Cum facem marketing afiliat

scris de 57

what1Sunt două abordări ale problemei marketingului afiliat: ori ai trafic mult, ca mine sau ca realitatea.net, ori ai o nişă. Cum nu toţi avem 100.000 unici pe zi, ca să facem 10.000 euro lună din affiliate marketing, ca realitatea, haideţi să vedem cum putem face un ban cinstit şi grămadă din internet, într-un mod civilizat (fără spam şi alte măgării, adică).

Ce înseamnă marketing afiliat?

Affiliate marketingul e procedeul prin care un publisher (blog, site) recomandă pe siteul său un produs şi câştigă un procent din vânzările venite dinspre siteul său.

Procedeul presupune plantarea unui cookie în calculatorul celui care dă click pe link şi, dacă acesta face o achiziţie de la acel comerciant într-o perioadă de timp (de obicei 30 de zile), un comision merge la publisher.

Cum încep?

Verifică dacă există un magazin care vinde chestii la care te pricepi şi porneşte un blog în care să scrii despre asta. Idee gratis: bloguri de cadouri trăznite, bloguri de modă masculină şi feminină.

Dacă ai un blog deja, vezi care e profilul utilizatorului tău. Ce tip de articole îl atrage mai mult? Există produse pe nişa aia? Bagă un link, testează. De pildă, pe zoso.ro sunt mulţi oameni care îşi cumpără produse IT. Nu neapărat ce le recomand eu, dar magazinele au algoritmi de recomandare în pagină, poate le place altceva şi cumpără, deci aveţi un câştig.

Funfact: am vândut 4 sau 5 ipaduri de pe acest blog, că se ştie că sunt mare fan apple.

Notă: cele de mai sus, şi în general tot articolul, nu se aplică la copii sau analfabeţi. Nici una din aceste categorii nu au putere de cumpărare, aşa că nu merită efortul. Dacă aveţi 16 ani şi scrieţi ca la 16 ani pentru copii de 12 ani, staţi potol.

Cum vând?

Eu vând foarte bine cu linkuri. Scriu un articol, inserez unul sau două linkuri în text, cititorii dau click şi cumpără. Simplu. Nu sunt agasant, nu sunt obositor, sunt simplu.

Cea mai simplă metodă de a vinde e prin recomandare. Eu, Gigel, vă recomand asta. Voi, cititorii, aveţi încredere in mine că nu sunt dobi să vă recomand orice, iar dacă vă place produsul, de ce nu? Simplu.

Un tip îmi povestea cum vindea cu un articol pe lună de câteva sute de euro. Mergea în magazinul operatorului telecom, făcea o poza sau un video scurt cu telefonul cel mai mişto şi mai nou şi le posta pe blog cu link afiliat.

Ce vând?

Tehnică de calcul. De la hârtie şi toner la laptopuri de 6 sau 8.000 lei. Dacă produsul are preţ bun şi e pe stoc, oamenii vor cumpăra. Nu am timp destul să intru şi în 2Parale mai bine, să folosesc şi acest sistem, Profitshare e ok, au pe stoc de toate, sistemul funcţionează (deşi n-ar strica un script de scurtat urlul, nu pentru a păcăli utilizatorii, ci pentru aspect).

Alţi oameni (cocalari, buddha) vând haine, alţii cărţi, mamiştie o să vândă jucării. Alţii vând utilizatori înscrişi pe siteuri de poker. Posibilităţile sunt nelimitate.

Cifre

Nu am timpul şi nici aplecarea necesară pentru a analiza ce înseamnă fiecare grafic pe care mi-l oferă profitshare, dar poate vouă vă folosesc cifrele de mai jos:

Linkuri lăsate pe blog: 5
Linkuri pe twitter: ~12
Click-uri: 3.063
Comisioane: 627,44 RON
Produse vandute: 34

Deci cam unul din 100 cumpără ceva de calculator pe un blog generalist. Faceţi voi calculul mai departe.

Free tips

Affiliate marketingul e publicitate gratuită doar dacă nu ştii să vinzi sau nu ţi-ai ales bine magazinul. Arhi a văzut că se poate.

Nu vă pierdeţi timpul cu magazine obscure, pentru că sunt şanse mari să n-aibă stoc de produse. N-are nici un rost să daţi un link afiliat către magazinul care are preţul cel mai mic, dacă n-au produsul pe stoc.

Nu puneţi zeci de linkuri într-un articol decât dacă faceţi comparaţii (ca aici, deşi formatarea lasă de dorit). Oamenii se plictisesc.

Nu aglomeraţi blogul cu zeci de bannere. În acest context, bannerele nu vă ajută decât dacă aveţi trafic mare.

Nu mai plângeţi cu privire la expirarea cookieului prea repede. Folosiţi acel timp să munciţi.