“Nu aţi adaptat viteza la condiţiile de drum”

Asta le-ar fi spus poliţiştii de la rutieră celor doi şoferi din clipurile de mai jos dacă nu aveau prezenţa de spirit să tragă de volan pentru a evita impactul. Pentru că atâta ştiu. Nu, problema nu e niciodată cu idioţii care se opresc aiurea în drum, în curbe sau în locuri cu vizibilitate redusă, nici gând, ci a şoferilor care circulă pe drumuri. De aceea se testează alcoolemia şoferilor chiar dacă e clar cine e de vină. Şi nu vă lăsaţi înşelaţi, ar testa şi alcoolemia pomilor peste care au dat vitezomanii dacă ar putea.

Codul Rutier e defect. Şi până nu moare vreo vedetă sau vreun fiu de politician sau de poliţist nu se va schimba nimic.

sursa

sursa

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

68 comentarii

  1. iar politistii ar fi avut dreptate. la clipul 1, sunt curbe uber periculoase, iar masina e intr-o accelerare perpetua, probabil in jur de 100 kmph. soferul nici macar nu ia in calcul ideea de condus preventiv, el stie ca mamica lui i-a luat banda de mers, care trebuie sa fie libera, iar daca cumva e ocupata, trebuie sa depaseasca ATUNCI, in acel moment. cum adica, sa franez?? tipul care venea din fata murea nevinovat, ca na, cum pla mea sa franezi cand tu accelerezi in curba? iar al 2 lea, la fel. masina aia e oprita de la un kilometru, avea timp sa franeze la greu, dar nu, omul o calca cu jet, ca era pe campii.

    00
  2. Eu nu am inteles niciodata de ce daca X da in mine cu masina, eu mergand regulamentar, si ma gaseste politia ‘incalzitì eu cad de vina.Inteleg sa fiu ars pt. ca am condus beat, dar de ce sa fiu scos vinovat de accident?

    00
  3. Cele mai amuzante sunt comentariile celor de pe TT care sustin ca soferii care filmeaza sunt de vina, nu cei opriti.

    00
  4. @Alin -0 nu esti scos vinovat, ai doar dosar penal :))

    00
  5. La al doilea si soferul e bizar.
    E clar ca ala care intorcea/facea stanga acolo e cretin…dar cand ai vizibilitate mare si vezi un bou in mijlocul drumului, nu ai FRANA cu mai mult de 10 metri inainte ?! Ca degeaba e el de vina daca tu mori…

    00
  6. deloc. ai intr-un singur loc dreptate. ca trebuie modificat codul rutier. da, trebuie modificat, astfel incat cei care conduc ATAT de agresiv, bazat doar pe preventia celorlalti si noroc, sa nu mai aiba permis niciodata. mor mult prea multi oameni din cauza acestor viteji.

  7. in clipa in care ai in halul asta de viteza incat te infigi direct in curul unuia pe sosea, desi il vezi de la 100 de metri ca sta pe loc, conduci agresiv. nu exista discutie. nimeni nu iti inchiriaza drumul tie personal, atata timp cat nu e specific interzis, poti opri cand vrei. daca esti in pana ce faci, iesi in camp, sa nu se impiedice domnii de tine? cand conduci, nu te astepti ca cel din fata ta sa respecte legea, ci esti pregatit in orice moment pentru absolut orice. desigur, cand iesi cu peste 100 la ora din curba cu unghi mort, e clar ca nu te intereseaza lucrurile astea si intotdeauna speri sa ai norocul sa nu fie nimic in fata ta.

    • @Arhi: acum o să te superi pe mine, iar, dar e de înţeles că nu poţi concepe să ai o asemenea viteză. şi eu aş fi la fel în locul tau. după ce îţi deschizi un pic orizonturile vei vedea lumea altfel.

  8. In primul clip, idiotul ala sigur a ramas cu masina in pana , dar asta nu inseamna ca trebuie sa conduci cu 120 ”probabil dealu negru ” !!
    Putina inconstienta , daca cel care filma era si cu 2 copii in masina sigur nu proceda asa !!

    00
    • @Verne: nu, înseamnă că trebuie să anunţi că eşti staţionat, mai ales că eşti şi şofer profesionist şi OPRIT IN CURBĂ! dar ce plm, mergeai cu viteză, dacă aveai 30 la oră sigur îl vedeai. gândire de pieton.

  9. NOU
    #13

    Eu stiam ca atunci cand esti sofer tu trebuie sa te uiti dupa altii cum conduc si dupa aia te uiti si la tine. Ala 2 din al 2 lea clip era oprit de ceva timp dar se pare ca cineva si-a uitat ochelarii acasa, daca pe un drum scrie ca ai voie cu 100kmh asta nu inseamna ca nu sunt si altii care merg cu 50, cat despre ala din curba, mergea cam repejor si se pare ca nu e constient de ceea ce ii vine din fata, mie mereu mi-a fost frica in curbele astea sa nu vina vreun idiot in depasire si sa scrie pe tine final destination, cand m-am intors de la Oradea cu un prieten seara am vrut sa depasim un tir si ne-a blocat banda cand am vrut sa-l depasim pentru ca venea ceva din fata si noi nu vedeam.

    00
  10. @Arhi: am zis si pe trafictube ca am fost distras de faptul ca fix atunci m-am trezit sa-mi spal parbrizul si clar aveam alte preocupari + viteza. Poate si din cauza ca eram pe un drum pe care-l stiu ca-n palma si chiar nu ma asteptam sa dau peste un prost oprit fix acolo, desi asta nu ma scuza si nici nu ma absolva de vina. Da, daca eram mai atent la traficul din faţă trebuia sa imi dau seama ca ala incetineste, desi batea soarele si nu am vazut niciun stop de frana, nici pe inreistrare. In fata legii sunt mai mult ca sigur ca eram vinovat, chiar daca vinovatul moral era cel cu Golf-ul…

    In primul clip, soferul camionului e dobitoc pentru ca trebuia sa se gandeasca la situatia creata si sa puna un triunghi reflectorizant chiar inainte de curba. Doar zic…

    00
  11. Mi se pare mie sau in primul clip duba depaseste pe linie continua?

    Iar in al doilea eu vad foarte tarziu semnalizarea celui care facea stanga.

    00
  12. Situatia din primul clip am patit-o intre Orsova si Caransebes. Intra-devar dupa depaseste cred ca pe linie continua, oricum depaseste. Mi se pare total nebunesc sa depasesti in curbele alea.

    00
  13. mane, cand iti spun mai multi ca trebuie sa dormi, e cazul sa o faci. faptul ca conduci aberant de haotic si periculos nu te face profesor, ci doar nesabuit.

    • @Arhi: ai fost cu mine cu maşina de atâtea ori. nu poţi spune că sunt un şofer prost. vitezoman da, dar prost nu. comentariile venite de la pietoni sau de la şoferi care merg cu 100km/h oră de două ori în viaţă nu mă afectează :)

  14. @doome, plimbă ursul.

  15. Deci ala cu camionul e un retard periculos pentru ca circula legal, chiar in dreapta cat se poate pentru a se lasa depasit. Super.

    00
  16. in primul clip, duba era in ofsaid, soferul camionului neavand nicio vina.
    in clipul 2… nu are rost sa mai zic cine e vinovatul daca cineva vede pe altcineva de la 100+ metri…

    00
  17. De unde pana unde avea ala 100km/h? Era un drum pe care omul avea o viteza oarecare. Nu taia curbele, circula ok. Ca ala a oprit in curba, si ala a oprit perfect legal. Banda discontinua ii permitea asta.

    Problema e, nu opritul aluia sau viteza celui care a filmant, ci depasirea celui de pe contasens care si-a bagat ceva in linia continua.

    Nu are nicio legatura cu „viteza adaptata la conditiile de drum”, de unde pana unde? E vinovat ala cu duba, fara nicio discutie sau alte comentarii pe subiect.

    Cat despre cel din filmul 2… e un prost. L-a vazut pe ala oprit, a fost orbit de soare, dar in momentul in care nu esti sigur de ceva mai bine incetinesti. Se vede ca a fost in frana de motor, dar parca nu-i venea sa creada ca ala chiar a oprit…

    Ca nu semnaliza, asta e alta poveste, cum poti sa dovedesti asta ulterior fara acest material video? Si chiar daca dovedesti, daca esti mort, la ce iti mai foloseste?

    Condusul asta preventiv e o arta si nu oricine o stapaneste ;)

    00
  18. Ceea ce incerca Zoso sa ne spuna este ca in primul clip actiunea se petrece la iesirea din Albota si soferul „vitezoman” depaseste intr-o zona in care exista doua benzi pe sensul de urcare, duba fiind in coborare are o singra banda si depaseste coloana pe linie continua.

    Da, in astfel de cazuri, cand am doua benzi pe sens si linie continua cu sensul opus, ma astept sa pot folosi cea de-a doua banda pentru a face depasiri fara sa-mi fie frica ca e vreun gigel care depaseste pe linie continua.

    O sa fie dragut cand o sa avem autostrazi. O sa fie si mai dragut sa vedem o tara intreaga cum invata sa conduca pe autostrada. Viteza de peste 90 km/h sperie majoritatea conducatorilor auto

    00
  19. @criserb: in calitate de proaspat fost cititor fidel al blogului tau, iti multumesc pentru ca m-ai facut prost cu atata diplomatie!

    Intra pe trafictube si vezi ce am zis acolo atat in articol cat si in comentarii, citeste si comentariul meu de mai sus si apoi incearca sa emiti o parere. Mr. perfect, se pare ca nici diplomatia nu e pentru toti, la fel poate ca si condusul preventiv! Numai ca unii poate sunt capabili sa isi recunoasca greselile, si poate stapanesc si arta de a invata ceva din ele…

    00
  20. NOU
    #25

    zoso, vitezomanii nu mor in patul lor (nici al amantei, nu-ti fa iluzii!).
    Daca te incalzeste cu ceva, cind o sa dai coltul arhi va scrie ca erai un Stig si mergeai ultra-regulamentar, chiar daca depaseai frecvent viteza.
    P.S. Sa nu uiti sa-i lasi blogu si bolidu (mai ales) lu arhi. Prietenul la nevoie se cunoaste.

    00
  21. Militienii ar fi dat culpa comuna la ambele accidente, ceea ce mi se pare corect. La al doilea clip pana si autorul recunoaste ca l-a furat peisajul cateva secunde… asta-i treaba, daca vrei sa mergi un pic mai tare pe drumuri d-astea, apoi mergi cu ochii cat cepele.

    00
  22. Văd că seba18 şi-a asumat vina de a merge ca nebunul, deci nu mai aruncaţi cu noroi în om. Dobitocul ăla a făcut stânga unde nu trebuia, iar celălalt venea cu prea mare viteză. Şi eu o calc, dar reduc viteza dacă nu am vizibilitate.

    La primul filmuleţ şoferul camionului TREBUIA să aibă triunghi poziţionat astfel încât şoferii care vin spre el să aibă timp să incetinească. Tot şi aşa, era posibil să apari fix în momentul în care a făcut omul pană (ştiu, slabe speranţe, dar există posibilitatea).

    Ambele incidente se petrec în apropierea unei curbe. Concluzia: reduceţi viteza în curbe, ca să nu păţiţi buba.

    00
  23. Hai sa tragem cateva concluzii:

    1. Soferii din clipurile de mai sus sunt super tari pentru ca au evitat accidentul; e foarte greu sa reactionezi corect – ocolire, nu frana – la o faza din asta. Mai mult, cel din clipul doi are super prezenta de spirit, intrucat e dificil sa te hotarasti sa iesi de pe drum, indiferent cat de ok ar fi terenul pe langa.

    2. Masina se poate bloca in panta, dupa cum s-a intamplat camionului din clipul 1. Cu toate astea, in general masinile care se blocheaza in panta sunt harburi care n-ar avea ce sa caute pe drum. De ce puma mea Politia nu opreste junghiurile astea si nu le administreaza un mini-test ITP pe loc? Ma doare-n pix ca ai stampila ITP, tu trebuie sa-mi demonstrezi ca e ok sa circule acum; daca nu, se iau placutele si certificatul si chemi o masina sa ti-o tracteze la service.

    3. @Arhi – la primul clip suntem in afara localitatii si nu exista nici o restrictionare de viteza; in consecinta, sunt perfect indreptatit sa merg cu 100 kmh (chiar daca mie mi se pare ca nu avea atat, mai degraba un 70-80). Curbele, exceptand-o pe ultima, sunt a naibii de largi, esti in urcare deci ai nevoie de putere etc.
    @criserb – mai citeste si tu chestii de baza inainte sa ajungi la lucruri avansate gen condusul preventiv – oprirea voluntara e interzisa in curbe sau alte zone cu vizibilitate redusa, precum si pe autostrazi, drumuri expres sau europene, deci nu putea sa opreasca legal doar pentru ca e linie intrerupta.

    4. Hai sa stabilim ceva: poti opri in trafic, si cel din spate e vinovat daca intra in tine, doar daca opresti pentru un motiv intemeiat si respectand prevederile legale. Cu alte cuvinte, daca tu opresti ca boul, fara sa semnalizezi si cu scopul de a face stanga peste linia continua, nu sunt eu vinovat ca am intrat in tine. N-as avea nici o problema in a sustine, in fata unei instante, ca eu am vazut drumul gol in fata ta, deci lipsa oricarui obstacol, ca n-ai semnalizat si ca am intrat in tine din cauza ta. Mai mult, avand in vedere ca la un impact din spate ti-as sparge sigur stopurile, as sustine ca nu-ti mergeau becurile de frana – de ce? De aia, ca daca opresti ca boul in trafic esti un dobitoc care merita asta. Cum dovedesc? Cu martori, admitand ca mai e cineva in masina.

    5. Cand vom avea autostrazi va fi mai rau. Mult mai rau. Pe Bucuresti – Pitesti, intr-un drum obisnuit, sunt fortat in medie de 15 ori sa franez tare, ca Gigel cu Dacia intra in depasire la 90 kmh. Pe bune, depasiri cu 90 kmh pe autostrada, si se supara daca las geamul jos si-l intreb de ce nu merge naibii pe drumul national.

    In concluzie, condusul preventiv e posibil exclusiv in situatiile in care imparti drumul cu soferi relativ ok, care actioneaza relativ rational. Nimeni nu poate face condus preventiv cand celorlalti li se rupe ca se / te lovesc sau cand nu stiu regulile de baza. Nu exista condus preventiv pentru ‘evitarea oricarui pericol’.

    00
    • @Jordan: 5. nu s-a întâmpla acum 2-3 ani pe A2 să fie ceaţă şi să oprească in mijlocul drumul fără nici un fel de lumini (nici faruri, nici avarii) şi să intre unii in alţii? aşa invaţă să aprindă luminile, după ce dau peste un prost din ăsta sau după ce intră unul în ei.

  24. Cred ca vorbiti cu totii de doua lucruri diferite.
    In ambele cazuri e vorba de contraventii clare – boul de ”profesionist” cu basculanta si boul cu masina care face stanga peste linia continua.
    Intrebarea este daca te faci praf in astfel de situatii, venind legal din spate, la ce-ti mai foloseste ca ai avut legea de partea ta, tu fiind mort ? Cred ca situatiile de genul asta nu se graveaza pe cruce…
    Dupa cateva incidente in care am scapat la milimetru si doua accidente in astfel de situatii am invatat sa conduc preventiv.
    Zoso, tu ai dreptate pe fond, dar intr-o zi Fortuna va fi un pic ocupata sa aiba grija de altcineva. It’s a matter of when, not a matter of if.
    Iar mie imi place blogul asta si te-as vrea in preajma cat mai mult timp…

    00
  25. clipul 2 nu e de comentat; nu a belit ochii la timp si era s-o beleasca mai rau

    clipul 1 in schimb: ala cu duba e un idiot…depaseste pe linie continua. ala cu camionul si mai idiot …nu ar merita permis de profesionist.
    acelasi lucru l-am patit si eu acum 2 ani pe transfagarasan. se oprisera niste idioti sa fac poze cu o ursoaica fix intr-o curba.
    e normal sa depasesti in curba ..ca asta si este motivul pentru care este gandit drumul …sa poti depasi in urcare tiruri sau camioane…sa nu stai in curul lor in timp ce urca cu 20 la ora.

    Arhi nu are dreptate…si probabil nici nu stie ca nu are dreptate cand zice ca ai voie sa opresti unde vrei. Chiar daca nu exista semn de oprire interzisa…sunt zone unde nu ai voie sa opresti. Art 174, litera n spune ca nu ai voie sa opresti pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E). (chiar daca nu exista un semn aditional pentru asta)

    00
  26. Nu stiu ce viteza aveau respectivii , dar stiu ca datorita pozitionarii camerei, perceptia vitezei este accentuata…Adica daca mergi cu 70-80… cand vezi filmul zici ca ai cam 100…

    00
  27. @Jordan
    Punctul 4 e o prostie.
    In primul rand nenea semnaliza, nu ca asta l-ar absolvi de vina/prostie.
    In al doilea rand, o sa se amuze copios orice politist ii vei spune „l-am lovit din spate, dar nu sunt eu de vina, ca a oprit FARA MOTIV”. Mereu trebuie sa poti opri pana in cel din fata, ca nu stii daca are sau nu motiv sa opreasca.
    Bine, ca TU personal vei convinge un judecator sa iti dea dreptate in tribunal, incalcand legea, e alta poveste. Doar ca nu e legal, nu e moral, si nu se aplica tuturor.

    00
  28. …. si totusi: ca soferi, voi chiar va asteptati sa aiba altii grija de voi? Sa respecte, sa faca, sa dreaga? Si daca ala din fata are taman in clipa aia un atac de cord la volan si masina derapeaza, iar voi va infigeti lejer in fundul ei?
    O da, probabilitate infima. Dar nu trebuie sa se intample decat o data. E sufiicent.

    Dincolo de discutia cine-a fost / n-a fost vinovat in clipuri, mi se pare ca unii sunteti de-a dreptul infantili. Sa respecte, dom’le, legea! In primul rand voi trebuie sa fiti atenti la orice, oricand, ca nu stii ce meltean teribilist ai in fata sau ce se poate intampla intr-o fractiune de secunda.

    Sunt femeie, conduc, deci feel free sa ma trimiteti la cratita. Da’ poate ma ajuta in CV faptu’ ca parcurg in medie vreo 2000 pe luna :D Intr-o tara unde chiar se respecta regulile. Si tot n-am vazut, in zeci de mii de km, pe careva care sa conduca urmand principiul „sa respecte ceilalti regulile”.

    00
  29. @Adi – bun, si dupa tine e ok sa opresti cand iti dai seama ca e miercuri si tu credeai ca-i marti, fara sa te uiti in oglinda? E simplu, ai timp de reactie de 1 secunda jumate, la 85 km/h faci aproximativ 24 m/s. Cu alte cuvinte, ca sa pot opri mereu la viteza aia, admitand, de dragul argumentului, ca toate masinile opresc la fel, ar trebui sa stau la 36m in spatele lui. Asta nu se poate, ca la noi in 30m intra trei TIR-uri care se vor baga intre noi.

    De ce nu se intampla, la noi si aiurea, mai multe accidente gen tamponare din spate? De aia, ca NU OPRESTE NIMENI FARA MOTIV. Daca am vedea doar fundul masinii din fata am intra in el relaxat mereu, pentru ca n-am putea anticipa actiunile – presupus rationale – soferului din masina din fata. Cu alte cuvinte, majoritatea oamenilor sunt rationali…excluzand dobitocul din imagine.

    00
  30. primul clip e de pe Dealul Negru cumva?

    00
  31. @seba18 – te superi degeaba. Chiar daca eram eu la volanul masinii tot prost eram. Stii de ce? Pentru ca dintr-o neatentie poti sa mori sau mai rau, sa ramai intr-un scaun cu rotile.

    Eu am comentat strict la clipul de mai sus, nu am cautat comentarii si explicatii pe net. Sunt convins ca stii ca ai gresit, dar am sa citesc si comentariile.

    Cat despre condusul preventiv cam asta inseamna, sa fii atent la orice – hai sa vorbesc frumos – conducator auto mai putin atent sau nepasator fata de ceilalti participanti la trafic.

    00
  32. in primul video avem exemplul de om care conduce preventiv, la DEAL, cu viteza buna pentru a nu fute tot traficul si a bloca tiruri in spatele lui. stiti voi, pentru a nu forma genul ala de blocaje unde vin astia cu conduita lor preventiva sa zica „soferi de duminica, blocheaza tot”. ca ala era parcat ampulea si celalat depaseste pe linie continua e partea a doua, nu vina astuia ca circula cu viteza la deal.

    referitor la al doilea video, v-ati cacat toti pe voi. ala de face stanga acolo merita ars pe rug. eu am mers 6km ca sa pot face stanga astfel incat sa nu fut traficul si aveam linie intrerupta! nu conteaza cu ce viteza circula ala din spate, NU se face asa ceva pe un drum circulat, NICIODATA! si 50 sa fi avut ala din spate, un moment de neatentie si l-ar fi lovit usor cat sa-l impinga pe contrasens de unde il spulbera altul. daca vi sa spui ca e dreptul tau, ca e linie intrerupta si ca ala din spate ar trebui sa circule cu viteza redusa, im sorry, dar tu esti ala care v-a muri la volan repede, nu ala care circula cu viteza.

    oamenii nevinovati care mor in accidente sunt aia care conduc preventiv si se gasesc pe aici prin comentarii. aia care intr-o situatie nasoala s-au taiat si nu stiu ce sa faca sa evite.

    00
  33. In primul clip cel mai dobitoc e ala cu duba care, asa cum spune Vlad mai sus, depaseste pe linia continua.

    00
  34. In ambele cazuri politia ar fi avut dreptate. In rpimul caz…daca mi se strica masina in curba ce sa fac cu ea?…sa o iau in spate?
    Cazul 2 tipul se oprise de ceva timp…soferul avea timp sa franze. daca nu era linie contiuna ci o intersectie ce scuiza mai avea cel din spate?!

    00
    • @didi: 1. caută prin maşină, vei găsi un triunghi roşu, caută pe net cum se foloseşte.

      2. dai semnal din timp. invaţă.

  35. o multime de prosti pe drum, la volan

    in cel de-al doilea, soferul e un chior care nu se uita decat cu 10m inaintea masinii, cu scaunul ridicat in tavan.

  36. #39
    +1

    Chiar nu stiu cum de problema majora sunt aia opriti aiurea – greseala, clar, si periculos – insa ala cu duba abia daca e mentionat. Ce a facut ala e mult mai periculos, cu atit cu cit el vedea camionul oprit pe prima banda si ar fi trebuit sa-l duca mintea ca cine vine din sens opus va intra pe banda a 2-a pt a-l depasi.

    @Arhi: ai fost cu mine cu maşina de atâtea ori. nu poţi spune că sunt un şofer prost. vitezoman da, dar prost nu. comentariile venite de la pietoni sau de la şoferi care merg cu 100km/h oră de două ori în viaţă nu mă afectează

    Asta e atitudine de pustan de liceu.

    Vitezoman pe drumurile din Ro, cu atit mai mult cu stii cite accidente se produc si citi retarzi le populeaza e dovada de prostie si inconstienta.

    Au murit o gramada de idioti care erau siguri ca „lasa bah, ca nu mi se intimpla mie, io-s sofer, nu ca altii”. Si cind n-au reusit sa moara ei, au omorit nevinovati.

    00
  37. Principiu este altul : la noi trebuie sa ai tot timpul ochii cascati la toti idiotii din jur pentru ca multi nu respecta legea…
    Daca am fi avut noi autobahnuri d-alea si mergeam cu 300 km/h si iti iesea un caine/cal/betiv/oaie in cale ce faceai ?
    Aia de ce crezi ca merg asa? Pentru ca stiu si se bazeaza pe ceilalti sa respecte legea. La noi pleci de la premisa ca nimeni nu respecta legea , nici zoso, nici eu , etc.
    Pe dn1, spre ploiesti, la iesire din saftica am vazut zeci de accidente unde iese un drum d-asta de piatra in dn, multi fac stanga sau aia care ies vor sa faca stanga . In momentul in care mai multe masini circula cu 90-100 km/h, viteza legala , pe 2 benzi chiar, si unul se gandeste sa faca el stanga peste linie dubla continua ceea ce implica si franare pana la 20-10-0 km/h sigur ala e accident. Pentru ca tu nu te astepti ca un dobitoc sa faca asa ceva pe acolo .Drept pentru care astazi , acolo, sunt despartite benzile cu obstacole de plastic si beton pe o portiune foarte lunga deoarece , in continuare, erau idioti care ocoleau acele despartitoare si tot intorceau acolo .

    00
  38. In primul clip soferul clar nu are absolut nici o vina. Hai sa o luam pe rand :
    1. Merge cu viteza legala. Omul este in afara localitatii pe drum european si avea in jur de 90 la ora.
    2. Chiar daca avea 2 benzi pe sens soferul mergea asa cum trebuie : pe banda din dreapta pentru ca asa zice legea ca tre sa faci plus e de bun simt sa il lasi pe cei care pot sa te depaseasca. In plus te protejezi si pe tine de eventualii indivizi care depasesc pe linia continua, desi sunt locatii asemanatoare unde cei care coboara pot depasi legal.
    3. E imposibil de observat din clip daca soferul camionului a oprit ca asa a vrut el sau deoarece a avut o problema. La fel nu se poate determina daca a avut timp sau nu sa isi miste curul ca sa planteze un triunghi reflectorizant.
    4. Dobitocul cu duba insa l-a vazut cu siguranta pe ala oprit acolo si sunt convins ca si-a dat seama ca daca depaseste o va face foarte aproape de camion.

    In concluzie soferul dubei este vinovat 100% atat din punct de vedere legal, cat si moral.

    In clipul 2 vina e comuna. Ala care vroia sa faca stanga peste linia continua , vazand ca are trafic din ambele directii putea foarte usor sa se bage pe dreapta, sa puna avariile si sa faca stanga cand drumul era liber. Daca tot avea de gand sa comita o infractiune o putea face fara sa deranjeze traficul.
    Si soferul are partea lui de vina. In primul rand as vrea sa stiu cat de eficient e sa folosesti stergatoarele la 120 kmph. La nici o masina condusa de mine nu folosesc stergatoarele la peste 70-80 pentru ca apa se disperseaza mult prea repede si in multe cazuri mai rau iti murdaresti parbrizul. Evident ma refer la conditii de vreme buna, nu pe ploaie. In al doilea rand, avand in vedere manevra de evitare din ultima clipa executata bine si faptul ca nu prea cred ca sunt cei care au camera pe masina si bulina in parbriz pot sa concluzionez ca soferul are ceva experienta. Din acest motiv sunt sigur ca a intalnit destule situatii cu idioti in trafic care efectueaza diverse manevre tampite si deci ar fi trebuit sa fie ceva mai atent.

    00
  39. Viteza prea mare!

    00
  40. si toate astea din cauza lipsei infrastructurii….

    00
  41. dupa parerea mea o solutie ar fi ca si pe drumurile din Ro sa se construiasca acele hard shoulders unde sa poata opri omul in caz ca are pana sau alte nevoi. in alte tari mai toate soselele dintre localiti au.

    00
  42. @zoso: cum altfel mai poti sa inveti sa nu opresti in drum https://youtube.com/watch?v=JA8LbDH_t8s

    ps: a little bit ogrish :)

    00
  43. In clipul 2 nu e cumva linie continua?
    In clipul 1 trebuia pus triunghiul la intrarea in curba.
    Eu am zis mereu soferilor pe care-i cunosc: daca vreti viteza, mergeti intr-o zona libera si incercati sa opriti masina la 130 la ora. Sa vedeti ce se intampla, cum reactioneaza. Unii au zic ca nu, ca li se rup rotile.

    00
  44. eu am fost implicat intr-un accident asemanator celui evitat in clipul 2. linie continua, dar nu era curba, semnalizam stanga, a intrat cineva in mine. si am spus exact in declaratie cum a fost. initial, militianul a vrut sa ma arda ca am depasit linia continua, dar nu am depasit nimic pentru ca m-a lovit ala. ce zicea Jordan intr-un comentariu aici ca declara ca nu imi mergeau stopurile pe frana e o prostie care a incercat-o si soferul care m-a lovit pe mine. pentru lovitura din spate e greu sa demonstrezi ca ala din fata ta e un dobitoc.

    00
  45. Și șoferii sunt defecți.
    Unul depășea coloană pe linie continuă în curbă, că doar era jmecher.
    Uite așa era să dau kix două zile după căsătorie că ăla se grăbea.

    00
  46. NOU
    #54

    @alex e fake…

    00
  47. imi place cat de romanesc se termina clipul: cu o injuratura din suflet… :)

    00
  48. #1: camionagiul (oprit fara semnalizare, nici triunghi, nici intermitente) si duba (depasire pe linie continua inainte de curba) sunt penali. Soferul care a filmat a avut noroc. Pacat ca filmul este editat, era instructiv de auzit daca a ridicat piciorul de pe pedala la intrarea in curba.

    #2: condusul in miezul zilei (dupa soare, pare sa fie intre 11 si 14), cu soare puternic, e de tot rahatul, de la reflexia asfaltului iti obosesc ochii si nu mai apreciezi cum trebuie distantele. Idiotul care intoarce pe linia continua avea semnalul pus, dar era greu de vazut in conditiile date. Nu imi e clar de ce soferul se juca cu stergatoarele pe soarele ala: ma gandesc ca avea o pata pe parbriz care-l deranja profund, iar in momentul ala mintea nu prea ii era la conditiile de trafic.

    00
  49. Cel putin in al doilea clip video se vede clar a cui e vina.Vina nu e a celui care face stanga, nu ala e vinovatu, vinovatu e cel din spate ca nu reduce din timp viteza.Se observa ca are timp suficient sa faca asta.Sunt foarte multi soferi din astia care nu stiu sa pastreze distanta fata de cel din fata apoi se plang ca ‘de ce a facut ala stanga’, pai daca omu acolo trebuie sa mearga ce vrei sa ocoleasca prin stufis?In primul clip e cam clar ca vinovat e cel care stationa aiurea dupa curba.

    00
  50. Intradevar e linie continua da asta nu inseamna ca trebuie sa eviti la mustata accidentu.Accidentu se evita din timp prin conducere preventiva!

    00
  51. apropo de testatul alcoolemiei, mi-a testat-o după ce am găsit maşina de la serviciu lovită în parcare, lăsată peste week-end acolo.

    00
  52. 1.Pana sa ajung sa pun triunghiul rosu dureaza macar 1 minut sa mai dau 2 chei ca poate-poate porneste…daca atunci vine bizonul…ghinion.
    2.Sa spunem ca, tot traim in Romania, acolo era o caruta a carei conducator nu stie sa citeasca…sigur nu punea semnal carutasul. Putem sa ne imaginam ca in loc de masina era o groapa, o stanca, un copac picat in strada…pe linie continua…ce facem atunci???

    00
  53. @didi – ai dreptate. Hai sa conducem preventiv, sa mergem toti cu 15 kmh si sa nu ne mai grabim atata, ca oricum avem timp, si aia care n-au timp si vor sa foloseasca masina, asa cum a fost ea gandita si, in cazul de fata, in limite legale, sunt niste dobitoci si bizoni, asa cum le spui tu. Si da, ai tot dreptul sa mai stai un minut, poate chiar 5, sa mai dai 2 chei, poate chiar 2 manivele, si da, carutasul (care nici el n-are dreptul sa fie pe drum national) nu putea pune avarii, si pomul sau groapa sau stanca sau blocul sau centrala nucleara (care n-ar trebui nici ele sa fie acolo) ar putea fi acolo, si extraterestrii ar putea ateriza oricand oriunde (chiar daca e improbabil), deci ai dreptate. Sincer.

    Apropo, daca nu te-ai prins, eram sarcastic (scuze, dar la ce posturi lasi nu pot fi sigur ca te-ai prinde).

    00
  54. @Nicu – si tu ai dreptate, ce puma mea ca e linie continua, ala avea treaba acolo si trebuia sa faca stanga. Cum adica sa mearga pana unde e voie sa faca stanga, ce, e fraier? Doar intoarce volanul si gata, ce naiba.

    Si da, sunt tot felul de tampiti care nu reduc viteza cand se intampla ceva ce pare ireal – de exemplu taximetristului care ma ducea candva prin Bucuresti i-a luat aproximativ 3 secunde sa realizeze ca BMW-ul din fata venea pe contrasens pe Calea Victoriei, pentru ca nah, parea foarte improbabil ca cineva sa fie atat de dobitoc. Evident, dobitoci sunt – a se vedea si cazul boului din clipul de mai sus.

    00
  55. @Jordan – din comentariul tau #62 inteleg ca taxiul in care erai in comentariul #63 nu trebuia sa reduca viteza, ca doar nu era vina lui daca intra frontal in BMW-ul care venea pe contrasens. Ar insemna sa conduca preventiv, nu la limita legii (ma refer la maximul de viteza permis de lege) si asta l-ar face fraier.

    Sunt de acord cu treaba cu carutasul – nu numai ca n-ar avea ce cauta pe sosea, dar faptul ca nu stie sa citeasca nu e o scuza. Necunoasterea legii nu de absolva in cazul in care nu o respecti.

    Insa camionagiul poate tocmai se oprise (probabil ca nu e cazul, dar se poate intimpla). Si cum nimeni nu conduce cu triunghiul reflectorizant in brate (nici macar meseriasi ca tine si Zoso), dureaza 1-2-3 minute pina te dai jos, pina-l gasesti, pina te duci cu grija sa-l montezi – ca poate vine un meserias din asta ca tine care nu da 2 bani pe condusul preventiv si da peste el si-l omoara inainte sa apuce sa monteze triunghiul.

    00
  56. NOU
    #65

    @Jordan: am fost obligat sa franez pe autostrada de la peste 160km/h la zero (oprire completa). In momentul in care am calcat frana, intre mine si masina din fata mea erau cam 10m. Cu toate astea, nu am intrat in ea, m-am oprit la vreo 20cm. Cum explici matematic treaba asta?
    Hint: masina din fata nu se opreste nici ea instantaneu.

    00
  57. @zoso.
    Da-le draq de legi.
    „Adaptarea vitezi” sau „pastrarea distantei” o faci pentru oasele tale nu pentru moftul lui Garcea

    00
  58. NOU
    #67

    Salut!

    Protagonistul primului film sunt eu, deci daca sunt intrebari va rog sa mi le adresati. Ca sa ii raspund lui Wideshot: se vede in film ca ies din localitate, se face drum cu doua benzi, deci trec regulamentar pe prima si cum drumul era liber, am ajuns la 100 km/h, limita legala in afara localitatii (si nu zic doar asa ca sa dau bine, la atat am ajuns, mai ales ca eram si in urcare). In curba m-am trezit cu un camion oprit FARA semnalizari, ce sa mai zic de triunghi., Cum aveam piciorul pe pedala de acceleratie (ca sa mentin viteza, eram in urcare, cum am mai zis), i-am dat drumul, m-am uitat repede in cele doua oglinzi (desi stiam oricum ce e in spate, adica nimic) si am virat stanga. Din inertie (pe autostrada dupa ce depasesc o masina trec automat pe prima banda, meteahna luata din condusul in Anglia pe autostrazi), am vrut sa trec pe banda unu, oricum nu l-am bagat prea mult in seama pe cel cu duba. De abia dupa vreun km am avut un comentariu legat de el (nu mai e pe film). Pe mine m-a speriat camionul care era la 50-60 de metri la iesirea din curba.

    @didi, ok, inteleg cu triunghiul, desi daca te uiti pe film vei vedea ca nu e picior de om pe langa (in partea stanga, in dreapta parca se vede cineva), dar nimic macar o avarie nu poti aprinde?

    00
  59. Salutare la toti.
    Am fost implicat recent intr-un accident in urma caruia am iesit vinovat deoarece masina din fata mea a franat brusc la coborarea unui pod vrand sa vireze stanga pe dubla linie continua.Mentionez ca aveam distanta cel putin 6-7 m intre mine si el,viteza in jur de 65 km/h , carosabil umed ( posibil chiciura ) .
    Intrebarea mea este urmatoarea:
    Are voie un sofer auto sa opreasca masina pe carosabil pe un drum national fara vreun motiv ? Are voie sa puna frana brusc fara motiv ?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.