prespupun ca ai la activ cel putin un test drive cu un Tiguan 1.4 sau 2.0 (ala lesinat de 180hp)

      00
    • Corect, la fel era si Nokia, inainte sa cada: numarul 1 la investitii. Apple era de-abia numarul 4. Nu intotdeauna banii cheltuiti in cercetare sunt cheltuiti cu cap. Si chiar seamana mult, ca profil: firma europeana, produse de calitate, un pic cam vechi din punct de veder tehnologic, dar alegerea sigura in multe segmente (Golf, Passat, A4).

      00
    • bai, in primul rand W n-au cum sa vanda bine in US, a trecut valul de hipioti. daca se rebranduiesc pot paria ca or sa aiba o crestere de vanzari. dar trebuie sa fie ceva care tinde spre rap-pop-cultura Americana actuala.
      americanii urasc senzatia de comunism desi sunt destul de conservatori. trebuie sa iesi cu ceva care adera la spiritual lor

      00
    • „ți se pare că cheltuiesc banii ăia cu folos?”

      Pai de unde sa stiu, ca rezultatele R&Dului nu se vad de pe o zi pe alta. In cele mai multe cazuri nici macara de la un an la altul. In afara cazului in care ai tu informatii din interior nu inteleg cum ai putea sa judeci cheltuielile bagate in R&D in ultimii 2 ani, ca de alea era vorba.

      00
    • Subarul este o masina buna si este bine ca esti mandru de ea si o lauzi dar pusa langa un VW reprezinta brelocul care ti-l da dealerul cand iti livreaza VW-ul.

      am ras. Tare

      00
    • taci mă, că aparent eu l-am corupt pe demuro să zică de subaru pentru că mi-am luat eu, iar eu sunt convins că subaru e cea mai tare.

    • evident, daca te uiti acolo, comparatia cu Subaru e facuta fix ca Subaru e o fabrica singura. Nu dita corporatia.
      Si nici de Subaru nu zice „cele mai bune masini”

      *faptul ca s-au pupat cu toyota si ca apartin unei corporatii este total alta discutie :D

      00
    • domnilor, pace!
      am avut la munca – deci, da, la munca – pe frontiera romaneasca le-am muncit pe amandoua de le-au iesit ochii…ma rog, gazele…
      Forester 2.0 benzinar si Tiguan 1.9 140 (si 170 hp)
      Nu as putea sa fac o mare diferenta intre ele dpdv al scopului pentru care le-am folosit.
      Am fost foarte multumit de ambele.
      Cat despre problema semnalata in articol – cred ca sunt inca destule persoane care vor cumpara din „diversitatea” modelelor.
      Pentru ca, de ce nu, daca omu’ mediu are nevoie de un „commuter”.

      00
  4. Din cate inteleg e vorba de piata americana, asa ca pe mine ma afecteaza fix cat sa nu-mi pese.
    M-ar interesa mai mult ce se intampla aici in europa de unde imi cumpar masina.

    00
  5. ignorant poti fi, e vorba despre us market, ce plm de comparatii-s astea?

    00
    • „[…] e important sa vedem cum un mare producator de masini are o strategie extrem de proasta in cea mai mare piata din lume”.
      Nu, nu e. La ce ti-ar folosi informatia asta atunci cand te duci sa-ti cumperi un Passat in Romania? Ti-ai lua alta marca pentru ca are o strategie mai buna pe piata din China?

      00
    • lol. considerand ca cele mai mari vanzari de masina se intampla in:
      sua
      china
      japonia

      as zica ca da, e important sa vedem cum un mare producator de masini are o strategie extrem de proasta in cea mai mare piata din lume.

      00
    • „La ce ti-ar folosi informatia asta atunci cand te duci sa-ti cumperi un Passat in Romania?”
      cine a zis ca ma duc sa-mi cumpar passat din romania? si ce legatura are asta cu o analiza pe produsele vw din us?
      tu ai citit articolul cu gandul sa-ti iei passat? nu te-ai prins ca e o analiza pe piata?

      00
    • @Jollyca: PSA s-au concentrat pe piata europeana, ignorand pietele din Asia si fiind inexistenti peste ocean. Au evitat la mustata falimentul pentru ca piata europeana a scazut. Faptul ca VW e rege pe piata europeana nu inseamna nimic.
      @Cosmin: daca VW da faliment din cauza vanzarilor scazute pe plan mondial atunci nu o sa poti nici tu sa iti cumperi un VW in Europa. Daca doar intra in dificultati financiare si incep sa taie din costuri, asta o sa te afecteze si pe tine, proprietar de VW in Europa.

      Si chiar pe piata europeana modele precum Scirocco sau Passat CC sau Beetle sunt de nisa, uneori chiar nise foarte mici. Nici aici nu vad rostul la asa multe modele in gama VW, ca sa nu mai vorbim de tot grupul.

      00
  6. Se vede treaba ca Va se bazează pe vânzările de diesel-uri. De aia merg f bine în Europa, ca la noi încă e acest miraj al motorului diesel. Când o sa ne vina mintea la cap o sa cada și la noi.

    00
  7. Stai să vezi distracție când ți-or sări în cap adoratorii de ww! Și ca idee pentru hateri: conduc printre altele şi-un ww passat și nu depășește statutul de masina (adica chestia aia care te duce dintr-un loc in altul cu o doza de confort, siguranță și in timp util)

    00
  8. Intrebare – touareg e pe acelasi segment cu x3/q5? Nu cumva e competitor pt. x5/q7 dar pe alta clasa de pret?

    00
    • teoretic, nu e. practic, omul se întreabă: de ce să dau 40k pe un șifonier când de banii ăștia pot să imi iau un suv clasa premium, mai mic, ca oricum nu car bagaje prea multe cu el. de aceea vezi pe stradă mai multe x3-uri decât touareg-uri.

    • dar tendinta nu era: de ex a4 cu optionale ajunge la pretul de baza pt a6. Deci se cumpara a6 fara nimic pe el.

      00
    • pai tot se vorbea mai sus de statut, una e sa ai W alta e sa ai 4 cerculete

      00
    • Si cu tiguanul cum ramane

      00
  9. Inca nu au sarit conducatorii de skoda a6 si audi superb pe tine?O minune!

    00
  10. VW au vandut, la nivel global, 9.7 milioane de masini in 2013.

    Piata americana e trecuta la „si altele” pentru ei in momentul de fata, asa cum e piata europeana pentru brand-urile Americane.

    Restul e cancan :P.

    P.S: Ce cifre gasesc spun ca VW vinde cam 2.5 milioane de masini pe an in China fata de ~1 milion cate vinde Subaru. Acolo m-as uita mai atent sa vad evolutia producatorilor auto, nu la americani ;)

    00
  11. O fi cifrele din SUA (oare e relevant pentru noi?), la nivel mondial (nu Europa) sunt pe primul loc.

    https://jalopnik.com/2015-volvo-s60-cross-country-this-is-it-1678202943

    00
  12. VW sunt masini cerute, cand sa mai investeasca in inovatie daca ei sunt axati pe cantitate?

    00
  13. Niciodata un VW nu se va putea compara cu un Subaru sau cu un Renault, nu are beculetele alea frumos colorate din bord, nu are tapiteria aia speciala, nu are atatea gadgeturi care fac savoarea soferului adevarat, e doar o simpla masina.

    00
  14. Pe de alta parte, au cel mai mare buget alocat cercetarii!

    00
  15. Cate motoare au cei de la Subaru?
    Nu punem la socoteala Justy si combinatia lor cu Daihatisu, dar din cunostintele mele acum : 1.6, 2.0 turbo si aspirat…si uite ca nu mai stiu daca le mai au pe cele de 2.5 si cele de 3. Plus 2.0 diesel.
    Ma rog…vw au dublu ca numar si de un litru si alte povesti….

    00
    • subaru are 1.6, 2, 2.5 și 3.6.
      mă uitam la audi a3, au motoare de 1.4, 1.6, 1.8 și 2.0 la el. si mai au și motoare de 2.0 benzină, 3.0 benzină, 4.2 benzină, 3.0 diesel, 2.8 benzină și naiba mai știe cât. toate motoarele astea au nevoie de investiții pentru a fi dezvoltate. și majoritatea sunt stupide. e de ajuns să ai 1.4 ca motor economic pe mașini mici (vw polo, audi a1, vw up, skoda fabia), 1.6 motor economic pe masini mai mari (golf, jetta, leon) și apoi 2-3 motoare mari. în felul ăsta poți să te concentrezi să le faci pe toate bune și rezistente.

    • Vali, daca ai trai in SUA, unde benzina e acum cam 2,5 dolari/galon, ce masina ti-ai lua? Subaru, care e mai ieftin, dar consuma mai mult, sau VW, care consuma mai putin, dar e cu 10 USD mai scump?

      Iar acum sa presupui ca stai in Europa, sa zicem Germania. Iti iei Subaru care consuma cat vaca, sau iti iei VW, care consuma mai putin, iar preturile masinilor sunt aprox. similare? Pune-te in pielea unui cumparator rational, nu unul care isi ia Subaru pentru ca are o slabiciune.

      00
    • In SUA iti cumperi Buick. Ca e mumos si ai nevoie de tape sa iti stea cheile in contact.

      00
  16. Între motoarele producătorilor nu sunt atât de multe de diferite cum par la prima vedere. Există platforme modulare care folosesc în esență același piese. Diferențele sunt realizate prin elemente de design la exterior. Mai mult, producătorii au început să-și împartă tehnologii. Vezi Smart 2015 cu motor românesc și Mercedes A Klass cu motor de Dacie (1.5dci). Și un clip despre construcția modulară a motoarelor de la BMW https://www.youtube.com/watch?v=aLKH1k12Ayk

    00
  17. Ma baieti ma.. treceti pe japoneze.

    00
  18. Bun:

    – pe smartphonuri ne-am scos ochii,
    – pe tipul motorului si a cutiei checked
    – am rezolvat-o si cu masinile

    Hai sa trecem la prezervative

    00
  19. VW ca VW. Da’ Nokia deja s-a inchis din cauza asta. Nici nu stiu daca ei realizeaza.
    Si se mai intreaba lumea de ce Apple are succes: un telefon cu un buton.

    Off topic: cum se numeste pluginul pentru votul comentariilor ? Nu reuses sa-l gasesc.

    00
    • Comment Rating Reborn

    • Ha, ha, deci de asta s-a inchis Nokia, ca nu a putut face un telefon cu un buton :)

      Ma duc acum in sopronul din spatele casei si incep sa cioplesc la telefonul ala cu un buton. Pana maine-i gata. II sparg pe aia de la Apple, ca al meu e eco 100%.

      00
    • Nokia chiar nu a putut sa faca un telefon cu un buton pentru ca erau prea ocupati sa faca inca un telefon, si inca unu, si inca unu … si piese de schimbe, … si huse, …si suport tehnic, etc …
      Pur si simplu, daca esti o persoana ocupa si vroiai sa-ti cumperi un telefon, nu stiai ce sa-ti alegi …
      VW ar trebui sa fie atenti si sa invete.

      Off-again: Vali imi poti trimite pe email linkul de unde sa descarc pluginul ala. Sau eventual zip-ul cu pluginul. Chiar nu il gasesc.

      00
    • @rivi E singurul argument concis care s-a adus. Nici eu nu ma pricep la piata auto, ii cred pe baieti cand spun ca Vali e varza, dar nu tre sa fi zmeu auto sa te prinzi ca atunci cand iti dai de lucru ca boul ajungi sa cazi jos ca un bou. Analogia cu Nokia e excelenta, nu trebuie sa stii nimic despre piata auto pentru a realiza ca exact numarul mare de modele ii va duce in cap.

      00
  20. Cu ani in urma astia vindeau pe aici Golf cu motor de 2 sau 2.4 L din fier. Asta cind japonezele erau deja pe bloc de aluminiu de ani buni. Adica trebuia motor mai puternic din cauza greutatii lui…Poate acum sint mai bine dar habar nu am.

    00
  21. Grupul Vag a vândut în 2014 cele mai multe unități în lume, depășind pentru prima dată Toyota… GM a trecut pe 3 (meritat, spun eu)… strategia aia cu un miliard de modele care aparent se canibalizează (de la Audi) este acum copiată palid de BMW și Merc… Au probleme, dar vând în draci

    00
    • link la cifre?

    • plm nu e bun linku am dat in history am crezut ca e ok ca doar ce am citit zilele astea despre lauda VAG-ului

      sry

      00
    • Uite, iti dau link de-al meu, daca nu-i cu suparare: .

      Momentan este un studiu, ca inca nu au fost publicate rezultatele oficiale. Inca nu stim sigur ca Volkswagen a trecut pe locul intai, dar sansele sa se intample sunt mari. Oricum, ei si-au propus ca pana in 2018 sa reuseasca, deci sunt in grafic, chiar daca nu se intampla acum.

      Nu o sa incep sa argumentez prea mult de ce n-ai dreptate in articolul asta, pentru ca nu cred ca are sens. Daca o sa te documentezi mai bine, o sa-ti dai seama si singur ca nu e asa cum crezi. Marca VW si grupul Volkswagen o duc foarte bine. Cam toate marcile lor sunt pe plus in 2014, unele avand cresteri chiar mari. Singura marca neprofitabila este SEAT, dar mai au putin si scot si ei capul la lumina din nou.

      Iar in legatura cu motoarele, au fost ceva probleme grave cu 1.2 TSI, dar de ceva vreme nu mai exista, pentru ca au schimbat distributia de pe lant pe curea. In rest, ziceai la un moment dat ca 1.4 TSI sunt proaste tare, dar nu este deloc asa (probabil ai facut confuzie cu 1.2 TSI).

      Apropo, ca tot lauzi BMW – stiai de problemele lor din trecut, tot cu distributia, la 2.0 diesel? :)

      00
    • când ești in urma unui constructor de biciclete gen subaru, șansele să faci bine ce faci sunt mici. dar e ok, vând, fac treabă, așa să fie, cum zici tu.

      știu de problemele de la bmw.

    • Stai sa scriu materialul (lene mare). Conform cifrelor adunate grupul VAG (nu doar marca VW) a vandut mai multe autoturisme decat Toyota. La autovehicule ramane pe 1 Toyota pentru ca e mai diversificata pe partea de comerciale… VW ca brand este sub Subaru in SUA, asta pentru ca nu s-au orientat din timp sa concureze serios pe piata aia. Cat despre Subaru sta la fel de prost ca ceilalti producatori japonezi din punct de vedere financiar. Nu ma crezi? Uita-te la gama nediversificata de productie si la ultimele motoare noi produse…

      00
    • @gycone – stiu prea bine ce premii a luat BMW pana acum si ca sunt niste masini foarte rezistente in timp. Nu asta era ideea. Asa, pot sa-ti arat o caruta de premii importante luate si de VW. 1.4 TSI a fost motorul anului in 2009 si 2010.

      Ce voiam sa arat, e ca nu poti judeca fiabilitatea motoarelor unei marci bazandu-te pe problemele avute la un moment dat cu o sigura motorizare, probleme care sunt rezolvate de mult timp deja.

      La un moment dat, orice producator lanseaza un motor nu foarte reusit. La un moment dat, orice producator are rechemari masive in service (sunt masive daca vinde, ca daca misca trei masini pe an…). E ceva normal, desi pentru utilizator e foarte dezamagitor. E greu sa accepti, cand ai platit 20-30 de mii pe o masina noua, ca ajungi la service dupa 10.000 de km cu probleme grave la motor. Dar asta este situatia, se mai intampla, ai garantie si se rezolva. Asta nu inseamna ca vii si-ti dai cu parerea la modul general despre marca aia, ca si cum experienta ta caracterizeaza tot ce poarta sigla aia.

      00
  22. Doar dupa parerea mea, nu analiza piatei americane si nici europene: VW este o marca prea intre marcile propriului grup. Dupa parerea mea, daca iti cumperi un VW [model], pe tine scrie ca:
    Tiguan -> n-ai avut bani de Touareg (si esti si gacica)
    Touareg -> n-ai avut bani de Cayenne
    orice sedan -> n-ai avut bani de Audi-ul la fel
    Beetle -> esti hipster (sau gagica ai carei parinti/sponsor au crezut ca e un cadou frumos).
    (Skoda -> n-ai avut bani de VW).
    Orice ai alege, se vede ca esti meschin.

    Ramane Golful si VW dat de la scârbici. Care sunt prea multe pe strada si mai bine iti iei BMW.

    00
    • Sau iti iei ce vrei sau ce iti permiti si nu iti pasa de parerea altora.
      Cum am facut eu cand am vrut mercedes SL, dar am avut bani doar de un peogeut rosu decapotabil. :D

      00
  23. 513,693 vs 366,970 , mie nu-mi da 40%

    00
  24. Jura-te pe blana ta ca n-ai da Subarul ala pe un Tiguan! :) Termina cu incercarea asta de a-ti repeta la infinit ca Subaru e oul din dodoasca, in speranta ca o sa reusesti sa te convingi. Am mai vazut ca tine.
    Ai da Subarul ala pe o germana din aceeasi clasa fara sa clipesti.
    Problema ar fi ca n-ai mai putea sa te iei gratuit de soferii de „germane” din trafic.Plus ca n-ai mai simti nevoia sa demonstrezi nimic.
    Vezi tu, ipocrizia n-ai reusit sa o depasesti. Poate o scrii in „ce am invatat pana la 40 de ani”.

    00
    • nu știu dacă ești idiot sau pur și simplu prost.

    • Sunt atat de multe masini bune, placute si frumoase pe piata, incat mi se pare usor ridicol sa pui problema in termeni de a-ti dori cu ardoare sa dai ceva pe altceva.

      Nu stiu exact cum crezi tu ca functioneaza viata, dar cand iti doresti ceva, exista o solutie simpla: te duci si iti cumperi. Nu faci din asta nici o tragedie, nici o ranchiuna.

      Mie, indiferent ce conduc, toate masinile mi se par placute. Nu imi doresc sa fiu in alta, ci apreciez masina pe care se intampla sa o conduc atunci. Inteleg ce conduc eu, stiu ce dotari si caracteristici are, nu ma uit cu invidie la altii.

      00
    • @Grigo, sa stii ca am avut o dilema de genul asta de curand. Am scapat de vechituri si am cugetat intre un sifonier frumos si relativ inutil cand iesi de pe asfalt (Touareg) – da’ macar sa se uite vecini la mine ca la vreun dzeu – si unul relativ urat cu spume dar util indiferent de ce-i sub roti – exceptie cerul liber (Subaru).
      Daca inainte de test drive (in conditii de off-road) nu credeam ca Sub poate mare branza, dupa cate un uichend cu fiecare sifonier sansele de a achizitiona vreun Touareg in detrimentul unui Sub au coborat la 0 (si probabil acolo vor sta multa vreme.

      Apropos de consum, cineva comenta mai sus. L-as intreba daca la un cost de achizitie de cateva zeci de mii crede ca mai sta cineva sa stranga din buci pentru 10 lei extra la 100km cand vine vb de combustibil??
      PLM, get real dudes!

      00
    • @Grigo Te contrazic aici, am subaru Legacy 2015, noua nouta si nu m-as mai da jos din ea, mortala….Mercedes, Volvo, Audi da, VW nu, VW e o masina nu tocmai frumoasa si nu de calitate buna.

      00
    • Ce direct a fost Grigo… :))))
      I-am dat cheile de la Tiguan unui prieten sa se plimbe si sa vada cum este, dupa ce in prealabil a mers cu multe altele si a ramas placut impresionat. S-a dus sa isi comande una la fel ca a mea si cand a vazut ca il costa peste 33K euro, a luat o Kia de 20k. Acum daca il intrebi are aceeasi parere ca si tine despre VW.
      Romanului ii este rusine sa spuna ca nu isi permite un anumit lucru…iar daca il intrebi spune ca este prost, de hipster, de cocalari.
      Sunt curios cati dintre „intelectualii” de aici isi permit un Touareg ca sa emita o parere obiectiva.
      E mai bine sa te uiti de afara la un Touareg si sa iti spui in mintea ta „Ce sifonier urat,ce cocalar, ce hipster…” si apoi sa te urci in Logan si sa pleci spre munca. Mai arunci un ochi in oglina si iti spui „Daca vreau imi cumpar si eu unul…dar tot masina este, ce conteaza?!?”
      Eu sunt curios de o chestie…de ce nu vezi nici un proprietar de VW care sa comenteze despre celelalte marci, dar ii vezi pe toti ceilalti care comenteaza despre VW? In special pe proprietarii de tigai ieftine?
      Eu am si o Toyota si un Suzuki si mai citesc pe forumurile lor…ramai prost de ce complexati sunt aia de VW. Sunt intr-o permanenta intrecere de a se convinge pe ei insisi ca au facut o alegere buna.

      00
    • să vezi ce e pe forumul reno. la fel, cocardei care au dat 15k pe un megane se intreabă de ce nu e la fel de bună precum un passat de 25k. dar grigo e idiot.

    • @Sorin

      Deci nu pot sa constat un raport pret calitate prost daca nu-mi permit ? Fara sa am banii aia in buzunar nu pot sa-mi dau cu pararea ? Tu nu ti-ai dat cu pararea despre modele mai scumpe pe care nu ti le puteai permite. Putea foarte bine sa critice Audi sau Mercedes care de asemena au un pret mare.

      In plus. Faptul ca tu ai Tiguan iar el Subaru (sincer eu haba nu am preturile fiecarui model) nu inseamna automat ca tu iti permiti Tiguan si el nu. Se poate ca tu sa fi taranul mai inconstient care pentru label sau 2 trei detalii fancy dar inutile, sa fi dispus sa te bagi in rate pe care nu ti le permiti, sa te duci la serviceuri din spatele blogului, sa te uiti la 2 eur pentru parcare si alte cacatrui la care el nu se uita pentru ca a platit mai putin decat tine. Nivelul de parvenism din tarisoara noastra nu are limite. Cati directori de sucursale de banci din romania umbla cu bicicleta sau cu megane ? In germani exista asa ceva, si are salariul de aprox. 500k/an. El se pisa pe Tiguanu tau, e foarte fericit cu Megane sau nici el nu-si permite, e ipocrit si el ? Atitudinea asa scoate la iveala cocalarul din voi, toti avem o doza de cocalarism in noi, dar unii au mai mult decat altii.

      00
    • grigoane, tiguanul ala al tau e o gluma proasta, doar un golf mai inaltat.
      sa pui tiguanul tau langa foresterul meu e ca si cum ai pune o conserva de peste din thailanda cu un somon pregatit la restaurant

      00
  25. eu am touareg si ma declar foarte multumit. cand mi-am ales masina am testat o gramada iar la sfarsit m-am oprit intre touareg, x5 si q5. am ales cu sufletul si asta a fost sa fie. iar fie vorba, touaregul e peste forester cu mult, bate doar la off road in rest touaregul. am avut mai demult subaru impreza masina foarte foarte satisfacatoare dar nu se compara cu cele din america.

    00
  26. Analiza e pentru usa si e doar despre vw nu despre grup. In america conteaza true cost to own pe 5 ani, edmunds face calculele la un tiguan e la 52000 la un forester e 43000 , Subaru au nisa lor pe america. In america au fost multi care s-au aruncat pe fiat 500 crezand ca e un fel de minicouper . Europenele in state sunt vazute ca masini luxoase , intretinere scumpa, piese scumpe, reparatii scumpe.

    00
  27. Fain! Si eu sunt de acord ca VW o da in bara cu multe produse. Dar toti vor o masina si unele reclame sunt bune! In USA VW a avut multe probleme pe DSG si altele, de aceea scade.
    Subaru e ok pt ceea ce face: simple si trainice! La design sunt varza mai nou, dar pt America nu conteaza!
    E fain ala cu dc ai Skoda visezi Audi, etc. Daca ai BMW nu iti permiti Rolls? Sper ca nevasta-sa nu e grasa….dc da rezulta ca nu isi permite una buna!

    00
    • N-ai inteles tu bine. Nu visezi tu, cumparatorul, altceva. Ci lumea crede despre tine ca nu ti-ai permis decat un VW, desi exista masini practic identice, dar marca mai buna.

      BMW nu seamana cu RR, e greu sa zica lumea despre tine ca…

      Cat despre nevasta, in tinerete a fost model, ceva, iar acum se mentine cu succes sub 50 kg, multimesc de intrebare. Drept semn de dragoste, i-am cumparat un Cayenne, ca sa nu poata sa zica lumea ca n-am avut.

      00
  28. Ceva e dubios pentru ca în articol nu scrie ca Foresteru ar fi SUV. Dupa ce ni se construiesc autostrăzile, or sa dispară tancurile și de pe la noi, abia atunci o sa fie frumos.

    00
  29. Imi place poza atasata articolului

    00
  30. Sa nu fie cu suparare, dar am mers acum vreo jumatate de an cu un Forester, modelul nou, avea vreo doi ani vechime, masina fusese vreo 30 000 euro daca nu ma insel.. Pe mine nu m-a inpresionat cu nimic, era foarte spartan in interior, chiar semana cu Freelander din 2004.

    00
  31. Am Touareg nou .Cand o sa invete BMW si Subaru sa faca o cutie automata cu 8 viteze atat de performanta mai vorbim! De motor nici nu mai discut ptr. ca este din alt film! BMW – x3 si x5 cineva sa le spuna oamenilor de acolo ca nu ai cum sa alegi marca asta cand bordul lor arata identic ca la BMW de acum 10 ani! La Subaru- va rog verificati toate topurile din lumea la sectiunea cele mai urate masini si o sa gasiti Tribeca -care a avut vanzari execrabile! Deci lasati vrajeala cu Subaru . Vali -vrei SUV sport ia-ti frate Porsche Cayenne si atunci ai sa vezi pe ce se duc banii pe investitii de la W. Dar desigur e mai bine sa-i criticii pe astia la W si sa le zici tu cum trebuie facuta treaba – ca la Subaru

    00
  32. Gata! Mi-am dat seama ! VW sunt prosti! Le dau mail sa le explic sa-si revina, le dau link-ul cu site-ul asta! Sigur isi dau toti directorii aia prosti afara care nu stiu cum e cu pietele si cu investitiile si cu motoarele si cu „alea alea” si sigur VA ANGAJEAZA PE VOI…da SIGUR SIGUR ca aveti cate un subaru sau un touareg si niste pareri despre America si piata internatioanala de masini!!! SIGUR sunteti mai buni si stiti mai bine cum trebuie investiti aia 4 melearde sau cate or fi ca nici nu stiti sa-i scrieti:))))) Aia astept…o sa iasa niste masini super faine…si ieftine…

    00
  33. De fiecare data cand scrie Zoso ceva despre masini imi amintesc de filmuletul ala al lui in care era la volan si dadea sfaturi de condus si despre cum se testeaza o masina fara sa tina mainile pe volan.

    00
    • ținând volanul de partea de jos, care nu era in cadru. stop being stupid.

    • Vali:
      – vorbim de Volswagen sau de tot grupul?
      – ai pus LPG-ul pe Forester? Unde, cât, cum e? Merge si pe Outback-ul meu de 2.5?
      – era un cretinel care facea comparatie- breloc – bla, bla. Acorda-mi placerea sa-i transmit ca a face comparatie intre Subaru si Volkswagen in detrimentul japonezei este ca si cum ai fi extrem de satisfacut daca ti-ai fute nevasta cu pendula altuia

      00
    • – unde vorbim?
      – nu.
      – nu știu ce vrei.

  34. Eu am inteles ideea dar articolul este tare prost scris. Incalcit. Adica tre sa citesti articolul din Jalipnik.com ca sa intelegi.Ca sa pricepi ca e vorba despre masinile vandute in America de exemplu. Scriai mai coerent altadata. Stiu ca nu ai sa publici asta dar iscriu chiar pentru tine. Si ti-o spune unul care are Subaru de 8 ani. Asa ca fapt divers.

    00
  35. Masina care i-a cucerit pe americani vine din Europa.Condusa si de sute de mii de romani, este cea mai iubita de pe continent
    https://incont.stirileprotv.ro/auto/57-de-jurnalisti-au-ales-masina-anului-in-sua-este-un-model-german-1.html

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube