Evoluţia automobilului (2010)

Constructorii de automobile vor introduce două chestii noi în următorii 10 ani:

Senzori pentru obstacole. Chestia aia pe care a introdus-o Volvo şi ba merge, ba nu merge va deveni comună şi funcţională şi toate maşinile o vor adopta. În 10 ani vom căuta maşini fără aşa ceva la fel cum acum căutăm maşini fără închidere centralizată, sistem care acum 10 ani era o noutate senzaţională.

Lumini. Maşinile vor avea lumini care pornesc automat, indiferent dacă e zi sau noapte, pentru a mai tria din idioţii care uită să le aprindă, şi care se vor închide automat, pentru idioţii care le uită aprinse.

Apoi, în 20 de ani vom avea maşini care ştiu drumul şi se vor putea conduce singure, noi selectând doar adresa.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. asta dacă vom mai avea maşini şi nu vom trece direct la avioane în următorii ani

    00
  2. Sunt un idiot din a doua categorie, recunosc. :))))

    00
  3. Asta cu farurile ar trebui introdusa cat mai recent! Am vazut o gramada dobitoci acum vreo 2 zile cand ploua afara fara faruri aprinse…

    00
  4. Inteleg ca masinile care vor fi peste 20 de ani vor fi construite pentru idiotii care uita unde stau, nu-i asa?

    00
  5. Deci putem merge la carciuma cu masina? Traiascaaaa bereeeeaaaaa…..

    00
  6. Ce credul esti, nici nu ma asteptam la mai mult ce-i drept:)

    00
  7. animaloo
    adica intre o masina cu care agati si o masina care iti face laba, tu o alegi pe a doua?

    00
  8. Poate si probabil va fi asa.
    Daca va mai fi petrol pana atunci. Ca la cum se misca realizarile din domeniul masinilor cu altceva nu stiu daca 1 miliard de masini se inlocuiesc in 10 ani complet cu din alea electrice.

    00
  9. da masina care sa ne masturbeze, sa nu mai fie nevoie de agatat gajici pe baza automobilului, cand?

    00
  10. Sunt convins ca peste 10 ani masinile ne vor conduce pe noi, vom fi niste bucati inutile de carne.

    00
  11. astept cu nerabdare ziua in care sa ma urc in masina si sa ii zic sa ma duca unde vreau. Sunt singurul care nu mai vede nicio placere in sofat?

    p.s. am avut o buna vrem sub fund ceva ce te duce de la 0-120km/h in 5 secunde

    00
  12. Nu se va naste usor masina care sa-l conduca pe roman!
    Romanul o sa-i smulga cu dintii capul pilotului automat, cum a facut Arnold la taximetristul-robot in filmul ala cand era aranjat la bibilica de nu mai stia de capul lui si o credea pe Sharon Stone nevasta-sa, dar nu era, ci o perversa pusa de un bulache sa il manevreze la greu. Ma, e clar?

    00
  13. cine-o mai trai, maica, peste 20 de ani… :P

    00
  14. in 10 ani Berceanu va fi din nou ministrul transporturilor iar in 20 de ani vom avea autostrada Transilvania si cam atat.

    00
  15. „maşini care ştiu drumul şi se vor putea conduce singure, noi selectând doar adresa.”
    Ar fi bine ca odată cu maşinile care devin tot mai inteligente, să nu ne tâmpim noi. Dacă acum mai e nevoie de ceva cap ca să te orientezi în spaţiu ca să poţi ajunge la destinaţie, la acele maşini nu va mai fi nevoie. Ştiţi cum e, organele nefolosite se atrofiază în timp…

    00
  16. Chiar daca uneori esti enervant de perfetionist pana la o enervare deplina a cititorului (si ma refer la subiecte legate de trafic), iti acord deplina dreptate la faza cu luminile de pe trafic tube. Chiar nu conteaza cat de „smucit” a fost facuta depasirea, inconstientii pe care i-ai intalnit din sens opus merita cel putin o noapte dupa zabrele si o amenda cat valoarea masinii ce o poseda. Drum bun, you half crazy dude!

    00
  17. automatizarea nu vindeca prostia: cand s-o caca un porumbel pe senzoru’ de obstacole o sa mergi ca acu’ cu frana de mana trasa si cand s-or arde becurile mergi cu luminile aprinse da’ numa’ pe bord :)

    00
  18. tari astia de la volvo cu sistemu lor . oare cuvantu distronic le spune ceva ? adica sistemul de pe S klasse care face cam acceasi chestie la fel de bine da a fost lansat acuma 4 ani ?

    00
  19. NOU
    #20

    De ce sunt idioti cei care le uita aprinse ?…………

    00
  20. Cred ca ti-am mai zis, exista deja „maşini care ştiu drumul şi se vor putea conduce singure”. Ii zice „autonomous cruise control” la mecanism si exista deja pe foarte multe modele. In plus, din 2013, orice masina noua va trebui sa aiba un device care sa permita comunicarea automata cu celelate masini. Se fac deja planuri pentru cum or sa fie impulsionati cei cu masini mai vechi sa isi instaleze si ei smecheria asta cat mai repede (Internet in masina, informatii trafic in timp real, POIs…)

    00
  21. Daca peste 20 de ani vom privi in urma dupa masinile din ziua de azi, cred ca ne vom mira de cat de mult am avansat dpv. tehnologic. (nu ma refer la romani, desigur.)

    My Flash & Digital Art portfolio – in construction

    00
  22. Acum câteva nopţi am văzut o doamnă mergea pe un drum secundar aproape neiluminat fără a avea aprinse nici măcar poziţiile.

    În legătură cu viitorul, nu mă impresionează cele de mai sus. Eu aştept maşinile fără roţi, ceva ce să nu aibe nevoie de drumuri, să plutească pe o pernă antigravitaţională ca papucii aceia din Star Wars – A New Hope din 1977. Recent am frunzărit o carte scrisă de un grup de academicieni sovietici prin anii 50, care prevedea cum va fi lumea în anul 2000. Bineînţeles că au greşit amarnic cu viitorul Uniunii Sovietice :) au greşit şi cu maşinile mult, au nimerit ceva cu telefonia mobilă dar ce descriau ei semăna mai mult cu ceva rupt din Brazil decât din realitatea de astăzi. Ar fi multe de povestit, dar intenţionez să scanez iarna asta cartea şi o pun pe Scribd, cred că merită citită.

    00
  23. Da nu-i mai simplu sa montezi direct electrosocuri in scaune ? (eventual sa le legi la un chip care sa contina codul rutier in algoritmi aplicabili).

    00
  24. AM MERCEDES DIN ’79 CU INCHIDERE CENTRALIZATA:))

    00
  25. Toate sofisticariile astea ( mai mult sau mai putin utile ) fac sa se vanda in continuare alte modele de masini…si astfel se inchide circuitul : productie/locuri de munca , transport , dealeri/vanzare , service etc.
    Citeam undeva ca un loc de munca intr-o fabrica de automobile genereaza alte 5-7 locuri de munca in industria conexa ( piese,anvelope, accesorii )

    A trecut vremea bunurilor „de folosinta indelungata „…
    Iar chestia cu luminile mie personal mi se pare chiar foarte utila…

    00
  26. Optiunea cu luminile mi se pare cea mai buna in conditiile in care zi de zi pe ceata, ploaie, vreme buna etc vezi idioti care merg cu ele stinse, mergand pe principiu: Ce pla mea..doar vad drumul. Ne gandindu-se ca ceilalti participanti l atrafic nu-i observa; mai ales cand vrei sa faci o depasire si vine un bou cu luminile stinse.

    00
  27. Unele dintre modele au deja aceasta optiune de aprindere a luminilor indiferent ca este zi sau noapte (Golf 5 2008). Cel mai mult insa, ma distreaza optiunea „follow me home” care ramane activa si ziua. Aceasta tine luminile aprinse cateva secunde dupa ce ai inchis masina si ai plecat de langa ea. 95% dintre cei care vad farurile aprinse imi fac observatie ca am uitat sa le sting.

    00
  28. Referitori la Lumini: Iti aduci aminte ca exista o lege care zice ca si ziua tre’ sa aprinzi luminile la noi? Desi nu e in toate tarile UE (Grecia ca prim exemplu). Cu legea aia ce facem daca se aprind luminile automat? :-)

  29. De ce acum cautam masini fara inchidere centralizata?

    00
  30. acei senzori sunt simplu de instalat ..cel de aprindere automata a luminii seara are 2 tranzistori si un fotoelement. dar instalarea lui din fabrica presupun ca adauga 10.000 euro in plus la pret :) o adevarata evolutie vom avea cand va functiona cu antigravitatie si va folosi gunoi pe post de combustibil. deocamndata suntem in epoca de piatra: benzina se aprinde, face bum, si impinge un piston care invarte roata:) restu-s povesti de adormit copii. pardon, cocalari:)

    00
  31. Am Fiat din ’95 cu lumini care se inchid singure si inchidere centralizata… ;))

    00
  32. Peste 15 ani vom vorbi de automobile electrice cu acumulatori. Simple, foarte fiabile si extrem de silentioase. Vor fi automobile cu motor pe fiecare roata, cu sisteme electronice pentru managementul energiei pline de electronica si de gadget-uri.

    00
  33. Bah, ce sa zic, sa legi farurile la bobina de inductie e mare jmecherie. Cred ca numarul accidentelor va scadea vertiginos, daca nu cumva va ajunge chiar si negativ, lol.

    00
  34. Apropo de „Apoi, în 20 de ani vom avea maşini care ştiu drumul şi se vor putea conduce singure, noi selectând doar adresa.”
    Cineva chiar lucrează la asta. Şi nu este o companie auto. Amănunte pe Techcrunch.

    00
  35. Modern cars – they all look like electric shavers.

    00
  36. adica vor fi plictisitoare si te vor conduce ele pe tine. oare o sa mai fie nevoie de permis?

    00
  37. tocmai am vazut stire ca google testeaza pe drumuri masina fara sofer :)

    ge ge zic

    00
  38. Alaltăieri am dat linkul către ştirea de pe Techcrunch. Partea interesantă este că maşinile au parcurs în timpul testelor peste 225.000 km în oraş fără incidente (exceptând un bou care a intrat din spate în una din ele).

    00
  39. Avem şi acum maşini care ştiu singure drumul şi se conduc singure. Se numesc taxiuri.

    00
  40. Eu astept sa apara sistemele care sa nu permita aprinderea luminilor de ceata decat atunci cand e ceata, ca sa nu mai circule tot idiotul roman cu lampile de ceata aprinse la 12 noaptea sau 12 ziua, de iti distruge ochii si nici nu iti dai seama daca franeaza sau nu.

    00
  41. Honda are sistemul de senzori de 10 ani pe Accord…Volvo abia acum descopera si incearca sa dezvolte…

    00
  42. Si la megane 2 se aprind si se sting farurile,la inchiderea portierelor.app,zoso,esti multumit de meganut?

    00
    • @Styucu: da, overall, cât am dat pe ea şi cum se comportă sunt ok. dacă aş putea schimba scaunele din faţă ar fi super.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube