Drama prostului auto

you_stupidAi un Ford Mondeo de la serviciu, o barcă proastă şi urâtă cu care te duci la părinţi la ţară în weekend, unde o bagi prin toate gropile şi o forjezi de nu se poate. După 3 ani, apare ocazia să poţi cumpăra maşina, că firma vrea să reînnoiască parcul auto. Şi o cumperi, după care mergi cu ea extrem de atent, că acum e maşina ta. Nu contează că are 3 ani şi ca înainte a mers un idiot cu ea şi aproape a făcut-o praf, că era o maşină de rahat şi firma n-avea bani de ceva mai ca lumea, gen un Passat CC sau un Seria 3, acum e o maşină foarte bună şi foarte fiabilă. Acum fereşti gropile în drum spre mămica, o speli acolo, că nu mai decontează firma spălatul şi sari cu grijă toate speedbumpurile puse în cale.

True story, bro!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

33 comentarii

  1. Plus ca a venit probabil si vremea tunningului dezinvolt, gen abtibilduri fara numar, leduri si mascote, care sa reflecte personalitatea sa ciumeca.

    00
  2. Let me guess-dupa 3 ani expira garantia si firma ca sa nu-si mai bata capu’ cu ea o vinde fraierului cu 50% din pret!

    00
    • @PlayActive: ceva de genul. de obicei, firma nu vrea să piardă timpul cu reparaţii, că după 3 ani pe mâna unui idiot maşina începe să cadă. aşa că i-o vinde lui, să vadă ce mişto e să repari maşina pe care ai futut-o fără milă.

  3. totul pana la ford, da??

  4. cu banii de la idiot lichideaza leasing-ul operational curent si ii mai ramane ceva maruntis pentru comisionul de acrodare la noul contract. firma de leasing ii faci oferta tot pe mondeo, la aceiasi bani ca acum 3 ani dar cu mai multe dotari poate, poate noul idiot care o va conduce va aprecia

    00
  5. firma poate sa anunte idiotul ca ii vinde masina peste patru ani si o sa o ingrijeasca mai bine stiind din start ca o sa fie a lui

    00
  6. Cred ca-l cunosc pe individul asta.

    00
  7. @zoso – am avut candva un mondeo… de prin ’99 pana in ’03, motor de 115 CP pe benzina. Era o masina absolut superba, motor mediocru dar statea in curbe extraordinar, pe serpentine depaseam masini cu pana la 50 CP in plus. Si, din cate stiu eu, nici un Mondeo nu are doua tone… mai aproape de 1700kg probabil, si la 1700kg si 140 CP, cat dau motoarele alea de 2l, nu e chiar atat de rau.

    In alta ordine de idei, pretul la care firma vinde masina e infim, de cele mai multe ori e jumatate din pretul pietei, asa ca, in functie de cat de tare stii ca ti-ai bagat picioarele in ea, poate chiar merita banii…

    00
  8. Problema nu este idiotul care cumpara masina, problema este idiotul care si-a bagat picioarele in ea „ca doar nu-i a lui”. Altfel, din ce inteleg, Mondeo din generatia curenta e chiar o masina decenta.

    Cat despre power to weight ratio, ce zice Carfolio:
    VW Passat CC 2.0 TDI: 138 bhp / 1466 kg = 0.941
    Ford Mondeo 2.0 TDCI: 143 bhp / 1477 kg = 0.968
    Evident ca nu doar in cifrele de pe hartie sta totul, dar specificatiile sunt apropiate. Motorizarile de genul asta se adreseaza fix masinilor de firma, unde (teoretic) nu vor fi forjate, soferul nu cauta satisfactii „sportive” in masina, e doar un magar care te cara in fiecare zi unde ai nevoie.
    In loc de concluzie – taxele, impozitele si asigurarile se calculeaza si pe baza dimensiunii & puterii motorului, de ce ar plati firma o suma imensa in plus (cand discuti de flote mare, zeci/sute de masini), doar ca soferu’ sa aiba placerea de a conduce?
    Sa mai zic ca exista Passat CC cu 1.6 TDI (105 CP, 1422 kg)?

    00
  9. Sa stii ca am condus 2 luni un mondeo de la firma si masina trage nu gluma. Nu depaseste 1 tona jumate sau daca o face, o face cu putin.

    Daca vorbim de power, era un 2,0 diesel cu 163 cp automata si sa stii ca este o masina frumoasa.

    – Si romanul in general apreciaza ceva cu adevarat, atunci cand ii apartine lucrul respectiv. Ca daca ii apartien lu gigel il doare pe el in pusca. Dar cand este a lui, atunci e atunci.

    00
  10. Vorba unui mare director de vanzari de la mine de la firma: „Cea mai buna masina e masina de firma”. Edificator.

    00
  11. De asta mi se pare paguboasa ideea de a avea masina de firma. Paguboasa pentru firma, bineinteles. La cat de ‘bizoni’ sunt unii cu lucrul care nu este al lor, mai bine ii lasi sa vina cu masina lor sau cu transportul in comun. Partea proasta este ca nu poti face asta in toate domeniile.

  12. @Florin
    Întradevăr,cea mai bună mașină e cea de firmă.Conduc un Renault Kangoo,90 de cai,destul de veche,dar mașina merge impecabil,[încet:))] și am mare grijă de ea,chit că e de firmă.Comparativ cu motorul 2,5 TDI ce îl alimentam înainte în benzinării pe banii mei,e mult mai bine.

    00
  13. @adi : unde plm ai vazut tu Passat CC cu 1.6 TDI? Arata-mi tu unu si eu ii mananc timoneria. Dar CC sa fie, nu Passat B6 sau B7.
    https://imgur.com/siBEm.png

    00
  14. @dojo: ca patron nu cumperi masina angajatului ca sa se duca cu ea acasa si inapoi, in vacante si la nunti. o cumperi ca sa faca treaba cu ea in timpul programului. in gropi poate sa ti-o dea si cand duce un dosar spre primarie si cand se duce la pascut vacile in weekend la tara. ori il lasi in pace ori il dai afara, cale de mijloc nu ai

    00
  15. Că bine le zici. Mereu văd mașini de care mi-e milă. Sunt mașinile pe firmă care ajung să fie testere pentru tâmpiți

    00
  16. Adi, revizuieste-ti matematica. E 0.09xxx nu 0.9.

  17. Stiti care masina poate urca o bordura de 30 cm ?
    R: masina de firma

    00
  18. Sa inteleg ca frustratii de pe aici nu au masini de firma ? Treaba tipului daca a cumparat masina folosita. Poate avea un pret bun si daca o vinde face un profit frumos, sau poate o da sotiei/sorei/tatalui. Banuiesc ca acum firma i-a dat din nou una noua ca nu l-a lasat fara masina, nu ?

    00
  19. Zoso, hai sa iti spun eu de alt prost. Este vorba de cel care a pus poza aia cu mesajul „your stupid”, care inseamna „prostul tau”. In mod sigur vroiai sa aiba mesajul „esti prost” care tradus se scrie „you’re stupid” sau „you are stupid”. So…I think that you are stupid, indeed.

    00
  20. Znuff: corect, ideea e aceeasi – motoarele sunt in aceeasi zona. Evident ca nu conteaza doar cat scoate motorul (in cartea tehnica), ci si cum ajunge puterea la roti, cat se pierde pe parcurs etc etc…
    CV: ai dreptate, era Passat B7 „obisnuit”. Nu ca ar fi vreo diferenta semnificativa.

    00
  21. @adi: ba da! sunt diferente ft mari intre CC si B7. CC`ul se vrea a fii versiunea „sportiva” oarecum a Passat`ului, de aceea vine de exemplu cu suspensie reglabila pe toate versiunile, jante pe 17” la fel, n-o sa vezi CC cu jante mai mici de 17″ decat daca melteanul a crezut ca e mai bine sa puna asa, dar din fabrica nicidecum, scaune cu profil sport etc etc. Cea mai mica motorizare e de 2.0TDI 140 cp si cea mai mare 3.6 FSI 300 cp.
    Deci n-o sa vezi 1.6 TDI never. O seara placuta!

    00
  22. Cosmin: bun. Back to square one, cum zice americanu’. Si anume, masina tot ~1460 kg are si tot 140 CP. La fel ca un Mondeo, carevasazica.
    Ca fapt divers, cel mai mic motor (daca te referi la cilindree) e 1.4 TSI 160 CP (benzina, turbo), dar astea-s deja detalii.

    00
  23. Zoso, crezi ca daca-i lua firma CC sau seria 3 nu le forja la fel?
    De vina e firma care i-a dat bizonului masina pe mana si nu i-a spus ca orice bucse, bielete, amortizoare si alte alea schimbate la mai putin de 30-40.000 km (o durata decenta pentru masinile actuale si drumurile noastre) le suporta din buzunar.

    00
  24. din nefericire, cunosc si eu cazuri. niciodata nu am inteles de ce sa-ti bati joc de masina.

    00
  25. „YOUR STUPID”. Nu observa nimeni greseala ? Sau e doar ironie la ironie ?

    00
  26. articolul e bun, dar barca proasta si urata e renou` tau. leave mondeo alone (and britney) :))

    00
  27. Povestea unui prieten se potriveste cu cea din post… Numai ca el a mai bagat in ea vreo mie jumate de euro, imi zice intr-o zi „ce prost am fost”.

    00
  28. Nu prea mi-e clar cine sustine ca Mondeo e o masina de rahat, tu sau amicul tau? Niste ghilimele ar fi fost de ajutor. Daca in schimb sustii tu asta, sa stii ca de 2 ani conduc un Mondeo 3 din 2006. Daca „barca” inseamna ca are suspensii cu arcuri si nu cu caramizi (cum am simtit pe pielea mea in Seria 3), atunci da, e barca. Are 1409 kg si 115 CP, face suta in 10.5. Spre deosebire de Passat CC, in spate pot sa stea si persoane peste 1.80m, fara sa se cocoseze. Nu e mai de rahat decat astea doua pe care le amintesti tu (sau le aminteste amicul tau). Inainte de Mondeo am avut Megane 2, si inainte de ala am avut un Clio Symbol. Au fost masini ok, dar Mondeo imi place mai mult, chiar si la design. Subscriu la ce a zis Jordan, Mondeo sta foarte bine pe curbe, desi are suspensie relativ moale.
    Daca in schimb toate remarcile au fost un citat din „boul in cauza”, orice bou are dreptul sa se razgandeasca, chiar de mai multe ori . Mi se pare ca singura lui greseala e ca iti face tie confidente: „Ce masina de cacat am de la birou, ce prost am fost ca am cumparat-o, m-a costat 2000 de EUR sa o repar…” Chiar sunt curios cat l-ar fi costat aceleasi reparatii la Seria 3…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube