O idee aberantă pentru parcări în București și în orașele mari…

Trei ani de lucrări în zona Iancului au rezultat eliminarea locurilor de parcare. Cetățenii sunt revoltați pe bună dreptate, deoarece, ca de obicei, au fost lăsați cu ochii în soare de planificatorii imbecili ai Primăriei.

Dar fiți atenți aici. Cum ar fi ca mașinile noi să nu se mai vândă fără dovada deținerii unui loc de parcare? Cât de repede credeți că ar sări de fund în sus importatorii și producătorii de mașini să se facă parcări? Mai repede decât au sărit să se aprobe taxa auto? De două ori mai repede? De patru ori mai repede?

Știu, sunt un amuzant.

Dar parcările alea etajate pentru 100 lei pe lună nu erau o idee rea deloc.

 

giurcanu

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

82 comentarii

  1. Chief, cetatenii au dormit pe ei 2 ani de cand intarzie lucrarea.
    A inceput in iunie 2013 si trebuia sa fie gata prin 2014. Deci nu au vazut de prima data ca e o aberatie ? De ce nu s-au dus gramada peste Oprescu ( ca ala o facea ) sau macar peste Ontanu care acum da din umeri ?
    Asa e romanul : doarme pana se intampla…

    00
  2. o idee extrem de stupida. faptul ca am loc de parcare nu inseamna ca pot sa-l car (locul de parcare) dupa mine, nu?

    00
    • a spus clar: stiu, sunt un amuzant.

      00
    • Nu stiu voua dar mie mi se pare a doua cea mai grava problema cu care se confrunta Romania. Prima fiind coruptia.
      Infrastructura noastra din orase a fost gandita de comunisti pentru o masina la 10 oameni. N-avem parcari nici jumate cat ar trebui sa avem si NIMENI DE LA CONDUCEREA TARII NU VINE CU UN PROIECT NATIONAL.
      Trebuie sa demolam blocuri si sa le reconstruim la periferie asa cum au facut nemtii in anii 80. In locul acelor blocuri trebuie largite strazile si trebuie facute parcari etajate.
      Pentru asta trebuie luat imprumut de 20 miliarde la la FMI, nu pt telegondole si sali de sport si piscine la sate.

      00
    • Sau putem sa mergem pe jos.

      00
  3. Sunt o idee foarte buna. O idee si mai buna – aceleasi parcari cu carusel le bagi in pamant, astfel poti sa ai parcari si intre blocuri fara sa obstructionezi vederea nimanui. E greu, e complicat, e scump, asa ca toata lumea pe trotoar. Bonus: faci si de biciclete tot sub pamant.
    Varianta Madrid: Multe intersectii din cartiere au sub intersectie/strada o parcare subterana, doar pentru locatari.

    00
  4. daca s-ar cere dovada de loc de parcare, numarul de persoane din mediul rural care stau la casa si care isi cumpara masini ar creste exponential :D solutia nr. 2 , se stie, Bulgaria are parcari pe 90% din suprafata sa.

    00
  5. Dar eu am o idee și mai bună: sa nu se mai acorde locuri de parcare mașinilor ce au contract de comodat și celor ce nu sunt înmatriculate în București. Și sa nu mai poți cumpăra flote de mașini fără să ai contract cu o parcare privată sau teren amenajat ca parcare

    00
    • Ce idee genialaa…not

      00
    • ba e geniala. firmele de distributie cumpara anual mii de masini pe care le dau agentilor, care le parcheaza unde? exact, la bloc.

      00
    • @Cetin, cum mai vine agentul la birou?

      00
    • @Cristian, cu metroul, RATB-ul (echivalentul acestora din alte orașe), bicicleta, se teleportează. mașina aia este cea cu care își face treaba în timpul orelor de program. nu e musai să-i servească și de transport la/de la locul de muncă. că eu nu iau computerul/laptopul de la birou și acasă, nici nu mă sui călare pe el să ajung la birou.

      00
  6. Pai am putea incepe prin obligativitatea constructorilor de a oferi locuri de parcare la orice spatiu nou construit. Bloc cu 50 de apartamente? 50 de locuri de parcare si inca 5 pentru vizitatori. Cladire de birouri pentru 10 firme/cabinete, etc? Minim 10 -15 locuri de parcare, ca vin clienti, etc.
    Nu, nu rezolvam problema de azi, insa macar nu o crestem cu fiecare zi.

    00
    • da, aia cu clădirile și parcările e cruntă. toți fac spatii de birouri in centru și parcări pendula. daca ai treabă la ei la sediu, lași mașina la mama naibii și mergi pe jos.

    • Sa stii ca asa e legea acum. In functie de suprafata construita esti obligat sa construiesti si un anumit numar de locuri de parcare.

      00
    • ” daca ai treabă la ei la sediu, lași mașina la mama naibii și mergi pe jos. ”

      Tu nu ai auzit de butonul de avarii ?

      00
  7. Poate gresesc dar Belgia sau o tara dinasta din lumea a 3 a are o lege asa. Ce prosti!!

    00
  8. Cum se rezolva problema locurilor de parcare:
    1. Sistem de transport in comun pus la punct.
    2. Taxa aditionala pe ora pentru intrat cu masina in zona ultra centrala a orasului.
    3. Parcari etajate construite in locul la ruine cu posibilitatea de plata pe luna, abonamente decente de 100 lei pe luna, nu 450 cum e la Universitate. Preturi de bun simt.

    Eu zic ca se rezolva multe.
    Ah si fara gratuitati RATB pt pensionari.

    00
    • Daca ar construi cate o parcare supra etajata in locul ruinelor ar fi o combinatie. Oricum e greu sa mai faci ceva in momentul de fata pentru blocurile deja construite de pe vremea impuscatului.

      Ma uitam zilele astea in Phoenix ca sunt locuri de parcare peste tot, la propriu…
      Orasele din the great US of A au fost construite in jurul autostrazilor si al drumurilor si nu invers. De asta au loc sa construiasca in prostie peste tot, au unde sa se extinda. In acelasi timp daca vrei sa ajungi in centrul orasului iti va lua chiar si 40minute in funcție de unde stai, deci posibil mai rapid ca din baneasa în centrul vechi la ora 5…

      Personal nu cred ca se mai poate rezolva ceva prin tara asta. Fiecare face ce il taie capul cu o mare durere in cur de ce se intampla cu altii dupa ce termina el. Pana nu ne civilizam ca si popor nu o sa vedem nici un fel de progress serios financiar sau tehnologic prin tara..

      00
  9. O idee imbecila asa cum este aceea cu locul de parcare inchiriat. Adica il platesc si plec in concediu, iar acel loc ramane sub semnu intrebarii nefolosit. Daca in capitala sau alte orase se inchiriaza locurile de parcare atunci as obliga proprietarii sa puna un afis: plecat de la pana la, locul se poate folosi.
    Ideea de parcari supra sau subterane este foarte buna, ca in lumea civilizata.

    00
    • ești special.

    • „obliga proprietarii sa puna un afis: plecat de la pana la, locul se poate folosi.”

      Ar trebui eventual sa adaugi si ce model de televizor ai. Sa stie si flacaii daca merita se se bage sau nu.

      Cred ca e suficient un „Daca parchezi, lasa numarul”. Deja vad din ce in ce mai des asta prin Bucuresti.

      00
    • „Art.14. Se interzice rezervarea locurilor de parcare din proprietatea publica a municipiului Bucuresti ca „parcare de resedinta”sau orice alta servitute de uz privat, precum si obstructionarea accesului liber la parcare cu obiecte sau instalatii fixe sau mobile.”

      00
  10. Ai descoperit Japonia.

    „It is also necessary to have a parking space before buying a car, and a Proof of Parking Space Certificate is required. This certificate is normally available from the police station nearest to where the parking space is located. Parking spaces are often included in the rent for city apartments but if not, they can be rented at a monthly rate from apartment blocks.”

    https://smartexpat.com/japan/how-to-guides/transport/driving/buying-a-new-car

    00
  11. Man, asta exclude din start locurile inchiriate de primarie, unde trebuie sa ai masina mai intai. Si nu impiedica pe nimeni sa inchirieze un loc ieftin intr-o comuna undeva, doar ca sa aibe actele rezolvate. Nu, iti trebuie masuri care sa nu poata fi ocolite cu hartii.

    Eu as zice asa:
    1) Amenzi si ridicari de masini. Cu consecventa. Ia zi, ai curaj sa lasi masina aiurea pe strada in State, mai ales in downtown? Nu, dai $30 la garaj, ca sa nu platesti $400 amenda si $1000 tow-away fee. Asa au si aia de fac parcari un business case, ca terenul costa.
    2) Licitatie pentru locurile de parcare puse la dispozitie de primarie. Ia te uita, inca o sursa de bani.

    Pe scurt, nu oricine trebuie sa isi permita o masina. Masina nu e un drept fundamental.

    Guys, daca tot o sa imi iau minusuri, poate o sa imi spuneti si de ce. As aprecia.

    00
  12. Dar ce ar fi sa mai taiem din dreptul de a detine masini? Nu ai macar 5000 de lei salar, net, nu ai voie sa ai masina, e clar ca nu ti-o permiti nici la intretinere si nici la parcare. Bicicleta ocupa mult mai putin spatiu, eu merg cu ea f bine pe orice vreme, asa pot merge mult mai multi daca nu ar avea alte optiuni. Dar ne-am nascut cu dreptul de a avea masini, da, da…

    00
    • Si daca problemele medicale nu-ti permit sa mergi cu bicicleta?
      Ia un minus!

      00
    • Nu vad ce probleme medicale te pot impiedica sa mergi cu bicicleta. Poate doar daca esti doamna si ai sani prea mari. Dar in cazul asta se gasesc domni sa te ajute…

      00
    • @radu. boss, ia de citeste primele 2 cuvinte din comentariul tau.
      exact!

      00
    • @Cardiopatie, probleme cu articulațiile, insuficiență respiratorie și or mai fi. Dacă nu n-ai probleme, nu înseamnă că nimeni altcineva nu le are.

      00
    • Probleme cu genunchii, cu spatele, cu incheieturile, cu echilibrul, cardiace, lipsa formei fizice (spre ex de la 70+ ani sau 100+ kg), frica de a fi omorat de taximetristii bucuresteni…

      00
    • la jumate din problemele astea n-ai avea voie nici sa conduci masina #numazic

      00
  13. nu cred ca rezolva prea multe, asta nu face decat sa arunce matza de la unul la altul. mai ales ca se pot rezolva cu second-hand-uri/masini-de-bulgaria/aduse-din-germania.

    Ce-ar fi daca primaria i-ar obliga pe cei care fac constructii noi (inclusiv case de locuit) sa asigure un anumit numar de locuri de parcare (PUZ?) direct proportional cu suprafata cladirii si utilizarea ei. Si ca exemplu bun ai monstruozitatea aia de bloc Generalli de la Victoriei? Acum 10 ani, inainte sa apara, traficul acolo era oarecum ok. Bine, nu fluid, dar se mergea. Dupa ce a fost dat in folosinta, toti care „aveau treaba” acolo lasau masina in strada si de la Polizu pana la McDonalds, Victoriei si fosta-Matache erau masini parcate pe cate 2 benzi, pana in mijlocul drumul.

    Sau parcarea stradala in centru sa fie platita. Contoare puse pe strada si pentru intervalul 9-16, plata. Politisti locali cu aparate foto si amenzi pentru cei care nu platesc. Pentru ca o mare parte din traficul aiurea este generat de cei care vin la servici cu masina si parcheaza aiurea (mergi mult mai incet pe langa o masina parcata aiurea pe strada).

    Chestii care sunt oarecum deja reglementate, dar iti trebuie un pic de bile sa le aplici. Apoi … nah, e mai usor sa obligi oamenii simpli care nu au mijloace sa se apere (Avocatul Poporului are rate de platit) decat firme si constructori puternici cu mijloace de „lobby” … specifice. ;)

    00
    • „cei care fac constructii noi (inclusiv case de locuit) ”
      Nea Miticosule,ala care-si face casa,automat isi face si un garaj pe terenul sau la subsolul casei.Problema e cu aia care fac bloace de birouri la care vin 1000 de angajati cu 1500 de masini.

      00
    • Mergem noi amandoi de manutza, fie in centru, fie in prelungirea ghencea sa numaram cate case _noi_ au garaj? Atentie, numaram doar pe cele care au garaj, nu pe cele care doar au dar e pe post de debara sau au insa propietarii au 2 masini din care una tot pe strada „zace”?

      00
  14. Câte blocuri construite in ultimii ani au parcare subterana pe 2-3 nivele?
    Cât de imbecil sa fii sa nu te uiți in ograda vecinului Europa?

    00
    • ok, parcări subterane, minunată idee. însă am o curiozitate, peste tot în București (de exemplu) terenul permite x etaje în subteran?
      că acu’ vreo lună și ceva crăpase pământul și au evacuat case doar că săpau și ei nițel pentru metrou.
      nu e mai bine să găsim o soluție adaptată specificului local?!

      00
    • Tu daca ai fi constructor si ai putea sa nu cheltui pe sapat 3 nivele sub pamant in plus fata de fundatie ce ai alege sa faci?

      00
  15. O solutie ar fi ca locurile de parcare sa se scoata la licitatie. Nu cred ca mai exista vreun oras in Europa unde sa coste locul de parcare 15 euro/an. De asemenea, ar trebui marit de vreo 5 ori impozitul pe masini. Sunt o gramada de mosi cu tot felul de rable, au toti loc de parcare pentru ca au stat in bloc de cand s-a construit blocul si muta masina odata pe an. Este evident ca nu au nevoie nici de masina, nici de loc de parcare. Masina nu e vreun drept prevazut in Constitutie, in toate capitalele europene sa ai masina este considerat un lux si asa ar trebui sa fie si in Bucuresti.

    00
    • Coa
      Eu propun ca taxele si impozitele sa fie de la 5000 euro in sus pe an. Ca nu doar mosii ci si cocletii ca tine sa nu isi mai parcheze harburile de 10-20k intr-o capitala europeana.
      Cam de la ce taxe in sus tu propui tu ca ceilalti sa suga p*? de la cat iti permiti tu? Vezi ca intotdeauna sunt unii mai bogati ca tine care vor ca si tu sa sugi p* pt ca ii incomodezi. Ai vrea nu?

      00
  16. Io propun o lege care sa interzisa parcarea SUV- urilor pe trecerile de pietoni, pe banda 1 cu avariile pornite, in statiile de tramfai si autobus, etc.

    00
  17. Si ce te faci cu cei care stau in bucuresti si nu au buletin de bucuresti ? Masura asta merge numai in tarile cu teritoriu mic ( singapore e un exemplu.

    00
  18. Dar mai simplu, sa nu mai dea autorizatii de constructie pt blocuri. Un P + 2 e suficient, se mai dezvolta si campul din jurul orasului creste calitatea vietii, creaza locuri de munca etc. Ca blocul ca simbol al modernitatii a cam expirat.

    00
  19. Am un coleg care zice ca a f..o pe Laura Giurcanu.
    Si ca e cam scandura la pat.

    00
  20. Ba, io nu inteleg, suntem in amerloca sa avem nevoie sa luam paine cu masina de la 30 de km? Avem unul din cele mai poluate si murdare orase europene iar mentalitatea nu ne ajuta deloc. In vest bogatii merg cu metroul iar la noi toti saracii cu masina. Nu si-a pus nimeni problema inainte sa se mute acolo sau sa-si cumpere masina ca parcarile sunt un vis frumos? S-a tot zis pe aici, masina nu e un drept si nimeni din orasul asta nu face lucruri chiar atat de importante care sa justifice folosirea zilnica a masinii oricat de mult le-ar placea lor sa creada. Hai sa evoluam putin, zic. Dati cazanele la remat si nu mai faceti credite pentru prostii.

    00
  21. am vreo opt locuri de parcare în curte. m-aș îmbogăți din chiria lor.

    00
  22. O idee buna ar fi sa nu se mai dea nicio autorizatie de constructie fara ca in planul acesteia sa fie prevazut suficient spatiu pentru parcare.

    00
  23. NOU
    #61

    Ăsta e unul dintre sutele de motive pentru care nu m-aș muta în București prea curând, am scris și p-aci’ despre asta.

    00
  24. Care e dobitocul care a dat dislike? Ce retard poate gandi ca e o idee buna sa lasi sa se construiasca in continuare pana in buza trotuarului, si sa nu-ti lasi loc de parcare?

    00
  25. Si daca ar fi locuri de parcare berechet tot o sa se parcheze amboulea. Ca ni lene. Sau pendula mea, whatever. Exista motive.
    M-am mutat recent la casa, intr-un oras de provincie (vreo 160.000 de loc). Pe strada mea daca nu ma insel sunt vreo 30-35 de case. Loturi de aprox. 500 m2. Loc suficient sa parchezi 1-2 masini.
    In afara de mine, si de inca vreo 2-3 de pe strada, NIMENI nu isi parcheaza masina in curte. NIMENI. Unii mai au si cate 2 auto.

    00
  26. mancai-as pizda lu Laura Giurcanu

    00
  27. NOU
    #65

    viza de flotant pe loc de parcare ?

    00
  28. Nimeni nu vorbește de neconformitatea si ilegalitatea proiectului privind imposibilitatea opririi sau staționării limitate pe inexistenta acostamentului obligatoriu destinat locatarilor, invitați, aprovizionare, așa denumitul Drop Off sau Kiss and go in țările in care emigrează inginerii si arhitecții romani.
    Acel spațiu verde va fi o mizerie plină de rahat de câine de apartament. Acel bulevard trebuia reconfigurat din rădăcini cu segmente ample de sens unic, cu trotuare largi, acostament auto, si linii de tramvai pachet in afara axului, la o prima vedere.
    Despre inexistenta parcărilor pentru locatari si invitați, nici nu se mai poate discuta, studiu de fezabilitate a fost făcut pentru a da o pâine amărâților de patroni hăitași de lopătarii Doreli care transforma bordurile in pixuri și pungi cu sigle de partid și pentru subvenția salariilor de mizerie luate de consilieri si eroii din aparatul edilitar.

    00
  29. Vali, daca te referi la parcarile alea etajate ale lui poteras de la sectorul 6 -in care incapeau 6 masini ai dreptate partial. Pentru ca penalul sectorului 6 le-a achizitionat la vreo 900 de mii de euro. Iar la pretul ala, mi se pare o mare bataie de joc.

    00
  30. exist prevederi legale pt parcari de resedinta si spatii comerciale, dar nu sunt aplicate cum trebuie mai ales la cele noi decit foarte rar…din cauza spagilor…

    00
  31. In Austria nu poti construi daca nu asiguri locuri de parcare, lege nu tocmeala.

    00
  32. Dar cand au 2-3 masini pe numele lor cum e? Pe toate le vor parcate la intrarea in bloc si se supara ca n-au locuri de parcare suficiente.
    Vad ca unii vorbesc de platit o anumita suma pentru parcare privata. Sunt astfel de parcari si, in mijlocul zilei, sunt pline maxim pe jumatate desi langa ele nu poti sa mai parchezi nici macar o trotineta. Pentru ca toti vor sa se faca, dar prea putini dau bani cand se fac.
    Legat de Iancului, nu e usor pentru locatari, dar nu e OK nici sa opresti in statie in spatele autobuzului pentru ca sunt masini parcate peste tot. Acum starda e libera, deci au gasit si locuri de parcare. Da, nu mai sunt parcate pe scarile de la intrare, sunt 150 m mai incolo, pe o straduta sau mai inghesuite in spatele blocurilor.

    00
  33. Sunt de acord cu ce spun si alti comentatori, nu toata lumea are nevoie de masina. Keanu Reeves merge cu metroul in NY, care e la fel de imputit ca la noi, si romanul are fite.

    00
  34. in loc sa transforme toate circurile foamei in malluri, unele se puteau face parcari. Si era mai rentabil.

    00
    • asta am zis si eu de 100 de ori dar nu ma baga nimeni in seama. trebuia printr-o lege la nivel national sa se mai dea autorizatie de constructie la magazine sau blocuri de locuinte in interiorul oraselor. toate terenurile virane din interiorul oraselor trebuiau folosite pt parcari etajate. vrei sa faci magazin sau bloc de locuinte? no problem … avem loc la marginea orasului.
      in schimb ei le-au vandut la Lidl, Profi, Carefour sau mai stiu eu cine.

      00
  35. Conditionarea cumpararii unei masini noi de pre-existenta unui loc de parcare e o idee imbecila care incalca si niste drepturi ale omului.
    In mod normal locurile de parcare trebuie create de Primarie si puse, gratuit, la dispozitia cetatenilor care, pentru asta platesc taxe.

    00
    • corect. doar ca sa fie la marginea orasului parcarile si sa fie spatiu verde si un tren usor, civilizat, din 2 in 2 minute in oras.

      00
    • gratis nu, dar o suma de 2-300lei mi s-ar parea excelent. In modul asta, se pot construi si mai multe. Si dupa ai putea sa intri cu ridicatul masinilor parcate aiurea.
      Dar la noi intai amendezi si dupa creezi facilitati. Pentru ca pantof

      00
  36. Astia de pe Iancului au preferat sa tranteasca masinile pe linie, decat sa se ia cu primaria de gat. Astept sa vad cum si-o iau peste bot si astia de pe Pantelimon.
    Jegul de Ontanu a pavat locurile unde erau tomberoanele de gunoi si gata, a rezolvat cu parcarile. Iar prostimea din sectorul 2 o sa-l voteze iar primar pentru ca le-a trantit doua mall-uri (daca tot e traficul futut pe Pantelimon, macar sa fie futut bine) si pentru ca le organizeaza concert cu muzica populara in Parcul Florilor.
    La mine pe strada a facut un asa zis loc de joaca pe care nu-l foloseste nimeni pentru ca plozii stau numai in fata blocului, printre masini iar un loc unde incapeau cateva masini l-a lasat de izbeliste ca e spatiu verde (in mintea tiganului de la moldova, spatiul verde e un depozit de moloz, unde alcoolistii cartierului fac gratare).
    Si inca o chestie, pana sa se demonteze sinele de tramvai pe Pantelimon, erau camioane si dube parcate de-a curmezisul pe ele. Nu numai primaria e jegoasa si oamenii sunt nesimtiti.

    00
    • chestie urmarita pe chisinau; 2 ani au fost parcate masini pe liniile de tramvai. acum au disparut. masinile alea au inceput sa fie parcate pe blocuri sau locurile de parcare existau deja dar erau 100 de metri mai incolo?

      00
  37. În 2010 în Pantelimon făceam 10 min până la Iancu, 5 stații cu tramvaiul.
    Acu fac circa 20 min cu 335, încă 20 min cu 104, plus 20-30 min așteptat în stații. Nu mai merg în zona aia neam. Prefer să mă duc spre Costin georgian la metrou. Au rupt zona în două, e un praf incredibil în casă, puf din ăla care apare la două zile după ce am băgat aspiratorul și înainte apărea la lună.
    Au făcut pistă bicicliști lipită de parcarea la mașini, dacă deschide unu portiera te aruncă în aer. Pe spațiul verde de 1 metru lățime se parchează e un noroi acolo…
    Au blocat accesul la blocuri, cu niște străduțe paralele, care au devenit parcări închise, nu poți intra, ieși din ele. Acu trebuie să merg încă 1 km spre Cora, să fac rondul să pot intra la bloc. Nu mai sunt cai de acces.
    Au amânat metroul după anul 2020, care trebuia să înceapă în 2015, că Ontanu își luase dreptul. Ei știau că o să vine metroul și o să strice iar bulevardul.
    În fața malului sunt 50 taxiuri care ocupă două benzi. Gaborii o singură dată au venit la ei să îi amendeze.

    00
  38. Eu locuiesc in zona Iancului si e un cosmar sa cauti loc de parcare, dar foarte putini s-au gandit unde vor parca in clipa cand si-au achizitionat masina. Sunt de acord ca fiecare face ce vrea cu banii lui, dar Iancului este totusi o zona aflata aproape de centru in care ai toate mijloacele de transport in comun la dispozitie. Nici viitoarele parcari supraetajate din zona nu vor rezolva problema actuala pentru ca asemeni parcarii subterane din centru care e mai mereu goala nu va vrea nimeni sa plateasca 150lei/luna pentru a o folosi … nici macar 3lei/ora ocazional!!

    00
  39. Dezvoltatorii imobiliar fac si parcari subterane, dar ce te faci cu cei ce zic ca nu vor sa achite 5000 euro pentru un loc?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube