Şoseaua se intersectează cu pista de avioane?

E o ştire veche de două zile că idioţii de la Cluj au proiectat greşit şoseaua de ocolire a oraşului şi acum se intersectează cu pista de aterizare a aeroportului din acelaşi oraş şi că vor trebui să pună semafoare pe şosea.

GROAZNIC! Iată cum va arăta:

gibraltar-airport-runway

Da, poza e reală, e din Gibraltar, se practică şi prin alte părţi asta. Bine, nu scuză cu nimic tâmpenia proiectanţilor, dar totuşi…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. „Asa au vrut sa iasa.”

    Nu ar fi o mare problema, doar ca acum avioanele sunt expuse unui risc foarte mare mai ales la aterizare.

    00
  2. :)) Penibili..Am inteles ca au de gand sa bage autostrada sub pamant..Sau ma rog era si asta printre ideile lor stralucite..Oricum ceea ce s-a facut e tipic romanesc…Facem, facem si dupa ne dam seama ca ceva nu e bine :P

    00
  3. Nu-s de vina „idiotii” care au proiectat-o, ci aia care aveau parcele in zona.U know what I mean….

    00
  4. sa vedem acum cati or sa mai aiba tupeu sa treaca pe rosu…

    00
  5. saracii, nu o sa mai poate nici un jmecher sa mai forteze semaforul ca nu ajunge la munca

    :))

    00
  6. In Gibraltar nu aveau loc sa puna aeroportul in alta parte.

    00
  7. O solutie eleganta exista in Munich. Autostrada trece pe sub pista si arata foarte smecher

    00
  8. Nu soseaua a fost proiectata gresit ci pista, care initial trebuia sa aiba o lungime de 2,1 km da` s-au sucit si acum o vor de 3,5.

    00
  9. Na, să mai treacă pe roşu, acum :))

  10. Aeroportul acela serveste drept baza pentru Royal Force, avand si cateva zboruri comerciale.

    00
  11. acum o sa fie mandri cei busiti.. ca a dat peste ei avionu’ si nu o ruginitura de 1310. apropo, avionul trebuie sa-si faca rca daca tot umbla pe sosele.

    00
  12. Cred că cea mai bună soluţie ar fi subtraversarea aeroportului. Nu cred că ar dura mai mult de un an, cu tot cu întârzieri. Dar na, e mai ieftin să pui două becuri şi să zici că ai făcut o şmecherie bună.

    Aşteptăm ştirile cu : „doi tineri care au trecut pe culoarea roşie a semaforului au fost loviţi de un avion cargo”.

    00
  13. NOU
    #13

    Cred ca in Gibraltar e o problema de spatiu. E o bucata de stanca, totusi.

    00
  14. e chiar asa greu sa sape un tunel?

    00
  15. interseaza-te si de „idiotii” din Manchester si de Manchester Airport. Acolo trec vreo 2 sosele pe sub aceeasi pista. Doar au coborat-o si au turnat pista pe deasupra.

    Problema cu centura Apahidei, de langa Cluj e strict legata de proprietarii de terenuri din zona si cu legile tampe de la noi din tara.

    00
  16. Ce gauri vor fi pe pista aia

    00
  17. cum dai aviz unei asemenea tampenii? urbanistii din primarii chiar sunt pe alta planeta?

    00
  18. Va dati seama ca daca fac asa ceva si la noi, in loc de bariere normale vor pune porti de otel sau beton armat de 2 m inaltime.

    00
  19. Da nu mai bine trec soseaua pe deasupra? adica nah, sa treaca avionul pe dedesubt ca doar ele trec mai rar…

    00
  20. La fel cum sunt destui care forteaza barierele si ii pupa trenul vor fi si unii care vor trece pe rosu.

    00
  21. Stirile de la ora 5:

    ” Un sofer a fost lovit in plin de un avion in timp ce incerca sa traverseze strada..”

    :))))))))))))))

    00
  22. Eu vreau sa-i vad pe militienii care vor sta la panda in intersectia aia, sa amendeze cate un JumboJet :))
    „Sefu’, receptie, vine unu’ mare si cu viteza. Ce fac, il ard?
    Arde-l ma! Verifica si daca are cauciucuri de iarna, trusa medicala si triunghi reflectorizant” :D

    00
  23. proiectanţii erau de la Caracal?

    00
  24. @Vlad1: problema nu e strict legata de proprietari. Da, aia asunt cretini, dar centura e proiectata de secole. Cand esti in faza de exproprieri si ai si un deadline, te uiti si tu pe harta, vezi ca n-ai de ales si te indrepti spre centura, iei masuri, dar NU te trezesti peste noapte ca ai inceput proiectarea, deja faci masuratori si hop ai dat peste centura Apahidei.

    Solutii sunt, pe sub, pe dedesubt, dar asta nu schimba ideea ca pista a fost proiectata de niste cretini care nu s-au sinchisit sa se uite pe harta. De ce? Ca proiectul are un buget, care momentan nu prevede tunel pentru centura (care e in constructie deja, pentru ei e mai grav sa schimbe proiectul). E cretin pentru ca acum daca se mai vrea pista, cei care trebuie sa cedeze sunt cei care deja au inceput sa munceasca.

    00
  25. In spiritul Romanesc cred ca se vor gasi unii cu ideea de a trece pista pe sub sosea: bani mai multi, parandelac pe masura + unicat pe Terra = obiectiv turistic!

    00
  26. Ca de obicei, romanii se pricep la toate si isi dau cu parerea fara sa se oboseasca sa se informeze.

    @Emil (#5): e la fel si la Frankfurt, unde autostrada trece pe sub piste (si vezi uneori un 747 care iti trece pe deasupra capului) si (IIRC) la Paris la Charles de Gaulle.

    Dar ce conteaza ca solutii ar exista si sunt implementate fix la cele mai mari aeroporturi din Europa (De Gaulle e no 1, Frankfurt no 2) ? Romanul vrea sa se auda vorbind, nu sa gindeasca sau sa se informeze.

    Citation:

    1) http://www.nbcnews.com/id/44990497/ns/travel-news/t/frankfurt-airport-opens-new-runway/#.UQjop2eeMik

    „The 3,065-yard fourth runway is connected to the rest of the airport by taxiways that cross a busy highway, high-speed rail line and the airport ring road.”

    2) https://www.google.com/maps/search/Charles+De+Gaulle+Airport,+Roissy-en-France,+France/@49.017777,2.534494,14z/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?hl=en&dg=dbrw&newdg=1

    A1 trecind pe sub pistele de la Charles de Gaulle.

    00
  27. M-am uitat mai atent pe schita, pe HotNews, si am vazut ca este vorba de intersectarea doar a zonei de balizaj, nu si a pistei propriu-zise. Adica, aceeasi situatie intalnita si la Otopeni, unde DN1 trece printre balize.
    Asa ca mi se pare ca e mult zgomot pentru nimic…

    00
  28. Zoso cade in capcana tipica a presei romanesti. Ia o stire, nu o analizeaza, nu cunoaste subiectul si tranteste un articol pe tema asta. Sa fie clar la toata lumea: soseaua nu se intersecteaza cu pista. Este vorba de zona de balizaj a pistei unde se instaleaza tot felul de antene pentru ghidarea avioanelor. Si nici macar alea nu sunt afectate, atata tot ca atunci cand aterizeaza heavies (avioane super mari gen Boeing 747 – slabe sanse la cluj) ar trebui traficul oprit pentru ca exista riscul ca jetul avionului sa mature soseaua de tot ce este pe ea.
    Un semafor in acea zona activat cand trece cate un heavy nu ar fi o tragedie (oricum nu s-ar intampla des). Si asemenea solutii exista in mai multe locuri din lume.

    00
  29. Asta da priveliste. Sa te uiti cum decoleaza un avion si sa simti cum iti fuge soseaua de sub masina. :))

    00
  30. Nu-i nicio tampenie a celor care au facut centura, deoarece nu aveau unde s-o faca altundeva; eventual e tampenia celor care au proiectat pista, deoarece trebuiau sa anticipeze ca acolo poata sa treca o centura; pista se poate face altcumva, si asa o sa si o faca. Macar Clujul are centuri si aeroport mare, spre deosebire de Brasov care n-are nici aeroport. Asa idioti sa tot fie!

    00
  31. Solutia este mutarea pistei cu 300m (scurtarea pistei spre centura si prelungirea ei spre centru).

    Pista trebuia sa aiba initial 2.1 km (suficient pentru traficul de calatori). S-a prelungit la 3.5km pentru zboruri cargo cu avioane Boeing 747, care ar fi ajutat mult parcul industrial de la Jucu. Ca fapt divers, proiectantii sunt IPTANA Bucuresti.

    Mi-au placut istericalele presei locale pe tema asta, de genul „drobul de sare”.

    00
  32. Dacă aș fi de la CNADR, m-aș posta acolo cu instrumentația necesară ca să demonstrez că avioanele respective nu plătesc rovinietă și le-al cere taxa de drum care, la capacitatea lor cilindrică, este… fără număr. =))

    00
  33. Ideea e ca se stia de aceasta problema inainte de a se incepe lucrarile la centura, dar s-a construit centura si i-au pus in fata faptului implinit.
    In mod normal exista niste reguli pe baza unor legi atunci cand se dau avize, legi care in cazul de fata au fost incalcate.

    Cam asa arata pista si centura:

    https://www.stiridecluj.ro/files/images/63/06771caa9192606d8886e52982c1d33c.jpg

    00
  34. O amiabilă cu avionu’ ?

    00
  35. Welcome to Romania, locul unde şi avioanele vor da şpagă poliţiştilor care stau în boscheţi!

    00
  36. Nu se poate subtraversa din cauza costurilor mari care ar fi implicate pentru probleme: Somesul la 2 pasi , statia de epurare la cateva sute de metri in amonte si natura solului.
    O sa stam la semafor si o sa facem cu craca la 747.

    00
  37. @RAIDER – atunci sa faca pod peste pista de aterizare. ;-)

    Apropos, acum sa vezi jmekeri care trec pe rosu … nu opresc ei la tren, daramite la un chior de avion! :-)

    00
  38. La Gibraltar nu e vorba de proiectanti, au ales o solutie buna avand in vedere spatiul si terenul respectiv.

    00
  39. cum??? adica cei mai frumosi si mai destepti dintre romani au gresit proiectul? nu se poate!!!! probabil proiectantul era vreun mitic….

    00
  40. NOU
    #42

    Pai asta poate fi trecuta la atractie turistica :D. Mergi si vezi cum pleaca avionul.

    00
  41. Daca proiecta Oprescu ocolirea aia era de groaya … o facea si suspendata Ş=

    00
  42. E stiuta problema din Gibraltar, dar acolo e vorba de lipsa de spatiu. La Cluj e vorba de lipsa de creier… sau surplus.

    00
  43. „Pilotul unui Hercules supraincarcat nu a acordat prioritate lui nea’ Vasile care conducea regulamentar o caruta nesemnalizata, rezultand o acrosare minora.”

    00
    • @Ovi: calul a fost rănit la copită, dar se simte bine. vier pfoten protestează şi ameninţă compania aeriană cu proces.

  44. Amuzant!
    Totul este posibil la noi! :))

    00
  45. @zoso: Shit just got serious. Am scuipat sucul pe monitor de la atâta râs când ţi-am citit ultima replica. Not cool!

    00
  46. nu e nici o problemă cu pista. mai degrabă e gargară făcută să mai sugă niște bani publici pe o licitație, în viitor.

    00
  47. încă una, recentă.
    http://www.monitorulcj.ro/politica-administratie/18941-ce-solutii-exista-pentru-pista-de-la-aerport-aeroport-care-se-intersecteaza-cu-centura-ciceo-nu-e-o-problema-de-actualitate-pentru-urmatorii-3-4-ani

    deci, băieții pot muta pista cu 200 de metri înspre oraș, fără exproprieri, fără nimic. furtună într-un pahar cu apă. la proiectele mari apar întotdeauna astfel de probleme pe traseu și nu numai la noi.

    00
  48. @zoso: Mai bine vin eu în persoană şi ţi-l înmânez. Dacă implic curierul s-ar putea să ajungă bucăţele şi astfel rămân şi fără monitor şi fără despăgubiri. :D

    00
  49. La trecerea la nivel cu calea ferata mai sunt unii pui de smecheri ce trec si cand bariera e lasata(sau pe culoarea rosie) ce se intampla cu cei din avion daca un smecher de la noi crede ca el trece mai rpd decat avionul?Nu ma intereseaza ce patecste smecherul mi-e de oamenii nevionovati din avion.Da stiu la noi nu sunt asemenea persoane ce se cred mai sus decat legea.Si toata lumea respecta cu sfintenie regulile de circulatie si ale bunului simt.Ca daca ar fi…..

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube