Fumatul interzis? Ridicol!

smokie

Senatul a aprobat azi o lege care interzice fumatul in locuri publice. E o idee stupidă şi proastă. Şi sunt situaţii pro şi contra.

În parc. Uneori mă opresc din pedalat pe o bancă şi mă odihnesc. Părinţii ieşiţi cu copiii în parc nu vor să facă doi paşi ca să arunce mucurile de ţigară la tomberon, le aruncă pe jos, de unde le iau copiii nefumătorilor, că ei nu ştiu să nu pună mâna pe ţigară, şi le bagă în gură, cum i-au văzut pe adulţi făcând. Da, sunt bucuros că nu voi mai vedea asta.

În bar. Barurile sunt locuri de socializare, unde torni alcool în tine, vorbeşti tare şi fumezi. Ce se va întâmpla acum, vom merge 5 inşi la bar şi ne vom împărţi în fumători şi nefumători şi vom sta separat?

E ca avertizările de pe pachetele de ţigări. Fumătorii nu au renunţat din cauza lor, doar s-au oripilat un pic, au fumat o ţigară şi le-a trecut. Sunt locuri unde aş pune mai repede avertizări decât pe ţigări, gen şcoli (“gânditul nu dăunează sănătăţii”), benzinării (“pedalatul nu a omorât pe nimeni”), berării (“berea le pet omoară neuronii rămaşi”), bănci (“semnatul in orb nu e o boală, e o alegere”)…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

79 comentarii

  1. Stai linistit, senatul nu e camera decizionala, mereu baga astia balarii de legi care pica fara probleme la Camera Deputatilor. Sunt destui parlamentari fumatori, iar tigarile au destui sustinatori. Eu nu-mi fac probleme, o sa se interzica fumatul in locuri publice asa cum a venit si apocalipsa pe 21 mai:=))))))

    00
  2. Avertismentele de pe pachetele de tigari nu au vrut sa fie un factor direct pentru renuntarea la fumat, ci au fost gandite (si a mers treaba) pentru a face pachetele de tigari „neatractive”. Daca stai sa te gandesti, inainte sa fie introduse vedeai pachete de tigari pe toate mesele, prin toate locurile. Acum ele sunt de cele mai multe ori tinute prin buzunare, genti sau alte locuri.

    Asta s-a vrut, asta s-a dorit. De altfel, singurii doi factori care pot influenta un fumator sa renunte sunt:
    1) Interzicerea fumatului, care include si amenzi usturatoare
    2) Pretul – peste un anumit prag nu vor mai cumpara. Evident, in functie de buget.

    00
  3. Asta s-a vrut, asta s-a reusit.* Am scris aiurea mai sus :)

    00
  4. au indivizii astia de la putere interese in distribuirea de tigari electronice:))

    00
  5. Mai esti in Anglia? Cum e in baruri, puburi, restaurante?
    Eu sunt suuper multumit!

    00
  6. hmmm…foarte interesant. scria cineva ca undeva „sus” s-a hotarat trecerea de pe tutun pe alea usoare. schimbarea se va face incet, treptat, chiar la cererea publicului (societate civila etc)

    00
  7. Ar fi excelent daca ai putea merge pe strada fara sa te mai afume toti taranii care pufaie ca locomotiva.

    00
  8. cateodata ai opinii demne de luat in considerare, dar cateodata esti total pe langa..

    suntem poate singura tara din Europa unde fumatul este permis in spatiile inchise.

    00
  9. La bar, fumatorii pur si simplu se vor abtine. De exemplu, daca nefumatorului ii vine sa traga o laba, asteapta pana ajunge acasa, nu improasca pe toti necunoscutii din bar. Cam asa si cu fumatul, e o chestie dezgustatoare pentru ceilalti.

    00
  10. Exista o singura metoda pentru interzicerea fumatului: interzicerea cultivarii si prelucrarii tutunului. Restul sunt apa de ploaie. Cel putin aia cu pretul ma face sa rad: in lumea civilizata un pachet de tigari a ajuns 5 euro si statisticile infirma ca pretul are vreun efect.

    Si oricat de interzis ar fi, probabil Romania se va comporta exact ca celelalte surate latine, adica legea va fi ignorata la mare arta.

    00
  11. o experienta in Finlanda, intr-un bar, ar fi pentru multi romani mai mult decat edificatoare …

    00
  12. Bullshit.
    1. Legea are o exceptie, daca nu gresesc – „localurile destinate exclusiv fumatorilor peste 18 ani”. Carevasazica, daca esti nefumator, intri pe barba ta. Ghici cum vor deveni toate cluburile? Da, „destinate fumatorilor peste 18 ani”. Oricum erau obligate la chestia cu majorii din cauza interdictiei la alcool.
    2. Sunt prea multi bani care se invart aici ca sa renteze treaba.
    3. Sunt prea multi fumatori in poplatia generala ca sa poata fi impusa prin „vointa maselor”.
    P.S.: sunt nefumator, m-am lasat anu’ trecut, din proprie initiativa, dupa 13 ani de fumat. Asta ca sa nu ma acuze careva ca „nu stiu cum e” pe vreuna din partile „baricadei”.

    00
  13. Tuturor traficantilor pe zoso.ro si mai ales lui.
    Va zice ceva formularea „camera decizionala”. Sau doar sunteti niste oameni cu drept de vot care au participat la ultimul referendum si ati pus stampila in sensul de „o camera cu cel mult 300 de boi”?

    Doar asa s-ar explica unele chestii „po-plare”. Foc?

    00
  14. Nu e atât de drastic. În cluburi, discoteci, restaurante rămâne cum a fost şi până acum. Iar prin alte locuri, trebuie să aibă un spaţiu amenajat fumătorilor de 100 MP.

    00
  15. Mai au sa interzica bautul de alcool in baruri, ca si alcoolul e tot viciu. Defapt barul in sine e o problema. Sa mergem toti la teatru si la opera. Din fumat nu s-a luat nimeni la bataie in baruri, nu s-au aruncat scaune in stanga si-n dreapta din cauza tutunului. Deci eu zic ca e mai nociv alcoolul atat pentru „utilizator” cat si pentru cei de langa. Plus ca de la fumat nu borasti…
    Daca se interzice fumatul in bar, eu o sa stau doar cat sa beau 2 beri. Daca fumez, beau vreo 4-5. Beri de la care TVA-ul se varsa la buget :)

    00
  16. Pe mine nu m-ar deranja sa ma duc la carciuma si sa nu se fumeze, sau in cluburi :)

    00
  17. Mi se pare foarte buna legea. Daca vrei sa fumezi, iesi afara. Poate ca as modifica putin legea si as permite fumatul in baruri si restaurante (atat) cu conditia ca la intrare sa fie afisat mesajul „in aceasta locatie se fumeaza”.

    00
  18. Eu sunt fumator si sincer nu prea conteaza unde ma lasa sa fumez si unde nu, din moment ce am fost indeajuns de idiot sa ma apuc simt ca merit sa stau iarna in frig pentru o tigara.

    @MiniMe
    frumoasa comparatie :)

    00
  19. ca nefumator sunt chiar ok cu asta :) in uk, germania, suedia, toata lumea accepta asta si iese afara sa fumeze.

    00
  20. Mie mi-a placut in Londra, nu se fuma in baruri, era amuzant sa vezi fumatorii adunati ciorchine la usa pubului sa pufaie :)

    00
  21. Atata timp cat statul (statele) incaseaza accize babane pe pachetul de tigari nu o sa interzica nimeni cultivarea si prelucrarea tutunului… si sa nu trecem cu vederea faptul ca avem un buget de pensii extrem de impovarat asa ca avem nevoie si de ceva selectie naturala.

    00
  22. Exact, Zoso, pentru unu’ care a stat in Jermanica o perioada, ma mira ca te miri si ca nu-ti place la civilizatie… Asta e normalitatea, in Franta, in Danemarca, in UK (numai bunaciuni pe la usile discotecilor fumand, eu zic ca e un avantaj:P)
    Dreptul unui fumator de a fuma in spatiile publice (mai ales cele inchise) se opreste in dreptul meu de a merge in 21 (de exemplu) sa mananc o pizza si sa nu mi se afume hainele si parul, ca nu ma spala ma’sa..
    Si pentru argumentul „sunt prea multi fumatori”, in general unul care fumeaza nu manaca/bea la fel de mult ca un nefumator… si tare-mi e ca patronii s-or gandi mai mult la propriile buzunare decat la viciul unora (asa cum, surpriza!, s-a intamplat prin vest)… asta daca intra in vigoare…

    +1 la MiniMe

    00
  23. Nu-mi spune ca nu ai fost pe „afara” si nu ai vazut cum sta treaba in tarile mult mai civilizate si mai dezvoltate ca noi…
    Sunt de acord cu legea…meg in club/in bar si plec de acolo cu plamanii facuti varza si fumez de la toti in acelasi timp…iesi nene afara si fumeaza cat vrei nu ma intoxica pe mine ca vrei tu sa te „simti” bine

    00
  24. Mie mi se pare mult mai nociv mirosul de transpiratie in locurile inchise. O propunere legislativa… cineva…Socaciu… :-(

    00
  25. in us si canada chestia asta este in vigoare demult: nu se fumeaza in spatii inchise. la un moment dat existau niste „camarute” speciale unde sa stea fumatorii daca vor, dar au cam disparut si alea. cine vrea sa fumeze, iese afara din bar.

    nu s-au golit nici crasmele/cluburile, si nici nu s-au imputinat fumatorii.

    de curand a aparut o alta lege -cel putin in Canada- care-i pedepseste pe cei care fumeaza in masina, daca transporta copii. nu stiu amanunte caci nici copii nu am, si nici nu mai fumez de 11 ani, dar totusi mi s-a parut exagerata chestia…

    PS: fumatul e lucrul dracu’. la mine la slujba unu’ s-a incurcat cu una, cam prea stoarfa, si mare fumatoare de diverse.
    totul a pornit de la o imbarligare, cand s-au intalnit in spate, la fumat; au continuat tragandu-si-o prin boscheti si prin parcari parasite, pana cand au ajuns ca el si-a lasat nevasta si copiii mititei, iar ea si-a lasat barbatul. ori hamsterul… :-)

    00
  26. @bezmetique: ce treaba are nesimtirea unui coclit care nu stie ce este apa si sapunul cu fumul care te distruge din toate punctele de vedere. Daca o luam pe astfel de criterii ar trebui sa nu mai iesim din casa din cauza jegosilor si imputitilor care sunt la toate colturile strazii

    00
  27. Macar de ar da cineva 2 lei pe legea asta, vreau sa ajung si eu ziua in care 2-3 ore de stat in bar/club sa nu insemne piele cu miros de tigari cand ajung acasa…

    00
  28. Mai dai in plm de fumatori, sa fumeze la ei acasa. Eu nu vin in baruri si discoteci sa ma masturbez si sa-mi dau drumu pe fetele lor, chiar daca e dreptul meu sa ma masturbez. Mai dai in mandarie, ca nu poti sa stai linistit la un restaurant ca e plin in mortii lor de fum. Cum poti frate sa mananci intr-un spatiu plin de fum? Le doresc un cancer placut tuturor fumatorilor, mi-as pl in plamanii lor.

    00
  29. NYC. Undeva prin 2002, Bloomberg a dat cu decizia in ei ca nu se mai fumeaza in spatii publice. Nu in birou, nu in bar. Se pare ca inca nu au crapat, dar e al naibii de reconfortant sa mergi sa mananci ceva si sa nu mananci si fumul pufait de altii.

    23 mai 2011. A mai dat un „edict” ca nu se mai fumeaza IN PARCURI. In Central Park sau prin altele mai micute, is deja tablitele puse de prin martie. Nu-ti convine? Cui ii pasa? Tot pe ideea ca prin parcuri alearga lumea sau ies oamenii cu ai mici la aer curat, nu sa-i umple de fum. Se pare ca din nou nu s-a soldat masura cu suicid in masa.

    Pachetul de tigari este 11-12 dolari. Nu enorm pentru salariile lor, dar oricum. Duminica am simtit pentru prima data prin „public” miros de tigara, ca fuma un bou in statia de metrou. Si-mi venea sa-l lipesc de un perete. Atunci am realizat ca de saptamani bune nu am simtit mirosul asta pe strada.

  30. Bun! Sa se interzica fumatul si, eventual, tigarile.
    Si pe urma o sa coste 10 lei o bere si 30 lei o pizza.

    00
  31. @LeoMessi – Ar trebui sa nu mai iasa ei. Sau sa poata fi scosi din baruri, magazine si dati jos din tramvaie sau autobuze. Si hepatita e o boala destul de periculoasa.

    00
  32. Aici ai dreptate. Dar nici un fumator care sufla fumul de tigare in fata unui trecator fara sa se uite in jur nu e cu nimic mai prejos decat imputitul nespalat (scuzati pleonasmul)

    00
  33. De mai bine de o juma’ de an am plecat din Ro. Stii cat de bine e sa te duci intr-un restaurant sau intr-un bar – ca nefumator – si sa poti sa vorbesti in liniste (si sa te auzi) cu cel de langa tine, sa pleci acasa fara sa fii nevoit sa te schimbi pana la piele din cauza fumului de tigara? Sa simti in nari mirosul cocktail-ului si nu al carpatiului fumat de vecinul de la masa alaturata?

    00
  34. Parerea mea e ca toti anti-fumatorii nu inteleg ca asa cum ei au dreptul sa manance cacat postand comentarii pe blog, asa imi rezerv si eu dreptul sa fumez tigari unde am voie, pe strada, in bar, etc.

    Din moment ce traim intr-o tara libera unde fiecare face ce vrea cu banii lui si unde fiecare isi asuma consecintele actiunilor lui, v-as sfatui sa va vedeti de treburile voastre.

    Este mai sanatos si nu va umpleti gura de cacaturile debitate de mintile iluminate cu LED-ul infrarosu de la telecomanda, in caz ca unii dintre voi aveti asa ceva in casa.

    00
  35. @punKreas – pai stai asa: berea e 10 lei in multe baruri si pizza e deja 30 de lei in ceva restaurante, cel putin in Bucuresti!

    00
  36. @antiorice – daca eu m-aj descalta dupa 2 zile de mers pe jos langa tine, cand esti la masa cu amanta – pe principiul imi rezerv dreptul sa put cum vreau eu si cand vreau eu – cum ar fi? aici e un pic de ipocrizie: vrem ca altii sa miroasa frumos (vezi campaniile cu ‘spala-te romane’), dar cand vine vorba de ‘noi’: ‘ah, cum te derajeaza fumul?’

    00
  37. C’est la vie et démocratie. Daca asta o sa aleaga natiunea, asta facem, ne conformam. Dar in cazul asta imi rezerv obligatia morala de a cumpara doar tigari de contrabanda. Daca ma urati atat de tare, poate va descurcati si fara banii mei.

    00
  38. @Studenta: bun…atunci o sa fie 20 d elei o bere si 60 de lei o pizza

    00
  39. @d3vilbabe @alti fumatori Am fumat multi ani, stiu cum e pe partea aia a baricadei. Cand fumati voi si „va jucati cu sanatatea” in spatii inchise va jucati si cu sanatatea si starea de bine a celorlalti. Daca ati trage fumul in voi si ar ramane acolo, no problem dar altfel…
    Daca e asa, de ce nu fumati in cinema? sau intr-un magazin? Nu e dreptul vostru?
    Asa cum nu fumati in locurile mentionate mai sus, ar trebui sa va obisnuiti si cu baruri. restaurante etc
    E doar o chestie de civilizatie

    00
  40. @dan: Păi da, tot e civilizaţie ţine şi să te dai de lângă mine dacă te deranjează atât de tare şi să mă laşi să-mi fac treaba pe care vreau să o fac. Nu eu vin lângă tine să-mi fumez ţigara, tu vii. Nu cred că e ceva nou că în baruri se fumează mult ca să spui că n-ai ştiut. E o caracteristică arhicunoscută a lor. Deci tu te duci acolo, cunoscând situaţia, iar când faci asta e doar alegerea ta.
    Nu mă poţi obliga pe mine să renunţ la viciul meu. Cum vrei tu să te simţi bine, aşa vreau şi eu. Restul e chestie de politeţe, bun-simţ şi educaţie.

    00
  41. @dojo: total de acord cu tine.

    00
  42. Fumatul e un obicei și un mod de socializare. Este normal să fie greu să ieși din obijnuință. O să fie ciudat să mergi cu pritetenii în oraș și la un moment dat jumătate să se ridice și să iasă afară la țigară. Se impune o schimbare și e normal să fie grea adaptarea, dar nu imposibilă. Oamenii prin natura lor se adaptează. Când s-a interzis fumatul în tren a fost greu, dar până la urmă s-a putut. Oricum, orice am face când ni se interzice ceva e normal să ripostăm, și să fie păreri pro și contra.

    00
  43. Hai sa privim lucrurile din alt pdv. Sa spunem ca eu vreau sa deschid un local in care sa ma intalnesc cu prieteni, cunostinte si sa organizez evenimente, iar multe din cunostintele mele fumeaza. Suntem cu totii de acord sa permitem fumatul inauntru, pentru o mai buna socializare. De ce mi-ar interzice statul sa fac asta? Cine intra la mine in crasma isi asuma regulile casei. Cine nu, se duce in miile de localuri de nefumatori, deschise de intreprinzatori privati la cererea majoritatii covarsitoare a anti-fumatorilor. Wait wha?

    00
  44. @ipo – Te rog, recomanda-mi niste localuri pentru nefumatori, in afara de ceainarii, unde pot sa mananc ceva serios si sa beau o bere fara sa mi se intoarca stomacul pe dos.

    00
  45. @d3v Daca eu ma simt bine facandu-mi cineva o …. in public asta nu inseamna ca tu/altii sunt obligati sa suporte „viciul” meu(in fond e o tara libera nu?).
    Daca vrei sa pompezi in plamani este treaba ta. Pompeaza in afara localului unde ai in jur 10-15 „amici” de teapa si cu ocazia asta fumati si mai putin ca mai luati unul de la altul. Nu sunt eu obligat sa iti suport fumul. Daca vrei sa fumezi „sanatate” este treaba si problema ta dar fa-o numai si numai pentru tine.

    00
  46. @studenta: da’ nu e vina fumătorilor că nu există localuri de genul în ro. e vina nefumătorilor pentru că sunt minoritari şi nu consumă îndeajuns încât să menţină în viaţă un astfel de local.

    00
  47. @leomessi: da, concluzia după toate argumentele astea e următoarea: voi, nefumătorii, confundaţi caracterul omului cu fumatul. Şi nici nu vreţi să înţelegeţi asta, ceea e şi mai simpatic pentru că-mi daţi senzaţia de copii încăpăţânaţi când îmi aduceţi argumente de genul.
    deci: dacă omul vine şi îţi dă fum în nas, e pentru că e NESIMŢIT şi nu pentru că e fumător.
    dacă tu te duci într-un loc în care se fumează şi ştii asta, e strict ALEGEREA ta şi ar trebui să o faci cu simţ de responsabilitate, nu să vii să te plângi după că alţi copii sunt răi cu tine. nu te bagi de bună voie într-o cursă de tauri şi după te plângi că te-au luat în coarne, nu?
    de ce eu să mă duc în afara localului daca vreau să pompez fum şi să nu te duci tu care vrei să pompezi aer? nu văd logica argumentării ăsteia. ţi se pare că eşti superior fumătorului? mai curat? mai bun? de ce să nu te duci tu să bei berea afară pentru că mie nu-mi place mirosul de bere? sau de ce să nu ieşi afară să vorbeşti cu prietenii pentru că eu am migrene dese şi îmi face rău zgomotul? vezi unde duce logica ta?:)

    00
  48. N-are sens sa discutam daca fumatul e sau nu benefic. Nu e. Daca fumati sau ati fumat vreodata o stiti bine. Si sa ii afumi pe altii e o mitocanie greu de exprimat in cuvinte. Bineinteles insa ca majoritatea zic (ca ala de prin alt post care imi zicea mie ca el nu poate incetinii masina de cate ori se apropie de vreo intersectie) ca ei nu pot sa se abtina sau sa fumeze doar cand nu deranjeaza pe nimeni. Deci, desi nu imi convine, inteleg logica legii: majoritatea bizonilor nu sunt capabili sa se auto-cenzureze (am vazut de n ori oameni fumand la masa in timp ce comesenii inca mai mancau), deci, da , e cazul sa le dam cu batul la palma.

    Dar, ca de obicei se sare calul…

    Ma amuza cum nefumatorii mor de preocupare ca vine unu’ cu o tigara si le reduce sansele de viata. Nu conteaza ca beau apa de la robinet (lasati-o la decantat si o sa intelegeti despre ce vorbesc, cel putin in Bucuresti). Nu conteaza ca jumate dintre ei sunt obezi si restul scheletici, ca mananca ieftinaciuni facute (umflate, sau injectate, dupa caz) sa iasa la pret si aspect. Nu conteaza ca respira fumul tuturor conservelor inmatriculate in Bulgaria. Nu conteaza ca sunt stressati de tremura chilotii pe ei 8-9 ore pe zi ca stau sluga la stapan prin vreo corporatie (dar au carti de vizita cu scrisuri impozante). Nu conteaza ca ultima oara cand au facut vreo forma de efort a fost la ora de sport din liceu. Nu, toate astea nu conteaza, nu le afecteaza durata de viata. De ce ? pentru ca astea inseamna ca ar trebui sa faca EI ceva. Fumatul in schimb ii omoara. De ce? Ca trebuie sa faca ALTII ceva.

    E fix ca si cu feministele grase cat cisterna (sau nu grase, dar sociopate posesoare de pisici): nu are de-a face cu faptul ca ea slinoasa posesoare a unui caracter otravit de frustrari personale fara de sfarsit, ci este vina altora; stie ea sigur ca toti au ceva importiva ei ca e prea desteapta si e fapt sigur ca ceilalti trebuie sa isi ajusteze atitudinea, nu ea.

    00
  49. @radu comentariul 19.
    Fa-ne un bine si mergi de bunavoie pe lumea cealalta. Ne doar pe noi fix in pix ca mai bei tu 2 beri in plus daca te lasa sa si fumezi.

    Raducu tata, acum ca la clasa a 2a: cand fumezi in jurul altor oameni ii afumi cu mizeria aia pe care o tragi tu in tine. Nu suntem obligati sa suportam si noi viciul tau. In schimb consumul de alcool nu ii afecteaza pe ceilalti din jur si deci poti sa bei pana cazi lat, e problema ta.

    00
  50. Mai putin cand te urci ranga cu masina peste altii, zbieri ca boul pe strada sau te duci acasa si-ti iei nevasta la batut. Nu, deloc nu afecteaza alcoolul si pe altii. Da’ deloc…

    00
  51. Ce mă enervează la comentatorii ‘fumători pasivi afectaţi’ e că majoritatea au fost o vreme fumători…şi ce crezi? Fumau pe unde apucau, nu îi interesa de fumătorii pasivi. Amu’, dacă nu mai fumează, brusc s’au transformat în miezu’ civilizaţiei şi au adoptat textu cu ‘nu sunt eu obligat să’ţi respir ţie fumu’. Nu, nu eşti obligat, dă’te mai incolo, nu te’am chemat eu să’mi respiri fumu’!

    00
  52. @pigbrother: unu la mana tu compari consumul de alcool cu abuzul de alcool. Si doi la mana, de alcool poti sa abuzezi si acasa si la bar. Nu e nicio diferenta. Cu fumatul treaba sta diferit. Ca, acasa la tine, nu afectezi pe nimeni, la bar, cum a zis si MiniMe, ti-o iei la laba in prezenta tuturor. Si ca sa fiu si un pic plastic, ar trebui sa trag niste basini in nasul fumatorilor de la bar. Nu-ti convine, mergi acasa. Nu te obliga nimeni sa-mi mirosi basinile. Este?

    @Florin Rusanu: nu e cazul, nu sunt ex-fumator. Am fumat in liceu vreo 3 luni prin parcuri ferit de parinti si vecini si nu m-a impresionat toata treaba. Si nu, nu sunt obligat, dar la fel de bine iti zic si tie ca mai sus, vin totusi si ma basesc ma in nasul tau, iar daca nu-ti place, nu esti obligat sa ramai.

    00
  53. Consum, abuz, potato, potatoe, ma lasi? Unde tragi linia dintre consum si abuz? Da consumul de tutun cum arata? Ai spus ca tutunul este naspa ca-i afecteaza, ti-am aratat ca si alcoolul este la fel. Deal with it.

    00
  54. @Florin Ruşanu – eu n-am fumat niciodata in viata mea si totusi sunt afectat ca fumator pasiv.

    00
  55. Calculul nu e cel legat de TVA si accize, este cel comparativ intre incasarile pe partea asta si cheltuielile URIASE din sistemul sanitar cu tratamentele oncologice. un bolnav de cancer costa statul cateva zeci de milioane pe luna, si rezultatul este in majoritatea cazurilor, acelasi. deci bani tocati degeaba.

    probabil dupa ce casa va sista platile ca „nu sunt bani”, vom fi singurul stat european cu filosofia „traieste-ti viata la maxim, pufaie cat vrei si hai mori dreacu odata”..

    00
  56. Flat, ai si niste cifre? De genul… anual se incaseaza X lei din accize si se cheltuiesc Y lei pentru tratamentul celor care au cancer din cauza fumatului?

    00
  57. Legea va avea efect invers, e un amendament care-i va face pe toti sa-si transforme barul exclusiv pt fumatori

    00
  58. Sunt fumator, pana acum nu mi-a zis nimeni in:

    – statia de autobuz
    – veceu
    – bordel
    – restaurant
    – cinema
    – bar
    – club

    sa sting dracului tigara aia ca il deranjeaza.

    Pana atunci, fost-fumatorule sau nefumatorule, ciocul mic si respira rar.

    Cat despre pret, tutunul varsat va fi noua iarba a dracului.

    Si nu, nu poate fi scumpit atat de mult incat sa nu mai fie cumparat ca altfel intra in subteran si adio bani din accize.

    Asta stiu si poponarii aia din parlamentul european care cred ca s-au suit pe cacat interzicand fumatul in locatiile mai sus mentionate.

    00
  59. ^ ia uite… teoria chibritului.

    00
  60. @Toma: Alo alo alo, in salile de cinema NU se fumeaza! Asa impun aia care detin cinema-uri!

    00
  61. @Studenta

    Nici in bordel nu te lasa sa fumezi, abia daca te lasa sa dai palme pe fund fetelor !

    00
  62. @Pig, din date oficiale de la minister, nu gasesc mai noi (la ce harababura e in sistem, ma indoiesc ca le mai face cineva):
    2007. La 76.000 de bolnavi tratati, o alocatie de 350 de milioane RON
    2006. La 67.000 de bolnavi tratati, o alocatie de 320 de milioane RON.
    2005. La 60.000 de bolnavi, o alocatie de 210 milioane RON.
    gandeste-te ca sunt f multi care nici nu vin sa se trateze ca n-au bani pt spagi
    La barbatii cu varste cuprinse intre 35 si 64 de ani cele mai intalnite forme de cancer sunt: Pulmonar – 67 de cazuri la zece mii
    deci fumatul este principala cauza, asta inainte sa zici ca nu e de la fumat

    Dinamica incasarilor bugetare ale accizelor la produsele de tutun:
    2006 – 71,3mil.
    2007 – 85,1mil.
    2008 – 102,9mil.
    2009 – 130,3mil.
    2010 – prevazute 276,5mil.
    2010 – incasate 408,9mil.
    2011 – plan 570,9mil.

    deci planul e cum ziceam, incasari maxime din accize, bani mai putini la fraerii bolnavi

    00
  63. Mdea, previzibil. Merci de informatii :D

    00
  64. Ba, de parca as da 2 peri carunti pe bolnavii de whatever in urma fumatului. Crezi ca mie imi pasa de accize, sau bani pt tratamente. Mie imi pasa ca nu pot merge sa beau o bere ca omu la bar, fara sa fiu intoxicat.

    Si totusi ca sa pot sa beau o bere si sa-mi faca placere, trebuie sa iau avionu’, calatoresc 2000km, le multumesc civilizatilor ca stiu sa traiasca si apoi ma intorc in the hell hole. Dar nu pt mult timp ma, ca ma car de tot acolo, si va injur de la distanta. Si multi nu ma cred cand le spun, dar plec fix din cauza fumatului in spatii publice. Nu suport sa fumeze cineva in prezenta mea si cu asta basta.

    00
  65. @Razvan, hehe, eu te-as crede, uite, eu ma bucur ca am plecat pentru ca am scapat de maidanezi :D deci nu e intotdeauna situatia economica buba, desi multa lume nu prea crede.
    eu sunt in UK si sunt fumatoare si sincer, interdictia sta ma ajuta sa fumez mai putin, pentru ca fumez in conditii salbatice, pe vant, ploaie, la coltul barului ca traficantii de droguri :D sperand ca nu-mi fura nimeni berea sau vinul de la bar (mi s-a intamplat de multe ori).
    dar zic, ma ajuta si fumez mai putin si e bine, pentru ca tind spre situatia ideala (utopica?) sa fumez o tigara ocazional asa cum beau o cupa de sampanie din an in paste si nu-mi arde buza intre timp.
    in schimb, de cand nu mai miroase a tigara in baruri distingi mult mai usor alte mirosuri precum basinile de bare aminteai tu mai sus + mirosul de la toaleta, chiar ei, cei de aici zic ca inainte nu se simteau astea :D

    00
  66. razvan, lumea nu este alcatuita doar din lucruri care-ti plac tie. Naspa. Deal with it.

    00
  67. Oare de ce in majoritatea tarilor europene este interzis fumatul in spatii inchise? Oare sunt mai retardati ca noi romanii , care ne credem buricul pamantului? Toata lumea se plange de orice la noi , indiferent daca acel cevaa este bun sau rau .
    Sunt fumator si de multe ori prefer sa nu mai intru intr.un club , restaurant , bar , pentru ca ori ies plangand de acolo , ori ies cu ochii rosii , ori cu toate hainele imbacsite si multe alte motive . Toata lumea face ce vrea fara s ii intereseze de cel de langa tine . Nu trebuie sa vina cineva s iti atraga atentia ca il deranjezi, trebuie sa te simti tu.
    Eu sunt PRO interzicerii fumatului in spatii publice inchise . Vrei s fumezi , te duci afara in aer liber unde nu deranjezi pe nimeni , fumezi acasa unde o poti face si in cada daca vrei sau in pat ca sa mirosi a hoit cand pleci de acasa .

    00
  68. uite o idee…daca barul poate demonstra ca are o aerisire adecvata, facuta cu cap (nu tunel de vint), sa se poata fuma … nu are aerisire/ventilatie, loc in fata carciumii, delimitat, unde iti poti lua bautura cu tine si poti si fuma (vezi Suedia, Finlanda si multe altele). Copiem legi ca animalele, fara sa gindim nimic. Au incercat si in Olanda treaba asta si le-a cam explodat in ochi.

    Ce dracu e asa greu ca parca fumatul nu dauneaza gindirii. BTW sint multi bolnavi de cancer pulmonar care nu au fumat in viata lor dar au stat la semafor inhalind chestii mult mai nocive, de asta nu vrea nici un nefumator sa zica nimic?

    00
  69. @andreea: am eu asa impresia ca e mai usor sa gasesti in londra un bar in care sa nu miroasa a wc, decat sa gasesti in bucuresti un bar din care sa nu iesi cu ochii rosii sparti in cap, cu gatul iritat, si cu pielea mirosind a hoit.

    @pigbrother: im dealing… the way out…

    00
  70. HA HA HA !
    Fumatul in baruri/cafenele interzis ? :))
    Bine. O sa se intample asta fix cand n’o sa mai fie situatia in Romania de cac*t.
    In plus … nu poti opri asta … ce tot va dati cu pumnu in piept voi astia fumatorii … de parca numai voi ati avea drepturi … vreti aer curat … mutati`va la munte. Nu puteti voi sa obligati pe cineva sa NU fumeze o tigara la o cafea … :)
    Pa !

    00
  71. Sunt curios cati din aia care predica „tarile civilizate” au fost de fapt prin Europa. Italienii fumeaza ca porcii. Francezii la fel.

    Du-te intr-o tara latina si vino dupa cu idei de genul „in tarile civilizate nu se face ca la noi”. „Europa” nu e doar o tara, pe care o alegi exemplu in functie de ce-ti convine.

    00
  72. Poate ca cei de azi sunt intradevar sacrificati… le sunt interzise viciile. Insa pe mai tarziu.. asta daca efectul e evident( desi se vede ca generatiile actuale gasesc cele mai etno solutii) interzicerea fumatului in cat mai multe locuri ar trebui sa fie benefica. E clar ca disconfortul in a savura o tigara iti induce ideea de a renunta cu totul la fumat sau macar te ajuta sa raresti aprinderea panaramei de tigari. Uneori se face dupa cum se site si „dragoste cu sila”.

    00
  73. Intamplator sunt fumator de pipa, in general in locuri publice inchise fumez tutunuri mai usoare si mai placut mirositoare, cele „puturoase” le fumez la ultimul etaj al blocului sau la terasa. Zilele trecute am fumat la o terasa un tutun se pare destul de neprietenos, fumătorii de tigari din spatele meu (spre care se ducea fumul) sau mutat bombanind la alta masa. Mi se pare haios si ironic gestul unui fumator deranjat de fumul de perique (cauta pe wiki daca esti curios ce e ala), ironic nu?
    Nu sunt de acord cu interzicerea fumatului in locuri publice, dar eu ca fumator in situatia aprobarii unei astfel de legi, m-as alia cu alti fumatori si am inchiria un spatiu cu circuit inchis unde sa platim cotizatie sa putem sa bem si sa fumam pana ne crapa ficatii li palamanii. Sunt convins ca daca fac un mic site si il promovez gasesc cel putin 100 de „actionari” care sa plateasca impreuna cateva mii de euro pentru a intretine un spatiu in buricul targului, asa ca voi dragi nefumatori (sau mai precis „hateri” ai tutunului) daca tot sunteti atat de destepti si minunati si va doriti atat de mult un loc in care sa nu se fumeze dar sa se „distreze”, de ce nu luati o astfel de initiativă? Ca tot suntei mai destepti si stiti ce vreti.

    00
  74. sunt fumator.vreau sa beau o cafea si sa fumez o tigara.vreau sa beau un spritz si sa fumez o tigara.cine esti tu nefumatorule sa imi interzici asta daca este alegerea mea sa mor asa cum vreau si nu sanatos ca tine,atata timp cat o fac in spatii destinate fumatorilor.

    00
  75. ce nu intelegi tu e ca libertatea ta se opreste acolo unde incepe libertatea mea. capisci? sau tre sa scriu 14 randuri sa pricepi de ce nu e numai o idee buna, ci una logica si de bun simt elementar.

    00
  76. hehe, asta e genul de polemica fara rost care atrage fani din ambele tabere. Bine gandit Zoso.

    00
  77. eu o sa mor la 50 de ani din cauza tigarilor…tu (nefumator) o sa mori la 45 calcat de o masina.eu mi-am trait viata.tu ti-o „traiesti” sanatos.
    PS: recomand tutunul varsat.mult mai bun si mult mai ieftin.

    00
  78. Este adevarat ca libertatea mea de fumator se opreste acolo unde incepe a ta de nefumator. Si reciproca e la fel de valabila.
    Motive se vor gasi de ambele parti. Spre exemplu, ingradirea libertatii individului de a alege sa fumeze, ca si diminuarea/eliminarea posibilitatilor de manifestare la nivel comportamental a acestei libertati, poate constitui un act de abuz emotional, act ce poate genera in timp sentimente de neacceptare la nivel social, nivel scazut al relationarii, stabilirea unui tipar comportamental prin impunerea frecventarii acelor locatii in care normele stabilite sunt corelate cu nevoile tale.
    Desi are logica e o laba, la fel ca toate argumentele pro si contra fumat sau nefumat.
    Nefumatorii au jubilat la „?” si s-au incrancenat la „!”. Fumatorii au citit artiolul fumand.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.