Pedalez pentru benzină…

Beneficiile unei biciclete, pentru românii care nu sunt speriaţi de schimbare.

bicicleta

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. E foarte fun modelul din desen pt oraş (nu pt Bucureşti unde nu te descurci decât cu ceva mai sporty ca să sari pe si de pe borduri – pt o Viena, aşă :-D ).

    00
  2. da bre, da’ cum se uita vecinu’ cu Logan nou la mine, care sunt calare pe bitzoacla? Pai se poate asa ceva, sa fie el mai jmeker ca mine?! :))

    00
  3. Este foarte bună o bicicletă, mai ales într-un oraş aglomerat. Ajungi mai repede la destinaţie, nu consumi benzină etc…

    00
  4. In zilele de azi si un Pegas (prima mea bicicleta) ar fi bun :)

    00
  5. Sper ca din ce in ce mai multi sa inceapa sa mearga cu bicicleta. Asa, poate vor fi si drumurile mai libere pentru noi astia care vrem sa mergem cu masina :P

    00
  6. E ok. Daca am merge ca in vest cu bicicleta o sa fie puzderie si coada la vaccin antirabic in spitale. Cine are curajul sa mearga cu bicla printre maidanezii din fata blocului? Poate prin parcuri, dar acolo incurci lumea…

    00
  7. Si cand ploua ce faci?

    00
  8. cat timp nu sunt piste de biciclete, mai putine biciclete, va rog! m`am saturat sa circul cu masina pe stradute inguste si sa tot franez ca ametitii circula cu bicicleta pe mijlocul drumului.
    i`m a hater!

    00
  9. este aproape de modelul Velib din paris… dar cred ca le puteti vedea si in romania intr o anume comunitate care face import din franta :)

    00
  10. Gata, am dat jos bicicletele din pod, unde au hibernat peste iarna. It’s time to go cycling!

    00
  11. @Cata, am văzut biciclete mai scumpe ca un Logan. Chiar vorbeam cu cineva care nu se gândise până acum că şoferii s-ar putea să nu fie conştienţi că bicicleta pe care tocmai au lovit-o, a costat trei mii de euro. Şi se temea că n-or să-l creadă pe cuvânt.
    @Bitzu, pentru ploaie există RATB. Pentru restul, poţi să iei şi bicicleta, pentru distanţe mai mici de douăzeci de kilometri.

    00
  12. Dezavantajele bicicletei:
    – nu poate fi folosita decat jumatate de an si atunci cand nu ploua
    – periculoasa intr-un oras aglomerat plin de „jupani”
    – vesta reflectorizanta (tip gunoier) obligatorie de seara pana dimineata
    – lipsa pistelor decente pentru biciclisti (o dunga de vopsea pe trotuar nu este pista decenta)
    – greu de hamalit daca stai la bloc
    – usor de furat sau dezasamblat daca o lasi legata
    – provoaca impotenta si indiferenta din partea majoritatii femeilor (daca este folosita indelungat)

    00
  13. @maddy – daca nu sunt piste – biciclistii au aceleasi drepturi ca si tine in trafic. Pistele sunt facute pentru a-i proteja pe biciclisti nu sa iti faca tie loc sa treci tu cu masina.

    In europa – cu cat te duci mai mult spre est – toti fug de biciclete ca de dracu ca sa nu para sarantoci. In vest e exact invers.

    00
  14. Gabi: pot sa aiba, dar sa nu incurce. soferii platesc taxe si impozite ca sa cirtcule cu masina pe un drum plin de gropi care e asa cum e. din punctul meu de vedere biciclistii sunt oaspeti, in conditiile astea, sa circule cum vor dar sa nu incurce pe nimeni.
    cat timp nu exista piste de biciclete eu vad mersul cu bicicleta ca o activitate de agrement, ceva recreativ, asa cum ma duc eu cu rolele. sa o folosesti pe post de mijloc principal de transport e pur sadomasochism.

    00
  15. @Maddy – sa inteleg ca tu esti una din aia care ma claxoneaza pentru ca dau prioritate SI la biciclisti….
    Women… CANNOT DRIVE!!!
    they only pretend that can.

    00
  16. Bicicleta e super ok, dar nu cand: ploua, ninge sau cand ai de mers 30 km pana la servici!

    00
  17. Haha, ce bine a zis o maddy. +1 hater.

    00
  18. @maddy – si eu platesc impozit si rovinieta la masina, dar merg cu bicicleta prin oras. Mai bine bucura-te ca la pe drumul spre serviciu e o masina in minus in fata ta!

    Si sa numesti biciclistii oaspeti e o rautate gratuita. Urmeaza sa zici sa plece si aia cu scuterele, apoi motocicletele, nu? Dupa care sa pleci si tu ca doar nu esti camion sau autobuz. Zi mersi ca nu dai peste astfel de biciclisti: https://youtube.com/watch?v=HLzGj10fg2g

    00
  19. Ar fi bune niste subventii de la stat pentru biciclete si scutere pentru cei ce locuiesc in aglomeratii urbane.. + niste campanii de promovare gandite bine. Cred ca ar fi o solutie ieftina pentru imbunatatirea traficului

    00
  20. Momentan sunt somer, nu-mi permit o bicicleta mai smechera desi ma incanta ideea, as da jos burta:D

    00
  21. Merg cu bicicleta, si sunt fericit. :)

    00
  22. @bitzu: ploaia nu a omorat pe nimeni niciodata.
    @maddy: sper sa ai o vizita in Germania cat mai curand, in cazul in care n-ai colindat pe acolo, o sa ai un soc, legat de biciclete ;)
    Luati exemplul tarilor care sunt cu multi ani inaintea noastra, cum ar fi Germania. Cu toate ca sunt strazi in interiorul orasului cu cate 3 benzi pe sens si strazi unice cu 4 benzi, lumea circula foarte mult cu bicicleta, indiferent de vreme, de varsta, de imbracaminte. Am vazut babe la 70 ani pe bicicleta care se duceau la PLUS, am vazut fete de gimnaziu sau liceu in fusta care mergeau pe biciclete fara niciun stres, parinti pe biciclete cu caruciorul pentru bebelusi legat de ele. Cand se va schimba mentalitatea asta si comoditatea poate atunci o sa ne fie si noua mai bine. Cheers !

    00
  23. Maddy eu platesc impozit pe masina si o las in parcare sa iti fac tie loc. Deci, cum sunt oaspete?
    In ultimul timp femeile sunt singurele care sunt haterite. dece? Pentru ca in pana mea, atatea chestii la care trebuie sa fie atente („oglinzile nu-s pentru fardat”, „chiar trebuie sa acord prioritate?”) incat un obstacol care merge mai incet decat ele este evident stresant.

    si din punctul meu de vedere, cand sunt sofer, femeile nu ar avea ce sa caute la volan. In fond, ce plm bucatarie e aia cu volan?

    @zoso: desenul este de un gayism feroce model bucurenci.

    00
  24. auziti ma. da a mai intrebat zoso: ploua cu acid?

    o bluza buna de ploaie (la SH costa cam 1 mil), niste aparatori, o casca (asta oricum trebuie), fac din ploaie doar o chestie uda si neinteresanta

    30km: aici ai nevoie de cursiera.

    00
  25. NOU
    #26

    of, maddy, de ce nu doare, doamne, de ce nu doare.
    Lasa ca te obisnuiesti tu pana la urma, mai ales cand o sa fie benzina mult prea mult si pentru prea dragalasul tau buzunar.

    00
  26. No, numai avantaje?

    Dezavantaje-le le pun eu, ia uite:

    – dacă ai cazut, rişti să fii călcat de ăia din spate, să-ţi rupi o mână sau să-ţi intre ghidonul în abdomen
    – dacă nu ai vestă reflectorizantă rişti să fii luat în bot de unul beat (nu conta pe nimeni că e treaz, atent sau corect la volan)
    – poţi face pană
    – necesită service din când în când ca şi maşinile
    – seara ai nevoie de lumini calumea dacă străzile nu sunt iluminate (canalizări, şamd)
    – lovitura de graţie: ploaia (echipamentul anti-apă e costisitor şi de multe ori, corpul nu respiră).

    În schimb, aventajele sunt multe, am văzut o ţară-ntreagă pe biclă şi mai am pe listă alte ţări pe listă

    ciao!

    00
    • @Jeromakay:

      – daca mergi pe stradă rişti să iti cadă o cărămidă in cap. dacă esti in maşină, rişti să dea unul peste tine. daca eşti in casă, rişti să fie cutremur şi să cadă unul peste tine. sinucide-te acum, întreabă-mă cum!
      – corect.
      – vezi mai sus.
      – am plătit 80 lei pe o pedală şi 20 ei pe nişte camere noi. intreabă-mă cât o anvelopă de maşină.
      – da.
      – ghiozdan impermeabil.

  27. vlad: dau prioritate la biciclisti dupa prevederile codului rutier si nu claxonez aiurea.
    geo: ti`am trimis extrasul de cont si nu`mi mai aduc eu aminte de`ti dai cu parerea despre banii mei?
    in rest nu mai are rost sa`mi explic parerile, fiecare intelege ce vrea, nu toti putem sa fim de acord unii cu altii.

    00
  28. NOU
    #30

    Dezavantaje masina:
    * nu poate folosita in traficul bucurestean
    * periculoasa intr-un oras aglomerat plin de “jupani”
    * risti sa intre tirul in tine
    * poti face pana
    * necesita service (de catre specialisti, nu-l poti face singur)
    * seara ai nevoie de lumini
    * lovitura de gratie: benzina (e foarte costisitoare)
    * lipsa strazilor decente pentru masini
    * greu de parcat daca stai la bloc
    * usor de furat sau dezasamblat daca o lasi legata

    00
    • @Geo Atreides: mai adaugă

      – rca cat 1/10 dintr-o biciclietă
      – casco 1.000€
      – plinul cât 1/4 dintr-o bicicletă
      – ţi-o zgârie jegurile că n-au loc de tine in trafic.

  29. O varianta mai draguta si practica a vestei reflectorizante este rucsacul verde

    00
  30. Asta cu bicicleta e ca sa fim trendy? Ca daca o fac aia in Olanda, sa fim si noi in tendinte? Sau poate din masochism…ca alte motive intemeiate pentru a deveni biciclist zilier in Romania cu pistele ei, cu strazile ei, cu parcurile ei, cu civilizatia ei rutiera samd nu vad.

    00
  31. Ai dq mi-au zgâriat-o și mie .

    p.s. : nu cred că o să renunți la mașină.

    00
  32. dezavantaj ca poti face pana? Da cu masina nu faci pana? talpa de la papuc nu iti poate sari?
    necesita service: care e mai ieftin decat la masini. Acum difera si de bicla, la a mea serviceul anual ma duce pe la 3-4 mil. cam cat masina

    la masina n-ai nevoie de lumini seara?

    00
  33. „-rca cat 1/10 dintr-o biciclietă
    – plinul cât 1/4 dintr-o bicicletă

    Ioi. Cred ca aici ai facut un calcul gresit.

    00
  34. @Maddy
    Deci nu ai nimic impotriva biciclistilor care merg frumos la marginea soselei si nu au intentii sa-ti ajunga sub roti?

    00
  35. Mersul pe bicicleta in otrava de aer din Bucuresti inseamna sinucidere lenta. Am practicat. Mai merg cateodata dar in mod regulat n-o mai fac, e mult prea nociva pentru sanatate activitatea asta.

    00
  36. nu e chiar cu zero emissions, ca bicicleta asta trebuie produsa undeva.. asa ca doar mersu pe jos ramane cel mai safe mai ales daca se face complet dezbracat, ca si hainele sunt produse si se emite CO2 :))

    00
  37. Da e buna pentru particulele de praf dar ma foarte indoiesc de faptul ca poate filtra noxele + alte gaze nocive, pe mine alea ma dor cel mai tare.

    00
  38. WTF is a „boodie” ?

    E fie „body” fie „booty”.

    00
  39. @cosminel:

    din cite tin minte, studiile au aratat ca halesti mai multe mizerii stind in masina decit daca dai la pedale. la fel cum mereu aerul de afara e mai curat decit cel din casa. in fine, poate nu e cazul daca ai citeva hectare padure tropicala pe holul de la baie, dar altfel asa stau lucrurile.

    00
  40. si eu vreau bicicleta.totusi ce fac cu ghioarlele care se vor tine dupa mine?

    00
  41. e fascinat cum lumea gaseste motive sa nu mearga cu bicla. In loc sa zica „mi-e lene”, un motiv f plauzibil, incep cu „e poluare”, „nu e sigur”.

    Sunt curios daca in masina nu e poluare. sau voi aveti masina cu clima bizonic tropicala?
    iar aia cu siguranta, de unde o stiti?

    00
  42. Si mie imi place cu bitza, dar nu ma dau din 2 motive:
    – risc foarte crescut de accidente cu consecinte grave in orasele mari
    – face rau la coaie

    00
  43. Da mai, in masina e mai curat aerul, are filtru cu carbon activ pentru absorbtia poluantilor. Nu e cald vara, nu transpiri, nu te parleste soarele, nu e frig iarna, nu te ninge, nu te ploua, poti lua gagica cu tine. Clar, is foarte comod.
    Cine vrea bicicleta ca mijloc de transport si nu ca mijloc de relaxare, foarte bine. Da sa isi vada de treaba lui. Parerea mea e ca daca biciclistii vor sa circule pe drum public, sa aiba carnet de conducere. Nu am treaba cu cei care sunt soferi si mai merg cu bicicleta si care stiu ce si cum. E vorba de ceilalti idioti cu biciclete care circula haotic si imprevizibil.

    00
  44. Pentru vitejii care ziceti ca mergeti cu bicicleta pe ploaie: ati incercat sa vedeti cum e la 20 km/h? Io ma duc la birou nene, dupa ce ca aproape put cand ajung, mai tre’ sa vin si plin de noroaie?

    Maddy, de-abia atept sa ne vedem in trafic, n-am mai adaugat de mult o oglinda la colectia proprie. Si toate sunt de la pipitze d-astea al caror cur se aplatizeaza exclusiv in masina.

    Si ca sa evit discutiile inutile, am si doua masini. Si carnet. Si platesc impozit cacalau dupa noile tarife din 2011.

    00
  45. Cand ploua nu prea se poate merge. Cand e ud pe jos, pana la 15km/h nu stropeste, daca ai aripi. O geaca impermeabila, foaie de ceapa este perfecta si pentru apa si pentru vant.
    Merg de vreo 12 luni cu bicla 7+7km/zi la serviciu si am mers chiar si iarna cand, in afara de alunecare, nu trebuie sa-ti fie frica de nimic.
    Trebuie doar sa vrei!

    00
  46. Mo, @rumbu, degeaba ai doua masini si platesti impozit dupa noile tarife daca te comporti ca un meltean cand esti pe bicicleta. Cineva care a avut oglinda rupta de catre un meltean pe bicicleta, sigur nu o sa aiba nici o strangere de inima cand o sa transporte toata apa din balata pe langa care trece, pe colegul biciclist din dreapta.
    Si mai vor biciclistii respect, protectie in trafic…

    00
  47. Pentru aia care zic ca le face rau la oua bicicleta . Garantat statul pe scaun 8 ore pe zi la birou va face mai rau.

    Probleme de la bicicleta au sanse sa apara doar la cei care fac performanta si stau 100km in sa zilnic. Nu o sa iti cada tie nimic la 1h pe zi.

    00
  48. @c3
    Nu stiu ce studii ai studiat tu dar iata un exercitiu de logica elementara: bicicleta -> efort -> nevoie tripla de oxigen -> triplu intake de chestii naspa. Simplu. Fara studii. Unde mai pui ca esti expus la tot ce scuipa esapamentele in mod direct.

    @animaloo
    Man, crede-ma ca nu e vorba de lene aici, e sanatatea mea in joc. Sunt sanse foarte mari ca eu sa fac mai multa miscare intr-o zi decat faci tu intr-o luna, apropo. Si apropo, ai parcurs vreodata in viata ta 60 Km in 3-4 ore in Bucuresti pe bicicleta, cu diverse treburi de colo-colo, mergand pe marile artere? Asta asa ca sa stiu daca vorbesti in cunostinta de cauza.

    Bucurestiul e o cocina infecta. Din pacate aici am serviciul si prietenii si sala de escalada si antrenamentele la stadion. Altfel dus as fi fost. Noroc face ca activitatile mele in afara serviciului sa nu se intersecteze prea mult cu orasul in sine si sa locuiesc undeva mai la periferie. Altfel turbam.

    00
  49. Sunt pro bicla, chiar sunt fan inrait as spune (downhill, munte etc…) Bicla mea a costa noua vreo 5000E si cred ca pentru multi peste mana sa proceseze asa ceva, adica cum sa dau atatia bani pe o bicicleta? Imi luam logan tata! sau seria 5 second, iti dai seama?
    De mers pe bicla prin oras, eu sunt pro din punct de vedere teoretic si motivele le-au expus cei de mai sus, dar frate e sinucidere curata, nu mai vorbim de dauna, tot cum spuena cineva mai sus ca daca intra unu cu un logan sh in tine e mai scumpa bicla si lui cred ca nu i-ar veni sa creada niciodata asta.
    In bucuresti e jale insa, cu masina e o loterie in fiecare zi , cu bicla e chiar ruleta ruseasca la fiecare pas…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.