Ce mașini mi-aș lua prin “Prima Mașină”

Guvernul are un program de credite preferențiale pentru tinerii care vor să își cumpere o mașină de maxim 13.000€, rata lunară ajungând la 700 lei. “Prima Mașină” vrea primenirea parcului auto și îndreptarea tinerilor către mașini economice și decente.

Ce mașini se încadrează în prețul ăsta: Skoda CitiGo (8.800€), VW Up (10.600€), Citroen C1 (10.800€), Opel Corsa (11.500€), Renault Clio (12.000€), Suzuki Swift (12.000€), Chevrolet Aveo (12.400€), Skoda Fabia (12.600€), Peugeot 301 (12.500€), Citroen C-ELYSEE (12.700€). (am folosit lista de pe automarket, e posibil să fie și alte modele, dar dacă nu le comunică site-urilor cu liste, nu e vina mea).

Cele două caracteristici principale ale unei mașini de oraș, în 2014: cutie automată și senzori parcare. Fără alte manele se poate trăi. Și îmi pare rău de Ford și Dacia, dar e stupid să o mermelești cu manuale în 2014 pe mașini de oraș.

 

Ce aș ocoli: Chevrolet, Peugeot și Citroen, pentru că fac prea mare rabat de la calitate la modelele inferioare, iar un Citroen C5 nu e aceeași mașina cu C3, cum nici Aveo nu are prea multe în comun cu Cruze. Dacă americanii sunt idioți, la francezi nu înțeleg ce scuză au să scoată mașini așa de puțin fiabile, mai ales că business-ul lor e mașina mică în Europa.

Aș merge cu ochii închiși spre Fabia și Clio, care sunt cai de bătaie de ani buni. Swift și Corsa la fel, ungurii sunt mândri de ale lor, iar Corsa e Corsa.

 

Da, știu, jumătate dintre ele sunt mașini de gagici (apropo de asta, Subaru cică e Lesbaru), lucru care e important doar pentru cei care sunt nesiguri pe sexualitatea lor. Meeku are 120kg la 1.60 și are Polo roșu, sigur plânge seara că râde lumea de el în trafic.

 

Și gândiți-vă foarte bine pentru ce o luați. Dacă vreți să mergeți zi de zi la serviciu, consumul mic și cutia automată sunt dumnezeu.

Am mers cu cotineața asta de Spark cu motor de 1 litru 3.000km prin America, două persoane cu bagaje, și n-am simțit vreodată că aș avea nevoie de mai mult spațiu. În portbagaj am băgat 2 geamantane de 20kg, pe scaunele din spate nimic.

chevrolet-spark

Am mers un an cu un Renault Clio cu copil mic, am fost la Veneția cu el, cu cărucior și cu bagaje peste bagaje, nu m-a deranjat deloc că nu avea geamuri electrice pe spate. (mă rog, m-a deranjat că nu aveam esp și am dat cu el în șanț, dar dacă șanțul nu era așa de înalt, mașina nu avea nimic, dar asta e altă poveste).

La toate astea mici costurile de întreținere sunt modeste. O anvelopă de iarnă de Clio e 200 lei, una de Forester e 800 lei.

 

Am scris acum un an un ghid de cumpărat mașină, încă e valabil.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

102 comentarii

  1. De ce vrei tu sa ma obligi sa trec pe o cutie automata, cand eu ma descurc foarte bine cu una manuala? Tocmai, ca daca ar fi acum sa aleg o masina, pt nevoile mele as alege tot Ford (cum am acum) sau Dacia.

    00
    • omu’ nu te obliga cu nimic, este pur si simplu o reomandare….

      00
    • recomandare buna de altfel.

      00
    • E vorba de confort…

    • nevasta-mea inca ma boscorodeste ca i-am vandut masina automata si acuma se plimba cu un c3 manual…
      Nu-i asa Anca ca nu ai mers cu una? Si mai ales la ora de varf in Bucuresti?

      00
    • Daca tot vorbim de genul de om comod care conduce 99% in oras, dus / intors de la birou, de ce nu adaugi in ecuatie si un taxi?

      De ce sa platesti 7-800 lei rata + RCA + CASCO + rovinieta + combustibil + parcare + inspectii tehnice + ITP + ulei + alte consumabile cand poti sa dai 5-600 lei pe taxi ca sa te duci la birou si acasa? In vacanta bagi un avion, ca e relaxare, nu maraton de sofat.

      Inteleg de ce prefera unii Range Rover sau Touareg pentru mers la birou…. trebuie sa para bossi. Majoritatea platesc milioane pe luna pe masina si mananca cremwursti si supe instant acasa si umbla in aceeasi pereche jegoasa de incaltaminte si pantaloni de 3-4 ani.

      Romania – tara oamenilor saraci care vor sa para bogati , independenti si fara griji, cumparand o masina. Cariera profesionala si casa pe ultimul loc la prioritati. Mai degraba isi ia o nevasta si toarna un copil decat sa dezvolte un business sau sa construiasca o cariera. De cont in banca ce sa mai zic, cand romanul vede banca doar ca pe un dusman iar creditul ca pe un sacrificiu.

      00
  2. Mai pune pe lista doua masini: Skoda Rapid si Seat Toledo.

    E drept ca am luat-o pe cea din urma fara cutie automata, dar la 11300 euro prin Rabla 2014 a fost o alegere buna, zic eu.

    Azi una cheala cu 1.2 TSI 85 CP e cam 12500 euro, dar cred ca dealerul ofera vreo 1100 euro reducere.

    00
    • 1,2 TSI 85CP nu e motor pentru toledo, e mult mai potrivit pentru ibiza

      00
    • @NICU si cam care e diferenta intre Toleda si Ibiza? Ca la greutate nu cred ca sint atit de diferite incit motorul sa zboare pe una si sa se tirasca pe cealalta. Nu-mi povesti de clase diferite si altele. Diferente care afecteaza performanta motorului.

      00
    • @jules 205 kile. este ca si cand ai cara soacra si 2 saci de cartofi. sau nu. crezi ca se simte?

      00
  3. Ce are Corsa? Eu vreau să-mi iau una SH. Bani puțini, student ș.a.m.d.

    00
    • Sunt ok Corsele :) Consum bun si intretinere acceptabila pentru un student. Am una si vorbesc in cunostinta de cauza. Doar sa ai grija ce cumperi daca e sh, indiferent de marca. Gasesti chiar aici sfaturi pentru cumparare si la ce sa fii atent. Poti sa te mai uiti la un Polo sau o Fabia, depinde ce gasesti si in ce stare este. Un cunoscator te scapa de eventuale costuri ascunse dupa achizitie, chiar si la o prima vedere unii isi dau seama de unele lucruri.

      00
  4. Fratii Skoda Citigo, Vw Up (am impresia ca seat mii nu se vinde in .ro) ar fi o varianta buna – am vazut o gramada prin europa.

    00
  5. cum mai Vali cutie automata ? sa nu simti masina ? se stie ca se strica repede si consuma mult masina. Ar fi interesant Dacia cu o cutie CVT.

    00
    • Pai daca nu citesti constant pe aici sa vezi cam cit injura el dacia, alaturi de mine de altfel, ca nu baga asa ceva pe masinile lor.

      00
    • ai munus pt CVt pe dacia… Exista EDC care e un dsg pentru renault, doar ca renault nu-l pune pe dacia…
      Se misca superb cu 1.5 dci mai ales in oras

      00
  6. Chevrolet nu se mai vinde masini noi in Europa.

    00
  7. Dacia Sandero Stepway. Programul este perfect pentru cei tineri care si-au intemeiat o familie si au in vedere un copil sau doi. Sa ai 20-25 de ani, necasatorit, sa bagi bani intr-o masina (rata, asigurari, taxe, intretinere) mi se pare o prostie.

    00
  8. @ maistrul

    Frate tot acum 15 ani ai ramas cu tehnologia.
    Am avut 10 masini, 7 cutie manuala, ultimele 2 cutii automate. Inca mai am automatele. Nu mi s-a stricat nimic la ele, una are 300.000 km cealalta 130.000 .Una e DSG alta eCVT.
    Conteaza un singur lucru la automate : sa nu fie ford sau frantuzesti, care sunt proaste si crapa repede, daca iti iei nemteasca sau japoneza conteaza sa o intretii (ulei la timp) si mai ales sa nu-i dai in gusa toata ziua ,crezindu-te la raliu….

    00
  9. Dacia produce logan si sandero cu cutie automata dar nu pentru piata din romania. Am mers cu un logan cu automata si e chiar ok. Pretul unuia in UAE era de aproximativ 9000 eur.

    00
  10. Ai uitat de Smart, cea mai jmechera pentru oras :)

    00
    • cumpara-ti smart si daca nu repari ceva la ea la fiecare 5-6 sute de km , iti platesc eu ratele la ea. iti spun asta ca fost entuziast in materie de smart. Eram convins ca e masina perfecta de oras pana intr-o zi…

      00
    • robintel, probabil ca Robert se refera la alea de le cumperi cu 1000-2000 de euro :) si au „20.000 de km reali”

      unul nou costa de la 10 mii de euro

      eu am 60 mii cu al meu si mi se pare genial in oras, mi-e imposibil sa nu gasesc loc de parcare :))
      iar cu revizia facuta anual, nici macar un surub n-am schimbat la el

      00
    • Smart la sub 13,000 de euro? Unde?

      00
    • @Robert

      Am avut un Smart ForTwo, am făcut 30,000+ Km cu unul. N-am avut probleme, nici n-am auzit să aibă probleme deosebite.

      Deci, la ce te referi?

      00
  11. cel mai probabil toti producatorii vor introduce modele gen astra, focus, skoda rapid in bugetul asta, nu isi cumpara nimeni swift ca nu stie ce e ala, romanii au nevoie de spatiu cand merg singuri in masina sau 2 la munte de 2 ori pe an.

    00
  12. Tot ce ai spus pe acolo de oferte si masini Chevrolet nu se mai aplica, Chevy a iesit de la inceputul anului de pe piata din Europa (si, implicit, Ro). Probabil mai sunt oferte la unele modele care au ramas pe stoc la dealeri, dar nu cred ca iti mai aproba nimeni credit „prima masina”

    00
  13. Clio Symbol exact ca cel din poza, folosit 9 ani, 35/65% urban/extraurban, nicio defectiune majora.
    Motor mic, revizii la zi, vorba unui sales de la Auto Cobalcescu: la o masina simpla nu prea are ce sa se strice. Daca mi-ar fi spus cineva ca dupa 9 ani va merge aproape ca noua, nu l-as fi crezut.
    Am pus si 2 biciclete MTB in portbagaj.
    Masina nu e pentru oameni inalti, which I am not.

    00
  14. Toate exemplele de masini pe care le dai tu nu sunt altceva decat bunuri de unica folosinta! Iti faci treaba cu ele si atat. Dar prost, fara confort, fara siguranta si fara sa mai recuperezi ceva in cazul revanzarii. Da, la aceste preturi nu le poti avea pe toate, dar pentru ceva in plus mai bine cauti una serioasa,vezi Subaru, Mazda, Honda. Si nu iau sub nicio forma in calcul masini germane.

    00
  15. m-ai pierdut la partea cu santul inalt…

    00
  16. Prefer mașinile cu motoare de cel puțin 85 de cai putere. Skoda, VW, etc. cu motoare de 60CP nu ar trebui să intre în calcul, exceptând cazurile în care o folosești doar în oraș. Dacia are o ofertă excelentă pentru acest program și ar trebui luată în calcul. Cel puțin cu Dacia poți circula cu 130 pe autostradă.

    00
  17. De Hyundai i20 ce parere ai? Ar fi cam 10k unul.

    00
  18. WTF, eu sunt singurul care se intreaba: cum plm sa sa pui extraoptiune cutie automata ( ~2000 eur) cand esti atat de rupt in cur incat ai depins de stat sa-ti faca o rata pentru o masina de 10 mii de euro?

    00
  19. Cu mentiunea ca la 1.89 in Clio trebuie sa stai cu capul inclinat, altfel lovesti plafonul.

    00
    • Clio e ok, zic şi eu.
      Am avut o singură problemă reală cu caroseria lui. De fiecare dată când mă urcam în maşină, trăzneam cu capul, invariabil, de „ramele” superioare de la portiere.
      Ştiu, pentru siguranţă, aber cucuiele nu le-am uitat.

      00
    • Da, am dat si eu cu capul la intrare – iesire, desi am doar 1.72.

      00
  20. Fericit posesor de Corsa din 2008. Bărbatu-miu e turbat pe ea, că-i mică și-i plac mașinile mai serioase, dar ne descurcăm. Cu un „thule” pe capotă, intră bagajele cât de cât.

  21. Clio symbol motorină cumpărată de nouă – excelentă din toate punctele de vedere – economică – fiabilă – ieftină la întreţinere.
    Singura parte proastă – devalorizare instantă – după 7 ani mai bine o păstrezi decât să mai încerci să o vinzi cumva.

    00
  22. Personal mi-as lua o Elantra. nu stiu nimic despre ele decat ca arata foarte bine

    00
  23. La Peugeot clar nu 301. Este facut special pentru Europa de Est si este incredibil de prost. Dar ar mai fi alternativa un 208. desi nu ai cine stie ce motorizare si echipare pana in 13.000, dar este decenta ca masina si as prefera una in locul unui Aveo sau C1.

    00
  24. 120 kg, 1,60 ? Băi nene, mai pune. În ambele direcții. Vreo 135 la 1,80.

    00
  25. Ma batea gandul sa o bag pe nevasta la prim masina ca ea are inca varsta…dar am si masina de croazera…un focus brek si am si masina de oras…cea mai buna,un peugeot de la munca.fratemiu are o skoda fabia pe gpl…are 300 k cu ea si inca merge

    00
  26. Personal sunt ultra multumit de Corsa mea (D). Am prieteni cu Clio, si se pare ca la capitolul fiabilitate Corsa conduce.
    Pe de alta parte noul design de la Clio m-a cucerit iremediabil ( varianta rosu cu bare negre……)
    :)

    masina ca masina, dar noua romanilor ne-ar trebui urgent un program Prima Baie, dupa cum bine observa cineva, mai demult.

    00
  27. Clio mi se pare loterie. Am auzit cel puțin la fel de multe de rău pe câte am auzit de bine.
    Eu am condus-o și mi se pare oribilă. La 186 mă simțeam claustrofobic de aproape de plafon și cu măsura 45 apăsam tot pedalierul de-o dată.
    În ceea ce privește cutia automată da, este raiul pe pământ, dar pe mașina potrivită. Aș prefera să arate decent și și să fie mașina pe care mi-o doresc și abia apoi să aibă cutie.
    Din ce ai spus tu: Swift, Corsa, Fabia.

    00
  28. Cred ca glumesti cu modelul de Clio din poza. Am avut la serviciu 3 exemplare si masina mai proasta, instabila, nesigura la franare si extrem de scumpa la piese nu am vazut.

    Modelul 2014 este altceva.

    00
    • eu am avut modelul ăla un an, 1.4 benzină, n-am avut nici o problemă cu el.

    • Eu as mai adauga si senzatia aia de ieftineala si proasta calitate à la Solenza. Pe vremea generatiei aia de Clio, era inca o diferenta mare intre Dacia si „masinile straine” dar Clioul ala nu reuseam nicicum sa-l bag in categoria „masinilor straine”. Senzatia aia de calitate proasta si instabilitate o faceau sa para mai degraba o Dacie. SI practic asta a si fost pt Renault… a fost modelul asa zis low cost pe care l-au aruncat mai ales pe piata est europeana, Turcia, Rusia pana cand Loganul a devenit cunoscut si a preluat categoria respectiva de clienti.

      00
    • si nepotrivita pentru cei inalti …

      00
  29. Si pe mine ma bate gandul la o masina gen clio, grande punto, aveo, dar benzinare, gen 1,4. Acum gandesc altfel, iar pentru a merge la munca si inapoi, si cateva drumuri pana la munte, isi face treaba si un 1,4. Am un land rover si un astra, ambele diesel, si pur si simplu nu se simt bine in oras, sa nu vorbesc de consum, unde chiar si astra de 1,9 ajunge la 12%, merge doar cu motorul rece, sa nu mai vorbim de dpf, egr, injectoare, turbo, si alte minunatii. Pentru un tanar o masina mica si un motor benzinar de 1,6 e foarte ok. Daca tanarul e mai potent, solutiile sunt altele. Automatele sunt ok daca ti le permiti, adica sa o intretii corespunzator, sa nu faci foame 3 ani daca e sa cada cutia. Un prieten bun are un a5 de 3.0, iar cutia ii face numai probleme.

    00
  30. @hypher ar fi o treaba buna deoarece pretul de pornire e 12750 e berlina ai portbagaj ai spatiu e potrivita pt drumuri lungi ai siguranta etc. iar motorul de 1.6 si 138 cp e mai mult decât suficient. comparativ cu Up sau alta jucarie dinasta mica de o poti parca pe luneta cu care nu te risti sa iesi din oras si daca te loveste unu din spate ii rupe coastele pasagerului de pe bancheta ca nu e mai departe de 30 de cm de bara. Just sayin’…

    00
  31. Se stie ca ai un fetiş cu Renault.
    Bine, cu totii ne laudam marcile de masini care le-am avut si au fost ok si aruncam cu cacat in alea care erau alternativele la ce aveam, pt ca stim sigur ca sunt mult mai proaste iar noi am facut alegerea perfecta.

    00
    • am două vag in familie, sunt la curent cu marca.

    • Nu mai am vag de foarte mult timp si nu mai sunt fan… de prin 2004-2005 s-au dus in cap abrupt la capitolul fiabilitate dar popularitatea se mentine din inertie. Ca sa nu mai zic ca au cei mai plictisiti si neinspirati designeri. Nu zic ca Renault ar fi proaste, chiar imi plac astea noi dar nu mi se pare o diferenta mare de calitate intre ei si confratii lor francezi.

      00
  32. Ar fi fost util sa iei totusi in calcul si variantele cu manuala.

    00
  33. Ca sa mai zic niste chestii ce ma dezamagesc la vag. Dupa ce ca s-au dus in cap la fiabilitate au reusit sa strice si originalitatea Skoda si Seat. Primele generatii de Skode de la preluarea de catre vag aveau un design deosebit, usor agresiv, elegant. Acum au un aspect banal si plictisitor. Fabia mi se pare potrivita celor gen Mr Bean, iar Octavia e excesiv de banala.. Seaturile aveau originalitatea aia de masini monovolum. Au stricat si asta. Acum Ibiza si Leonul sunt de fapt identice cu Polo si Golf doar usor modificate iar Toledo nici atat efort n-au mai facut ca e identic cu Skoda Rapid . Practic acum grupul vag iti vinde masini identice ca aspect cu embleme diferite.

    00
    • as indrazi sa te contrazic:
      1) prieten – golf V GTI (da, e drept vb de alti bani dar e vag) 2007 nu am avut absolut nicio problema cu ea, nu am schimbat nimic in afara de consumabile, masina a fost folosita si la fun pe drumuri cu sepentine si pe drumuri forestiere. jos palaria- masina mai misto de atat nu am vazut- e si fun, e si sigura si la intretinere e super ok
      2)eu -skoda rapid spaceback 1.2TSI 105 CP super confortabila, super usor de condus si arata bestial – cel putin albastra. minus- e lenesa rau!
      3) ca dee am mai avut si ibiza si scenic si megane rs- care intre noie fie vb nu se compara cu GTI-ul, care este de o mie de ori mai fiabil, la megane am schimbat tone de piese si nici nu e asa de „violenta” cum e GTI-ul. singura la care m-as intoarce oricand e megane RS.

      00
  34. Nu exista idee mai proasta decat sa-ti cumperi masina noua

    00
  35. nicio legătură cu mărețul program al guvernului – în câteva luni îmi iau un clio 4 espace. probabil negru, expression tce 90. e una din cele mai frumoase mașini de pe piața, iar la 1,75 ai mei și 3 membri în familie, e mașina perfectă

    00
  36. Apropo ghid de cumparat masina. Evitati motoarele de mai jos. E in in ceha, dar pt coduri nu trebuie sa stiti limba.

    https://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-obloukem/?textart=1

    00
  37. Sa-ti iei o cutie automata pe tigai de masini cum sunt alea e ca si cum ti-ai lua un tablou scump intr-o garsoniera. Cutiile automate sunt pentru masini mai mari si moare mai puternice.

    00
  38. Am avut inclinatia sa imi iau o Skoda Rapid, era accesibila si zic eu ok. Am renuntat la masina noua pentru un alt vis, casa!

    00
  39. Polo all the way. Diesel.
    Daca ai nevoie de masina de familie mai mare , gen 2 copii , carat caricior , etc, e naspa. Cam esti fortat sa iei Dacia. Gepelos , sau dizelos. Pentru ca te chinui la credit de 14k eur consumul conteaza.
    Nici Skoda rapid nu-ncape cu motor TDI. Poate vreun Fabia SW , ceva.

    Am condus Clio, Polo, Kia Rio, Hyundai Accent, Fabia si Opel Astra. Toate 2008+.
    Toate astea sunt MICI pentru o familie cu 2 copii, cu exceptia variantelor SW/Combi.

    00
  40. @zoso – de curiozitate, ce varsta avea copilul cand l-ai dus la Venetia?

    00
  41. Pacat ca noua Mazda 3 nu se va incadra in programul asta. Sau fac un discount major de vreo 2k la ea.

    00
  42. Nu va mai saturati frate de atata masini. Geme orasul de ele.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.