De ce n-a venit Mercedes în România

"Lucrurile, din păcate, au mers prost, nu pentru că a fost infrastructura neadaptată, pentru că acolo distanțele de transport până la graniță sunt extrem de scurte, ci pentru că autoritățile locale din Timiș, Arad și Bihor nu au fost în stare să le pună la dispoziție un teren în condiții avantajoase (circa 300 de hectare) și au intervenit diverși speculanți imobiliari, care au vrut să facă o afacere profitabilă, personală din această proiect, cu implicarea "discretă" a autorităților locale", spune fostul premier.

De menționat că ungurii le-au oferit nemților de la Mercedes terenul gratis, pentru a construi o fabrică de mașini.

(sursa)

Hai să nu fim răi, mai vin ei şi peste 20 de ani, poate până atunci facem şosele…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. Ce să faci cu astea la noi? Eventual ceva off-road.
    La noi se caută tractoarele şi ATV-urile.

    00
  2. Ce am vazut eu ca se practica in Romania: Daca celor de la putere (primari, prefecti, etc..) nu le iese nimic din afacere, nu conteaza ca este buna pentru zona respectiva, nu se finalizeaza…

    00
  3. Au mai fost ei la Brasov, pentru Roman. Sunt obisnuiti cu tara.

    00
  4. Un link catre capital.ro se poate? Merci!

    00
  5. Autostrăzile din zonă sunt deja în lucru, ar fi gata odată cu fabrica. Partea cu autorităţile locale e penibilă. Adică el ce era? A luat-o pe arătură ca şi ţapu. Eu sunt mult mai interesat de ce are de spus despre zăcămintele din platoul continental al Mării Negre. Nu în faţa presei, cu a procurorilor…

    00
  6. @copilu, ai perfecta dreptate. Nu ai vazut ca tractorul iarna te scoate din rahat!

    00
  7. @Copilu: ai auzit de noţiunile de import/export? Sau tu crezi că produsele se fabrică în fiecare dintre ţările în care se comercializează… (În paranteză fie spus, nu m-ar fi deranjat să fabrice clasa G la noi.)

    00
  8. lasa ca cica vine bmw la cluj.

    00
  9. Cand eram mic, locuiam intr-un oras de cateva mii de oameni. Amarat oras. Iar Procter&Gamble (daca nu ma insel) a vrut sa investeasca. Idiotii au cerut si spaga, asa ca aia au plecat. Sa-ti zic cum a ramas orasul ? La fel.

    00
  10. Vin pe dracu. În 20 de ani, nici noi nu ne transformăm și nici ei nu se tâmpesc așa că slabe speranțe…. ești optimist.

    00
  11. @bet: de venit vine, ca multi or mai fost inainte ei. da si pleaca… :)

    00
  12. brr, my bad, am probleme cu blogul.

  13. Lasa-i si pe unguri sa mai aiba si ei cateva mii de locuri de munca in farbica la mercedes, chiar asa vrei sa muncim numai noi, romanii? n-ai vazut ca e criza?

    00
  14. ar fi bine de s-ar mai întoarce în 20 de ani… la vremea aia, cel mai probabil o să lucreze cu mână de muncă din orientul mijlociu și îndepărtat, poate chiar pe teritoriul României, dacă lucrurile merg tot așa.

    00
  15. Vina este a carnatilor alora care i`au votat pentru o galeata si o pla in cur.
    Daca nu le da si lor o bucata de sunca sa bage in gura aia imputita nu aproba nimic futui in inima de ordinari.
    Din cauza lor suntem vai de mortii nostrii…

    00
  16. Romanii tot suedeji…

    00
  17. cum sa se dezvolte Romania cand avem asemenea oameni : ” O femeie a reclamat la Protecţia Consumatorului că nu poate frâna după ce bea apă de la robinet ” :) :) :)
    https://www.antena3.ro/timp-liber/fun/o-femeie-a-reclamat-la-protectia-consumatorului-ca-nu-poate-frana-dupa-ce-bea-apa-de-la-robinet-117654.html

    00
  18. Sincer sa fiu cred ca mai degraba din cauza infrastructurii nu au venit ei aici. Autostrazi ioc, centura de orase nimic, cai ferate in paragina, in cativa ani nu o sa mai avem nimik. Si ar mai fi ceva, am tot vazut lumea plangandu-se ca statul nu prea ramburseaza la timp TVA-ul, deci de ce s-ar baga ei in Romanica noastra.

    00
  19. in 2005 parca trebui sa se constriasca la galati primul carrefour din afara bucurestiului. insa administratia locala de la acea vreme (PSD) nu a dorit sa elibereze toate autorizatiile pt contructie, asa ca bye bue mall. in spatele acestui refuz sta defapt refuzul celor de la carrefour de a da spaga cateva zeci de mii de euro pt proiect…

  20. @sakura, am auzit, da ştii care e faza? Până ajunge la cea mai apropiată graniţă se duce naibii trailerul :))
    Singura soluţie ar fi să construiască fabrica într-un aeroport sau în apropiere, să le exporteze cu avionul. :))

    00
  21. Parca si Mitsubishi ne-a dat kicks tot cam pe atunci. Pacat.

    00
  22. Probabil ca spagile au fost problema principala. Am stat de vorba cu multi investitori straini, inclusiv germani, asta ii enerveaza cel mai mult aici, oamenii sunt obisnuiti sa faca afaceri corect, cand li se cer spagi cash multi dintre ei se sperie si pleaca (vorbim de bani adevarati nu de cateva mii).

    Unul din ei chiar imi spunea ca n-a intalnit coruptie mai mare nicaieri in lume, pana sa vina in Romania, Mexicul i se paruse cea mai corupta, dar aia se multumeau cu o lada de whisky, o cutie de trabucuri, la noi sacosele cu cash.

    00
  23. Nu au ce cauta astia cu Mercedesu in Romania.Credeti-ma..degraba nu auziti voi de ei in RO :)

    00
  24. Bravo ungurilor cat nu ii suport eu si ma pish pe ei dar bravo lor frate.Romanul e prea prost,orgolios si ingamfat si nu e primul caz.Mercedes si Apple sunt doi jucatori cheie pe piata mondiala care au vrut sa vina in ROmania dar noi nu stim cine sunt astia.Noi stim doar ca daca ai mercedes esti smecher si daca ai si un iphone in mana esti „jupan”.La chinezarii suntem primii !

    00
  25. sursa e de fapt TVR…a fost invitat la „Prim plan” cu Livia Dila.
    mari carnati aia de la capital!!!!

    00
  26. Să facem o mică recapitulare privind evoluţia industriei constructoare de autoturisme în cele două ţări:

    Sfârşitul anilor 80:
    – Ungaria: nimic
    – România: Dacia, Aro, Lăstun

    Peste 30+ ani, prin 2012:
    – Ungaria: Audi, Mercedes, Suzuki (care fabrică şi Fiat şi Opel)
    – România: Dacia
    (Ford la noi face doar utilitare, nu autoturisme)

    Interesantă evoluţie. Să mai remarcăm că în Ungaria se fac şi modele premium, ca Audi TT, nu numai ieftinături ca Logan (Suzuki Swift în ungureşte). Amănunte aici.

    00
    • @Sakura: nu te inţeleg. ştii bine ca in 2 ani la noi se vor produce aventador si 4-4. dece sa te plangi acum de ungaria? :)

  27. Eu cred ca problemele au fost cam acestea:

    – preturile loturilor de pamant
    – infrastructura aproape inexistenta
    – spagile si birocratia

    Pun accent pe partea cu pretul pamantului pentru ca, ori de cate ori, atunci cand in tara asta a trebuit sa se construiasca ceva mai mare si care chiar sa ajute oamenii, sa fie util, in vreun fel sau altul, au existat niste smecheri care au cerut niste preturi de credeai ca traiesti in Monte Carlo. Si nu stiu cum dracu` dar, fie ca e in Ardeal sau in Moldova, preturile cam aceleasi sunt si smecherii cam aceeasi sunt (mai mult sau mai putin vizibili dar tot ei sunt).

    Si atunci e normal sa i se ia investitorului cand vede ca nu sunt mai de nici unele, taxele mari, spaga cere tot functionarul iar pamantul costa de parca ar trimite expeditie pe Luna. Doar n-o fi prost (investitorul) sa vina intr-o zona in care are doar dezavantaje cand altii ii propun mocaciune. Este?

    00
  28. @Sakura Tariceanu era autoritate locala acum un an sau cand a fost treaba?

    00
  29. Nu ne trebuie sosele sau autostrazi. Mai degraba investim in ecologizarea tarii si energii regenerabile. In acest moment se comercializeaza deja elicopter de 60k dolari si probabil ca in cativa ani pretul va scadea semnificativ.
    Viitorul transporturilor este aerian nu pe sosele. Si conteaza sa ai natura virgina. Uitati-va in frigider, numai E-uri.
    Iar taranii (de care rad toti) au zis ca nu mai e bine sa fie tarani. Fac facultati care nu au valoare practica si apoi devin functionari de banca sau capsunari. Pe cand cei care s-au apucat de agricultura bio, cu seminte alese si fara produse modificate genetic, au profit.
    Mercedes n-a venit in Romania, dar nemtii vin anual cu tirurile sa incarce mere bio si alte produse agro-alimentare.

    Personal n-am inteles niciodata de ce trebuie noi sa fim pro-Hollywood, Apple oriented, motherboards oc freaks, Radiohead fans and even wordpress filthy bloggers dar nu e deloc bine sa fii taran. Sau cioban. Desi NZ e o tara care umileste si Suedia si oile ocupa un procent generos din PIB.

    Bitches!

    00
  30. Am uitat ceva. La România anilor ’80 pe lângă Dacia, Aro, Lăstun mai era şi Oltcit.

    @Dan: spune până la capăt dacă ai ceva de spus.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube