La ce folosesc pistele de biciclişti

În Ungaria, de la Debrecen la Oradea se face o pistă de biciclete de 60km. Pistele de biciclete din Ungaria sunt simple: la 2 metri de şosea se asfaltează o bandă de 1 metru lăţime pentru biciclişti.

Scopul lor e mai simplu şi mai pregnant decât “să facem mişcare şi să fim eco” şi se cheamă “hai să avem mai puţini oameni care vor să ajungă dintr-un cap al satului în altul sau dintr-un sat în altul”. E mai simplu să faci banda de biciclete pentru oamenii care vor să se ducă la serviciu la singura fabrică din sat decât să te plimbi cu autobuzul prin sat.

 

piste-biciclisti

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. Personal imi plac traseele de bicicleta in afara orasului, pe drumurile principale ( mai bune calitativ ) Nu vad rostul sa ma invart in oras, sa fac 25-30 km…cand fac lejer afara 120-150. :)

    00
  2. Asa e peste tot. Sau mai sunt folosite pt masinile ghertoilor. Dar in general ele sunt folosite pt altceva,

    00
  3. In vest se mai folosesc si liniile de cale ferata dezafectate pentru a face piste de biciclete. Au avantajul ca deja au fundatia gata facuta, doar trag un asfalt. Iar noi cred ca avem multe asemenea linii…

    00
  4. Lângă pista aia de biciclete poţi observa şi rastelul făcut cu acelaşi scop, care poate găzdui aproape 2 biciclete. Pe el scrie că e făcut de Agenţia Metroplitană Braşov pen’că, plm.

  5. Doar o mica precizare: Nu se face din Debretin in Oradea pista, doar din Beretyoujfalu in Oradea (aprox 30 km de la granita). Aceasta finantare a fost aprobata deja iar lucrarile vor incepe curand.

    Din Beretyoujfalu la Debrecen (alte 30 si ceva km) exista doar unele sate care au pista de bicicleta si desi exista ideea de a lega aceste doua localitati prin pista inca nu este nici un proiect concret. Sper sa fie insa cat mai curand.

    Din Oradea pana in Baile 1 Mai e posibil sa se faca o alta pista de biciclete de asemenea (cerere de finantare depusa si posibil va fi aprobata).

    00
  6. @Mircea: exact cum zicea și Zoso, unii folosesc bicicleta în scop utilitar, ca să ajungă din punctul A în punctul B. Punctul B poate fi în același oraș.

    Pista aia de biciclete din Brașov este foarte mișto, dar și cât se poate de inutilă. Începe de nicăieri, se termină nicăieri și are câteva sute de metri lungime.

    00
  7. mai fac o pista destul de lunga intre Satu Mare si un oras de frontiera din Ungaria. va fi interesanta din simplul motiv ca e construita pe digul de langa Somes care exista deja si toarna doar un strat nou de asfalt. nu va fi foarte practica insa ca toata lumea se plimba pe acolo, nu doar ciclistii

    00
  8. Eu sunt in Budapesta chiar acum si sincer nu m-as aventura pe pistele de bicicleta de aici. Este identic cu Bucurestiul, poate si mai dezordonat si mai agresiv decat in Romania.

    Singurul lucru care il respecta ungurii si noi nu, sunt semafoarele. Dar in rest, 100km/h in orase la ordinul zilei, vine salvarea m-a doare in pl sa zboare ca eu nu ma misc, depasiri ca la curse, este ingrozitor cum se circula. Deci ar fi foarte periculos sa se circule cu bicicleta pe aici.

    00
  9. Cum zice cineva mai sus, pista va avea doar 30 km si va lega Oradea de Beretyoujfalu. In rest sunt doar idei si discutii si acestea includ de fapt traseul Debretin – Baile Felix.

    Cea mai ingenioasa idee mi se pare faptul ca in parte parte din traversarea Oradei se va folosi un mic parau care va fi intubat pentru ca pe deasupra sa treaca pista de biciclete (in rest trece pe langa acelasi parau doar ca nu mai va fi intubat ci pe langa el). E mult mai bine decat sa bagi biciclistii printre masini.

    PS: Paraul ala intubat oricum avea reclamatii in ce priveste mirosul.

    00
  10. pacat ca nu avem si noi mai multe piste pentru biciclisti prin Bucuresti. dar din alea functionale, nu „pictate” pe trotuarele inguste ocupate de pietoni si masini parcate…

    00
  11. La debrecen e ok cu pistele de biciclete. al 2 lea oras ca marime de la unguri e cam cat Oradea, dar mai putin aglomerat si ingramadit.
    Pistele alea de biciclete nu prea is ok, au multe crapaturi si denivelari, nu poti sa tii nici macar un 25km/h pe ele ca ramai fara roti.
    Partea buna e ca aci nimeni nu te claxoneaza, am avut vre-o 2 masini de Ro care m-au claxonat, se credeau acasa…

    00
  12. si cu ce ne ajuta pe noi informatia asta?
    adica… vrei sa crape fierea-n noi de ciuda? ca ei ARE, iar noi nu…
    :)

    00
  13. la paragraful al doilea nu se intelege nimci din ce ai vrut sa zici. mai citeste si tu o data, te rog si zi-mi daca intelegi ceva.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube