De ce aplicaţiile de pe facebook nu au succes…

say_how_do_i_block_you_in_real_lifeCred că e nevoie să existe scris undeva un set de reguli care să fie invocate de oameni atunci când clientul are geniala idee de a rula o aplicaţie pe facebook. Here goes:

  • nu e nevoie să creaţi o aplicaţie pe facebook pentru un concurs dacă premiul e mai mic de 5.000€. pur şi simplu concursul nu va atrage destui oameni şi astfel nu va apărea pe destule walluri, pentru a crea un bulgăre de zăpadă. nu, concursurile cu o ladă de bere sau două mărţişoare nu au nevoie de aplicatii pe facebook.

  • nu aveti nevoie de o aplicatie pe facebook dacă siteul dvs. nu are cel puţin 30.000 vizitatori pe zi sau mai puţin de 10.000 fani pentru pagină/brand. vă uitaţi pe facebrands, dacă sunteţi pe la coada clasamentului mai bine staţi acasă.

Cum faci o aplicaţie de succes

  1. ai o idee extrem de originală şi de antrenantă. pur şi simplu lumea trebuie să se calce în picioare să se joace cu aplicaţia ta (mai ţineţi minte “prepelix”?) sau să îţi dea banii (caritas ar fi avut 1 milion de fani în 3 luni). dacă ideea conţine fraze de genul “să ne trimită userii poze” sau “să posteze la noi pe wall poveştile lor” mai bine stai acasă.

  2. oferi un premiu consistent.

  3. cooptezi nişte oameni care să ofere tracţiunea de care ai nevoie. pus Smiley sau Brenciu sau altcineva să spună de două ori pe zi că e mare fan al aplicaţiei. asta, desigur, legată de punctul 1, dacă aplicaţia e proastă şi oamenii aleşi sunt şi mai proşti, ban the app şi tocmai ai aruncat nişte bani pe fereastră.

Luati ideile astea cu o felie de sare, eu nu mă pricep la social media aproape deloc, sunt doar un umil observator. Faptul că am citit useit.com şi nişte studii despre comportamentul utilizatorului nu mă califică în nici un fel să imi dau cu părerea. Experţi sunt ăia care au la titlu asta, chiar dacă majoritatea sunt prea ocupaţi să îşi pună în ordine blogul personal, apelaţi la ei cu încredere, majoritatea par a se pricepe.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

8 comentarii

  1. Bună asta… dar eu nu am văzut nicio aplicaţie pe Facebook care să dea premii…

    00
  2. @chesterb chiar de asta aplicatiile de pe facebook nu au succes :D

    00
  3. e val imens de aplicatii retardate, care se vor aduna intr-un tsunami la un moment dat si va face niste „curatenie”

    00
  4. Eu inca astept o aplicatie autohtona care sa ofere si valoare. Fuga dupa premii este de inteles, dar mai sunt si altele in afara de asta. Sau macar sa vad ca se creaza o plaicatie (cu premii), se strange masa critica si dupa ce se termina concursul exista cineva care sa pastreze/re-creeze engagement-ul.

    00
  5. Nu toate aplicatiile au la baza mecanisme de concurs cu premii, multe din ele pornesc de la idei de divertisment, si se bazeaza pe raspandire virala. Insa da, un premiu mare poate stimula participarea, la fel si endorsementul unor vedete cu jdemii de fani.

    00
  6. Salut Zoso, zi-mi si mie de unde ai luat cartile lui Jakob Nielsen, le-ai cumparat de la el de pe site sau de unde le-ai luat. M-ar interesa si pe mine sa le citesc, spune-mi daca poti sa imi dai un hint de unde sa le iau, si daca ai citit mai multe pe care mi-ai recomandao mai mult.

    Multumesc

    00
  7. Ionut,
    treaba asta cu „sa facem un viral” am auzit-o de mii de miliarde de ori si nu s-a concretizat nici de frica. Asta daca nu tinem musai sa convingem clientul ca 864 de view-uri pe youtube si 265 pe trilulilu reprezinta un succes rasunator. Dupa cum ii spune si numele – viral – inseamna ca se propaga de capul ei, precum un virus. Dar fix de capul ei. Nu cred ca poate cineva sa prezica despre orice chestie daca va fi virala sau nu. Asa ca „mooaaamaaa, catamai viralu’ o sa iasa din asta?” nu are nicio valoare.
    Hai sa facem o mica proba. Simpla. http://www.trilulilu.ro/video/cele-mai-vizionate/oricand Arata-mi, te rog, pe prima pagina macar un video care a fost creat special pt a ajunge viral. Ca doar s-ar presupune ca lucrurile facute de marii specialisti in creatia de virale ar trebui sa fie in top.
    Si aceeasi situatie este si cu aplicatiile. Nu doar cu video-urile. Stiu. Este greu, foarte greu, aproape imposibil sa faci lucruri atat de misto incat sa placa multor oameni. Sa placa atat de tare incat sa le recomande si altora din proprie initiativa. Dar va rog eu frumos: NU MAI PROMITETI CA FACETI VIRALE!!! Spuneti orice. Ca o sa faceti un filmulet dragut si ca o sa va straduiti sa-l propagati cat mai tare. Ca aplicatia are potential si o sa fie apreciata de multi utilizatori. Dar nu mai spuneti ca faceti virale!

    00
  8. Vând idee de aplicație pe FB. Jur că aia o să fie una virală.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.