Dacia Logan testdrive

Ca şi BMWul, Dacia suferă de o imagine dubioasă. Prea mulţi cocalari fac liniuţe cu Loganul, prea mulţi şi-au cumpărat o maşină de 11.000€ şi cred că au gipan sau roadster. Dar Dacia e mai mult de atât. M-am jucat zilele astea cu versiunea cu motor diesel de 1.5L şi 85CP.

Întâi de toate, e o maşină cinstită. Ce e de punctat despre ea:

  • consumul mai mult decât decent. am facut 800 (sau 850) km cu 50 litri. computerul de bord îmi arată 5L consum mediu.
  • demaraj bun, merge de pornit primul la semafor.
  • la peste 100km/h începe să se audă vâjâitul. că deh, izolaţia nu e cea mai fericită în banii ăştia. aceeaşi probleme o au şi modelele ieftine de la renault.
  • am mers cu 160 la ora constant, fără ca motorul să dea semne de oboseală.
  • portbagajului îi lipseşte un mâner. ok, apăs pe butonul ăla să se descuie, dar vreau să trag eu de el.

În rest, cum spuneam, o maşină cinstită pentru banii ăştia.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

58 comentarii

  1. Ai idee ce consum instant aveai la 190km/h si 4200rpm?
    Thanks,

    00
  2. Tu spui ca 11.000 de euro este un pret corect pentru aceasta masina? Inseamna ca pe langa faptul ca ti-au pus masina la dispozitie ti-au dat si ceva banuti.

    00
  3. Pai cu 11000 de Euro, iti iei un Asta Classic, sau o Octavia Tour, care chiar daca sunt modele mai vechi, arata mult mai bine ca loganul si sunt si mai bune.

    00
  4. ce versiune e de are ceasurile alea de bord? imi plac.

    00
  5. Doamne, ce ai putut sa te risti …

    00
  6. lol
    daca masina aia merge cu 190 km/h … inseamna ca era in fata un porc zburator care o tragea :)

    00
  7. Poate exprimarea mea nu a fost completa. Vroiam sa zic ca pentru suma aceasta de bani se poate opta pentru o masina (tot noua) spre exemplu un Opel Astra care este superioara din punctul meu de vedere. Cu ce? Pai putem pleca de la calitatea materialelor de constructie si putem ajunge la performantele tehnice. Hai sa zicem ca la Logan-ul restilizat au mai umblat un pic la design si pare mai placut insa plasticele din interior sunt la fel de slab calitative.
    Ai observat la Logan cand ploua ca devine pom de craciun? Pui frana si se aprinde semnalizarea? Stiu ca se oxideaza contactele si ca s-a rezolvat insa ai vazut undeva sa-si ceara scuze si sa asigure de rezolvarea problemei? Unde ai mai vazut tu masina pe planeta asta unde scrumiera fata sa fie trecuta la optionale? (asta facand o paranteza)
    Ok nu iti place Opel. Atunci comparam cu un Polo. Daca nici asa nu esti de acord imi pare rau insa orice discutie devina inutila.

    00
  8. Frate ma lasi … am 1.6 benzina si i am dat maxim 175 pe autostrada scrie si pe talon ca are viteza maxima constructiva 175 + ca 1.6 are 90 de cai nu 85 ca diesel ul cum draq ai trecut de 180 ce mertzan te tragea ?! si itzi dai seama ca dc ai mers cu 190 si ti a aratat consum de 5 dc nu treceai de 110 avea consum de 2.5 ;)) :D ?!

    00
  9. Intre a da 11k pe un logan si 11k pe o skoda fabia … as alege cea de-a doua varianta.
    Sunt satul de cate dacii am vazut ca au stopurile incurcate si cand da semnal se aprinde becul de frana. De designul putin ciudatel (cel putin pentru mine).
    Am zis de fabia, pentru ca asta conduc, poate sunt si alte masini in pretul asta care bat la fundu’ gol loganu’ si fabia, dar nu ma bag.

    00
  10. Zoso, Astra Clasic chel este echivalentul logan-ului de 11.000 :). La logan chel nu ai NIMIC decat scaune, volan si motor. Ma mir ca au pus si geamurile.

    00
  11. Din cate stiu eu la toate masinile kilometrajul afisat e cam cu 10% peste cel real. Apare o eroare suplimentara daca ai schimbat cauciucurile… Uita-te pe GPS pentru viteza (mai) reala.

    00
  12. agre, decat o fabia cu motoru’ ala lesinat de 1.2, mai bine un prestij d’asta, sincer…anyway, oferte bune sunt mai multe, nu numai astra.

    hint: suzuki swift, o masinuta super decenta. restu, mai cautati-le si voi

    00
  13. Eu am luat acum un an un Seat Ibiza la 10 900 EUR.
    Avand in vedere ca 11 500 erau toti banii disponibili (masina + taxa + inmatriculare…) am stat si am cantarit toate ofertele, inclusiv cele de la Dacia.
    Totusi, in urma parerilor utilizatorilor am ales sa dau banii pe Ibiza, chiar daca motorizarea era mai slaba si pe benzina si nu imi pare rau.
    Loganul e o masina corecta la pretul la care se vinde in Germania full – option. In Romania e cam scumpa

    00
  14. E bun loganul, ca masina romaneasca este perfecta. Are defectele standard mentionate de tine, dar totusi este o masina buna pentru banii care ii cere. Consuma putin, te tine mult, nu are probleme mari inafara de tabla un pic cam proasta ce cedeaza de la grindina ( de 3 ori a intrat in service pentru asta si de 3ori au schimbt capota ).
    Interiorul imi pare a fi putin cam aiurea, cel putin butoanele de actionare a geamurilor.

    00
  15. @wtf Frate la Fi(c)at-ul meu scrie in talon viteza maxima 165 si i-am dat in rRomania maxim 190 (odata am ajuns la 200 dar eram la vale; deci nu se pune). In schimb daca iesi din rRomania si pui benzina/motorina de afara se schimba un pic treaba. Motorul trage alfel, drumurile sunt un pic mai drepte etc. Deci nu e nevoie sa-ti traga nimeni Loganu’ ca sa ajungi la 190 sau chiar mai mult…

    00
  16. zoso, ce viteza arata GPS-ul cand aveai 190km/h pe bord?

    00
  17. @Alex: Astra cu motorizare diesel la acelasi dotari ca Loganul e mult mai scump. Loganul full se ridica peste astra , polo, fabia ca nivel de dotari, putere motor, spatiu si tot ce vrei. Primesti mai mult pe bani mai putini. Acum tu compari un polo de 54cp care in afara de aer nu mai are nimic pe el cu un Logan de doua ori mai puternic full option. Am pe cineva care si-a luat fabia junior, 60CP si plange ca nu si-a cumparat un logan full. Eu am analizat ofertele echivelente, nu am comparat mere cu pere, si loganul a iesit mai bine peste tot. Un Astra clasic 2 diesel de 80 de cai, fara casetofon, fara airbag pasager, cu geamuri manuale pe spate e 13000 de euro.

    00
  18. Da, prima oara cand am condus un logan am condus un diesel de 1.5 si vreau sa-ti spun ca am ramas placut surprins de demaraj…

    bine, n-am avut loc sa-i dau in goarna… dar sincer sa fiu, la banii aia nu poti sa cumperi Prosche :)

    00
  19. NOU
    #21

    mda, de-aia dau ei in specificatii 163 km/h

    00
  20. Mai bine imi iau noul Polo, decat sa dau 11.000 pe Logan. Daca te uiti la oferte, clar gasesti ceva in banii astia mult mai atractiv. Sau pana la urma o faci pe aia romaneasca si pleci in Germania si te intorci cu un 320 BMW ( preferata mea ) care da clasa Loganului din toate punctele.

    00
  21. viteza aia din talon, adica viteza maxima constructiva, e viteza maxima la care masina poate circula in siguranta fara sa apara surprize.

    00
  22. Deci da, motorul de 1.5L de 85CP de la Renault e cel mai bun. Am facut deja vreo 30 de mii de km si merge impecabil, zboara.
    Astra Classic? Prostie. Ti-o fac la orice ora cu 85cp de la logan.

    L-ai cam prajit motoru la peste 4 mii, ce drac.

    00
  23. Cum s-a comportat Igo Amigo ? nu te-a frustrat lipsa optiunii de configurare de trasee cu via ?

    00
  24. Poate nu sunt Loganurile cele mai elegante masini, dar eu zic ca in romania isi fac treaba!
    Si bineinteles ca sutn masini mai bune la pretul ala, trebuie doar sa cauti!

    00
  25. Vad ca n-au schimbat turometrul, e inca cel de la variantele pe benzin, care suporta mai multe ture.

    00
  26. NOU
    #29

    Gata mane, m-ai convins. Imi vand Ceed-ul (a costat 12000 al dracu, si are caruta de dotari) si imi iau un Logan, sa sustin economia nationala.

    00
  27. @zoso: incearca si un Chevrolet Aveo… ca pret e la fel ca si Loganul dar parca arata altfel (mai ales interiorul) … si parca si merge altfel

    00
  28. Da ,dar tot dacie ramane ;)

    00
  29. In Grecia, 160 pe bord, GPS arata 152-153 (oscila).
    In rest e super bine, 160 la 3500 de ture e marfa. Tinand cont ca vin de la 1300, laudele mele sunt justificate. A, si inca ceva: la greci, la 160, esti la relaxare. La noi, pe A1-A2 trebuie sa tii bine de ghidon, totusi m-am riscat la 170.
    Bafta, si fiecare sa-si ia masina pe care o doreste!

    00
  30. @Alex: Polo mi se pare cu o clasa sub Logan (poate din cauza faptului ca facem comparatie intr o berlina medie si o masina din clasa mica) Toate ca toate parca as alege varianta in care platesc mai putin pentru o masina mai mare si mai puternica.

    00
  31. Si-a cumparat un prieten logan si l-au sunat de la fabrica la o luna dupa sa se duca sa-i puna bara de torsiune!!! Da-o ma-sa de treaba!

    00
  32. Foarte smecher loganu’! Are niste performante deosebite… Pe care le intrece si o masina veche de 15 ani, care in 4000 euro iti ofera si mai multe decat un logan. Dar pana mea, e masina noua…

    00
  33. @Autogreen, Loganul e in clasa medie ? Keep dreaming, e o masina din clasa mica umflata cu pompa. Oricum nu se compara cu Polo, nici ca tinuta de drum, nici ca fiabilitate, nici ca materiale interioare, nici ca siguranta..etc

    https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/
    https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/

    Singurul aspect pozitiv in cazul Loganului e spatiul.

    A nu se intelege ca incurajez achizitionarea cazanelor, Loganul nou merita mai mult decat un harb tavalit.

    00
  34. @aalex ai dat-o in bara rau de tot cand ai adus in discutie testele euroncap. Hai sa-ti spun si de ce … loganul a obtinut maximul de puncte la teste din prisma constructie caroseriei. Steaua aceea in plus obtinuta de „mai marele” polo e obtinuta prin dotarile de securitate interioare : anumite tipuri de centuri, constructie/pozitionare scaune sofer, etc (intereseaza-te).
    2 la mana, loganul a fost desemnata cea mai fiabila masina in germania … si stii de ce ? hai sa-ti raspund si aici : pentru ca partea electronica e redusa la minim, a ramas numai mecanica.
    Loganul e cea mai buna solutie atunci cand iti doresti o masina noua. Iar motorizarea 1.5 dci 85 e cea mai buna.

    Sunt de acord cu problemele pe parte electronica dar alea nu sunt o noutate… renault inca de la laguna 2 a avut mari probleme pe partea asta, toata lumea o recunoaste. De aici si alianta cu Nissan care i-a ajutat foarte mult in dezvoltarea noii generatii de masini… aici revistele auto din Franta confirma calitatea ridicata a noilor autovehicule marca Renault.

    00
  35. @Autogreen eu ziceam de noul Polo, care mi se pare decenta din toate punctele de vedere. Direferenta este cam de 1000 si putin. Si sunt multe alte masini pe care le poti cumpara in banii astia 11000. Cum zicea cineva mai sus, la Logan standard iti dau doar usi, volan, roti si motor pe cand la altele…parerea mea !

    00
  36. Wow, frate, GENIAL.

    Cine e asa prost sa dea 11 mii pe o DACIE ? e varza la tabla, electrice.. stii cat costa reviziile ? hahah.

    Cu 11 mii iti iei CEED, punct.

    00
  37. nu stiu in ce masura ma intrebi daca sunt prost, nu eu dau 11mii euro pe un JAF cu acte in regula, logan. daca nu te vedeam debitand aceeasi prostie in alte 24729 replyuri, poate o luam personal.

    asta nu e masina de 11 euro, nu are cum. POATE daca ar fi full 100-150-200 milioane, adica 2-3 salarii, cat e-n germania, poate atunci ar merita porcaria asta de masina.

    asta nu e masina pt care sa faci credit la banca, in ideea de-a o tine o perioada indelungata. nici nu termini de achitat si masina ajunge in paragina. unde mai pui ca te seaca si reviziile, mai ales manopera. e o masina de tavaleala pe care nu merita s-o iei decat cu petty cash.

    asa ca nu stiu cine, sanatos la minte, ar plati o poala de bani pt o dacie.

    si nu inteleg asocierea cu BMW. de ce imagine dubioasa sufera BMW ?
    poate soferii de bmw, care-si trag unele ieftinache si le forjeaza in prostie. eh, bmwurile alea cu imagine dubioasa (e36 presupun?) sunt masini si dupa 15 ani, ceea ce dacia, cel putin nu loganul si, de altfel, orice alt model, n-or sa fie vreodata.

    00
  38. E buna pentru pensionari. Pentru cine a condus doar dacie, evident e masina ideala. Pentru restul nici macar nu se incadreaza la categoria masini. Cam mult 11 mii la ce ofera. La exterior l-au mai aranjat un pic dar bordul arata la fel de oribil si chel. Plasticul din interior are bavuri din fabricatie. Dupa un an jumate apar pete de rugina .Motor mic, caroserie grea si inalta. Cum dreq prind aia 180Km/h cand producatorul afiseaza viteza maxima 163 la varianta de 85CP? Sau poate cei de la dacia vor sa tina secret performantele magice? Calibrati-va vitezometrul ca eu nu am vazut pe strada nici un logan cu viteza mai mare de 160.

    00
  39. nu stiu unde ai vazut tu logan chel diesel la 6000 de euro cand cel mai ieftin configurat pe site-ul dacia este 8000 de euro si e 1.5 dci 70 cp. cu alte cuvinte dacia nu merita chiar daca ti-au dat astia bani sa le mai faci putina reclama

    00
    • Logan 1.4 MPI 75 CP 5900 EUR

      esti prost. n-am zis diesel. am zis logan. mori de necaz cu gandul ca eu am luat bani si speri sa imi moara si capra mea.

  40. te intreb in imprejurarea in care tu pui punct pe blogul meu. ti-am inteles din prima opinia, e ok, dar, din nou, pui punct la mine pe blog. nu se face si e o dovada de prostie. ceea ce iti invalideaza orice alt argument pe care l-ai putea aduce.

  41. @george b: daca stii sa o conduci, poti trece de 160 linistit. Talpa stie sa-i dea orice animal. Eu am un Logan MCV cu motor de 1,6 (normal, nu 16v), cu GPL, si am mers pe autostrada in grecia cu 183 (viteza reala aratata de GPS). Si asta pe gaz, nu pe benzina, si eram si 4 persoane in masina. Pe talon are viteza maxima constructiva 160 si ceva, dar aia nu este viteza maxima cu care poate merge, ci e viteza maxima pana la care constructorul iti garanteaza ca masina functioneaza in parametrii normali si nu incep sa iti sara pistoanele prin capota.
    Cat despre motor, luna asta trebuie sa ii fac revizia de 60 mii de km, si n-am avut niciodata probleme cu el. In afara de schimburile de ulei+filtre la fiecare 15 mii de km (care m-au costat in jur de 350 RON/revizie, la reprezentanta), si bujiile+placutele de frana la 30 mii (parca), n-am bagat nici un leu in el. Si inca merge (pe gaz), si trage ca in prima zi, si am facut si Oradea-Cluj cu ea incarcata cu 1200kg, cu o viteza medie de 110, aratata de GPS (noaptea).
    Deci cum zicea zoso, la 11 mii de euro, e o masina perfecta, atata timp cat o cumperi ca sa o folosesti pentru ce a fost creata, si anume sa ajungi din punctul A in punctul B. Lucru care cu o masina second din 1900 toamna, tot la banii astia, iti garantez eu ca nu e la fel de sigur.

    00
  42. ma gandeam ca inca mai era vorba de masini diesel in fine…nu te-am facut prost dar mi se pare aiurea sa faci astfel de reclame idioate. mai bine puneai dracu un banner cu dacia logan in loc sa ne spui verzi si uscate ca ai testat tu loganul …si era toata lumea multumita. asta a fost a doua si ultima data cand comentez pe blogul tau de c***t, pentru ca m-ai insultat.

    00
  43. @autogreen citez de pe site-ul unui dealer:
    * ABS
    * Servodirecţie
    * Aer conditionat
    * Airbag-uri frontale sofer si pasager
    * Închidere centralizată cu telecomandă
    * Scaun şofer reglabil pe înălţime
    * Geamuri faţă electrice
    * Oglinzi electrice şi încălzite
    * Volan reglabil
    Motorizare 1.4, 90 CP.Pret? 9000Euro cu prima de casare inclusa. Scoti prima si ajungi la 10.000. Ce are in plus Logan-ul full? Piele si clima? :)).
    In fine viteza inscrisa acolo este cu o abatere destul de maricica dar asta este. Pentru cei care se bat in piept cu viteza maxima inscrisa in talon, intrebati si voi ce inseamna mai exact viteza maxima constructiva inainte sa argumentati. Viteza maxima constructiva este viteza maxima la care producatorul certifica respectiva masina. Asta nu inseamna ca nu poti sa depasesti acea viteza insa nu iti garanteaza nimeni ca nu ramai fara motor. Viteza maxima se poate calcula matematic avand in vedere CP, Greutate si indicele de aerodinamica (parca asa ii zicea)..exista formule pe net insa e prea dimineata sa caut.

    00
  44. @Alex&Co: Iar compari mere cu pere: Compari un motor pe benzina cu unul pe motorina, La aceiasi bani adica 10000 de euro iti iei un Logan cu 105CP nu cu 90, cu cuplu mai bun, cu airbag-uri laterale, geamuri fata spate electrice, oglinzi electrice, computer, etc, etc lista e lunga. Pt. ce sa platesc mai mult si sa primesc mai putin?! pt sigla din fata?!
    Afla de la mine ca legile fizicii nu tin cont de marca. Si spunei prietenului tau ca loganul nu are bara de torsiune, are arcuri, deci nu stiu ce schimba el in service si de ce.

    00
  45. Nu as opta pentru logan nici daca ar fi ultima masina de pe pamant:
    1. nu imi explic cum a primit masina asta 3 stele la testele EuroNCAP, in conditiile in care fara dotari suplimentare vine cu un singur airbag iar senzorul pentru acesta este situat pe lonjeronul stanga. sa nu detaliez mai mult la acest capitol.
    2 materiale foarte proaste, exemplu tabla foarte moale, daca te lasi mai fortat pe capota o indoi, plasticele penale de la interior, materialul textil de pe cupola care zici ca e canepa
    3. confortul zici ca urci in autobuz cand urci in logan
    4. si nu in ultimul rand tinuta de drum.
    Lista poate continua dar ma opresc aici deocamdata deoarece multi dintre proprietarii de logan or sa imi sara in cap si pentru atat. Inchei cu un sfat pentru cei care vor sa achizitioneze o masina: faceti testdrive la cat mai multe marci si modele posibile inainte de a lua o decizie.

    00
  46. @ geaorge b
    Nu e chiar asa. Intr-adevar sunt altele mai masini, dar de 3 ani de cand am eu logan 1.5dci, nu a ruginit, consuma putin, etc. Si a fost sub 8000Euro la vremea respectiva. Am facut destui km cu ea. Nici reviziile nu te ucid. Cand mi-am luat masina, am fost si eu pe la dealeri am vazut polo, astra, fabia. TOATE sunt mai scumpe. Da, stiu e o oferta „de la” dar in realitate cel putin 2000 de euro peste logan cu aceleasi dotari. Nu zic ca nu merita, da eu nu aveam atatia bani de aruncat.

    00
  47. @ george b
    Nu e chiar asa. Intr-adevar sunt altele mai masini, dar de 3 ani de cand am eu logan 1.5dci, nu a ruginit, consuma putin, etc. Si a fost sub 8000Euro la vremea respectiva. Am facut destui km cu ea. Nici reviziile nu te ucid. Cand mi-am luat masina, am fost si eu pe la dealeri am vazut polo, astra, fabia. TOATE sunt mai scumpe. Da, stiu e o oferta „de la” dar in realitate cel putin 2000 de euro peste logan cu aceleasi dotari. Nu zic ca nu merita, da eu nu aveam atatia bani de aruncat.

    00
  48. pleci primu de la semafor de unu singur te referi tu

    00
  49. Bai desteptilor intelegeti un lucru si anume : alea 3 stele se dau pentru constructia caroseriei si nu pe calitatea tablei din care e facuta capota ( de exemplu). Toate piesele care alcatuiesc blocul fata (valabil pentru toata caroseria, mai putin partea spate care la multe vehicule e mai putin rigidizata) sunt astfel calculate sa preia socul si sa disipe energia uniform in tot blocul, nu doar intr-o anumita zona ( zona de impact).

    Imi cer scuze in avans dar Carabulea, tu esti batut in cap rau … ai venit cu cele mai tampite argumente. Ce stii tu de tabla folosita ?? Ce conteaza cat de groasa e capota, hayonul … portierele sunt ramforsate. Tinuta la drum tine de mecanica si dinamica masinii nu are treaba cu caroseria.
    Daca esti contra Daciei, vin-o cu argumente solide nu cacaturi dastea

    Restul de 3 pana la 5 stele se da pentru celelalte elemente de securitate : centuri, airbaguri, scaune… etc.

    Ps: Dati un search pe youtube la : chinese crash test si logan crash test sa vedeti unde sunt alea 3 stele

    00
  50. Nu stiu de unde reiese din postul meu faptul ca acele 3 stele optinute la testul de siguranta sunt acordate pentru calitatea tablei. Daca am zis ca rezultatele sunt obtinute la testele EuroNCAP e clar ca aici m-am referit la siguranta si doar la siguranta.
    1. Ce stii tu de tabla folosita? Stiu ca atunci cand apesi pe ea chiar si cu forta mica o deformezi, nici nu vreau sa stiu mai multe. Si nu imi zi tu mie ca in spatele tablei moi se ascunde o minune inginereasca ca nu te cred.
    2.”Tinuta la drum tine de mecanica si dinamica masinii nu are treaba cu caroseria”. Aici te contrazici singur, dinamica masinii are legatura directa cu caroseria. Defapt profilul dinamic al masinii este dat 100% de caroserie.
    3. Cand mai postezi masoara-ti cuvintele. eu nu te-am jicnit. oricum numele cu care ai postat spune totul despre tine.

    ps. una peste alta cred ca esti posesor de logan, sau lucrezi la dacia

    00
  51. @Alex Olaru Aia e o chestie care i s-a intamplat decat prietenului tau. PLM si aia de le fac sunt tot oameni. Sa nu uitam ca mari constructori de masini si-au chemat milioane de masini(nu una) pentru defectiuni majore.

    00
  52. @Dan In sfarsit si un tip cu capul pe umeri. Multi isi dau cu parerea fara sa condus vreodata un LOGAN. Fratilor daca sunt asa de proaste de ce pla mea se cumpara in toata lumea??

    00
  53. Salutare tuturora!.Mai fratilor detin dacia logan 1,5 dci de 85 cp,de circa 2 ani jumatate si vreau sa va zic ca are nefericitul noroc de a fi taxi.adica nu sta o zi an 2,5 ani am 160.000km.Parerea mea:O MASINA FOARTE BUNA LA BANI ASTIA,CONSUM BUN,FIABILA,SPATIOASA…ETC.CE MAI VRETI LA BANI ASTIA?..Folositi motorina de peco:MOL,PETROM.ROMPETROL.Fara lukoyl e jalnica.An afara de un rulment pe partea dreapata si bucse nu am schimbat nimic la ia.Dar revizii la timp adica la 10,12 mii max.Si pun accent foarte mare pe filtru de motorina sa fie original.Cam scump dar e viata pompei si a injectoarelor pe care anca nu leam schimbat.An concluzie e o masina ok la pretu asta.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.