Pietonule, trăiască doamna mă-ta #2

E a nu ştiu câta mia oară când rup franele din cauza idioţilor! Bă, cât de greu e să te prinzi că maşina face buba mare dacă intră în contact cu tine? Că aparent, jumatate dintre pietoni nu înţeleg chestia asta. Şi trec pe trecere în fugă, spre deosebire de idioţii ceilalţi, care trec al naibii de încet!

Io zic aşa, ca şofer, că dacă tu alergi pe trecere, eu nu prea te văd. Am păţit-o ieri în apropierea unui liceu. Un gog pur şi simplu a trecut pe trecere ca la maraton, în timp ce eu şi cel care venea din sens invers ne-am testat franele. Gogul nici nu a clipit. Şi nici n-o s-o facă dacă nu îl ia cineva pe capotă o dată. Pentru că mă-sa sau ta-su nu l-au învăţat ca pe trecere nu se aleargă…

Şi mai sunt o categorie. Ăia care nu se uită. Ei trec. Nu se întreabă dacă eu am destul loc să opresc, ei deja trec. La femei se întâmplă asta de obicei. Nu iau apărarea şoferilor, dar pur şi simplu nu ai ce face când te trezeşti cu ăla în faţa ta. Pe Kisselef au avut loc accidente de genul asta. Tot acolo era să o păţesc şi eu, cu idioţi ieşiţi pe role din parc şi care treceau pe trecere ca pe tarlaua mă-sii! Am tras o frână cu urme pe asfalt, iar gogul nici nu a catadicsit să se uite. Era pe trecere, îl plăteam pe bun!

Şi una rapidă cu Videanu. El avea 154km/h şi a luat 3 puncte amendă şi 240lei. Eu care avea 65km/h de ce am luat 3 puncte şi 100 lei?

Ah, şi lăsaţi-mă cu rahaturi de genul ăsta. Ia-o la picior, nu ai nevoie de două ore să traversezi, că nu e semaforul lu’ mă-ta! În Berlin toate semafoarele sunt făcute să treci repede, nu să te închei la şiret în timp ce benzina arde.

Astea sunt campanii de făcut. Dublate de poliţişti care dau amenzi!

Dojo are altă părere.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

69 comentarii

  1. Fie ca-ti place fie ca nu dar tin sa-ti spun: asta e comportament de cocalar! In preajma trecerii de pietoni se circula cu viteza redusa, iar daca intra pe trecere trebuie sa-i dai prioritate fie ca e baba, fie ca e o pustoaica sexy. Ma intreb daca in Germania tot la fel faceai?!!!

    00
  2. Hai za-ti zic una tare intamplata azi. Stii ca au pus semafoare pe Kiseleff pana la Piata Presei Libere. Sunt din alea unde trebuie sa apesi intai. Si la al doilea semafor (ala de la H), una bucata proasta, apasa si trece direct. Nu avea nici o treaba cu culorile, rosu, verde, etc. Pur si simplu a apasat si a trecut fara sa se uite. Mai si radea, cred ca era mandra de ce a facut. Frane, injuraturi….
    Eu eram cam a 4 masina din coloana. Daca eram primul ii „daruiam” o mare flegma.

    00
  3. Aceeasi problema in viziunea pietonului

    00
  4. Lasati-o mai moale cu vorbitul din carti, chit ca e vorba de Codul Rutier. Pe Mihai Bravu, pe la Dristor in dreptul McDonalds, s-a gasit una sa traverseze pe unde numai ea vedea trecere de pietoni. Franeaza BMW-ul din fata mea care ar fi intrat drept in ea, franeaza Polo al meu eroic, Dacia din spate nu mai franeaza. Si intra direct in spatele lu’ Polo. Pe cine sa iei la bataie, pe soferul batranei Dacii ca nu l-au tinut franele sau pe vaca roscata care s-a nimerit sa traverseze pe unde nu trebuie si, mai rau, a supravietuit????

    00
  5. Eu am sta in Spania ceva timp, acolo aveai intersectiile rezolvate prin rotonde (sens giratoriu) iar la trecerile de pietoni aveai asa zisele spinari de magar. Nu prea aveai cum sa treci cu mai mult de 20km/h. Bine mai aveau ei vreo trei linii de centura la nivel de autostrada cu 3 benzi si autostrazi in toate directiile dar asta e o alta problema.

    00
  6. Pentru astia care citeaza din codul rutier: ce te faci cu ruptii care trec pe la coltul strazii fara sa se asigure? Ca ei sustin ca au prioritate si „se arunca” fara nici cea mai mica jena?
    Hai sa nu fim mai catolici decat papa. Si eu am permis cum la fel de bine ma deplasez si pe jos. Si recunosc ca traversez si prin locuri nepermise, dar ma uit de 2 ori inainte.

    00
  7. AAA, unde scrie cat e viteza maxima pe langa trecerile de pietoni? Scrie ca trebuie sa reduci la viteza aia cand vezi pietoni pe langa trecere, care intentioneaza sa traverseze, nu intotdeauna.

    Si la 30 la ora daca iti apare un dobitoc fugind, la distanta de 2-3 metri in fata, l-ai facut decoratiune de capota.

    Apropo, prin regulament se interzice pietonilor sa se opreasca pe trecere, sa incetineasca sau sa se intoarca pe trotuarul de unde au plecat. Ca sofer cati din astia nu vezi?

    Si da, multi suntem soferi dar toti suntem si pietoni, asa ca nu va mai ofuscati cand vi se zice sa nu traversati ca berbecii!

    00
  8. esti obligat prin lege sa incetinesti inaintea oricarei treceri de pietoni, chiar daca ti se pare tie de la 1km ca nu trece nimeni. e evident ca nu le pasa prea mult de viata lor celor care trec viteji, dar nici tu nu ai dreptul sa ridici problema asta. la tine la berlin acolo se intampla vreodata sa auzi scartait de roti pe la treceri?

    00
  9. Sa te vad daca ai avea un picior in ghips cum ai trece pe trecere peste 4 benzi in 12 secunde.
    Sau daca ai 60 de ani si tre’ sa treci strada ca sa cumperi o paine.

    00
  10. NOU
    #10

    zoso, stimabile, da’ nu zice la carte sa incetinesti nitelus inainte de orice traversare? regulile (cel putin cele de circulatie) sunt facute sa fie respectate, nu comentate. nu-mi place de soferul zoso.

    00
  11. nu stiu care e situatia acuma, dar acus cativa ani, in oradea, nu puteai trece fara un pic de tupeu. de ce? soferii avea mentalitatea aia ca doar un pieton cu piciorul pe drum e angajat in trecere si are prioritate pe cand la viteza cu care veneau aia, nu indraznea nimni sa puna piciorul in prag. ca urmare, stateai si te uitai ca boul la soferi, poate poate incetineste unu. da cum sa nu, vezi sa nu te vada.

    insa sunt si eu sofer (nu masina, motor) si stiu cum e cu idiotii. ca norocul ca eu sunt ceva mai la vest de zoso si nu-i intalnesc la tot pasul!

    00
  12. subscriu la ce a zis andrei. e obligatioa soferilor sa incetineasca la trecerile de pietoni din localitati, pana la 30 km/h. la 30 la ora n-ai avea de ce sa-ti rupi franele…

    00
  13. Cum ramane cu soferii (si nu-s deloc putini) care nici nu se uita ca pietonul vrea/ incearca/ da de inteles ca ar dori sa traverseze strada? Cei mai multi nici nu reduc viteza, nici nu se uita in dreapta sau in stanga, pe trotuar si trec cu nepasare; aproape nimeni nu mai opreste sa lase un pieton sa traverseze. Trebuie sa astepti sa treaca zeci de masini pana prinzi o „fereastra”, iar atunci esti obligat sa alergi (nu sa grabesti pasul, sa alergi) pentru ca maisnile vin cu viteza. Cel putin in Iasi se intampla asa.

    00
  14. aia cu semafoare grăbite cam aşa e. Poate s-au mai schimbat lucrurile în ultimul timp, dar era un semafor în apropierea academiei de poliţie la care nu apucai să ajungi în capătul celalalt oricât de repede ai fi mers. Trebuia să alergi neapărat.

    Cu pietonii am avut o experienţă ieri (că azi nu am mers cu maşina). Era destul de aglomerat prin Craiova pe la 6 jumate – 7 şi eram atent să măîncadrez pe banda care trebuie la un semafor. Două fufe traversau pe o trecere care e înainte de semafor şi la care, de obicei, ajunge coada de maşini. Am oprit că dacă nu dădeam peste ele. NU scârţâit de roţi nu nimic, pur şi simplu am oprit brusc – n-am intrat nici pe trecere. Nu s-au speriat, dar una din ele se uita la mine şi zicea: „Eşti prost futu-te-n gură!”. Se putea citii pe buze. NU părea că s-ar fi speriat sau ceva şi mergea la fel de încet. Nu, nu m-am dat jos la ea, am şi altceva mai bun de făcut.

    00
  15. @Autogreen: numai in romania se intampla din astea. in germania lucrurile sunt mai aranjate.

  16. 1. esti obligat prin lege sa incetinesti cand te apropii de o trecere de pietoni. Daca l-ai calcat pe trecere cand el avea rosu, scapi. Altfel o cam pui de parnaie sau iei cu suspendare daca n-ai mai avut antecedente penale. Simple as that.

    2. Videanu era pe autostrada unde limita e de 130. Daca depasesti viteza intre 10-20km/h peste limita legala iei o anumita amenda, depasesti cu 20-30km/h peste limita legala iei alt tip de amenda (mai mare) iei 2samd.

    happy now ?

    00
  17. spune-mi tu cati soferi reduc viteza in apropierea trecerilor de pietoni de pe Kisselef ?

    00
  18. Doamne, ce nervi am pe pietonii astia care se trec incet, incet si te si injura in timp ce tu ti-ai lasat cauciucurile pe asfalt.
    @buggyracing- eu incetinesc pe Kisselef la treceri, preventiv, ca-s multi care rasar din parc :D

    00
  19. eu sunt de acord. nu se mai face educatie rutiera la scoala, ce dumnezeu! pana mea, pietonii nu mai invata demult ca inainte sa treci strada e musai sa TE ASIGURI.
    si voi aia care luati apararea la pietoni, rog cautati pe google distanta de franare la 50 km/h si calculati (problema de fizica de clasa a sasea) cat timp va ia sa luati pe capota un pieton care trece pe zebra fara sa se asigure in timp ce voi mergeti cu viteza legala…

    00
  20. @buggyracing: niciunul. eu nu incetinesc decat daca vad oameni care asteapta. motivul e simplu. imi ia 10 minute sa traversez victoriei si acolo prind şosea si ii dau talpa!

  21. @kat: sub 8 metri stai pe loc, in conditii normale de drum si fara ABS! insa trebuie sa conduci ca un mare dobitoc ca sa trebuiasca sa iti testezi franele in halul asta!

    00
  22. in germania soferii opresc calm si te asteapta chiar daca treci strada ca taranu, prin locuri nemarcate. pe ce criterii ar tb sa amendeze politaii oamenii care traverseaza incet sau prea repede? sa se dea anual o proba fizica, iar fiecare,in functie de virsta si conditie fizica sa aiba scris in buletin cite secunde ii ia sa traverseze in alergare semi-usoara? bucurestiu e plin de masini pina si pe trotuare, tu propui masuri de hingherire a pietonilor. oricum, majoritatea posturilor tale despre sofat sint pe linga.

    00
  23. @kat, la trecerea de pietoni nu ai voie sa ai 50 km/h/
    D’ooooooh !

    00
  24. @Buggyracing (si altii)

    Art. 123. – Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h in localitati sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:

    ….
    h) in zona de actiune a indicatorului de avertizare „Copii” in intervalul orar 7,00-22,00, precum si a indicatorului „Accident”;
    i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;
    ….
    .

    00
  25. Uite un scenariu:
    – ai masina in service, sa zicem,
    – ca sa ajungi la trecerea de pietoni trebuia sa parcurgi un culoar de 1 metru din cauza masinilor parcate pe trotuar
    – la trecere, tot din cauza acelorasi masini, poate si o dubitza, nu prea te vad soferii care oricum nu reduc viteza.

    Cine greseste?

    00
  26. Pai da, trec ca dobitocii, si se gandesc: mor cu dreptatea in mana! :)

    00
  27. @Carcotasu: nu zicea nimeni nimic de locurile nepermise.. ci pe trecere.

    00
  28. Mi-aduc aminte de proful meu de la scoala de soferi. Mergeam noi veseli nevoie-mare prin oras, cand, la o trecere de pietoni, doua tanti, coborate de pe trotuar, deci cu picioarele toate pe trecere, stateau de vorba. Eu opresc, ca deh, si stau ceva, ele imi fac semn ca nu. La care profu scoate capul pe geam, ca respectivele erau in dreptul lui, si le zice „hai, treceti!”. Alea, ca nu. El: „Ba da, doamnelor, ca stati pe trecere; ori treceti acuma, ori iau de volan spre voi si o sa purtati conversatia asta importanta la spital!”. Alea ca ce, ca ai innebunit, ca suntem pe trecere, faci puscarie. El: „Aaa, acuma sunteti pe trecere? Ia hai, treceti!”. Si au trecut.
    Morala e ca sunt unii pietoni extraordinar, dar extraordinar de cascati.
    La fel cum e de adevarat ca trebuie sa incetinesti la o trecere de pietoni.

    00
  29. In tarile civilizate unde legile sunt facute in interesul oamenilor si nu pentru a platii salariilor unor functionari care nu isi misca fundul de pe scaun, legea ii favorizeaza pe cei slabi si lipsiti de aparare.

    Sa iti dau un exemplu concret, ca si sofer trebuie sa mergi cu atentie, si sa dai prioritate celor pe bicicleta sau pietoni, fiindca tu in masina esti protejat de o cusca de metal, airbaguri si alte prostii, in vreme ce el e expus pericolului.

    Revenind la concret, in olanda un sofer a lovit un biciclist care nu sa asigurat fiindca era destul de afumat, si soferul a iesit vinovat, din motivul enumerat mai sus.

    Ca sa nu mai zic ca in tarile civilizate lumea nu se grabeste in halul asta.

    00
  30. @Alex Neamtu: in scenariul tau daca iese cu accident amandoi gresesc, desi legal numai soferul plateste.

    00
  31. daca dam exemple occidentale, cam la fel se intampla si in bruxelles de exemplu. sau in amsterdam. pietonul nu se uita. trece. e treaba soferului sa mearga cu viteza potrivita pentru al evita. ce-i drept pietonul nu alearga. pe de alta parte un sofer responsabil cand vede zebra calca frana (nu de tot).

    00
  32. odata s-a oprit unul in mijlocul trecerii de pietoni sa se incheie la papuci, altu s-a oprit ca a scapat din inghetata pe haine si i-a tras unu` un claxon de a scapat-o toata pe el … si mai sunt aia care cum se face culoare verde la pietoni au si pasit deja 3 metri pe zebra… nu conteaza ca vine masina spre ei.

    00
  33. Sofer-bivol, traiasca doamna ma-ta de asemenea!

    Am acelasi respect pentru tine cum ai tu pentru prostii care isi permit sa isi deregleze ritmul mersului pe trecere si iti creeaza tie disconfort.

    00
  34. mda, ar trebui sa incetinesti zoso. In codul rutier nu se precizeaza cat iti ia tie sa treci prin victoriei … eu tin minte de RVLEOP = Reducerea Vitezei la Limita Evitarii Oricarui Pericol … cand te apropii de trecere. Pietonul are prioritate …

    00
  35. Lasa ma ca si voi soferii aveti numai dume in cap. Nu mai stiti cum e sa fi pieton. Eu pe mor de frig asteptand verde si cand am eu verde vi tu la caldura in masina si ma claxonezi ca tu ai intermitent. Frate pe zebra lumea trece cum vrea nu mori cateva secunde in plus cat despre aia care trec repede tu cand vezi semnul ala ca se apropie zebra cam trebuie sa reduci. Eu zic sa stabilesti tu exact cam in ce ritm trebuie sa treaca pietonii gen 10 metri de zebra in 10 secunde :d

    00
  36. dojo zice altceva. bine, ea e la timisoara. aici. in bucuresti, castiga cel mai nesimtit.

    00
  37. In Roma, chiar daca ai verde sa treci strada, masinile nu opresc. E ceva demential, nu se respecta niciun semafor acolo. Inainte sa treci strada iti faci cruce obligatoriu.

    00
  38. Daca tu nu ai grija de viata ta, cum dracu sa ceri de la un strain sa aiba?
    Anul trecut in iarna coboram copoul (un fel de magheru pt pitiponci si pitipoance) si cum idiotii de la primarie nu dadusera cu nimic pe jos s-a format polei… toate bune si frumoase, mers cu a doua la relanti, asta pana la o trecere de pietoni unde am observat ca frana nu are decat rol de masaj la talpa. Intre timp mama proastelor a cacat 2 pitipoance ce au fost trimise pe trecerea de pietoni fix cand facusem eu marea descoperire cu frana.
    Booonnn, nu ma panichez prea mult pt ca in capul meu gasisem deja rezolvarea AM CLAXON…. numai ca pitipoancele si pitiponcii au schimbat rolul claxonului. Acum claxonul e pt a atrage atentia pitipoancele si ele chiar bun botul, intorc capul si se uita ca vacile la poarta noua eventual daca nu le place masina iti mai trag si o injuratura.
    Cam asta am patit eu, am fost injurat la prima vedere apoi cand au vazut ca i-am atins paltonul unei proaste am fost injurat din nou…
    Nu am avut timp de replica, in momentul ala eu deja scuipam in san si zice-am si o rugaciune pentru ca am reusit in cele din urma sa nu le stramb picioarele viticelor…

    00
  39. ai si n-ai dreptate.
    – pietonul trebuie:
    a) sa se asigure si sa traverseze pe culoarea verde a semaforului desinat lui, sau pe zebra daca vede ca o poate face in siguranta
    b) tre. sa mearga nici dormind, dar nici alergand.

    Soferul:
    a) atunci cand drumul are o banda pe sens trebuie sa incetineasca intre 30-50 km/h
    b) sa dea prioritatea pietonilor aflati in traversare pe sensul lui de mers
    c) sa aiba intelegere fata de pietonii care din cauze obiective (in cele mai multe cazuri) merg mai incet pe trecere. Oricum, tu esti in masina si asculti muzica si el se kk pe el de frig, poate e bolnav, etc. Eu ii las sa treaca oricat de incet, fara claxoane si fara injuraturi.

    din perspectiva mai larga, nu trebuie sa astepti ca omul sa puna piciorul pe carosabil ca sa opresti, ci incetinesti de cum il vezi in apropiere, mergi atat de incet incat daca o ia la pas vioi sa nu pui frana brusca.
    Oricum, e clar ca pietonii nu au niciun fel de pregatire, spre exemplu ei nu stiu ca au prioritate de trecere mereu cand masinile au galben intermitent; atunci intra in functiune bunul simt al soferilor, care trebuie sa considere ca persoana care sta si se uita la masinile care trec in viteza nelasandu-l sa traverseze e ruda sau prieten cu ei.

    Eu cred ca cel mai bine ar fi sa facem o plimbare prin oras cu mine la volan, sa-ti arat cum merje un profesionist, si tare, si fara sa fie nevoie de frane bruste, si preventiv, si amabil. :P

    Pont: de acum sa te uiti cat mai larg, mult mai mult decat e latimea soselei, si mult in fata. asa vei prevedea mai multe. Sigur, cretini care apar in fuga de dupa masini mai sunt, dar totusi rar.

    00
  40. scuze, de regula nu las link spre rahatul meu de blog, dar am un articol mai vechi care poate fi de ajutor multora.

    (daca vrei il stergi, desigur)

    00
  41. Multa inversunare pe aici. Problema e ca toata lumea vede in codul rutier numai obligatiile soferilor, in timp ce randurile urmatoare sunt trecute cu vederea.
    ART. 72
    (2) Pietonii au prioritate de trecere fata de conducatorii de vehicule numai atunci cand sunt angajati in traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate si semnalizate corespunzator, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor.
    (3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.
    (4) Pietonii surprinsi si accidentati ca urmare a traversarii prin locuri nepermise, la culoarea rosie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectarii altor obligatii stabilite de normele rutiere poarta intreaga raspundere a accidentarii lor, in conditiile in care conducatorul vehiculului respectiv a respectat prevederile legale privind circulatia prin acel sector.

    Si la 30 km/h, daca iti sare un idiot pe trecerea de pietoni tot il poti lua pe capota, la fel cum poate trece in lumea celor drepti tot la aceeasi viteza.
    Eu unul reduc viteza in preajma trecerilor de pietoni. Dar imi si vine sa-i trosnesc cand vad ca trec in doru lelii sau trec unul dupa altul la distante de 5-6 m.

    00
  42. fa diferenta intre punctele amenda care se stabiles in functie de salariul minim pe economie, acum fiind un punc egal cu 60 de lei, si punctele de penalizare care se aduna la carnet si la 15 puncte ti-l salta. Sunt doua lucruri total diferite.

    00
  43. Stiu ca e nasol sa fii sofer in Ro, dar e si mai nasol sa fii pieton in Ro. Si asta pentru ca trebuie sa te milogesti de un sofer sa poti trece strada acolo unde legea iti da dreptul, respectiv pe trecere. Prin occidenturile civilizate, soferul incetineste cind vede ca un pieton se apropie de marginea trotoarului, nu merge de parca ar fi singur pe lume si apoi se mira ca a aparut unul din senin in fata. In plus, prin occidenturi exista un anumit grad de curtoazie intre soferi, dar si intre soferi si pietoni (ce-i aia? curtoazie-i ma-ta), si chiar daca un sofer sau un pieton s-a incadrat gresit ceilalti au rabdare si il lasa… Ia sa vezi la Romanica ce de claxoane si de „flegme”…
    Unde mai pui ca in vest sunt treceri la fiecare 15 metri uneori si nimeni nu comenteaza. Orasul apartine tuturor.
    Oameni buni, dragi soferi, putintica modestie si un pic mai multa educatie nu ar strica in spatele volanului, fie el de dacie sau de bemveu. Eu inteleg ca nu ai pe unde sa o calci decit in cei 25 de metri drepti dintre doua semafoare pe un bulevard, dar pentru asta uita-te cu cine ai votat si intreaba-te cit mai costa un vot pe timp de criza.

    00
  44. Danke de link :)

    In TM se circula ca la naiba, dar oricum e mai liniste decat in B. Poate de aia is eu mai calma si mai asezata. Ideea articolului e de a face niscaiva „awareness” printre oamenii de sunt pedestrii uneori ca nimeni nu are pana la urma grija lor, atat de mult pe cat au ei insisi. Ca oricare este legea (si ea este in favoarea lor, atat timp ca traverseaza pe unde trebuie si cum trebuie), exista neatentie, rea vointa sau, dupa cum povestea alt comentator, frane care nu tin atat de bine. Cu faza „am dreptate” ajungem in spital sau mai rau ..

    00
  45. cam umbla lumea pe jos de cand cu criza asta.multe comentarii contra:))
    sa nu uit ce era ma important:SA MA SUGA DE P…A aia/alea care trec cu gluga pe cap sau cu casti in urechi pe trecere si se uita DOAR inainte CA CAlu.chiar si la o masina noua se poate strica/defecta sistemul de franare si poate OMU chiar ar vrea sa te claxoneze sau ceva, sa te faca atent…dar de unde ca tu esti pe trecere E DREPTU TAU…mda, e dreptu tau sa faca ala vreo 25 de ani(habar n-am de legea asta) si tu sa fi mort!!! think 2wice bai nene ce dracu.
    mai are rost sa vb de biciclete, skate.pai da-te jos de pe bicicleta si mergi pe langa ea, da-te jos de pe skate si ia-l in mana ca de aia ii zice TRECERE DE PIETONI si nu trecere de pietoni pe bicicleta/skate…si cu rolele ma gandesc/presupun ca se poate merge incet pe trecere nu doar cu elan sa apuce sa te vada si soferu idiot(care is eu) si care merge LEGAL cu cat o zis @nashu_mare mai sus si anume maxim 30km/h si cu vreo 20-30 ai tai veniti cu cu elan de unde nici nu se asteapta soferul(din pamant, astia parca ies din pamant)…facem o medie pe ce distanta zbori?ca presupun ca sti sa zbori?ca altfel nu ti-ai permite sa treci asa…

    00
  46. NOU
    #46

    Aici vorbim de pietoni care traversează pe trecere, deci au prioritate. Este dreptul lor și trebuie respectat.

    Eu încetinesc mereu, văd trecerea de la distanță, pun frână și încetinesc taman atunci când mă înfipsesem cu talpa în accelerație, pentru că știu (din experiență proprie) că nu vreau să iau un nefericit pe capotă.

    Ăla moare, eu mă aleg cu dosar penal și eventual și cu ceva ani de pușcărie dați cu suspendare.
    Nu vreau chestia asta. Punct. Așa că pun frână mereu când ajung pe trecere. E deja un reflex și nu mi se pare că pierd nimic din „gloria” de șofer dacă o fac.

    De multe ori încetinesc până la 5km/h, mai ales atunci când o parte din zebră este mascată de mașini parcate neregulamentar. De ce să îmi sară un tâmpit după un papuc sau o dubiță?

    Văd mereu tot felul de cazuri speciale, cu șoferi din spatele meu gata gata să intre în mine (la ultimul accident am fost destul de urât lovit din spate, am prins frică și acum mereu mă uit dacă nu intră cel din spate în mine) sau cu șoferi care semnalizează stânga și mă depășesc în viteză în timp ce eu tocmai franam pentru trecerea de pietoni.

    Am văzut cazuri, am văzut că se mai întâmplă, nu vreau să fiu eu nefericitul șofer.

    Am un prieten care a avut o pățanie de genul, ploaie, întunecat afară, pe trecerea de pietoni trece o fată repede, alunecă și pică în cur, tipul ia tot de volan, urcă pe bordură și se încolăcește cu mașina într-un pom. Tipa culmea cu piciorul scrântit, declară că asta a lovit-o, apoi mânată de la spate de șefa ei, depune plângere, angajează avocat și cere tipului bani.

    Și dacă lovești un câine te oftici, că rupi bara și stai 2 luni prin service să ajungi la programare. Dar să lovești un om?

    Mulțumesc, prefer să circul cât mai calm. Și sincer, cu cât ai mai multe pățanii și accidente la activ, cu atât mai repede înveți că nu ești deloc zmeu la volan și că nu ești invincibil. Și chiar și așa, mai înveți și că ceilalți pe șosea îți taie calea fără să se asigure, nu îți acordă prioritate, uită să își aprindă farurile, te provoacă sau pur și simplu, ca pietoni, fac „țuști” de pe trotuar drept în mijlocul străzii.

    00
  47. Femeile conduc prost! Dar bărbaţii au pipotă! Fraţilor, dacă nu mergeţi voi cu viteză, peste tot şi oricum, trăiţi degeaba pe pământul ăsta! De ce dracu nu învăţaţi nimic din toate crimele şi nenorocirile petrecute pe trecerea de pietoni? Sunt şofer de câţiva ani buni, dar în viaţa mea nu am mers cu viteză lângă trecere! Şi nici în oraş, decât foarte rar şi în anumite condiţii! Ăstia aici în Germania merg cu viteza melcului şi cu atenţia sporită! ÎI ÎNŢELEG PERFECT! La români, nu! Nimeni nu pricepe câtă responsabilitate avem pe capul şi pe umerii noştri când am pus mâna pe volan. Iar de pietoni nu vă mai luaţi! Unii sunt orbi, alţii copii, alţii bătrâni! Oricând îţi poate sări un copil în faţă şi s-a dus dracu` totu`!!!! Legile alea au şi ele un rost!!!!!!!

    00
  48. Stiu ca e nasol sa circuli prin oras, mai ales pe o artera care are treceri de pietoni din 100 in 100 de metri. Pietonii au si ei partea lor de vina, ca sunt destui dobitoci pe lumea asta, dar parca in apropierea trecerilor de pietoni limita de viteza e de 30 km/h, deci nu ai de ce sa-ti rupi franele. :-)
    Bagi a 2-a si te prelingi pe sosea cu ochii in patru (mai ales cand pe marginea strazii mai sunt si masini parcate, si nu poti vedea cretinul care tasneste dintre ele pe zebra).

    00
  49. Mai c-aș fi de acord cu tine pe alocuri dacă n-aș vedea zilnic o grămadă de șoferi idioți care au fix aceeași părere despre pietoni și regulile de circulație. Când o să-i văd pe șoferii din Ro disciplinați (fie cu forța fie printr-o minune care să-i civilizeze pe toți instant) atunci putem să ne apucăm să criticăm și pietonii. Până una alta Bucureștiul nu-i orașul în care să te apuci să dai blană doar pentru că ai 50 de metri de drum liber în față. Știu, e un oraș construit haotic, străzile sunt un coșmar (și pentru șoferi și pentru pietoni) și suntem obligați să supraviețuim (și șoferii și pietonii) în același balamuc.
    Văd că deja au apărut în câteva locuri „cocoașele” alea care te forțează sa încetinești la treceri. Ar fi o idee bună să existe la toate trecerile de pietoni și ar dispărea scuza cu „a îndrăznit idiotul să treacă și-am fost obligat să frânez”.

    00
  50. fiecare are posibilitatea sau nu sa respecte regulile rutiere.

    00
  51. interesant, don’t be stupid. Sunt gropi în București în care-ți rupi mașina mai nasol decât trecând peste „cocoașele” alea cu 80km/h. Și până la urmă nu-i vina nimănui că din rabla ta curg șuruburile. În altă ordine de idei sunt destul de rar „PIETONULE” pentru că-s extrem de leneș și nu mă deplasez decât cu mașina. Asta nu mă împiedică să fiu civilizat și să îmi dau seama că nu mi-ar conveni să fiu în locul pietonilor care așteaptă mult și bine pe marginea trecerii de pietoni un șofer cu bun simț care să oprească și să-i lase să treacă. Nu de alta da’ nu m-a născut maică-mea cu curul în mașină și nici nu-s crescut pe unde se vântură porumbul.

    00
  52. Cand te apropii de trecerea de pietoni trebuie sa reduci viteza pana la limita evitarii oricarui pericol :)

    Daca tu asa ai redus-o incat niste indivizi care fug pe trecere te iau prin surprindere, atunci asta este! Nu stiu cum se face ca de 10 ani nu m-a surprins niciun pieton pe nicio trecere.

    00
  53. „ar fi o idee buna” sa TACI…de parca daca vreau sa trec cu masina cu 100km/h pe trecerea de pietonu si sa dau peste tine nu o pot face ca is „cocoașele alea” vezi doamne…te inseli amarnic si cred ca asa poate ai reusi si tu sa vezi cum e sa zbori ceva mai mult prin aer(decat fara „cocoașele alea”) si implicit sa traiesti mai mult pana aterizezi inapoi pe asfalt.la fel de bine si eu pot sa zic „ar fi o idee buna” sa se pune nisip pe trotuare ca poate asa ai experimenta si tu zilnic in vreun fel mersul pe „cocoasele de alea” nu de alta dar chiar si la viteze de sub 5km/h tot iti zduncina urat de tot masina si pe pivoti, suspensii, telescoape etc nu tu dai banii BA PIETONULE!!!

    00
  54. interesant, sunt de partea bunului simț. Ce să fac, nu-i vina mea, s-au chinuit ai mei prea mult să mă educe și-acu nu pot să scap de „povara” asta care se pare că-mi aduce numai neajunsuri p’aici prin țară…

    00
  55. @Meekuu 1 la mana nu toti care scriu pe blog is din buCUResti(nu e vina mea, s-a blocat caps lock-ul) -supranumit si orasul gropilor- si 2 la mana (offtopic) pun pariu ca e mai noua „rabla” mea ca ta(da nu mai zi la nime)…evident ca nu exista om care sa umble doar cu masina, inevitabil mai trebuie sa fi si pieton chiar daca esti mai ‘lenes'(aici ma bag si eu) doar ca unii dintre pietoni(cei care nu sunt soferi) sunt groaznici…acea atitudine a PIETONULUI(is pe trecere ma doare la banana) ii intriga pe multi soferi si din cate observ tu cred ca faci parte din categoria celor care isi leaga sireturile pe trecere(evident cand nu esti prea „lenes” si umblii cu masina) ca nu prea esti de partea conducatorilo auto:P

    00
  56. si care e ala bun simt? ca unii pietoni trec „pe trecere în fugă” si altii „trec al naibii de încet”(parca mai era si un „idiotii” pe acolo prin postu asta de mai sus dar l-am omis din prea mult BUN SIMT)…iti spun eu, asta e bun simt domu impovarat:P ca am fost mai ‘bland’ ca zoso;)

    00
  57. tarziu. aproape sase juma’te. m-as duce acasa da-mi aduc aminte de-un site recomandat de-un prieten. deschid, ma uit pe el si ma plictisesc repede. la blog-uri prietene il descopar pe asta si-mi zic „de ce nu?”. hai sa mai incalc o promisiune si sa intru intr-o zona in care n-am intrat niciodata pana acum – cea a blogurilor. si ce gasesc? super topic despre cum se poarta soferii cu pietonii si viceversa. si doi baieti care se cearta, unul fiind posesor de masina, celalalt nu. logic. celui care n-are masina ii atrag atentia in mod respectuos ca e neplacut sa rulezi in bucuresti cu 60 la ora si sa-ti sara o baba-n fata pe trecerea de pietoni. realizezi asta – ca-i neplacut – si ca ar fi si mai neplacut pentru rudele ei sa dai peste ea. si te chinui ca debilu’, calci frana pan’ la podea si opresti. si dupa ce-ai oprit baba se uita tunator la tine si ute toti dumnezeii. si te-ntrebi „de ce pana mea am mai oprit?”. domnului posesor de masina ii raspund ca nici soferii nu-s cine stie ce. am doua buc. baieti. mici. unul de 4 si celalalt de aproape 3 ani. si-ti spun cinstit ca i-as calca pe gat pe toti idiotii care trec cu masina pe trotuar si claxoneza in spatele copiilor. vezi doamne, n-au pe unde merge. cum ar veni, nici unii nici altii nu suntem mai breji. sau, altfel spus, cand suntem soferi suntem soferi iar cand suntem pietoni suntem pietoni. si ne manifestam ca atare. da’ o baba din aia care ma injura tot as lua odata pe capota. asa, de control…

    00
  58. Bre Zoso, daca tot ti-ai dat seama ca in Berlin verdele dureaza foarte putin pt pietoni si Ampelmann-ul nici macar nu clipeste inainte sa se faca rosu, de ce nu ai spus si de cum se comporta soferii acolo? Poate ca nu ai observat, dar de multe ori incetinesc si iti cedeaza trecerea daca treci pe unde ti se pune tie pata, prin locuri nemarcate, chiar daca asta inseamna o sosea (atentie, nu strada!) foarte aglomerata, doar pt ca vad ca vrei sa prinzi autobuzul. Sa nu mai vorbim de faptul ca nu te claxoneaza si asteapta sa treci chiar daca ti-ai miscat greu curu’/ai pedalat incet si te-a prins culoarea rosie pe trecere….

    Ce zici de asta?

    00
  59. “Ah, şi lăsaţi-mă cu rahaturi de genul ăsta. Ia-o la picior, nu ai nevoie de două ore să traversezi, că nu e semaforul lu’ mă-ta!“ Zoso, lasă-ne şi tu cu rahaturile tale privind stupizenia pietonilor şi enorma luminare interioară a conducătorilor auto, la trecerile de pietoni, că nici semaforul lu’ mă-ta nu e, sincer ! “Tot acolo era să o păţesc şi eu, cu idioţi ieşiţi pe role din parc şi care treceau pe trecere ca pe tarlaua mă-sii!“ Reiterez, strada respectiva nu e nici macar tarlaua mă-tii. Măi mare conducator auto, tu chiar nu intelegi ca în jurul tau e caroseria aia care se infige in respectivul ? Aia cu aproximativ 5 stele euro în cap ?!? Ziceam şi la Piticu la acelaşi tip cacaoistic de postare: mai pun o întrebare retorică, referitor la procentajul de evenimente rutiere grave cauzate de traversarea neregulamentară a pietonilor: eu ce să fac cand văd un pieton traversând neregulamentar ? Îl calc cu drag şi spor, sperând că-l omor, aşa, de palmares, având legea de partea mea ?!?

    00
  60. Se vede ca multi dintre cititorii blogului nu au fost in strainatate, unde semafoarele pentru pietoni dureaza cateva secunde, pietonii traverseaza NUMAI prin locurile indicate si (de exemplu Roma) trebuie sa te uiti de zece ori chiar si inainte sa traversezi pe zebra.

    00
  61. Zoso, esti ipocrit, pe cuvant. Zici ca te-ai plimbat prin tari straine, cred ca ai observat ca acolo trecerea de pietoni e o prelungire a trotuarului si nu se uita vreun pieton in stanga sau in dreapta. E datoria ta sa reduci viteza si sa te asiguri. Daca te judeci pe tine romaneste, nu mai aplica standarde nemtesti cand ii judeci pe altii.

    00
  62. Da, asta ziceam si eu intr-un post.
    Cum ca pietonii, daca ii intrebi, toti spun ca trecerea de pietoni este dreptul lor. Nu frate! Si eu am fost „pietoanta”, dar inainte de a ma avanta cu capu` intre umeri pe trecere, ma asiguram. Pentru ca nu este dreptul lor si obligatia lor. Si anume, aia in care ei se asigura inainte de a trece.
    Atat!

    00
  63. Da dreptate lui skortzy. La trecerile pietonale semaforizate sau nu trebuie sa reduci viteza la 30 de km/h astainsemnandca poti frana la timp si in sigurata in putini metri , iar daca accidentul este inevitabil ,pagubele si ranirea pietonului vor fi destul de mici .Am carnet de profesinist de 20 de ani , iar meseria mea este sofer ,de multe ori mi s-a intamplat sa las metri intregi de cauciuc pe asflat ,DAR ASTA A FOST GRESEALA MEA CA VITEZA NU ERA REDUSA LA TRECEREA DE PIETONI.Deci…..30 si eviti , ce depaseste MERITI:)) ciau , astept un rasp la mesaj pe MAIL .

    00
  64. eu îmi vînd maşina, gata. nu mai merge…

    00
  65. @Bogdan: da, pentru ca crima cu premeditare e ceea ce iti doresti de la viaţă

  66. cristian… zici ca esti sofer profesionist… si mai zici ca la 30 la ora poti opri in siguranta… pe bune? simte-te norocos ca nu ti-a sarit unul in fata, pe trecerea de pietoni, incercand, de exemplu, sa prinda tramvaiu’… parerea mea, si nu ma pricep, e ca il iei. pe bune. si daca tu mergi cu 30 la ora si el fuge, sigur il dai cu capu’ de capota/asfalt/bordura. asa ca, revenind, nu sunt soferii usa de biserica. dar nici Maria Sa Pietonul nu trebuie sa considere ca trecerea de pietoni e „tarlaua ma-sii”. cineva mai scria de nu’s ce raport/statistica referitor/toare la numarul de pietoni accidentati pe trecere sau in afara ei. zdrobitor este numarul blambecilor accidentati de masina in afara trecerii de pietoni. aia rasariti dintre masini sau de dupa autobuze oprite in statie. aia care traverseaza strada aiurea cu gluga pe cap. aia care cred ca „dute’n mortii mati de sofer cretin” ii protejeaza si ca asta e un fel de parola pentru scutul de superman… stimati telespectatori… civilizatia inseamna mai mult de-atat. cat despre cum se circula afara… hai sa fim seriosi. jur pe tot rosul pe care-l am pe mine ca n-am vazut niciodata pietoni care sa treaca strada aiurea. si nu mai sustineti prosteste ineptii din astea pentru ca la ei asta tine de CIVILIZATIE. si, mai mult, tine de frica de lege. nu traverseaza strada aiurea pentru ca asa i-a invatat mama lor la scoala. si pentru ca amenzile ii ustura. rau. Rumbu… tati… glumesti… „trecerea de pietoni e o prelungire a trotuarului”?… in ce tari straine ati fost voi?

    00
  67. Nu ma incadrez in categoria pietonii fara frontiere, dar inca mai am sechele din perioda cand nu eram posesor de vehicul cu 4 roti.Regula nr. 1 – La trecere de pietoni incetinesti. Pt. ca altfel se intampla 2 lucruri – unu` rau – Forest Gump al zebrelor o mierleste si 2 – si mai rau – o sa te ranesti in zone sensibile si tu daca nu suporti tratamentu` cu vaselina de la mititica.daca suporti inseamna ca poate ai facut-o deliberat, desi ma indoiesc.Sunt suficienti cretini in bucuresti de ambele parti.Faptu` ca esti intr-o anumita tabara din diverse motive nu`ti da dreptul sa acuzi ca toti pietonii sunt emo.

    00
  68. Hai sa gandim si altfel … avand in vedere ca noi soferii trebuie sa dam si un test psihologic .. ete ce pietoni pot fi si cu probleme dastea..:P

    00
  69. Cum e cu chestia ” reducerea vitezei in apropierea trecerilor de pietoni, pana la limita evitarii oricarui pericol”?… Ehehe, am uitam cum e sa fii pieton, noi avem masini, aia sunt mai amarasteni…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.