Maşina mea tunată

A fost odata un baiat care adora masinile tunate. S-a dat peste cap si si-a tunat si el masina. Cu tot felul de minuni si de briz brizuri. Masina era mandria lui si la orice discutie aducea vorba de ea. Da, frate, am bagat 20.000€ in ea. Daca vine maine cineva si imi pune pe masa 30.000€, nu o dau. E prea bengoasa. Da, frate, are tevi de esapament aduse din afara. Sa mor io, e prea tare masina.

Si a venit criza. Si baiatul isi vinde masina tunata in care a bagat 20.000€ cu 6. Pai ziceai ca…Hai frate, voi ati pus botul?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Atitudine pur românească. Şi să ghicesc, BMW?

    00
  2. Cat de tare:)). Ce face criza din om. Mai bine mai putin decat deloc:))

    00
  3. mai era o cunostinta de-a ta care e un mic patron de provincie si zicea ca pe el il doare’n pla de criza, ca asa ceva nu exista pentru firma lui. Dupa 3 luni de la momentul acela a inceput sa dea lumea afara ca pe sobolani. Fara regrete sau ceva lefuri compensatorii.
    Poate asa zicea si el hai frate, voi chiar ati pus botul?

    00
  4. Multi au cumparat super masini in leasing sau nu, dar le-au pierdut ca a venit criza. Multi vor sa-si vanda apartamentul pe zeci de mii de euro, dar nu pot pentru ca e criza. Toate masinile SH s-au ieftinit ca e criza. Prima casa e de cacat …

    E OK,am priceput! Nu te-ai saturat sa tot formulezi si sa reformulezi aceleasi idei?

    Ne plictisesti … teh blogfather…

    00
  5. bad business is better than no business at all :D

    00
  6. Aia e… CRIZA…mama ei de criza…Si daca nu se mai poate, nu se mai poate….In alte conditii poate nu vindea masina nici cu 50 de mii, ca era a lui, ii placea, etc etc….dar e ce sa o tina, asa … „aiurea in tramvai” cand poate totusi sa isi „salveze” o mica parte din investitie ??? :)

    00
  7. NOU
    #8

    Ce nu înţeleg mulţi este că atunci când tunezi o maşină, pe lângă problemele clasice (ex: pierderea garanţiei) scade şi valoarea de piaţă.

    Iar o regulă ar fi că exact atât cât bagi în ea în plus se va reflecta în minus în preţul de vânzare al maşinii dacă ar fi fost stock.

    Viitorul cumpărător de regulă nu este un băiat „tunat”. Este un nene bătrân, calm, obosit şi fără reflexe. Care nu vrea să forjeze maşina, care vrea să ajungă liniştit din punctul A în punctul B. Şi care întotdeauna atunci când va alege să cumpere între o maşină stock şi una tunată la acelaşi preţ va alege maşina stock, pentru că aia tunată sigur a fost forjată din greu şi omorâtă pe toate drumurile. Şi nici nu mai are garanţie, consumă şi mai mult, iar motorul este în afară parametrilor din fabrică. Deci de ce să te complici cu o maşină tunată, când tu de fapt vrei o maşină stock?

    00
  8. Nu ii pot intelege pe cei ce se apuca sa faca tuning la masini. Modificarile pe care ei le aduc nu au calitatea celor din uzina. Am vazut multe masini pur si simplu distruse de asa zisele modificari aduse de proprietar. Daca o turbina e facuta sa se invarta la 7000rpm, inseamna ca inginerii aia toba de matematica si fizica asa au gandit-o si la 12000rpm nu are cum sa tina. Cand va cumparati o masina feriti-va de asa zis modele tunate.

    00
  9. @Programare Sociala: ai niste referinte, bibliografie, ceva, referitoare la afirmatiile tale sau esti doar roman si ai pareri cu valoare de lege de piata?

    Hai sa-ti dau si eu cateva idei:
    – oamenii cu masini tunate, de regula, isi fac singuri sau au prieteni care le fac reparatiile. Nu ii intereseaza garantia. Am o gramada de copii prin cartier ce le-au luat locul parintilor la „frecat Dacia” in fata blocului.
    – nu cred ca valoarea de piata in lumea „tunatilor” scade si, mai rau, nu cred ca exista o relatie intre suma „bagata” in tuning si scaderea de pret. Auzi tu, „regula exacta”.
    – o alta regula idioata a ta este ca viitorul cumparator este un „nene batran, calm, obosit si fara reflexe”. Tu citesti inainte sau, macar, dupa ce scrii? De unde dracului poate fi o regula ca un batran sa isi caute o masina in zona unde le vand baietii care tuneaza (pe site-uri de profil sau in strada)? Inteleg sa nimereasca accidental, dar sa fie o „regula” e o tampenie.

    Daca nu aveti nimic util de spus, de ce nu folositi aceasta minunata oportunitate pentru a nu exprima imbecilitati?

    00
  10. si stai ca n-a venit criza aia meseriasa inca. abia astept sa-i vad pe baietii angajati la stat ce-or sa vanda.

    00
  11. @Autogreen: din cauza baietilor de acest gen (hai sa zicem ca doar o parte din ei) tu nu locuiesti acum intr-o pestera, ai curent electric si minunata ocazie de a-ti exprima prostia pe marele Internet.
    Oamenii care fac „altfel” sunt, in principiu, cei care ne-au adus aici.

    00
  12. @Robert: atitudinea pur romaneasca ar fi fost sa tina la aia 30.000 si acum

    00
  13. Eu stiam alta varianta, in care baiatul a luat masina in leasing (cu 22.000 valoare de catalog), a bagat 6000 in tunning. Iar la vanzare cerea pe ea initial 10.000 EUR, pentru cedare leasing. Acum, dupa mai putin de jumatate de an a ajuns deja la aproape 5.000 EUR pentru cedare leasing.

    00
  14. @Alex: NU cred ca vreunul dintre cocalarii care si-au tunat masina au contribuit la dezvoltarea societatii, prefer sa ma bazez pe ce face inginerul neamt, francez sau chiar roman. Reparatiile in fata blocului si motoarele zgomotoase nu ma impresioneaza cu nimic, din contra ma dezamagesc, asa cum ma dezamageste si nivelul tau de perceptie asupra societatii.

    00
  15. pai acum bani cash tre sa ai ca sa profiti de ofertele speciale :D are si criza partea ei buna :) dar tot pt cei cu bani

    00
  16. autogreen, esti bou. daca tu din pacate nu vezi mai departe de repeartiile din fata blocului si motoarele zgomotoase, esti si orb pe de-asupra. aia de care vorbesti tu nu sunt aia de care vorbim noi, asa ca nu ii baga pe toti in aceeasi oala! ai baieti care sunt pasionati de motoare, technica si toate aspectele ei, si ai baieti care isi „tuna” masina; adica o pusca :)…

    00
  17. @aoleks: Hai sa spunem ca nu cred in gospodarul ce se pricepe la toate si la tot. Pentru a imbunatati cu adevarat o masina ai nevoie de materiale si scule pe care nu le ai intr-un service auto obisnuit, lucrurile astea se fac de specialisti, nu de copii cu cosuri pe fata.

    00
  18. @Autogreen: inginerul ala francez, neamt sau roman nu s-a nascut asa. Pun pariu ca un inginer bun a fost un copil/adolescent interesat de surubareli (unde intra si tuningul amator).
    Degeaba te contrazici cu mine sau cu aoleks, chiar nu ai dreptate.
    Incearca sa fii mai deschis la minte, nu pleca de la premiza ca tot ce e facut „in fabrica” este exact ceea ce ne dorim, ne satisface sau este perfect.
    Eu te-as angaja sa faci review-uri/advertoriale la produse, daca as vinde ceva, desi ma indoiesc ca poti fi credibil :)

    00
  19. Nu ma satisface setarea din fabrica, pentru ca masina aia e „protejata”. Daca turbina tine la 60 000 (nicidecum doar 7000 cum zicea cineva mai sus) de ture, fabrica o limiteaza la max 30000. Ca sa nu se strice usor (nu e foarte scumpa si deci nu genereaza nush ce profit prin inlocuire, dar daca se strica frecvent dureaza pana se repara imaginea despre calitatea oferita). La cu totul alte piese platim de ne uscam, nu la cele „esentiale” si tot alea sunt facute ca sa tina cat e garantia.

    Eu personal mi-as tuna motorul, intr-o anumita limita, totusi. Nu zgomote si geamuri fumurii (nu inteleg si n-am sa inteleg de ce vrei sa se uite lumea ca iti baraie masina, daca oricum nu te vezi, si nu te recunoaste lumea din spatele geamurilor „netransparente”), nu culori tipatoare, nu faruri de sa spargi cu ele orice sta in fata ta etc. Suspensii mai bune, anvelope mai bune, frane mai bune, si motor mai puternic, NEAPARAT IN ACEASTA ORDINE.

    00
  20. Iata un punct de vedere corect, ce separa ideea de „tunat”, adica iesirea din limitele date de producator si lipsa de bun simt.

    @Cip: ia-l pe Autogreen pe post de ucenic :)

    00
  21. Fiecare comentator are dreptate in felul lui, mai putin de acord sunt cu zoso… Eu fac parte dintr-un cerc care „tuneaza masini”. Dar e mult mai mult de atat. Cand tunezi o masina nu te gandesti cu cat poti sa o vinzi mai departe, pentru ca nu tunezi orice masina, ci tunezi masina care iti place cel mai mult si vrei sa o pastrezi, sa faci unica, si pentru tine sa fie cea mai „beton” masina dintre toate.
    Bineinteles sunt si cocalarii cu „prasti” care pun un spoiler si o toba care baraie si se lauda ca ei fac curse ilegale din clasa a 1-a, si din pacate numarul lor creste;
    Ideea e ca tuturor ne place viteza, ne place sa urmarim WRC, MotoGp si formula 1, alea toate sunt masini „tunate”, numa ca acolo se investesc bani seriosi. Noi nu avem atatia bani sa investim, si ne descurcam cu ce putem.
    Sunt in special de acord cu Alex cand zicea ca fara oamenii care au gandit altfel nu eram aici. Exemplu: acum 100 de ani se credeam ca la o viteza de peste 50 de km pe ora ncorpul omenesc se va dezintegra, acuma sunt trotinete care ating viteza asta si acum cativa ani o masina a depasit viteza sunetului; si mai sunt exemple cu milioanele.
    Cam atat pentru primul coment ca deja am obosit ca scriu numa cu o mana :(

    00
  22. traiasca tuningullllllllllllllllllllll

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube