Facem o şosea sau gonim un investitor?

Ford Craiova vor un lucru mic. 1.5Km de şosea, care să lege fabrica de automobile de centura Craiovei. Costurile vor fi de 40 milioane lei, iar autorităţile se chinuie să facă rost de teren, de bani, de aprobări. Ca la noi.

Asta după ce Mercedes a mers în Ungaria pentru că România nu are autostrăzi care să lege locul unde voiau ei să vina de civilizaţie. Şi e mai complicat să mişti nişte maşini şi nişte piese pe şoselele din ţara noastră.

Asta e mica marea revelaţie. Nemţii şi vesticii au şosele bune dintr-un motiv. Nu că vor ca oamenii să nu dea în gropi, ci pentru a muta bunuri. E uşor să cari în toată Europa Audiuri şi Bemveuri dacă ai şosele. De aia vor vesticii să facem autostradă de la Szeget la Constanţa şi la Giurgiu. Nu că i-a apucat dragul şi vor să ne civilizăm noi. Ci să poată muta bunuri din port în Europa civilizată.

Credeţi că se va realiza acea bucată de 1.5km, necesară pentru ca Ford să îşi poată transporta autovehiculele? Oare o să dureze 2 ani sau mai puţin?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

28 comentarii

  1. Eu ma gandesc la autostrada transilvania. Si ma gandesc si mai exact la faptul ca eu sigur nu voi apuca sa conduc pe ea. Pe de alta parte, atunci cand va fi gata, soselele nu vor mai fi de actualitate si probabil omenirea va circula cu mici farfurii zburatoare. Sau nu vom mai fi deloc. Dar vom avea autostrada.

    Yay! Acum pot dormi mai linistit.

    00
  2. or sa dureze 2 ani sau mai muuuult… :|

    00
  3. Urat. Guvern de cacat. Macar pe vremea PSD-ului il vedeai pe Mitrea care mai inaugura 30km de autostrada odata la 3 luni. Acum nici macar un km nu s-a facut. Wtf? Regresul progresului facut niste guvernanti corupti dar care macar mai aveau si ceva in cap nu ca mototolii de acum.

    00
  4. Depinde. Daca dau spaga aia de la Ford s-ar putea sa o aiba in 2 ani. Trebuie uns pe ici, pe colo.
    @Dragos Stefan: Beton! Io zic sa-l punem pe Mitrea fo 80 de ani ministru si ne umplem de autostrazi. Cat a fost asta in functie? Las-o’n kkt!

    00
  5. o sa o faca in mai putin de 1 an ;) totusi… nu sunt 300km :lol:

    00
  6. Nu va dura mult, ideea e ca va fi reparata si reparata si reparata in fiecare an!

    00
  7. Repeta dupa mine … Szeged … SZEGED! :))

    Am facut drumuri dese prin Ungaria sau am traversat catre alte locatii.
    Ritmul lor de la lucru la drumuri sau la autostrazi este fenomenal.

    Sunt de parere ca nu trebuiau opriti la granita ci lasati sa ii dea inainte pana picau in mare, la Constanta.

    00
  8. @Vasili: Right! Am fost de doua ori in Ungaria la interval de 10 luni. A doua oara harta pe care o aveam din prima calatorie nu mai era buna la capitolul autostrazi. (De GPS n-aveam bani… ;-) )

    00
  9. chiar si fara investitor nu vad de ce soseaua nu trebuie facuta…

    00
  10. Asta s-ar putea face. In mod surprinzator s-a mai facut prin Romania. exemplu: Schaeffler Brasov are fabrica undeva intre Brasov si Cristian. Si din cate stiu consiliul judetean a facut aleea aia care face legatura intre soseaua nationala si fabrica. Tot cam asa 1-1,5 km. Stiu ca la vremea respectiva (acum 4 ani) tare se mai lauda domnu aristotel cu realizarea asta.

    00
  11. Depinde de câtă şpagă se dă :)

    00
  12. Traiasca DACIA!

    00
  13. consider ca este interesu de a pastra investitorul si de aceea cred ca se va realiza mai repede.
    in plus e si imaginea romaniei in joc adica ce investitori vor mai veni daca noi nu miscam ceva?

    00
  14. :)):)):)) O să dureze doi ani lumină! :)):)):))

    00
  15. asta imi aduce aminte de o faza cand m-am intors din excursia din europa, asta vara. eram cu o pizda si veneam de la budapesta la szeged. inainte de szeged am cautat pe gps benzinaria cea mai apropiata de granita (prietenii stiu de ce). normal, la szeged s-a terminat autostrada si am iesit pe drumul national, european sau ce dracu au ungurii de acolo la granita, drum care e valurit, etc., cei care au fost pe acolo stie. si dupa cativa km zice pizda „vezi, daca nu ieseam de pe autostrada pentru benzinaria aia, acum eram la vama deja, si nici nu ne chinuiam pe drumul asta”. la care eu ma intorc la ea si ii zic „draga, ASTA e drumul spre granita, altul nu e. sau poate nu stiai ca rromania e la curu europei. de ce sa aduca ungurii autostrada pana la vama daca n-au cu ce s-o conecteze ?”. a tacut malc …..

    00
  16. 1 an studiul de fezabilitate, 1 an negocierea contractului, 1 an pregatirea si 2 ani productia propriu-zisa. Am i right?

    00
  17. 1. Mercedes a ales Ungaria pentru ca in marele domeniu .ro nu au gasit 200 de hectare de teren liber de orice sarcina
    2. Una din locatiile posibile era Oradea, dar aici trebuiau sa dea o spaga consistenta, si baietii nu se incurca cu neseriosii
    3. „Costurile vor fi de 40 milioane lei” – La un comision normal de 10% din valoarea lucrarii, iese cam putin pentru baietii veseli, nu li se merita efortul

    00
  18. Pai daca nu se face soseaua asta de 1.5km, ce sa mai zicem de drumul expres Craiova-Pitesti? Asta are 120 de km si trebuie finalizat pana la sfarsitul lui 2009…

    00
  19. @mybrainquit: ai uitat un an, pentru organizarea licitatiei

    00
  20. E complicat…Trebuie sa facem studiul de pre-pre-fezabilitate, studiul de pre-fezabilitate, studiul de fezabilitate, dupa care trebuie sa ne uitam in calendar: cat mai e pana la alegeri? Conteaza, sa stim daca ii punem pe ai nostri sau pe ai lor sa toarne asfalt. Daca ii punem pe ai nostri, le dam sarcina sa o lalaie cat mai mult posibil, ca sa nu apuce si ai lor la cascaval. Daca ii punem pe ai lor, trebuie sa faca si ei studiul de pre-pre-fezabilitate, pre-fezabilitate, fezabilitate….

    00
  21. @diti imi pare rau, sunt mai uituc :(…si 3 luni pentru alegerea locului unde se va tine licitatia + 3 saptamani pentru aprovizionarea locatiei ca deh, vin investitori grei, tata, sa nu creada ca suntem barbari, le dam frutti fresh.

    00
  22. Nu ne vindem tara! Facem sosea numai cand vrea muschii nostri, adica cand Ford va „solicita asa cum trebuie” :)

    00
  23. Nu stiu daca ati vazut ce fel de oameni lucreaza la astfel de proiecte, jumatate din ei sunt la fel de destepti ca o oaie. Ca sa facem ceva trebuie sa aducem muncitori adevarati dintr-o tara europeana, chiar daca ii platim cu 5000 de euro net pe fiecare, in final ne va costa mai putin. Alta conditie ar fi ca niciun roman sa nu se apropie de locul lucrarii, astfel e pericol.

    00
  24. @Marius: jignesti oile…

  25. Totul sta in cata spaga dau cei de la Ford. Se poate face acea bucata in 3 luni sau in 2 ani. O zi buna la toata lumea.

    00
  26. usor cu oile ca sare jiji…

    00
  27. Or sa faca drumul. In ultimu timp s`au schimbat multe in Craiova, inclusiv strazile. Si pe langa acest drum (care are ceva mai mult de 1.5 km) va incepe anul viitor drumul expres craiova-bucuresti cerut tot de cei de la Ford. Si nu prea au de ales… ca se cam duce in jos orasu` si Fordul l`ar ajuta mult.

    00
  28. atât prefectul, cât şi primarul, s-au lăudat la conferinţa ZF că vor oferi facilităţi cum nu s-au mai văzut pentru Ford. Mai aveau puţin şi săreau cu pupăturile pentru tipa de la Ford, care s-a prezentat la conferinţă cu nişte ventuze de putea să le desfunde şi WC-urile ălora!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.