Maşinile înmatriculate in Bulgaria la control!

scarfaceEra doar o chestiune de timp până să se propună o lege care nu le mai dă voie românilor cu maşini înmatriculate în Bulgaria să circule prin ţară mai mult de 90 de zile. Sunt prea multe, sunt prea poluante, sunt prea dubioase, fac accidente şi n-au asigurare. Simplu şi la obiect. Jos din gipanul cu motor de 5 litri şi volan pe dreapta şi trecem in Duster 1.5dci, că şi ăla tot maşină e. Va mai dura câteva luni până se va da un format legii, dar in mod sigur o vom vedea in toamnă aprobată.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

76 comentarii

  1. O sa gaseasca baietii metode sa circule inca 30 zile dupa cele 90, apoi iar.. dar probabil o sa mai descurajeze dintre ei. Sa vina legea! :)

    00
  2. Legea cu 90 de zile e valabila in orice tara din UE. Se considera ca daca stai mai mult de 90 de zile intr-o ara ai macar rezidenta temporara, un job, o activitate si ca urmare iti poti inmatricula masina in tara respectiva. Exceptie fac din ce stiu eu pana acum masinile pe leasing pentru care trebuie sa ai imputernicire.

    00
  3. Eu sunt curios cum vor verifica acest lucru? Vor pune stampila pe ceva ? Vor schimba ventilele de la roti cand intri si iesi din tara?
    La mine in Constanta e paradisul carutelor cu numere de bulgaria si din acest motiv in fiecare zi circul cu maxima atentie, in caz ca m-a boxat unu cu masina de bulgaria repar masina din alocatia mea.
    NASPA

    00
  4. De verificat probabil printr-o vigneta ceva …
    Oricum daca stau in apropierea granitei cu Bulgaria nu strica o zi de concediu la bulgari o data la 90 de zile.

    00
  5. NOU
    #5

    O idee prin care o masina poate sa fie verificata. Esti intr-o tara straina, tu proprietar de masina, ai la dispozitie 1 luna de zile sa iti declari prezenta pentru o perioada mai mare de timp in acea tara. In cazul nostru este vorba de proprietarul masinii adica bulgarul. Sa zicem ca prima data esti oprit si spui „nu stiu nene, eu acum am intrat in tara”. Ok, proprietarul masinii (nu imputernicitul pe numele caruia a fost facut procura), este luat in evidenta intr-o baza de date (eventual comuna cu a politiei bulgare). A doua oara daca te opreste este 3 luni si 1 zi ai incurcat-o :). Solutii sunt, poate unele mai eficiente decat cea pe care am spus-o eu :).

    00
  6. @Mihai Voiculescu -Legea nu e valabila in toate tarile UE,mai ales in cele din spatiul schengen.Din surse sigure stiu ca in Danemarca e valabila legea.Sunt tare curios sa vad cum se va aplica legea asta, tinand cont de faptul ca la intrarea in tara nu se mai aplica nici o stampila pe acte.Sunt si mai curios cum se va aplica legea cand intram si noi in spatiul schengen.
    Daca erau guvernantii nostrii destepti aplicau un impozit anual pe poluare de la inceput,de genul impozituluii aplicat de Germania.Dar guvernantii nostri au dorit doar sa faca rapid niste bani si acuma sa gandesc cum sa mai age bete in roate celor care au reusit sa ocoleasca taxa.
    Singurul efect vizibil al acestei taxe e ca in tara nosatra rablele au niste preturi astronomice.

    00
  7. NOU
    #7

    @adrian nu merge faza cu ce spui tu. era odata demult cand inca nu eram in UE si daca aveai de lucru ilegal intr-o tara straina trebuia sa te intorci in Romania odata la 90 de zile pentru 1 sapt sau 1 luna (nu mai stiu exact).

    Cu vigneta nu merge deoarece ti-o poti cumpara pe un an daca tranzitezi frecvent Romania de exemplu.

    00
  8. NOU
    #8

    @radu solutia este o baza de date comuna cu masinile bulgaresti in comun cu politia bulgara :).

    00
  9. Nu are nicio sansa legea asta,cu toate ca dupa mine sunt multe zile si alea 90.De exemplu acolo unde am o casa la tara langa Bailesti,aproape de Calafat,cred ca sunt singurul minoritar cu numere romanesti,restul toti au cu BH(Vidin).
    Chiar daca trece aceasta lege,exista doua solutii foarte simple pentru a se putea circula in continuare,ajutate si de o directiva europeana privind libera circulatie.Cel cu numere bulgaresti trece masina pe numele unui bulgar(la ei impozitul,ITPul,asigurarea se fac o singura data anual),acesta din urma facandu-i romanului un contract de comodat,contract ce-i va da dretul sa circule nestingherit cat vrea muschii lui(certificat de inmatric. pe numele bulgarului),sau se inmatriculeaza masina pe o firma din Bulgaria,iar pe certificat romanul va fi trecut drept utilizator..Cunosc asemenea cazuri,pe bune!Stiu samsari bulgari care au si cateva sute de masini pe numele lor.De curiozitate dati un „sarci pe goagle” cu „impozit pe masina in Bulgaria” si consultati primul rezultat.O sa fiti uimiti de ce vor toti numere bulgaresti.
    P.S.Aia cu „autoturismele cu numere bulgăreşti sunt foarte greu de identificat, în cazul în care sunt implicate în accidente rutiere, fiind dificil de verificat asigurarea maşinii respective” este o vrajeala ordinara din partea autoritatilor.Motivul real este acela de al arde pe cetateanul votac la buzunar.Scurt si la obiect.

    00
  10. Daca eu cumpar o masina gata inmatriculata in Romania mai trebuie sa o inmatriculez sau pot sa circul cu numerele respective?!

    00
  11. @Civilizatu’: Am auzit și eu de asta, dar te întreb: o mașină pe care o cumperi tu, din buzunarul tău… ai curaj să o lași pe numele unui bulgar necunoscut? Sau chiar și a unei firme? Păi cum adică să pun mașina pe numele unei firme din Bulgaria, iar eu să fiu „utilizator” prin contract, când eu am plătit pentru mașina aia? Păi ce e asta?

    00
  12. @Sadak In respectivul contract de comodat intre proprietarul (din acte) bulgar si utilizatorul roman se mentioneaza clar si tradus ca utilizatorul poate dispune de masina in orice fel doreste inimioara lui, inclusiv vanzare, dezmembrare pentru piese, aruncata cu catapulta etc.

    00
  13. In sfarsit se intampla si minuni.

    00
  14. @Civilizatu’ Deja se face asta, adica eu din cate stiu cam astea sunt metodele de inmatriculat masina in BG: 1-pe numele unui bulgar si cu contract de comodat; 2-pe firma bulgareasca si cu contract de comodat; 3-obtii rezidenta acolo (mai scump, dar depinde de masina ma gandesc, eu cel putin pentru ceva sub 10.000 de euro nu m-as complica atat) si inmatriculezi pe numele tau cate masini vrei cu numere de TX, BH, P, CC :D

    00
  15. Este inaplicabila legea .

    00
  16. Nu ma indoiesc de faptul ca robotii decerebrati care alcatuiesc actuala majoritate parlamentara vor vota imediat si ca nemernicia asta legislativa va trece. Daca vor sa arate cat de inteligenti sunt, nu au decat sa voteze o asemenea lege si in urmatoarea microsecunda dupa adoptare de armata de ass kisseri, infringment va scrie pe minunata guvernare si nin ultima instanta pe tara. Nici nu vreau sa ma gandesc la cate legi si tratate europene se incalca printr-o asemenea idee mitocaneasca de tip ‘hai sa le-o mai tragem odata, ca sunt cetatenii nostri si mai stam f’o doo zile, asa, pe la guvernare’.
    Stimabilii e timpul sa mai si ofere chestii (nivel de trai, civilizatie, consideratie -nota bene, nu am spus respect- pentru cetatean, etc) nu numai sa pretinda bani.

    00
  17. Astept o lege similara pentru sicriele cu volanul pe dreapta.

    00
  18. Treaba e cum implementezi asa ceva in tara numita Romania. Adica e foarte usor sa te strecori printre legi cu un somoioc de bani in mana, nu?

    00
  19. citat din stire:
    „Nu li se interzic acelor persoane să circule în România [..]”, a explicat Florin Catană.”
    Domnul asta fac legea asta noua care nu mai pot alti soferi sa circul?

    00
  20. Parerea mea : pentru masinile straine nu se va da rovigneta decit pe maxim 1 luna, iar pretul sa fie mare (50 euro).
    Problem solved…

    00
  21. Eu as propune sa nu aibe voie sa circule mai mult de 90 de zile intr-un an. Simplu. Plus o baza de date comuna a politiei de frontiere cu a celei rutiere. Nu poti sa fentezi legea iesind din tara si intrand iar.

    00
  22. O sa ajungem sa mergem toti cu scutere, ca chinezii

    00
  23. E super la ce mod se discuta problema.
    As vrea sa vad cum reactioneaza romanii, cu masini imatriculate in Romania cand sunt supusi la acelasi tratament de Bulgaria sau alte tari membre UE adica luat la perpules si tratati ca niste paria. Legea este aberanta si nu se va aproba in veci pentru ca nu are nici o baza.

    Nu zic ca nu mi-ar conveni sa scap de toate bemveurile cu numere de texas de pe strazi dar nici mie nu mi-ar conveni sa plec la bulgari si sa ma taxeze aia preferential la vigneta sau mai stiu eu ce masuri aberante.

    P.S. zilele trecute am vazut cea mai tare faza legata de numere bulgaresti si bemveuri din 1900`toamna si anume :
    Un tigan are 2 bmw seria 5 parcate in fata casei, aceeasi serie aceeasi culoare unul imatriculat unu fara numere. Profitand de faptul ca politia romana se uita in acte si nu intelege nimic a scos numarul de pe spate de la masina imatriculata si i-a pus un numar printat. Pe cealalta masina a pus numarul scos si alt numar printat si uite asa circula omu cu ambele masini cu un set de numere si un set de acte. Asa ca ochii in 4 sa nu va loveasca vre-un genial d`asta :)

    00
  24. inmatriculat, am scris gresit mai sus

    00
  25. @Cristi – cu traducere legalizata la un notar. Alti bani, alta distractie. Doar ca sa-i descurajeze. Si bine le face.

    00
  26. @Cristi – am plecat din Romania de cca un an intr-o tara din UE. Am plecat cu catel, cu purcel si cu masina. Credeam ca si aici zboara porcii la fel ca in Romania. Aveam RCA si CASCO valabil in tot UE si stateam fara grija. Pana m-a oprit un politist si desi i-am prezentat toate actele si asigurarile mi-a recomandat sa imi inmatriculez masina pana nu expira cele 6 luni de la luarea rezidentei pentru ca incasez o amenda de ma cocoseaza cand ma prind. Ca sa nu mai pun ca ma obliga s-o inmatriculez cand ma prinde si apoi trebuie sa platesc vama (se considera import). Nu am fost luat la perpules si nici tratat ca un paria. M-am interesat apoi si intr-adevar, asa e legea. Drept pentru care, m-am conformat. De ce n-ar fi asa si in Romania?

    00
  27. Omiteti un fapt:
    din ce am citit eu despre legea asta vei avea drept sa circuli cu masina in Romania 90 zile/an. Nu 90 zile consecutive, asa ca un concediu la 90 zile la bulgari nu te ajuta cu nimic.
    De altfel, exista cica o lege asemenatoare in Olanda (cica nu doar acolo, dar asa se exemplifica in respectivul articol -hotnews,ieri), sunt curios cum se aplica la ei. :) Deci solutii sunt…si sper sa se adopte si la noi!

    Totusi, zic ca ar fi de mai bun simt sa nu se mai bage taxele astea de poluare la inmatriculare si sa platesti pe an o anumita taxa/masina. Asa ar mai scadea si preturile…un golf 3 din ’97 3000 euro? Sa fim seriosi.

    00
  28. Zilele trecute am vazut o alta bomba la stiri: Boc vrea sa impuna o lege prin care toate autovehiculele inmatriculate-n Bulgaria (Sau orice alta tara), ce se afla pe teritoriul Romaniei, sa aiba drept de circulatie NUMAI 3 LUNI. Dupa care, masina se radiaza ori se circula cu ea numai in „celelalte tari civilizate UE”.

    Deci asta e cea mai mare cretinatate care am auzit-o in ultima vreme, adica, sa incalci regulamentul UE, ca eu n-am mai vazut o asemenea lege in alta tara sincer.

    00
  29. //Update: Vali, eu iti spun ca asa ceva chiar nu se va aproba pentru ca pur si simplu NU ITI POT IMPUNE SA-TI INMATRICULEZI MASINA IN ROMANIA. Eu o pot inmatricula unde vreau, si sa circul cu ea tot unde vreau.

    Iti dai seama ca o asemenea lege e „ilegala” desi suna cam prosteste, ca sa nu mai spun de „imorala”. Nu ai cum sa impui asa ceva, si garantat daca se va adopta o tampenie ca asta, va ajunge pe la Bruxelles.

    Oricum, cateodata stau si ma gandesc la faptul ca nu ar trebui sa ma mai mire nimic, la cate s-au intamplat.

    00
  30. @miticosul, eu vad situatia ta fata de a romanilor un pic diferita. Tu vroiai rezidenta in tara respectiva si aveai masina pe numele tau in schimb bulgarul iti da masina tie pe mana si are toate actele pe numele lui nu vrea rezidenta in Romania. Practic masina e a unui cetatean bulgar. Politia cand te opreste prezinti actele masinii cu numele bulgarului pe ele.
    Daca un cetatean din tara respectiva iti dadea o masina de imprumut ? Inainte sa iti iei rezidenta, practic atunci cand erai un strain acolo, daca un cetatean iti dadea o masina sa o conduci zi de zi, tu ca sa fii la zi, in afara de asigurare pe numele tau ce mai trebuia sa faci ? Te putea acuza cineva de ceva ?

    00
  31. fratii mei e de belea..explicati-mi si mie,daca imi fac rezidenta in Bulgaria pot sa circul cu masina inmatriculata pe numele meu in Romania ? Am inteles ca sunt doi frati nu stiu pe unde in tara care se ocupa cu asa ceva si in 5 zile lucratoare ai rezidenta..apoi nu mai ai nevoie de procura etc etc bafta

    00
  32. Nu sunt de acord cu tine. Ceea ce spui tu imi suna a masura protectionista socialista, obosita(really? dacia duster?). O astfel de lege nu va putea fi aplicata intrucat nu vad cum s-ar putea face dovada sederii pe o perioada > 3 luni. Plus ca din ce am citit „capetele de creta” nu au o problema cu masinile inm. in Franta de ex., proiectul de lege avand clar un caracter discriminatoriu din fasa, urmarindu-se a fi aplicat cu precadere fata de masinile inm. in BG, HU. Proiectul asta e reprezentativ pentru incompetentii care conduc treburile publice; tot politia venise cu geniala idee de a prelungi termenul de retinere de la 24 ore la 3 zile: muriti ma militieni odata cu statul vostru politienesc pe care il promovati!

    00
  33. sunt satul de carute cu numere de P in trafic. sa se duca naibii. desi oricum e futila, poti sa faci o gramada de artificii prin care poti fenta asta. detest ideea totusi, pentru ca totul se face in numele taxei introdusa de presedintele APIA, mizerabilul numit Tariceanu si pastrata de urmasul sau in functie, la presiunea aceleiasi APIA.

  34. @Arhi
    Daca nu era Tariceanu erau mai multe cazane pe strazi. Tu nu ai pierdut nimic din asta. Ai castigat, chiar.

    00
  35. iti dai seama ca e inaplicabila

    00
  36. @Zoso – Intr-adevar, cam ai dreptate. In alta ordine de idei, detest asigurarile mamaligarilor din Bulgaria. Am avut un accident minor anul trecut, o vaca mi-a indoit usa-n parcare, si am asteptat 3 LUNI, sa vina un nenorocit de constatator de la UNIQA (sau UNIKA) ceva de genul, asiguratorii, sa constate avarierea. Deci nu mai vreau asa ceva.
    @Arhi – Complet de acord. „Domle'” iti iei masina, inmatriculeaz-o in romania, d-aia circuli cu ea aici. Insa, pe de alta parte, ii inteleg si pe proprietarii care trebuie sa scoata din buzunar in unele situatii, inca o data suma platita pe masina.
    In primul rand pentru a incerca sa ne revenim, astfel incat romanii sa inmatriculeze masinile direct aici, nu la mamaligarii vecini, ar trebui sa diminuam costurile! In caz contrar, tot pe bulgaroi o sa-i imbogatim.

    Totusi, eu imi sustin ideea ca o asemenea lege este cam imposibil de adoptat, insa in acelasi timp spun ca in ROMANIA ORICE E POSIBIL. Deci, nu m-ar mira totusi, insa, garantat va ajunge la urechile UE, ca asta nu e o chestie prea banala.. Sunt foarte multi situati in RO, straini, cu masini din tara lor, ce sa faca, sa stea doar 3 luni ca asa vrea Boc?? E o tampenie!

    00
  37. Intrebarea este cine ii poate opri pe romani sa obtina o hirtie de rezident in Bulgaria?
    Probabil firmele care se ocupa de inmatriculari vor aduga pe lista de servicii inca o rubrica: ceea de obtinere a resedintei bulgare.

    00
  38. NOU
    #40

    Am maşină cu numere de RO, o ”specie” de care încă nu s-au atins, cel puţin deocamdată, cocalarii (R.I.P. BEMWE&HAUDI). Şi n-o spun să nu le dau idei şi nici să nu fiu acuzat că mă laud. Dar, în P. mea, în fiecare zi îmi râzi în nas cu cazanul tău înmatriculat în lanul de castraveţi, zici că-s fraier pentru că am plătit taxe în ŢARA MEA. Într-un fel ai dreptate, dar tu tot un cocalar care pui de 10 lei motorină rămâi. Şi pe maşina ta scrie ”PROSTAN SĂRAC LIPIT CU MAŞINĂ PE CARE NU MI-O PERMIT”, indiferent de câte inele ai pe ea. Se vede, coaie, după numerele de Bulgaria. Serios.

    00
  39. E usor de fentat asta. Se merge in Bulgaria se schimba permisul romanesc in bulgaresc si conduci cate masini inmatriculate in BG vrei

    00
  40. NOU
    #42

    Situatia nu se schimba deloc daca ai rezidenta in Bulgaria. Este exact aceeasi :) Numai ca acum tu vei fi reaspunzator prima data si nu bulgarul cum este in majoritatea cazurilor acum.

    00
  41. @Cristi – daca iti imprumuta bulgarul masina n-o face pentru toata viata. circuli cu ea cat ai de circulat si apoi o dai inapoi. nu cred ca e nimeni mama-dollores sa iti „imprumute” masina pentru totdeauna – nu cred c-ar depasi 90 de zile.

    @Spock – cine ii poate opri? Fiscul bulgar. :-) Ai rezidenta acolo, platesti dari acolo. Plus asigurari de sanatate, samd. Nu c-ar fi o mega buba sa ai rezidenta bulgara si sa muncesti in RO (nu stiu care e statutul muncitorilor bulgari in RO), dar daca ai nevoie de ceva acte, trebuie sa te duci la ei cu translator, sa umbli prin birocratia lor … e alegerea ta! :-)

    @MadMike – eu nu ii inteleg pe proprietarii aia. De ce plm trebuie sa isi cumpere neaparat un BMW din 85 si sa umble cu el? De ce nu poate sa ia un Logan? La urma urmei, a avea o masina nu e neaparat o obligatie …

    00
  42. @ tudor florea nu fi prost si ofticos. nu am masina de bulgaria dar sunt perfect de acord cu ei. 100%. pentru ca trebuie sa vedem de ce se inmatriculeaza asa? din cauza ca incepand cu incapabilul ala de tariceanu toti au sucit legea de fiecare data cand europa spunea ca e ilegala si astazi e la fel. solutia era simpla taxare pe poluare dar asa pierdeau votacii cu dacia . cocalarii nu incalca nici o lege iar prostii sunt uniform distribuiti pe ambele maluri

    00
  43. orice restrictie duce la inca 10 metode de ocolire. o solutie cu un impact dublu ar fi urmatoarea: o verificare la sange a tuturor reclamatiilor asupra incidentelor cu asigurator bulgar. n-a venit in 48 ore constatatorul pentru a constata, amenda babana la firma care a facut asigurarea. n-are punct deschis in orice oras mare din ro sau nu asigura deplasarea si intarzie platile? amenda si mai babana pentru asiguratorul bulgar. in felul asta ori nu mai face nici dracu rca pentru masini d’astea (gasesc ei o solutie sa le identifice singuri daca ii arde) ori le pune la preturi astronomice.
    si gata, se curata singuri ori respecta toate astea si pe mine unu m-ar durea in pix de ce nu incaseaza statu’ din taxa daca n-ar mai trebui sa stau cu frica de fiecare data cand vad pe unu cu numere de bulgaria (bine, nu stau ca am casco, dar ati inteles voi ideea).

    00
  44. Mie mi se pare normal sa ai masina cu numere de Bulgaria la ce hotie e cu taxa dar sa se faca ceva cu asigurarea sa te despagubeasca daca te loveste , noi avem cea mai idioata taxa care exista in lume , masina din 2006 cu motor 1.9 sa platesti la ea taxa 2500 euro nu mi se pare normal, si daca vreau sa imi cumpar o masina de teren gen vitara sa dau pe ea cat e taxa iarasi e prost , o sa se gaseasca sigur o solutie traiasca Bulgaria !

    00
  45. @vlad – stai sa vezi tu in afara ce taxe sunt la importul de masini. daca esti atat de naiv incat sa crezi ca romania le-a inventat, probabil ca nu ramane sa discutam decat de nisip, plaja si galetusa. Un Reno/Octavia cu motor 1.9 din 2011 luat cu rata jos te scuteste de calcule d’astea. Dar deh, nu mai intoarce capul dupa un sunet salbatic de BMW-PE-GPL.

    00
  46. Imi vine sa iau campii cand vad atata prostie si imbecilitate crasa din partea unora sau ignoranta din partea altora (nu ca asta ar fi o scuza)
    haideti sa va spun o mica poveste : acum 3 ani mi-am cumparat un bmw din Germania.1400 de euro masina,1200 de euro taxa.Am platit-o.Plus spaga la RAR ca sa-mi treaca masina Euro2,ca altfel nu.Masina identica cu a mea fusese „scoasa” de RAR-ul romanesc non-euro la bucuresti (aceeasi luna,acelasi an,aceleasi dotari,IDENTICA) si Euro2 la Cluj(la asta diferea culoarea,era alba).Am cumparat de-atunci inca 2 masini inmatriculate in Romania.Dupa care am inceput un proiect cu o masina pe care mi-o doream demult.Nimic deosebit sau iesit din comun,doar ca pe un tip de caroserie am pus un motor care nu-l pusese fabrica.Aceiasi cai-putere,se pusese pe 4 usi si nu pe 2.RAR-ul romanesc sa-mi inmatriculeze masina?NICIODATA.Bulgarii? in aceeasi zi.Precizez ca masina e din 92 si dupa ce i-am pus motorul i-am schimbat absolut TOT pe sub ea,suspensii,articulatii,etc.totul NOU si cel mai bun producator pentru marca respectiva.RAR-ul romanesc in ultima instanta ca sa scape de mine mi-ar fi cerut proiect tehnic (cost~6000 RON)+taxele aferente de omologare.Pentru inmatricularea la bulgari am platit 650 Eur cu tot cu spaga la RAR,cu masina luata din fata blocului si adusa inapoi acasa.Bineinteles ca am fost si eu acolo,am vazut cum masina intra in RAR unde se intampla identificarea masinii,dupa care se duc actele la biroul de inmatriculari,se face cartea si certificatu de inmatriculare,dupa care ti se da ITP-ul daca l-a trecut masina,dupa care se face asigurare si etc.Totul in aceeasi curte,mai putin partea cu asigurarea,care e afara din curte,o faci unde vrei.La mine a fost o problema,femeia de la ghiseu a facut o greseala,mi-a trecut ceva gresit in carte.Nu s-a mai putut face nimic,era terminarea programului,am venit in tara si in urmatoarea zi lucratoare am trimis actele in Bulgaria si mi-au venit in varianta corecta.O alta problema a fost ca am avut bara fata in alta culoare decat restul masinii.Nu mi-au dat itp-ul pana nu am vopsit-o neagra.O alta masina inmatriculata de cel care a inmatriculat-o pe a mea nu avea un bec de pozitie.N-a primit ITP-ul pana nu s-a pus bec functional.ATENTIE : ambele masini erau inmatriculate,cu numerele puse pe ele,doar ca nu aveau ITP.Deasemenea,platesc pe an ~200 Eur asigurare+itp.In conditiile in care in Romania asigurare+impozit+itp m-ar fi ajuns pe an undeva peste 600 Eur.Pana sa-mi termin masina de „conceput” am mers cu masina unui prieten,tot BMW,tot inmatriculat pe Bulgaria.Am avut un mic incident cu masina prietenului meu,respectiv am lovit un logan in spate.Pagube minime,eram pe franare sanatos dar taximetristul a zis ca sa mergem la asigurari,bara spate n-avea nimic,doar locasul in care sta roata de rezerva era un pic infundat.Am fost la o firma de asigurari romaneasca,corespondenta celei din Bulgaria unde prietenul meu incheiase RCA-ul,un inspector de daune roman a prelucrat dosarul ca si cum ar fi fost un rca romanesc si e totul ok.Rugamintea mea : nu incercati sa fiti mai catolici decat papa, inmatricularea unei masini in Bulgaria te scapa in primul rand de birocratia,nervii si multi bani cheltuiti la noi (fara sa includem taxa).La bulgari s-a inventat totul intr-o curte,la noi tre’ sa alergi dintr-o parte in alta a orasului cateva zile pentru a completa un dosar de inmatriculare.La amaratii aia se poate,noi nu suntem in stare sa castigam bani din taxe si impozite.Ma doare sufletul sa spun asta,sunt roman si eram mandru de tara mea,inca sunt in continuare de trecutul ei,dar prezentul si drumul pe care si l-a ales pentru viitor ma scarbesc.dupa calculele cele mai pesimiste,in Romania sunt in circulatie peste 300.000 de masini inmatriculate in Bulgaria.Or sa mearga in continuare,cu sau fara legile lor stupide.Ei dau o lege,noi gasim o cale sa ocolim paguba.Fiindca suntem romani.

    00
  47. Traznea, era sub demnitatea ta sa-ti iei un Logan, nu? Numai de cate ori apare cuvantul „spaga” in postarea ta ar trebui sa-ti dea de gandit ca ceva nu e in regula.

    00
  48. @miticosul : gresesti prietene si cred ca o faci cu intentie si rea-vointa.Sa fii rezident/cetatean intr-o tara nu inseamna ca TREBUIE sa platesti impozite si asigurari si etc.Daca nu ai o proprietate nu platesti impozit pe proprietate.Daca nu ai un job,nu platesti taxele aferente.Cat despre birocratia la bulgari…esti pe dinafara rau de tot,in comentariul meu anterior am vorbit la inmatriculari despre „birocratia bulgara” care-ti inmatriculeaza masina in aprox 1-3 ore in aceeasi curte fiind RAR,Politie,ITP.Si chioscuri destule de facut asigurari pe o raza de 100 de metri de curtea-minune.Intr-adevar,au o gramada de birocratie.Crezi ca daca traiesti in Romania ce vezi aici se aplica si acolo?In zona Vidin-Vratsa 70% vorbesc romaneste.Aici se includ functionarii.Acolo camerele de comert te asista la crearea unei firme.Si taxele si impozitele sunt mult mai mici.De-aia multe firme si-au mutat centrele de operatiuni (aka sediul central platitor de taxe) in Bulgaria.De-aia acolo totul merge struna.Bulgarii sunt mai saraci ca noi,indraznesc chiar sa cred ca noi le bagam o parte din mancare in gura.Sa nu se inteleaga de-aici ca ridic in slavi Bulgaria.E saracie acolo,e mafie acolo,politistii sunt cei mai corupti pe care i-am intalnit in viata mea (oprirea pentru turisti costa 5 sau 10 eur sa te lase-n pace), daca ai o masina buna risti sa ramai fara ea din cauza hotilor, dar astea nu sunt definitorii pentru Bulgaria.Fiecare padure are uscaturile ei.Si vreau sa te mai intreb ceva Miticosul. Ce ai cu BMW-urile pe GPL? Ti se pare injositor sa ai BMW pe GPL?Bineinteles ca numai un roman e in stare sa gandeasca asa.Bineinteles ca e un sacrilegiu sa pui un BMW pe gpl.Normal ca daca ai bani de BMW trebuie sa ai si bani de benzina,nu?GRESIT dragii mei,BMW-urile merg la fel de bine pe benzina si pe GPL.Eu am avut 2 in aceasta situatie.Si nu-mi placea deloc cand masina mea facea 220 pe GPL……NUUUU,nu-mi placea ca mergeam cu masina cu 60% din costul benzinei.Am fost un cocalar si-un tzaran ca am avut masina care mi-a placut,am mers cu costuri reduse si AM POLUAT MAI PUTIN.Fiindca asta e, pe langa partea financiara, atuul cel mai mare (din punctul meu de vedere) pe care-l ofera GPL-ul.Mai scutiti-ma frate cu Loganele,e pur si simplu un dulap pe roti,o masina pe care POATE as putea s-o conduc pentru un numar limitat de km prin oras.Sa mergi cu loganul la drum lung e un adevarat chin.Pentru mine cel putin.Am condus unul din primele logane vandute in tara.Era masina unei amice si m-a rugat sa mergem pana la Bucuresti in saptamana in care a primit masina si ii era cam jena de traficul din bucale.Mi-am blestemat zilele cu masina aia.Pozitia la volan,felul in care se comporta masina pe drum,e un chin pentru mine.In stilul caracteristic masinilor frantuzesti parca stau pe WC.Cand am iesit din bucale am tras pe dreapta,am pus-o pe tipa la volan si gata.Am refuzat sa mai conduc 250 de km pana acasa fiindca nu mai puteam.Iar ca performante si tinuta de drum….nu mai vorbesc.Aia nu e masina,e carutza pentru gusturile mele.Nu inteleg…de ce-i tot dati inainte cu logane si leasinguri? De ce sa fiu OBLIGAT la o masina ca cetatean roman?Banuiesc de ce : fiindca aveti data de fabricatie mai recenta si nu stiti cum era pe timpul comunistilor sa fii obligat sa alegi intre Dacie si Oltcit.Mi se pare aberant si injositor sa fiu constrans sa aleg CEVA.Si refuz sa fac asta.Refuz sa conduc un dulap pe roti, in schimb aleg sa conduc un BMW din 92 care avea ca dotare STANDARD la data fabricatiei ABS-ul si nu e o descoperire miraculoasa sa gasesti o astfel de masina cu AIRBAG-uri.Functionale dealtfel,am detonat eu vreo 3-4 ca sa le testez.Sunt constient ca sunt o gramada de cazaturi de BMW-uri in circulatie pe strazile romanesti,am vazut zeci de cazuri in care cadeai din masina,e normal cand un pusti de 18 ani combina 2 telefoane si-un scuter pentru un „BEMVEU” sau cand le gasesti la vanzare cu 1000 de Euro.Dar aici pot interveni si autoritatile romane.RAR-ul sa nu mai stea,ca tot nu mai au activitate,sa iasa in fiecare zi cu centrele alea mobile de verificare si sa opreasca tot ce prinde.Cine nu are masina ok,i se retrage certificatul de inmatriculare.Cine nu vrea sa-l dea,i se dau jos placutele de inmatriculare.SI ASTA E LEGEA,nu am inventat eu procedura.Dar deh…e bine sa stai cu curu’ pe camasa si sa arati cu degetu.E mai simplu.
    @rumbu : DA,E SUB DEMNITATEA MEA.Ma respect pe mine insumi ca fiinta inteligenta si refuz sa conduc o masina urata,ieftina (dpdv calitativ) si a carei intretinere costa mai mult decat masina in sine.Refuz sa dau 6000-7000 Eur pe o adunatura de plastice proaste si ma incapatanez sa conduc BMW-uri pe care am dat 1000-2000 Eur si am mai bagat in ele 1000-2000 Eur,masini care ma duc pana-n Germania fara sa ma dau jos anchilozat la destinatie,care au motoare care ma satisfac dpdv al puterii,care intr-un cuvant imi indeplinesc cerintele in privinta masinii.REPET : NU VREAU SA MAI TRAIESC IN COMUNISM, UNDE PUTEAI ALEGE INTRE DACIE SI OLTCIT.Spre deosebire de toti cei care comenteaza aiurea aici cred ca sunt in masura sa-mi dau cu parerea fiindca cunosc ambele variante : am inmatriculat masini si pe Ro si pe Bg.Clar aleg in continuare BG fiindca acolo imi e bine dpdv financiar si nu numai.

    00
    • @TrAzNeA: ştiu ca nu vrei sa pari că eşti, dar suni ca un ţigan. luxul, in orice formă, porneşte de la puterea de a plăti suma X pentru bunul Y. nu presupune să lipeşti 3 mucuri de kent şi să te caci in capul celor care fumează viceroy. sunt de acord şi îţi sustin retorica cu taxele mari, cu cozile, cu 3 sedii in 3 părţi ale oraşului. dar nu pentru maşini euro 2 sau euro3. nu pentru maşini cu oglinzi cârpite. nu pentru maşini fără casco. nu pentru rablele europei.

  49. O astept cu placere!

    Faza nasoala acum este ca masinile polueaza in Romania, parcheaza in ROmania, merg pe drumurile de aici, dar taxele le platesc in Bulgaria.

    Da, stiu bla-bla-ul ca acolo sunt mult mai mici si guvernul roman e un bulangiu care a ridicat taxele, dar adevarul este ca noi le facem cadou bulgarilor niste bani. In acelasi timp, la noi nu se strang bani pentru imbunatatirea drumurilor deoarece cei care le folosesc nu-si platesc taxele unde trebuie.

    Am scris candva la mine pe blog cum a patit-o Boris Becker la nemti. Omul avea locuinta in Monte-Carlo, dar statea mai mult prin Germania. S-au sesizat nemtii si l-au luat la puricat, ca daca sta atat de mult in tara natala atunci datoreaza aici impozite, nu in Monaco. Amenda cateva milioane si ditamai procesul. In Germania cica nu poti sa locuiesti pe acolo si sa ai masina inregistrata in alta tara si sa scapi prea mult timp cu asta.

    https://www.nwradu.ro/2017/06/la-revedere-ilie-nastase/

    00
  50. @Zoso : mama ma ameninta de cand ma stiu ca m-a luat de la o tiganca pe un ciur de malai.Asa ca nu m-ar mira sa ai dreptate.Poate sun ca un tigan, dar eu vad opiniile mele fiind de bun simt.Dupa cum spuneam mai sus,masina pe care o am ACUM inmatriculata in Bulgaria e o masina unica in Ro prin combinatia pe care-am facut-o,e perfect functionala si daca erai atent la TOT ce-am scris vedeai ca am precizat ceva despre starea tehnica a masinii.Nu ma joc cu viata mea,am destule incidente cu/legate de masini,am vazut destule si principalul crez pe care merg e : ai grija de ea,are grija de tine.Asa ca BMW-ul meu de cocalari are directie/bucsi/pivoti/bielete antiruliu Lemforder NOI,suspensie sport reglabila Koni&AcSchnitzer si masina urmareste un setup care ma va indreptati sa afirm cu mandrie ca am o masina UNICA.E o chestie legata de un nou concept de combinare a combustibililor,nu sunt eu primul care merge pe acest concept,dar o sa fiu primul cu aceasta configuratie.Zoso,nu-ti citesc blogul des, chiar ma dezgusta tot circula asta cu blogurile si blogarii acesti noi formatori de opinie si noi ziaristi on-line.Mi-am permis sa fac comentariile de pana acum pe blogul tau pentru ca am considerat opiniile prezentate aici cel putin deplasate,daca nu chiar demagogice.Stiu in ce stiuatie esti,stiu de ce ai ajuns sa devii foarte acid in comentarii si uneori intreci masura jignind pe cei despre care scrii sau carora te adresezi.Been there,done that.Demult chiar.Iti pot cere doar ca fata de mine(nu ma intereseaza de restu,nu sunt mama tuturor ranitilor sa le port de grija altora) sa incerci sa fii un pic deschis si mai putin incisiv.Nu incerca sa ghicesti/caracterizezi omul prin prisma unor comentarii de pe un blog.In mod cert te inseli.Si daca vrei o dovada,ti-o dau cu draga inima.Ai mail-ul meu,da-mi un semn si o sa-ti fac dovada.Pana una-alta,BMW-ul meu de tigan/cocalar/etc cred ca-ti bate masina ta (aproximativ) noua la capitolul siguranta,stabilitate,stare tehnica certificabila cu o vizita la ITP.Si repet,sunt constient ca masina asta e FIX exceptia care confirma regula „bulgarioaicelor” dar am repetat fiindca simt nevoia sa iti atrag atentia ca prea e bagata toata lumea in aceeasi oala.Oricum ne-am indepartat de la subiect (respectiv proiectul de lege cu cele 90 de zile) si divagatia asta nu va duce nicaieri,cel putin nu in mod constructiv.Am observat ca romanii au luat in ultima vreme (ultimii 2-3 ani) microbul contrazicerii.Daca nu esti Gica-Contra intr-o discutie atunci parca nu existi.Trist,mai ales ca se face de dragul de-a o face,nu din convingere si argumentat.
    P.S. zoso,tziganul cu care stai de vorba (fiindca mi-as dori sa fie un dialog asta) lucra la 16 ani intr-un service,are cunostinte destul de sanatoase despre masini,tuning,etc.Sper ca n-ai luat replica mea ca o declaratie de razboi in care sa incepi sa ma caracterizezi in diferite feluri si mai sper ca vei invata sa fii mai putin incisiv si mai diplomat.Nu degeaba se spune ca vorba dulce mult aduce (nu prea dulce ca e diabetul la putere acum).
    P.P.S. Nu consider „LUX” un bmw vechi de 20 de ani,doar o masina BUNA,puternica,multumitoare, pe care multe masini produse azi n-o egaleaza, fara sa mai vorbesc de a o devansa in calitati.Acum 20 de ani ABS-ul era standard,dupa cum am mai spus,ASC-ul era dotare optionala,dar destul de intalnita pe masinile cu motoare mari (2.5/2.8/3.0M/3.2M/2.5 tds),clima o gaseai destul de des pe masini.Asta in conditiile in care din 2010 incoace multe modele au inceput sa fie dotate STANDARD cu ABS,ESP,AC,2 airbag-uri.
    As vrea sa ia asta in considerare unul din astia care incearca sa ma traga la raspundere ca nu mi-am luat Logan nou sau nu mi-am facut credit la banca sa-mi cumpar masina noua (credit sau leasing).Raspunsul?Imi place sa traiesc cum vreau,nu cum mi se dicteaza si ma folosesc de ambitia mea de a-mi conduce viata nu de a o trai dupa cum mi se spune,intr-o turma frumoasa si ordonata.O zi buna in continuare

    00
    • @TrAzNeA:

      maşina ta bate maşina mea la ITP? ok, dar tu ai spus mai sus că ITPul il ai făcut cu şpaga in bulgaria, nu eu.

      „imi place sa traiesc cum vreau,nu cum mi se dicteaza”
      cauta definiţia societăţii şi te vei lămuri de ce fraza de mai sus e un nonsens.

  51. Pariaza cineva (100 EUR, cota 1/3) ca si aceasta lege, daca e aprobata, va fi gasita ca incalcand regulile din Tratatul UE? Rezident = mai mult de juma’ de an = minim 180 zile. Restul e cancan, si poa’ sa faca maritul stat roman cam tot ce vrea, ca tot cancan ramane.

    @zoso – las-o pe asta cu rable Euro 2 / Euro 3, ca nu tine. Trezeste-ma cand nu mai sunt Dacii Nova pe drumurile patriei, cand toate camioanele sunt de dupa 1990, cand toate autobuzele sunt nepoluante… pana atunci a numi masinile Euro 2 / Euro 3 rable e mult.

    00
    • @Jordan: ma gândeam. legea ar avea mai mare efect pe sistem german. stickerul verde are voie in oraş, ca e euro3 sau mai sus. in rest, la tine la ţară poţi circula cu ce clasă de poluare vrei.

  52. Am citit vestea si m-au apucat nelinistile. M-am dus sa fac un dus si mi-a trecut. Voi putea sa-mi cumpar in continuare masini din Anglia, pentru ca legea nu poate fi aplicata, indiferent de forma in care va aparea. Exceptie probabil masinile din Bulgaria, care sunt si principalele vizate de declaratiile oficialilor.

    00
  53. @zoso – sau, mai simplu – taxa de intrare in oras (mereu se ajunge la bani) pentru toate rablele (dar tot, si dacii, oltcit-uri si lastun) care au mai mult de 10 ani. Si gata, s-a rezolvat problema – scapam si de BMW-uri vechi, si de Dacii coapte, si de Opel-uri Kadett si Omega, de Ford-uri Scorpio, de Audi 100, de Renault 19 etc.

    00
  54. +1 TrAzNeA

    Si eu am o skoda octavia pe BG. Varul meu care e militar are un Opel Astra tot pe BG. Nici unul dintre noi nu e cocalar nici pe departe, iar directia frantele si in general stabilitatea de la masinile noastre sunt mult peste cele de la Logan.

    La logan trebuie sa mergi ca mosii sa nu te duci pe toata soseaua/rastorni, iar daca te atinge cineva in lateral spate din viteza …doamne ajuta!

    M-a batea gandul sa-mi pun si GPL, dar n-avut timp s-o fac. Oricum masinle cu GPL contrar asteptarilor sunt mai sigure decat cele cu rezervor de benzina (din ce mi s a spus)

    00
  55. @zoso :intr-adevar,am zis de spaga.Spaga acolo a fost pentru altceva,respectiv modificarile care le-am facut eu masinii (daca erai atent faceai o corelatie),noul motor,etc.Spaga a fost de fapt nu pentru a se trece cu vederea vreo defectiune sau un neajuns al masinii ci pentru a nu astepta cu masina vreo 2-3 saptamani in Bulgaria pentru a fi inspectata de catre o comisie venita de la Sofia.Cu alte cuvinte,50 de euro mi-au cumparat folosirea unei hibe din sistem.In nici un caz nu as face rabat de la ceva dpdv tehnic la masina asta.Cat despre stickerul verde…iar o dai in bara.din 4 bmw-uri pe care le-am luat din Germania 3 au avut sticker verde.La primele 2,dupa ce le-am montat instalatia GPL analizorul de gaze (care-l are orice statie ITP,RAR si unele service-uri mai rasarite+ar trebui sa-l aiba toate service-urile care monteaza GPL-uri mi s-a spus ca pe GPL imi scoate noxe care se incadreaza in standarul Euro4.Dealtfel in Germani,UK,Belgia,Olanda si probabil si alte tari civilizate cei care-si doteaza masinile cu instalatii GPL beneficiaza de reduceri (acolo taxele sunt in functie de poluarea masinii) sau anumite facilitati.Setup-ul masinii mele la care lucrez acum imi va permite sa fiu mai putin poluant chiar decat un Euro4,dar asta nu ma incalzeste cu nimic in Romania,unde RAR-ul e stat in stat si ce vor ei, aia fac.
    @daniel : da-i sa sune cu GPL-ul.In functie de kilometri iti scoti relativ repede investitia.O instalatie secventiala second o gasesti la aprox 1000 RON,una noua e pe la 2400-3000 RON.Trebuie sa ai in vedere totusi faptul ca GPL-ul ca si combustibil e un pic mai pretentios : bujii noi (daca ai un ban in plus iti recomand NGK GPL1 sau echivalent pentru masina ta,costa 60-80 RON/buc dar isi merita banii,se vede la consum), filtru de aer schimbat la 10.000 km si mergi pe 60% din banii pe care-i dai pe benzina.
    revenind la subiectul articolului lui zoso : sunt curios ce punct de referinta (altul decat data de pe procura notariala) o sa ia autoritatile romane pentru calcularea celor 90 de zile.Si,dupa cum citeam pe niste forumuri legat de subiect : cat de multi bani la buzunar or sa bage militienii din strada ca sa „treaca cu vederea”.Urmarea (din punctul meu de vedere)? Se incurajeaza de catre statul roman coruptia,mita,spaga,etc.Realist vorbind…asta nu e decat un mod de a ridica un pic rating-ul unei anumite parti a presei.Presa care decade ca si profesionalism pe zi ce trece si care n-o sa inceteze cred niciodata (din pacate) sa ma dezamageasca si sa ma uimeasca in mod negativ.

    P.S. zoso, intr-adevar, traiesc intr-o comunitate,o societate umana.Nu sunt un anarhist sau un lup singuratic sa traiesc numai dupa cum ma taie capul.Incearca sa nu mai interpretezi afirmatiile cititorilor la extreme.Sunt constient ca nu pot sa fac ABSOLUT TOT ce-mi trece prin cap,dar nici nu sunt in postura individului indobitocit de societate.Nu cred tot ce vad la tv (in rarele ocazii cand il contemplez :) ), nu sunt nici cel care se prosterneaza in fata tigaii-minune de la teleshopping si o cumpara ca face mancare fara grasimi,nu sunt nici cel care se duce ca mielu la taiere doar fiindca politicienii care au ajuns sa se confunde cu statul mai gasesc o metoda prin care sa stoarca poplatia de bani/vlaga si daca poate sa scoata si sufletu’ din noi.Incerc sa nu incalc regulile in asa fel incat sa imi fie restrictionata libertatea si sa nu prezint un pericol pentru mine si pentru altii si in acelasi timp imi traiesc viata, imi fac poftele, imi indeplinesc dezideratele.Fiindca pentru mine asta reprezinta viata,nu sa ma laud cu ultimul telefon „cu taciscrin” sau ca am combinat o maimuta dupa care balesc 9 masculi din 10, sau ca etc etc etc.O noapte buna va doresc.

    00
    • @TrAzNeA: hai s-o lăsăm baltă, tu nu te prinzi de ce spui chestii penibile, eu n-am net sau dorinţa de a-ţi explica unde greşeşti.

  56. @Jordan – Lasa statul pe internet, pune mana si munceste ceva, bucura-te de o vacanta in alta tara din lumea civilizata si dupa aia comenteaza pe blog.

    Ce destept esti tu, sa dispara masinile mai vechi de 10 ani. Sa moara pestii mei! Ai fost in Italia sa vezi ce masini au aia ? Ai fost in Danemarca sa vezi ce masini au aia ? O masina de peste 10 ani daca e intretinuta e aproape la fel de buna ca una noua.

    Un ML500 Euro5 polueaza evident mai mult decat o Corsa de 1.2 Euro 2 de acum 15 ani. Posteaza aici inteligentule diferentele dintre valorile tuturor noxelor emanate de un euro2 si un euro4.

    Masina polueaza ? Uite nene unde erau ecologistii. Asa-i la noi, te duci la munte lasi plasa de gunoi langa copac (asta daca strangi), fumezi si golesti scrumiera pe geam in intersectie, ai o zona frumoasa Tara Fagarasului dar vrei sa faci centrala nucleara acolo pentru ca e intre munti si in caz de incident ar fi cele mai mici pagube dar cand vine vorba de masini sa fie cel putin euro4 ca altfel trebuie sa dispara din circulatie.

    Asta-i problema noastra a Romanilor, ne fute grija mai mult de cati ani are masina in loc sa conteze cat e de intretinuta. O masina de 20 de ani intretinuta poate sa fie la fel / mai buna decat o masina de 5 ani de care proprietarul isi bate joc.
    ––––––
    ALTE PROBLEME ALE NOASTRE:
    – ITP se ia pe genunchi cu orice cazan, cu 100 de lei bagati in acte.
    – Politia sta in vale intre Vladeni si Codlea sa prinda „infractorii” care depasesc pe linia continua in loc sa ia la zgandarit toate cazanele cu numere de BG si PL pentru asigurare.
    – cand politistii iau cazanele la zgandarit o fac pentru spaga.
    – ATENTIE: Politia Romana e incapabila sa verifice o asigurare din alta tara.
    – ATENTIE: Politia Romana e incapabila sa verifice daca o masina este in regula sau este furata din afara tarii.

    00
  57. STITI CUM FUNCTIONEAZA SCHEMA MASINILOR FURATE?
    Nasparlii fura masinile de dincolo, isi face acte false si circula cu ea in Romania nestingherit fara asigurare, fara ITP, fara nimic. Cand in final ii prinde politia, stiti cum se scot ? AU ACTE DE VANZARE CUMPARARE DE LA PERSOANA FICTIVA.

    Adica ei saracii au luat teapa, Politia le confisca abuziv masina si „saracii” sunt batuti pe umar si sfatuiti sa fie mai atenti data viitoare cand cumpara o masina.

    Prinde hotul, scoate-i ochii!

    Nu vorbesc din filme, cunosc o gramada de cazuri reale: cioroi care stau intr-o baraca de lemn si au in fata colibei Audi A6 allroad, motare peste 3000. Cand vezi o famile de suedeji fara absolut nici un venit ca are o masina de 40.000 de euro, politist fiind, nu-ti miroase a furt? Se pare ca in rRomania NU.

    ––

    Saptamana trecuta un vecin avea masina parcata pe strada in locul meu (nu exista parcari amenajate), eu eram in alt oras. Romulanii cu numere de PL si BG din cartier dupa ce au baut au dat un raliu care s-a lasat cu dauna totala pentru masina parcata a vecinului meu.

    Romulanul fara asigurare, acte false pe masina (530i din 2000 si ceva), fara venit, fara nimic pe nume, etc. Vecinu’ saracu plange ca ramas fara masina de 10.000 de euro, efectiv nu are ce sa le faca. De atunci parchez in noroi in spatele blocului.

    Inca o data: prinde hotul, scoate-i ochii.

    00
  58. O masura pur romaneasca… Si pe mine ma deranjeaza toate rablele cu numere de BG, care probabil n-au ITP si asigurare. Dar nu sunt de acord cu masura asta. Ce-ar fi sa fie oprite mai des in trafic si verificate daca au ITP si asigurare, in loc sa se ia tampenia asta de masura?
    Oricum cu siguranta contravine grav legislatiei UE…

    00
  59. Am si eu 2 masini de BG, dar sunt la zi cu toate taxele, impozitele, asigurarile si ITP-ul si rovinieta.

    Solutia nu este sa le interzici sa circule – solutia e sa ii controlezi mai des in trafic si sa ii amendezi… dar pentru asta trebuie sa-si miste politia curul de pe scaun.

    Cand vor disparea toate daciile 1310, Nova, SuperNova, Oltciturile, Solenza-urile de pe strazi, atunci sa mai vorbim despre toate BMW-urile din ’90 care „polueaza” orasele.

    Toti sariti de cur in sus ca vai ca va loveste unu cu numere de bulgaria si ca ce va faceti… Dar ati fost loviti vreodata de unul sau aveti pe cineva care a fost lovit si nu si-a recuperat banii? O cunostinta a primit chiar daune totale pe o masina lovita de o „bulgaroaica” de la un asigurator bulgar.

    Firmele de asigurari colaboreaza intre ele pentru ca e in interesul lor.

    Si nu sunt soferii de „bulgaroaice” atat de nesimtiti precum sunt cei de masini românești – amintiti-va cu cat % au crescut vanzarile de roviniete cand au bagat verificarile prin camera pe drumurile nationale si autostrazi? In schimb, esti obligat la intrarea in tara cu masina (aia pe care ai inmatriculat-o in bulgaria) sa-ti cumperi rovinieta.

    …cei care se plang ca vai de ei, ca noi astia cu masini de BG radem de astia cu masini in RO, nu va pot spune decat: masochistilor. Pentru ca e o placere sa te plimbi 3 zile in oras la tot felul de birouri pline de functionari acri (cu program de gravide) pentru a-ti elibera toate documentele necesare si, in final, pentru a-ti inmatricula masina platind niste taxe, care din punct de vedere al Europei, sunt normale, dar din punct de vedere al nivelului salariului in Romania, sunt mult prea mari pentru oricine.

    Hai sa nu ne cacam pe noi. In tara exista lejer cateva sute de mii de masini inmatriculate cu numere de BG. Daca taxele noastre erau la fel de mici (sau chiar duble!) ca a le bulgarilor, asta nu insemna, oare, ca toti banii pe care-si fac acum bulgarii autostrazi ar fi revenit la bugetul nostru, si ne faceam noi drumuri in loc de ei?

    Bulgarul a ales metoda desteapta: a dat drumul la inmatriculari ieftine, au strans bani la buget. Noi am ales metoda imbecila de a mari taxele dupa care ne plangem ca co-nationalii nostri platesc taxele in alta tara si bugetul nostru sufera. Nu suntem ipocriti?

  60. @zoso : ok,o lasam balta.cred ca putem fi amandoi de acord ca sustinandu-ne punctele de vedere si argumentand fiecare cu ce credeam ca e bine nu ajungem nicaieri,asta fiind o discutie sterila.apreciez faptul ca n-ai ales sa dai cu paru’ si sa zici „e blogu’ meu,du-te dracu daca nu-ti convine”.O zi buna iti doresc si lipsa incidente pe 2 sau 4 roti.Cu masini de Bg sau Ro,sau orice alta natie.
    @all : remember,nu masina sau placuta de inmatriculare e de vina,ci dobitocul/inconstientul din spatele covrigului.O zi faina va doresc in continuare.

    00
  61. Art. 15 din OUG 195/2002:
    Art. 15. – (1) Persoanele care domiciliaza sau Isi stabilesc domiciliul ori resedinta In Romania si detin autovehicule ori remorci Inmatriculate In alte state sunt obligate ca In termen de 90 de zile sa le Inmatriculeze In circulatie In Romania.
    (2) Termenul prevazut la alin. (1) se calculeaza:
    a) de la data intrarii In tara a autovehiculului ori remorcii, pentru persoanele care domiciliaza sau care au resedinta In Romania;
    b) de la data stabilirii domiciliului ori resedintei, pentru persoanele care Isi stabilesc domiciliul ori resedinta In Romania.
    (3) Pentru cetatenii straini ai statelor cu care Romania a Incheiat Intelegeri bilaterale termenul prevazut la alin. (1) se poate prelungi In conditiile stabilite In aceste Intelegeri..

    Apoi din Regulamentrul de Aplicare al HG195: Art. 31. – (1) Persoana care detine autovehicule sau remorci inmatriculate in alte state si are sau isi stabileste domiciliul ori resedinta in Romania este obligata sa le inmatriculeze in termen de 90 de zile de la data intrarii in tara a acestora sau de la data stabilirii domiciliului ori resedintei proprietarului in Romania.
    (2) Orice vehicul inmatriculat in strainatate care nu este in proprietatea unei persoane cu domiciliul, resedinta sau sediul in Romania, dar se afla in folosinta cu orice titlu a unei astfel de persoane, poate circula in Romania o singura perioada de maximum 120 de zile de la intrarea in tara.
    (3) in cazul nerespectarii dispozitiilor de la alin. (1) si (2), dupa expirarea termenelor, pe langa sanctiunea contraventionala, politia va retine certificatul si placutele cu numerele de inmatriculare straine, care vor fi remise autoritatilor emitente.

    Ce inseamna ca nu poate circula decat o o singura perioada de maximum 120 de zile? Ca de la data intrarii in tara ai 120 zile de plimbare sau de tinut in garaj. Degeaba iesi cu ea din tara, faci un drum la Metro in Ruse si-apoi te-ntorci; alea 120 zile curg de la prima intrare in tara a autovehiculului.
    Problema e ca inca nu exista o modalitate de a controla / centraliza data la care a intrat masina in tara.
    Legea, deci, exista. Ca nici Boc nu o cunoaste, nici politistul care sta la panda dupa masinile cu BH si nici poporul, asta e alta mancare de peste. Probabil doar se va schimba legea asta ori se va completa .

    00
  62. din cate am auzit eu, in Olanda cam asa e. nu dati cu pietre daca un roman stabilit acolo m-a mintit :D

    00
  63. De fapt tu habar nu ai ce masini am eu, dar nu-ti place cand aduc argumente bune in discutie pe care nu le poti dezminti cu usurinta.

    O fi „bătrân” Opelul meu din ’99, dar macar am traction control, cruise control, dublu climatroic, abs – chestii care pe Logan nu sunt nici macar optionale. De ce as lua un Logan in locul ăstuia?

  64. @GD : intr-adevar,respectivele articole exista si inca sunt in vigoare, ca multe legi dealtfel inutile in romania.Problema e cu aplicarea.Dovedeste stat roman data intrarii masinii in Ro si ai inchis cercul
    daca esti atent,data adoptarii respectivei legi o sa-ti raspunda la multe necunoscute : in 2002 aveam granite,aveam vize,aveam stampile
    pana una-alta…e jale cu j mare de la portocala
    si dupa cum se prezinta lucrurile…nici nu exista vreo modalitate,mai ales ca ne indreptam incet dar sigur spre intrarea in spatiul-minune Shengen.Singura situatie in care s-ar putea realiza un control ar fi ca la intrarea in tara a unei masini sa-i fie alocata o bucata de hartie cu datele de identificare si stampila cu data in care a intrat
    inchipuiti-va ce-ar insemna asta dpdv logistic
    retelele informatice ale Ministerului Administratiei si Internelor sunt niste jeguri, facute ca toate chestiile facute „pentru stat” si administrate de oameni imbecili,inapti si idioti
    si nu vorbesc din carti cand spun asta
    sa privim lucrurile in urmatorul mod : taie salariile militienilor si alte beneficii dar cheltuie bani pentru a construi o retea legata la o baza de date care sa se lupte cu bulgarioaicele?
    sa fim seriosi….ne plac SF-urile dar de fapt ne placeau :)
    imi place ca noi discutam de dragul discutiei sau probabil fiindca e internetul ieftin si la indemana ori fiindca nu avem altceva mai bun de facut
    sa nu uitam ca orice au incercat „mai marii tarii” sa faca pentru a ingradi poporul a rezultat intr-un mare fâs,de-a lungul multor sute de ani
    asta fiindca suntem romani si stim sa „ne descurcam”
    e un cerc vicios asupra caruia nu vreau sa insist

    00
  65. @Florin – incearca sa citesti ce-am scris, imbecil trist. Ai inteles exact cat a inteles taica-tau cand citea instructiunile de folosire la prezervativ – ba, ideea era ca nu e corect sa fie defavorizate masinile vechi STRAINE in favoarea masinilor vechi ROMANESTI. Aia era ideea. Ah, si diferentele intre Euro 4 si Euro 2 sunt imense – vezi si tu aici – https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards. Morun trist.

    00
  66. @Jordan – Dupa jignirile ieftine iti dau 80% sanse sa fii din Bucuresti.

    Inca o data insist sa pui mana pe carte: daca faceai o facultate adevarata stiai ca citarea unei surse de pe Wikipedia e apa da ploaie si cand vrei sa sustii un punct de vedere NU se face asa ceva. Tot dupa sursa ta in tabelul ala nu apar diferente intre E4, E5 si E6.

    Ai cam lipsit si de la orele de chimie. Spune-mi te rog cum pot arde o galeata de combustibil, respectiv doua si sa obtii in al doilea caz mai putine emisii daunatoare? Optimizezi arderea in speranta ca vei obtine alte reziduuri mai putin daunatoare, in nici un caz nu vei reduce, te citez „imens”, emisiile.

    Printre pasiunile mele se afla mecanica auto. Ai avut vreo data o chiulasa de Logan 1.4 (E4) si una de Megane 1.6 8v (E2) cu 10 ani mai veche, una langa celalta, sa vezi ce diferente sunt intre ele ? Pai, iti spun eu ca nu prea sunt diferente, pana si sistemul de evacuare e aproape identic, galeria de evacuare identica, tobele intermediara si finala aproape identice (lungimi diferite la tevi). Catalizatorul s-ar putea sa difere.

    Ce-au facut astia la Logan sa-l faca E4 ? I-au optimizat putin arderea din ECU. In rest e exact acelasi motor.

    Emisiile pentru normele euro se calculeaza in g/km, da? Dupa logica mea, Opel Corsa 1.2 E2 consuma 8% in oras si are X g/km de emisii nocive. ML500 E4 consuma 24% in oras si are Y g/km de emisii nocive. Explica-mi (sau cauta pe cineva capabil sa o faca) mie cum arzi de trei ori mai mult combustibil cu un dispozitiv ce functioneaza pe acelasi principiu (motor cu combustie interna) si sa obtii o cantitate de emisii nocive Y mai mica. Sunt curios de nu mai pot.

    00
  67. deci acel traznea e criminal cu bmw-ul lui foarte smecher cu suspensie reglabila si abs; ba baiatule se simte oricum vechimea bmw e dumnezeu sau ce e, bmw-ul tau are 1 milion de km probabil, cu loganu’ exagerezi, ca te-ai dat jos, ca nu mai suportai, iti spun sincer am rude care au BMW x5 din 2009 nu 1990, si au si logan, si nu se plang deloc de logan, chiar este folosit mult mai des decamt x5 din 2009 nu din 1990 ; gandirea este tipica de cocalar, se scrie inseamna nu anseamna, de aici rezulta intrebarea : Ai promovat bacul? ; probabil te crezi la fel de smecher ca unul ce are seria 7 din 2010, si pe unu cu logan il vezi ultimu sarac chiar daca sta in vila si tu in garsoniera fara baie :))) impusca-te

    00
  68. @Saragea : iti spun acelasi lucru pe care i l-am spus unuia care abereaza un pic mai mult decat tine : nu-ti raspund ca as fi tzigan si nu imi sta in caracter, mai ales daca am in vedere inteligenta sclipitoare si puterea de deductie de care dai dovada.Ar fi o imensa pierdere de timp din partea mea si eventual o noua sursa de amuzament din partea celor care citesc blogul si comentariile.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.