Jurnalismul e o combinaţie de prostie cu mediocritate rău-voitoare

Apropo de asta şi de asta.

Se dă un articol semipertinent în ZF. În tot articolul nu se spune un lucru important: unde găsesc aplicaţia respectivă. Site, magazin online, butic, benzinărie, ceva. Nu e primul şi n-o să fie nici ultimul articol căruia îi lipsesc informaţii esenţiale.

De ce se întâmplă asta? Păi, pentru că nu există un şef de secţie care să ştie despre ce e vorba şi să îi ardă două după ceafă că n-a menţionat adresa. Nici cineva pe online care să completeze articolul cu un singur rând unde spunea adresa, chiar şi făra link. Asta e nivelul. Ne-am angajat ca să nu stăm acasă şi muncim cum ne duce capul. Atunci când el nu ne duce foarte tare, oh, well, există întotdeauna google ca să găsească ce ne e nouă lene să spunem.

Şi nu, chestia asta nu se întâmplă doar din prostie, ci uneori e şi rea-voinţă. Nu spun adresa, să nu îi fac reclamă, chiar dacă asta înseamnă să fac un deserviciu cititorilor. Eu am scris un articol de informare, nu un articol util.

Asta apropo de forme fără fond.

ps: trapster chiar e o chestie mişto.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. Aici nu cred ca-i nici prostie nici rea vointa. Pentru tipurile respective de telefoane cred ca se subintelege unde se poate gasi aplicatia.
    IPhone – AppStore
    Android – Market
    Nokia – Ovi Store

    In plus, articolul respectiv mie imi pute a advertorial. Cred ca sunt sute de companii romanesti care fac softuri pentru Iphone, Android sau Symbian, nu vad ce-i asa special cu aplicatia asta de la AROBS incat sa merite un articol.

    00
  2. Am o solutie si mai buna: Respectati viteza legala.
    Vreti sa goniti cu 160-180 la ora intr-o tara in care soferii si pietonii nu stiu sa se asigure dar vreti sa mai adaugati o tampenie la care sa fiti atenti in timp ce mergeti ca sa clickaiti radare pe o harta.
    Limitele de viteza nu se reglementeaza in functie de cativa retarzi care si-au luat o masina pe care nu pot sa o controleze.
    Cati din voi ati facut cursuri de derapaj controlat? Cati din voi inchideti ochii cand loviti o pasare pe autostrada? Cati din voi mergeti ca niste imbecili in bara celui din fata si ii dati flash-uri? Cati din voi nu credeti ca veti ajunge la stiri pe ProTV la ora 5?

    00
  3. Ce incompetenti.
    Te lasa sa ghicesti de unde le iei.. inteligent

    00
  4. De link cu tagul nofollow nu mai vorbim, e deja science-fiction.

    00
  5. Mda, cam advertorial articolu’ original…
    @Sofokle: tu faci parte dintre aia care merg in oras cu 50 km/h pe banda de langa axul drumului? In fine sunt si chestii bune in comment-ul tau, cum ar fi treaba cu inca un device de „click-ait” in mers in loc de atentie la drum. Si la intrebarea ta cu gonitul la 160-180 km/h raspunsul este NU, vreau sa fie portiuni de autostrada unde sa pot „goni” cu peste 200, sa fie drumuri nationale care sa nu treaca prin 50.000 de sate, fara treceri de pietoni si….da’ io vreau cam multe pentru tara asta.

    00
  6. N-o sa schimbam asta niciodata, astia nu spun numele marcii nici daca e vorba de un iaurt care contine plutoniu si a omorat 100 de oameni – daca se repede lumea sa-l cumpere, sa vada cum e?

    00
  7. Sofokle,
    Este o legatura strinsa intre dezvoltarea tehnologiei si regulile de comportament transpuse in legi.
    Pe vremuri, cind masina de-abia facea primii pasi, limitele de viteza erau undeva in jur de 30 km / hr (correct me if I’m wrong). Pe masura ce masinile s-au dezvoltat, limitele superioare de viteza au crescut si – surpriza! – in unele cazuri, in unele tari au aparut si limite inferioare de viteza. Tehnologia evolueaza si omu evolueaza o data cu ea, ba uneori chiar si de doo ori.
    Limitele de viteza de azi sint consecinta tehnologiei din anii 60-70, cind masinile erau cum erau si tabla era cum era si mai ales si mai ales sistemele de directie si de frinare erau cum erau. In ziua de azi, datorita dezvoltarii tehnologice recente, masinile sint mult mai performante – si sa o arda repede, si sa o frineze brusc. In consecinta, si limitele de viteza ar trebui usor marite, nu spun fara de masura, ci iaca acolo cu 10 km / hr, pentru ca altminteri ne confruntam cu situatia absolut cretina, dar des intilnita in care toata lumea, absolut toata lumea incalca legea, mergind constant cu o viteza decenta de 80 – 90 km / hr, chiar si prin fata politiei, care daca ar trebui sa aplice legea ar trebui sa opreasca toate sutele de masini si sa le taie chitantza la toti. Imaginea nu este una ipotetica, mi se tot intimpla pe DN1, in localitate, de cite ori merg spre Cimpina si inapoi.
    E simplu: legile sint facute de oameni, pentru oameni, pentru a le servi unor nevoi. Legile se schimba, cum se schimba si vremea, si lungimea fustelor. Altminteri am mai conduce si acum cu max 30 km / hr iar femeile n-ar avea voie sa poarte pantaloni ori sa se faca medici.

    Capisch, principialule, robespierreanule, intzeleptule, dispretzuitorule?

    00
  8. @lala am specificat: vreti sa goniti intr-o tara in care nu sunt soferi/pietoni pregatiti pentru asa ceva. Taranii se imbraca in negru si merg seara pe marginea drumului, biciclistii habar nu au sa poarte obiecte reflectorizante, soferii (dupa atatia ani de zile) nu folosesc hands free sau bluetooth, motociclistii/scuteristii sunt iresponsabili. Mai avem de lucrat la noi, inainte sa lucram la drumuri. Ele nu se strica singure, noi le stricam.

    00
  9. @Turambar masinile de care spui ca au evoluat sunt create de niste tari care si-au dezvoltat infrastructura. Tu ai pretentia sa cumperi un mercedes si sa mergi cu el pe A2 ca si cum ai merge pe Autobahn. Si ai pretentia ca un taran sa nu traverseze perpendicular, chiar daca are pasarela la 100 de metri distanta. Nu vei vedea asta in Romania, momentan. Nu sunt intelept, nu sunt principial, sunt precaut si am vazut destule accidente ca sa pot spune ca nu suntem un popor pregatit pentru viteza. Majoritatea ati condus afara si toti ati ramas uimiti de distantele pastrate intre masini in tarile civilizate, de calitatea drumurilor si de limitele de viteza „de bun simt”. Toate sunt legate intre ele. Ti se pare greu pentru motociclisti sa se invarta intre niste jaloane ca sa iasa in trafic dupa aia? Ti se pare greu sa clickai intr-o aplicatie pascal ca sa iei testul de reflexe ca sa te urci la volanului unui bolid? Totul se leaga si daca vrei calitate, trebuie sa vina si din partea ta, si din partea mea si a statului si a pietonului etc.

    00
  10. E evident advertorial, altfel scriau si ei ca e doar o clona de Trapster cu functionalitate redusa :)

    00
  11. Aplicatia nu e doar pentru radarele fixe, ci si pentru a anunta accidente, lucrari pe carosabil etc., ca sa stie omul sa mearga pe un drum ocolitor.
    Ceva de genul Traffic Message Channel.
    Revenind insa la subiectul articolului, nu apare de unde se poate cumpara aplicatia pt. ca articolul e platit (si probabil scris) de AROBS, nu de AppStore.

    00
  12. @ Sofokle: Ai si tu dreptatea ta. Insa nu vreau sa merg pe DN1 ca pe Autobahn. Vreau sa nu mai fie toate limitarile timpite de 50 km / hr pe te miri unde prin drumurile judetene. Acea marire de bun simt de la 50 la 70 km / hr de pe DN1 mi se pare un exemplu de cum ar trebui sa fie facute lucrurile. Repet: nu 120. 70. Poate 80 km pe drumurile nationale bine refacute, cum este DN1 sau cel care merge prin Moldova, pina sus la Suceava (DN2, parca). Mergi pe el ca prin brinza, 70 sau 80 km / hr sint niste viteze decente.

    @ Ipo: Ba s-au schimbat, Ipo, s-au schimbat. Lumea conduce altfel zilele astea decit o facea acum 10 ani de zile. Conduc (destul de) des pe drumurile tarii si iti pot spune ca romanii au invatat anii astia. Nu toti, e drept, dar peste tot sint timpiti. Calitatea sofajului in Romania s-a imbunatatit in ultimii ani. De la nashpa / nasol spre mediocru, uneori chiar bunutz.

    Haide, bre, ca si voi parca traiti intr-o catastrofa perpetua. Nu sint lucrurile chiar atit de jegoase pe cit vreti voi sa le pictati in culori apocaliptice. Parca ati fi producatori de stiri, nu oameni normali la cap.

    :blink:

    00
  13. Asta cu articol „semipertinent” e exact ca aia cu semicurva. :))

    00
  14. @ Turambar: or fi evoluat mașina și omu-șoferu’ odată cu tehnica, da’ pasageru’ din dreapta nu. n’apuci să te bucuri puțin de viteză că odată începe să urle: „ce gonești așa, nu vezi că se dă până și bemveu’ la o parte din fața ta?!? dacă nu încetinești eu cobor!”
    :)

    00
  15. @Sofokle: tu spui ca lumea nu-i civilizata nici in trafic. Asa e, dar chiar si cu limitele actuale (50 in localitate ….130 pe autostrada) „meltenii” sau oamenii care chiar se grabesc merg cu mult mai mult si recunosc ca si eu practic acelasi stil de mers mai ales pe autostrada…sunt si multi retarzi care merg cu 120 in localitate doar ca sa arate ce poate masina lor – astia-s dobitoci, dar cred ca e de bun-simt sa mergi cu 70 in zona de 50 …

    00
  16. @Turambar: masinile (si drumurile) au evoluat, dar soferii care le conduc sunt tot aia. ;)

    00
  17. @Turmabar

    1. Se scrie „capisci”, mafiozzo.
    2. Tehnica a evoluat. Corect. Însă veriga slabă a rămas tot acolo. Te las să ghicești care este aceea, omule.

    00
  18. N-am reusit sa instalez aplicatia pe E71.

    00
  19. daca si E71 e telefon….

    00
  20. Nu e asa greu gasesti manual pt aplicatii E71

    Y8

    00
  21. Mai pune la dosar si niste invidie. Jurnalistii de presa clasica (ziar/radio/tv) se simt un pic frustrati ca acum online-ul e la modă. Si li se pare că se dă prea mare importantă acestui mediu. „De ce sa dam link, mai da-i dracu’ că nu ne ajută cu nimic”.

    De-aia in momentul de fata ziarele sau televiziunile folosesc online-ul ca pe o chestie in care isi varsa stirile, fara o modificare. E o munca in plus sa dai si pe net. E o chestie care va fi misto peste ceva timp, acum o facem pentru ca suntem obligati.

  22. Softul ala e pe android market de ceva vreme. Acuma l-au descoperit numai?

    00
  23. NOU
    #25

    Inca o varianta: jurnalistii au atat de scris (pentru ca trebuie sa faca si fostilor colegi care au fost concediati pe motiv de criza) incat uita sa puna toate informatiile. Cred ca de asta in viitor se vor vedea materiale slabe din punct de vedere calitativ. Zf e un ziar destul de mare si cum angajatii sunt putini au ajuns sa scrie cum pot. Nu zic ca e o scuza dar poate e o cauza munca multa pe care trebuie sa o faca. Aaaa si da….multi nu ai idee sa puna intr-o stire toate informatiile iar in presa cel mai greu e sa faci o stire buna. Salutare!

    00
  24. @Sofocle. Corect. Subscriu. Si mai este ceva: nu sunt de acord cu marirea limitei de viteza in Romania dintr-un singur motiv: romanul este lacom; daca limita va fi 90, sigur ca se va merge cu 100. :)

    00
  25. NOU
    #27

    În momentul în care un ziar scrie despre o chestie petrecută în online, mi se pare de ajuns să menționeze adresa URL fără să pună link. Până la urmă sunt oameni care plătesc bani ca să le pui link pe site-ul ziarului. Nu ar fi corect ca pentru alții să fie gratis. Dacă e o sursă poate e corect să fie cu link, dar când e vorba de un articol informativ (să zicem despre un proiect nou online, un magazin virtual de succes etc.) nu văd de unde pretenția de pune și link, pe lângă faptul că le faci reclamă prin simpla menționare. Dacă sunt cititori cu adevărat intersați, pot să deschidă un google și să caute, sau să dea copy/paste la URL în bară.
    Dar poate o fi inventat unii bloggeri manualul deontoligiei în activitatea de presă și nu sunt eu la curent.
    Ah, comentariul ăsta poate ar trebui să îl fi lăsat la Arhi…

    00
    • @Florin Puscas: atunci, de ce sa mai pui articolul pe site? lasa-l doar pe print. plus ca n-are rost sa scrii stiri din astea, in care sa vorbesti despre produse.

  26. NOU
    #29

    Păi are rost dacă e ceva interesant, inedit. Un exemplu: scrie cineva despre „Lecturi urbane” (că tot e la modă subiectul). Nu cred că e musai să pună link spre Ciubotaru și spre ce site or mai fi având pentru promovarea proiectului. Sau cum am scris eu despre „Prin Timișoara noastră”. Dacă mă apucam să le pun link-uri tuturor celor menționați…
    În plus, nu știu cum e la alții, dar în cazurile pe care le cunosc eu, există om care se ocupă doar cu pusul textelor pe site. Nu e chiar ușor să stai după fundul lui și să îi explici unde și cum să pună link-uri.

    00
  27. @Florin Pușcaș

    Dacă n-are rost să pun link într-un articol, de ce ți-ai pus link la un comentariu pe blog? Întreb și eu.

    00
  28. NOU
    #31

    @Robintel Întrebarea ta nu are legătură cu discuţia. Comentez pentru că e o chestiune la care m-am mai gândit, nu pentru trafic (făceam asta acu’ vreo doi ani). Din raţionamentul tău înţeleg că ai vrea să îţi apară link într-un ziar pentru un boom de trafic de o zi-două. Nu te ajută la nimic pentru că o să fie un eveniment izolat. Oamenii nu se mai întorc a două oară. Pentru reputaţia ta şi pentru evoluţia brandului tău e de ajuns să fii menţionat şi fără link.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.