logică de autostradă

Romania are doar o singura autostrada. A2. Ca e varza, ca nu ai vizib ilitate la curbe, ca nu merg popasurile, ca sunt prea rare, ca nu sunt benzinarii…detalii. Autostrada exista.

De la unguri, dincolo de Bors, autostrada incepe dintr-un oras al lor si merge catre Budapesta. De acolo, catre Viena. Dupa ce treci granita, autostrada austriecilor e cam peticita.

De la Dresda la Berlin la fel. Autostrada exista, dar peticita. Pe la jumtate isi revine si e destul de buna.

Recapitulare:

  • bucuresti-predeal drum bun
  • bucuresti-fetesti drum bun
  • bucuresti-oradea drum prost
  • oradea-budapesta drum bun
  • budapesta-viena drum bun pe partea maghiara
  • budapesta-viena drum prost pe partea austriaca
  • viena-praga drum bunicel
  • praga-dresda drum bun
  • dresda-berlin drum cam prost

Ce invatam de aici? Ca nu romanii au inventat smecheria.

Autoritatile romane au interes ca oamenii sa circule pe drumuri bune catre locuri de interes din tara. Valea Prahovei si mare. Nu ii intereseaza sa aiba drumuri bune spre vest, ca cine stie cum pleaca acolo mai usor. Ungurii la fel. De la Budapesta la granita e ca in palma, ca deh, poate vor cetatenii sa mearga la Viena. Pe austrieci insa ii doare in cot. Ei au facut drept drumul catre granita cu cehii (sunt pe acolo niste cazinouri) si atat.

De aia nu o sa vedem foarte curand o autostrada bucuresti-cluj-timisoara.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. Nu românii au inventat şmecheria, dar dacă tu-mi arăţi un popor care-şi ştie plânge de milă mai bine, jos pălăria.

    00
  2. Chiar ar fi nevoie de o autostrada Bucuresti-Timisoara. Am facut drumu’ asta de multe ori, si pe anumite portiuni mi-am smuls paru’ din cap. Plus ca mai dureaza si vreo 10-12 ore drumu’

    00
  3. Sa nu uitam de spagile pentru autostrazi.
    Din 100 de miliarde, daca mai raman 20 pentru drumul efectiv, e bine.

    00
  4. @Zoso Bucureşti-Cluj-Timişoara?

    În primul rând să o facă pe asta, Braşov-Cluj-Oradea, şi apoi ceva de genul ce ai spus tu, doar că nu prin Cluj, ci prin Sibiu.

    00
  5. Mai este o autostrada in afara de A2, si anume Bucuresti-Pitesti (A1), numai ca aia e cam praf, mai multe de 200-220 km/h nu poti sa-i dai :P

    Iar drumul Pitesti -> Ramnicu Valcea -> Sibiu -> Alba Iulia -> Cluj, pe care am circulat weekend-ul trecut, mi s-a parut foarte bun in proportie de 95%, doar cateva zone mai nasole, si asta in conditiile in care masina mea simte cea mai mica denivelare/gropita :|

    00
  6. NOU
    #6

    Prima autostradă, adică A1 este mai bună decât A2. Undeva la kilometrul 65 există niște denivelări, și câțiva kilometrii îi faci cu o ușoară trepidație și mers pe valuri. În rest e perfectă.

    Ciudat că tu consideri doar A2-ul autostradă. :) Și asta în ultima vreme este din ce în ce mai proastă.

    00
  7. E diferenta intre drum si autostrada sau drum cu doua benzi pe sens. Nu va mai laudati ca avem drumuri bune atata timp cat nu avem drumuri cu 2 benzi pe sens. Oricat de bune ar fi tot trebuie sa depasesti Tiruri si risti sa te infigi in vre-o caruta.

    00
  8. NOU
    #8

    Ah oare de ce am aceeasi impresie despre drumul Ploiesti – Targoviste!

    00
  9. nu stiu pe ce autostrada ai mers tu din budapesta – viena, dar am fost si eu pe acolo de 1mai si nu era niciuna peticita (exceptand faptul ca se lucra pe o portiune la unguri) si s-a mers super lejer…

    00
  10. Ce gandire de kko. Nu e pentru ca autoritatile vor sa faca drumuri bune doar pentru destinatii de interes. Este doar pentru ca se fura ca in codru la noi. Nu avem pentru ca vin mafiotii si cumpara pamantu in fata autostrazii doar ca sa fie despagubiti la preturi exorbitante. Sunt alte cauze … mult mai evidente, nu pentru ca timisoara nu ar fi „interesanta” … giiii

    00
  11. mai e o greseala…autostrada din austria a fost construita cu mult inaintea celei din ungaria. poate de asta e putin peticita. in schimb, in ungaria , atunci cand aia au zis ca fac autostrada, pai chiar au facut-o , nu s-au umplut de bani prin spagi. chiar e ca-n palma pe-acolo. prea mare teoria conspiratiei prezentata aici, zic eu :D.

    00
  12. De la Budapesta mai este o parte buna de autostrada, cea catre lacul Balaton (catre Slovenia/Croatia). E si noua, si in plus Balaton este un punct turistic important.

    00
  13. Ma Zoso nu stiu pe ce autostrazi ai fost tu in Ungaria, Austria sau Germania dar eu am aproape 200.000 km batuti prin tarile astea in ultimii 8 ani si crede-ma ca nu m-am plans niciodata. Exceptand partea dinspre Graz, mai exact o mare portiune din autostrada Viena – Graz si mai jos catre Klagenfurt, care a fost aproape 5 ani in lucru de mergeai cate 50 km cu maxim 60 km/h (atuncic and aveai noroc) in rest numai lucruri bune.

    Poate nu ti-a placut tie portiunea de autostrada de la intrarea in Viena, in zona aeroportului si OMV-ului, aproximativ 30 km care e „in valuri” dar ceea ce nu ai vazut tu a fost probabil anuntul la inceput ca asa e realizat drumul pentru a limita viteza pe acea portiune.

    In ceea ce priveste Germania, vineri am ajuns de la Dusseldorf trecand pe la Passau, Nurnberg, Wurzburg, Frankfurt si Koln si jur ca nu am gasit o portiune de care sa ma pot plange.

    In schimb, la intrare in Timisoara, cam de cand iesi din Remetea Mare, sunt niste gropi de te doare capul. Eu am dat intr-una pe la vreo 70 km/k si am indoit ambele jenti (de tabla ce-i drept dar mai bine asa ca daca dadeam cu cele din aliaj ma durea sufletul). Sa nu mai spun de celebrul E70 pe care tu nu ai trecut acum venind din bucuresti dar tare te-as ruga sa-l parcurgi si dupa sa mai povestesti despre drumurile din Romania.
    Asadar, cand o sa te intorci, in loc s-o iei prin Nadlag->Arad->Deva fa o fapta buna pentru natiune si intra in tara pe la Cenad->Timisoara -> Caransebes si pana la Baile Herculane o sa-ti blestemi zilele.
    Eu fac de la Brescia pana la Cenad in jur de 10 ore, 1200 km si de la Cenad pana la Craiova, aprox 450 km, in… 10 ore. Tare, nu?

    P.S. Nu sunt sofer de camion deci merg tot cu un autoturism pe drumurile europene.

    00
  14. Da austriecii nu sunt prosti deloc. Peticita sau nu, autostrada lor trebuie platita cu taxa (Maut). Cine n-a platit s-a parlit. Si astia stau la panda pe autostrazi sa ii prinda pe „straini” sa le bage taxa lor pe gat.

    00
  15. 1. A1 si A2 nu sunt varza ca drumuri. Se poate merge cand ai noroc cu 220-230 km/h, cand e trafic pe cea mai mare parte a traseului cu 160-180 km/h. Asfaltul pe A2 are unele portiuni mai „aspre” pe care se produce un zgomot de polizor la viteze mari, nu stiu de ce au fost facute.

    2. Statiile de benzina si popasurile se vor face cand se va negocia spaga regulamentara

    3. O mare parte din E-uri si DNuri sunt in stare buna, in ultimii 10 ani s-a lucrat la ele. Daca ar fi fost mai multe DNuri cu 4 benzi era si mai bine. Defectul DNului consta in faptul ca trece direct prin mijlocul satelor, si acolo te obliga sa incetinesti daca tii la viata ta

    4. Autoritatile NU vor sa faca drumuri bune. Daca ar fi vrut le faceau de mult, cu sau fara spaga. Am si o teorie pentru care nu vor, si are legatura si cu RARul, cu legislatia inmatricularilor si omologarilor, cu Politia Rutiera, cu regimul de impozitare….

    ~Nautilus

    00
  16. Exista drumuri la noi in Romania? Eu cred ca avem ulite…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube