Mirajul Veneţiei

img_8715E acel moment din an în care fetele visează cu ochii deschişi şi băieţii nu ştiu pe unde să se ascundă. E momentul în care se ascut ofertele de concedii şi, dincolo de obosita Grecie şi banala Bulgarie, avem destinaţiile exotico-romantice. Şi ce poate fi mai romantic decât Veneţia?

Că fusei pe acolo prin 2009, îmi dau cu părerea:

• 1.000km până acolo, de la Oradea, numai pe autostradă. Autostrăzile italiene sunt cu plată, luaţi un bon la intrarea pe autostradă şi daţi cu cardul atunci când ieşiţi de pe ea. Sunt extrem de multe tunele, nu deschideţi geamurile şi nu vă opriţi aiurea, că italienii sunt mai proşti şoferi ca noi.
  • Insula mişună de turişti. Odată sezonul deschis, nu mai poţi arunca un ac, nu mai poţi prinde un loc jos pe vaporaş, nu mai poţi face o poză de cât de plin e. Cea mai bună perioadă de vizitat Veneţia este în aprilie-mai şi septembrie, şi pentru că e mai liber, şi pentru că nu miroase.
  • Da, în unele zone miroase groaznic, că n-au canalizare. Sau, mă rog, au, dar…
  • Cazarea: pe continent, la Mestre, căutaţi un hotel aproape de autobuzul care vă lasă pe insulă. E infinit mai ieftin. Mestre e plin de români. N-am văzut suedeji. Atenţie la buzunare, nu la români, la marocani.
  • Nu faceţi pe vitejii cu mâncarea, comandând chestii care le ştiţi voi de acasă. Am luat două porţii de spaghete carbonara şi ne-am trezit cu două farfurii încărcate cu lopata, din care abia am putut hali un sfert.
  • Localnicii nu sunt prietenoşi. Nici eu n-aş fi dacă aş avea parte zi lumină de un furnicar imens prin faţa geamului. Mai prietenoşi sunt porumbeii din piaţa aia unde toate piţipoancele îşi fac poze.
  • Murano e mult mai relaxat, poate pentru că n-are aşa multe obiective turistice.
  • Dacă vreţi poze ceva mai deosebite, înarmaţi-vă cu foarte multă răbdare, 99% şanse să nu puteţi poza nimic pe zi din cauza oamenilor care vă tot intră în cadru. Şi, obligatoriu, poză de pe pod cu canalul principal, n-a mai făcut nimeni până acum.

Când am fost eu, oraşul era inundat, n-am apucat să vedem mare lucru.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

1. Peste tot exista acest miraj…

Depinde de tine daca vrei sa privesti partea buna sau partea proasta, dar cu niste cunostinte de baza supravietuiesti peste tot.

2. As mai adauga cateva sugestii
    Merita urcat in Campanille, privelistea e superba.
    Pe langa Murano, as include si Burano.
    In rest ai prins esentialul.

PS. Din Bucuresti e mai ieftin cu avionul (low cost desigur)

3. si noi ne-am cazat in mestre, cat mai aproape de gara si mergeam in venetia cu trenul (vreo 3 euro in 2012/pers dus daca tin minte bine).

daca mergi in venetia si nu ajungi pe burano si murano, ai mers aproape degeaba acolo.

4. as mai adauga:
    – orice ati face stati in Venetia si nu in Mestre sau in alte locuri. Am fost pana acum de vreo cinci ori si am reusit de fiecare data sa gasesc ceva convenabil, de la hoteluri mai „banale” pana la inchiriat de apartament. Nimic nu se compara cu plimbarile pe stradutele venetiene noaptea, cand au plecat 80% din turistii „de autocar”.
    – agitatia din timpul zilei poate fi evitata foarte usor printr-o metoda simpla: cu cat mai departe de zonele ultra-turistice cu atat mai bine. Venetia e mai mult decat Piata San Marco.
    – cu putina pregatire si cercetare pe net se poate evita acqua alta,

5. mi s-a parut ca pe lido, unde am stat, era mai putina agitatie. plus ca vaporetele ajungeau cu precizie nemteasca si pentru cei mai lenesi exista si plaja.

6. E ok Venetia, dar nu e din top, e doar numele care suna bine. Italia insa are zone extraordinare, inspre Austria si Elvetia, vezi Passo Tonale, Valle Camonica.

7. ţin să te contrazic referitor la localnicii neprietenoşi. cei din Veneţia, la fel ca şi cei din alte oraşe ultra-turistice, au înţeles că mare parte din veniturile lor vine din turism şi se poartă frumos cu musafirii. mie mi-au zâmbit toţi luna trecută când am fost acolo. e drept, it helps to be a (travel)girl. :)

iar pentru un pic de linişte şi poze frumoase recomand primele ore ale dimineţii ;)

8. Sunt de evitat gondolierii: echivalentul italian al taximetristilor din Gara de Nord. Luati un bilet pentru vaporase valabil toata ziua; au numeroase statii si te urci si cobori ca la autobuz. Nu veniti cu masina in parcarile de la intrare: e aglomerat si foarte scump. Sunt suficiente curse de autobuz si de tren catre si dinspre Venetia; ultima cursa este la 11 noaptea daca imi amintesc bine.

9. nu mai bine astept prima furtuna in Timisoara, ca oricum se inunda la fel ?

10. Am fost anul trecut, probabil ca data viitoare va fi la 60 de ani. Inca nu m-am hotarat daca o sa imi iau o croaziera vesela la 60 de ani sau o sa revad Venetia, mai am timp. Sa precizam ca nu exista banci sa te asezi, daca te prinde norocul din urma poate gasesti un loc pe vreo bordura. Mirosul nu mai zic, iti cade nasul ! turisti gramada, cu sau fara rost pe acolo, km de mers pe jos gramada si daca nu ai un google maps cu tine s-ar putea sa ajungi in capul opus fata de ce ti-ai proopus ….

11. Vali, nu înțelegi: oamenii fac poze ca să nu se uite la pozele LOR, nu la ale altora. Pffff

12. Nu este aglomeratie in extrasezon? Pe 1 ianuarie ne-am intors din Nisa si am inoptat in Venetia. Crede-ma, desi era o vreme buna de „romantism” (ploua marunt), afara se mutase furnicarul! In sezon da, e ceva mai aglomerat, dar nu poti face diferenta prea mult.
    Personal, Venetia (pe care am vizitat-o in doua randuri) are parti bune si rele. La capitolul aspecte pozitive: oras diferit (pe apa), ceva istorie, cultura bla bla. La negative: cazare proasta si la 70 eur / noapte si la 250 euro / noapte, mancarea nu m-a dat pe spate, desi agreez gastronomia lor, inimioare si alte motive pe tema asta foarte multe, pana la gretosenie (ca o paranteza, parca acolo se dezlantuie romantismul tinut ascuns in timpul relatiei), ceva mai mizerabil ca oras decat alte destinatii. Una peste alta, in ciuda inconvenientelor, merita o vizita.

Pentru cine merge cu masina, noroc ca Venetia e in estul Italiei. Altfel, cat dai pe motorina, dai si pe taxele de autostrada, iar parcarea in Venetia e 24 euro / zi.

13. +1 Pentru Lido.
    +1 Pentru Burano.

14. Si pentru ca sunt vorba lunga…as opta pentru Santorini sau Corsica. Destinatii considerate tot romantice, dar ceva mai „curatele”. Asta in Europa. Pentru cine isi permite, optiunile sunt foarte multe si in conditii incomparabil mai bune!

15. Am circulat pe autostrazile italiene si pot spune ca italienii sunt mai civilizati ca noi pe sosea. Desi este mult mai aglomerat pe autostrazi, esti mai relaxat la volan. Italienii conduc mai ordonat dar nu prea semnalizeaza cand schimba directia de mers sau in sensul giratoriu.
    In Venetia, acum 2 ani, de Pasti, sfarsitul lui aprilie, apa mirosea. Anul trecut, in august, nu mirosea.
    Am cerut un espresso la un restaurant si ramasesem foarte dezamagit ca mi-au adus ceva, vreo doua sorbituri pe fundul unei cescute. Dupa 10 minute imi pacaneau urechile.

16. Am fost acolo in 2011, am gasit pe google maps un mic hotel ieftin si frumos la 50 de m de piata San Marco. Pozele facute acolo : https://www.flickr.com/photos/pandemonium/sets/72157627008730807/

17. Merita vazut o data in viata. Si atat.

Am dat 40 euro pe doua pizza de ca*at. Nu neaparat ca nu erau incarcate … cu de toate, ci pentru ca blatul cred ca era de 2 luni.
    La baie nu curgea apa. Intr-un oras plin de apa la ei nu era apa la baie. Si restaurantul era plin. Pe principiul ca daca e lume, e bine, am intrat in cel mai aglomerat restaurant … dupa aia am observat ca toti aveau servetele umede pe masa.

Orice am vrut sa cumpar au vrut sa-mi traga teapa.
    La restaurant in loc de 50 euro (pizza si niste suc) a venit 60 euro. Dar eu ca un roman prevazator m-am uitat pe nota. Chelnerul si-a crut scuze si mi-a adus-o pe cea corecta. Initial am crezut ca e o gafa.
    Am vrut sa-mi cumpar o masca din piata. Desi pe eticheta era 15 euro, vanzatorul mi-a cerut 20 euro.
    La un alt restaurant, unde am incercat spaghete carbonara … iar 5 euro in plus. Deja gafa mi se intentionata. Si cica noi sunt hotii in Europa.

Autostrazile sunt extraordinare. Iesi de pe una intri pe alta, insa platesti de te usuca.

18. NOU
    #18

Orice am vrut sa imi iau, imi trageau teapa, parcarea e scumpa, cazarea de cacat…
    1. Nimeni nu obliga turistul sa mearga acolo. E clar o zona super turistica si cei care au fost purin mai departe de lungul nasului, stiu la ce sa se astepte. Deci e o decizie asumata faptul ca mergi acolo. Cum dracu’ a ai pretentia sa gasesti pizza cu X-5 euro in Venetia cand pretul de referinta e X (nu mai tin minte cat era acum 4 ani cand am fost).
    2. Cazare de rahat. Cazare e asa pentru ca asa sunt hotelurile. Nu doar romanii sunt neglijenti si delasatori. Vrei lux? Platesti? Ah, e prea scump? Am stat in Venezia intr-o cazare OK. Stiam ca nu include masaj la picioare si sters in c*r de catre asistent personal pentru ca stiam cat am dat pe camera. Si am comparat cu alte locuri, alte tari si alti oameni care au scris despre cazari, deci stiam cam ce sa ma astept.
    3. Preturi mari in general. Italia este totusi printre puterile economice ale Europei. Asa cum este ea, dar totusi are salarii mari si preturi pe masura. Normal ca din Ro venind par si mai mari si te cam gandesti daca dai pe o felie de pizza 3 euro (3*4,ceva) cand totusi este o felie, ori la noi mananci ceva mai mult de banii aia. Dar nu esti ‘la noi”, OK, venim din RO, dar italienii NU castiga de pe urma turismului din RO, ca sa se adapteze la noi si sa isi scada preturile, sperand ca vor veni mai multi romani. Si eu m-am gandit de doua ori daca imi iau un obiect sau altul, daca imi iau un suvenir sau altceva. Clar ca sunt scumpe pentru majoritatea romanilor. Dar asta este, nu le vor da gratuir doar pt ca sunt romanii mai saraci si vor chestii, dar nu au bani pentru ele.
    4. Localnici. Nu cred ca se poate generaliza nicaieri. Eu auzisem ca francezii sunt deschisi si politicosi. Vorbesc franceza si cand am cerut informatii unii nici macar nu s-au uitat la mine, necum sa ma ajute. Si nu le cerusem nici bani si nici cetatenie. Doar informatii (in S Frantei, catre SPania eram). La fel, in Bucuresti unde se zice ca lumea e grabita, prea putin dispusa sa te ajute si pusa pe tepe, am avut un prieten din SUA care intotdeauna a primit informatiile, intreband in engleza. Si inclusiv cu taxiul s-a plimbat si nu a fost pacalit de taximetristi. Totul discutat in engleza, nu in Ro. In Barcelonaeram langa Nou Camp si ma ratacisem (nu stiu cum nu am vazut stadionul ala, ca era mare de tot) si am intrebat intr-un magazin de bijuterii cum ajung la stadion . Scat ma invarteam pe acolo, inca 5 oameni au intrebat acelasi lucru. Toti au fost indrumati cu calm si rabdare, desi nu ne incadram niciunul in profilul magazinului. Dar se nimerea sa fi fost singurul din zona. Deci nu cred ca se poate generaliza nici una si nici alta dintre atitudini.

Oricum, ca o parere, eu cred ca merita sa vizitezi orice loc de unde te intorci mai bogat sufleteste si cu mai multe aminitiri. In topul destinatiilor sau nu, pana la urma sunt experiente personale, interpretate de fiecare prin prisma filtrului propriu si a intereselor personale.

19. @Dominus: faine pozele, dar ai o obsesie cu vigneta.

20. @ Rivo, se mai uita si la om. Eu am cumparat de pe Rialto (loc foarte bun pentru suveniruri ieftine, brelocuri la 1 euro/buc) o masca care in alte locuri era 20-25 de euro cu 10.
    Acuma, daca tu ai intrat intr-un „ristorante”, asteapta-te sa platesti premium. Sau te astepti ca vita argentiniana sau fiorentina sa coste cat o ceafa de porc la Cocosatu’?

Ma distreaza astia care vin intr-un oras strain fara rezervare la hotel, intra in primul hotel de 5 stele si cer o camera ieftina. Mi se intampla cel putin o data pe zi…

21. 3000 de views in 2 ani?Din care cred ca 2500 s-au facut acum :)) nici macar viral nu a plecat tipul asta.

22. mai am un singur dor sau … doua pentru Italia: Florenta si Venetia

23. @alin – pe bune? fara burano si murano nu merita sa mergi in Venetia? Hai sa fim seriosi, apreciez si eu o hiperbolizare din cand in cand, da’ totusi…
    @raul rual – incearca si tu sa vezi dincolo de partea pentru turisti, vorbeste cu localnici, cauta Venetia lor si o sa ai niste suprize. Ideea de ‘capcana turistica’ e aplicabila in zona San Marco – Podul Rialto, in rest totul e autentic.
    @Adrian – asta e contributia ta la discutie? Bancile? Lipsesc BANCILE? Dude, mergi in Cismigiu, e plin.
    @rivo -am fost anul asta, de Carnaval, cand e plin de lume, si a fost atat de misto incat as merge si anul viitor. Preturile, in locurile in care am mancat eu extraordinar, au fost mega decente. Cazarea da, la 100m de San Marco a fost scumpa pentru ce oferea, dar asta e viata, nu le poti avea pe toate.

In concluzie, Venetia e in top 10 destinatii turistice pentru mine. Acqua alta e ceva complet specific Venetiei, absolut superb, daca treci peste impulsul ‘vai, dar ma ud la ciorapi’, si care iti permite sa vezi cum reactioneaza localnicii la ceva ce pe noi ne-ar da complet pe spate – mai mult, deschid variante noi de fotografiere a acelorasi chestii vechi.

Asta este, mie mi-a placut la nebunie, am mancat super, am vazut lucruri unice, am cunoscut oameni bestiali si m-as intoarce si maine.

24. Am fost vara pe o caldura insuportabila … la 20 de metri de piata San Marco preturile la bere si la apa incep sa scada vertiginos dar daca esti „smecher” si vrei sa bei un pahar de vin la caffe Florian, dai 20 de euro si pui chelnerul sa-ti faca o poza ca sa ai ce pune pe facebook. :)

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.