Mașini: urgențele și banda de urgență

Scris de Răzvan

După câteva zile petrecute la mare, ne întorceam spre casa pe autostrada A2. Căldură mare, mon cher, atât de mare că siguranța de la ventilator se prăjește. La Citro, ventilatorul tine loc de răcire atât pentru radiatorul motorului, cât și pentru cel de climă. Șoferul bou, nu avea rezervă, deși în trecut a mai avut problema asta. Pică aerul condiționat, dar și mai grav pică răcirea pentru motor. Nu-i problemă, răcirea se poate face și din mers. E mai neplăcut pentru pasageri, dar… OK.

Ajungem într-o coadă de câțiva km la stația de taxare, pentru că statul român este atât de prost încât nici banii nu știe să îi ia. În primele 5 minute crește temperatura apei, computerul înnebunește . STOP STOP STOP. Înnebunește și șoferul. Cum să parcurgi câțiva km în coloană când știi că motorul ți se prăjește încetul cu încetul? Se lasă capota semideschisă, se pune pe avarii și se merge cu 20-30 km pe banda de urgență. Pe tot parcursul se aude ca un zumzet, din coadă, o întreagă enciclopedie de înjurături. Până într-un punct, unde un șofer mai curajos și ambițios blochează banda de urgență!!! Te dai jos, îi explici omului că ai copil de 1 an și 9 luni în mașină, că ți-a picat aerul și răcirea și că asta chiar e o urgență. Răspunsul: "Credeam că sunteți ca toți ceilalți". Și s-a dat la o parte.

Se mai merge aprox. 1 km și un tir de Ilfov vrea să mă lipească de parapetele metalic, de vreo 2-3 ori. Da’ ce, dar tu de ce sa mergi pe banda și el nu?! În stânga, un alt tir. Sincer mă așteptam să mă flancheze, că proștii ăștia sunt uniți. Dar surpriză, mă lasă să mă încadrez. Se termină și banda de urgență și atunci văd că șoferul mai cumsecade era vâlcean de al meu, de la Damila. Până la stația de taxare era să îmi fiarbă motorul de câteva ori, dar în cele din urmă am ajuns cu bine și la intrare în București am găsit și siguranțe. Da, la plural, că mi-am făcut rezerve.

Concluzia:
Mulțumesc cocalarilor care și-au făcut un obicei din a merge pe banda de urgență. Acum toată lumea consideră că, dacă mergi pe banda de urgență, vrei să fii mai șmecher decât restul turmei. 
Mulțumesc șoferului care a înțeles că am o problemă reală.
Mulțumesc șoferului de la Damila. Mai sunt și tiriști de treabă.
Mulțumesc șoferului cu Logan roșu de B care a încercat să mă ajute cu o siguranță, dar din păcate nu s-a potrivit!
Pentru șoferul de tir de IF – sper să îți explodeze motorul și să nu te ajute nimeni!!
Pentru restul șoferilor care m-au înjurat: sunteți niște retarzi (dacă un om merge cu 30 km la ora, pe avarii, cu capota semideschisă, nu crezi că are o problemă!). Am și un pont: cocalarii merg pe banda de urgență cu viteză mult mai mare, să n-ai tu timp sau tupeu să îi blochezi.
Mulțumesc statului român că încă nu se pot vinde arme la supermarket cum se întâmplă în State.
Și mulțumesc pentru taxa de pod. Podu-i frumos, dar nu suficient cât să îți fiarbă motorul ca să stai să-l vezi într-o coada de câțiva km plină de frustrați cu probleme la mansardă!!

Semnat,
Un cetățean extaziat de tara in care trăiește.

 

Articol sponsorizat de magazinul de piese auto cu cele mai bune piese auto bmw de la noi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. NOU
    #1

    pana mea, cine va pune sa va inghesuiti toti ca oile la mare in acelasi weekend? daca tot vrei sa stai la mare, iti iei cateva zile de concediu si stai acolo fara sa te inghesui cu toata lumea in week-end !!!

    00
  2. Problema e ca banda de urgenta nu este pentru urgenta ta…

    4. Banda de urgenta – banda situata la extremitatea din partea dreapta a autostrazii destinata exclusiv opririi autovehiculelor in cazuri justificate , precum si circulatiei autovehiculelor cu regim prioritar care se deplaseaza la interventii sau in misiuni cu caracter de urgenta;

    00
    • merg cel putin o data pe luna in Germania, si banda ta nu e folosita niciodata de vehiculele cu regim prioritar; ele merg pe mijlocul drumului, pentru ca asa-i frumos in tarile civilizate, poporul chiar face loc ambulantei sau politiei sau macaralei etc

      00
    • Nu e frumos. Asa e legea. Se face un culoar cand banda stanga trage stanga cat poate iar restul dreapta.

      00
    • Sa mori tu? Deci daca se intampla ceva pe autostrada, las acolo masina, de-a curmezisul, ca banda de urgenta nu e pentru mine?

      Lasa glumele, ba baiatule…

      00
    • Pana sa rasfoim legea…Incearca nu mai mult de 10 secunde sa te pui in locul meu. Si incearca sa „judeci” asta si la nivel uman…

      00
  3. Trebuia sa ia o alta siguranta de la bricheta, radio, închidere centralizată,…

    00
  4. Lol, ce tare! Salutari de la Loganul rosu de B :) ma bucur ca s-a rezolvat intr-un final.

    00
  5. Daca s-ar vinde arme la supermarket-ca in State-poti fi sigur ca nu te bloca nimeni.Soferii din State sunt foarte civilizati ca urmare a faptului ca daca nu gandesc foarte bine ce zic,sau ce semne fac,din cealalta masina ar putea rasari teava unui AKM,unui UZI sau chiar un A.G.,in fine ce are omul la indemna.

    00
  6. @ovidiu – interesanta idee, sa iei o siguranta de 5-10 A de la radio/bricheta si sa pui in locul uneia de 30A sau mai mare. Cred ca tinea fix 15 secunde. DACA era DACIE mergea o sarma….

    00
    • Daca stii cum sa pui sarma(litza),merge super chiar daca masina e Rolls Royce…..Am zis clar,DACA STII.

      00
    • Tu ai risca sa pui o sarma in loc de siguranta intr-o masina in care ai un copil de nici 2 ani?

      00
    • În general la Radio e o sigurnaţă de 20A. De obicei secondată de încă una „aşezată” pe cupla de alimentare.
      La brichetă – 30A…
      În 99% din cazuri.

      00
  7. Nu mai visati sa in USA se vand arme la supermarket, iti depui aplicatia, esti amprentant , este un background check cu FBI si apoi poti avea arma. Apoi ,banda de urgenta – subdiviziunea longitudinala suplimentara, situata la extremitatea din partea dreapta a autostrazii, în sensul de circulatie, destinata exclusiv stationarii autovehiculelor în cazuri justificate, precum si circulatiei autovehiculelor cu regim prioritar care se deplaseaza la interventii sau în misiuni cu caracter de urgenta.

    00
  8. NOU
    #17

    avarie, urgenţă, prioritate, securitatea participanţilor la trafic (şi a ta, ca şofer în mod implicit dar neconştientizat) sunt noţiuni mult prea abstracte şi de mult uitate. Sună telefonul, te opreşti pe dreapta, indiferent de situaţia din trafic şi pui avariile, deşi nu ai absolut nici o avarie? Pleci pe autostradă/drum virajat cu o maşină la care ai făcut reviziile din 10000 în 100000 de km? Semnalizezi când vrei să schimbi banda dar nu ştii că în momentul acela pierzi prioritatea dar totuși te bagi, că te lasă, ce mai contează? Şi cum pe zoso Vali se chinuie de ani buni să expună noţiuni elementare de conduită în trafic, se vor găsi şifonaţi la minte care să se comporte în trafic așa cum e descris mai sus.

    00
    • Ref schimbarea de bandă
      Legea spune că dacă eşti pe un drum cu mai multe benzi pe sensul de circulaţie, ai prioritate la schimbarea benzii de circulaţie faţă de vehiculele de pe banda de rang inferior (cea din dreapta ta) dacă te afli pe o bandă superioară (de lângă axa drumului).
      Chestia asta oricum nu e respectată evăr în Ro…

      00
  9. De ce era coada? Nu exista si un culoar pe care se trece fara oprire, unde plata se face automat printr-un dispozitiv atasat de parbriz?

    Aici il iei de la orice banca, si te taxeaza automat cand treci prin punctele de colectat taxele de autostrada. Foarte util!

    De exemplu:
    https://www.bancosantander.es/es/particulares

    00
  10. NOU
    #21

    Din toata coada de masini n-ai gasit pe nimeni sa-ti dea o siguranta?

    00
  11. Siguranta nu prea se arde, decat daca ai scurtcircuit sau e belit ventilatorul si trimite spikeuri de curent. Mie mi-a murit ventilatorul ala de tot intr-o situatie similara in toiul verii in Bucuresti, la un VW, era bara la bara si am vrut sa opresc direct motorul ca sa se raceasca, dar nu aveam unde trage masina pe dreapta (marele bulevard Magheru). Atunci am folosit schema „Crucea lui Barbucea”, adica am dat pe caldura maxima si ventilatia in interior la maxim, ca sa piarda caldura motorul. Evident ca a functionat, a scazut temperatura, dar pe mine ma luase dracul de cald in masina. Imi amintesc ca a venit un boschetar sa cerseasca la geam si cand a vazut ca afara e uber-cald si eu stau cu ventilatia data pe maxim cald spre mine (nu dadeam spre picioare sa nu topeasca ceva cablaje de la instalatia de muzica trase pe acolo), a tulit-o ca s-a gandit ca sunt tralalala. Nu vreti sa stiti ce cald era in masina si cum degajam numai fierbinteala.

    00
    • Am păţit şi eu chestia asta, murindu-mi termocontactul pentru ventilator în aglomeraţie. Tot cu căldura dată maxim în interior am rezolvat. Posesor de Fopel.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube