Cauciucuri tocite

Mi-am luat şi restul de anvelope noi, ocazie cu care l-am rugat pe nenea de la service să îmi arate diferenţa de adâncime de striaţii dintre o anvelopă tocită şi una normală.

Cauciuc tocit

anvelope-tocite-1anvelope-tocite-2

Cauciuc nou

anvelope-noi-1anvelope-noi-2

Cică teoretic de la 4mm în jos ar trebui schimbate.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. Se simte la acvaplanare..

    00
  2. Teoretic toate anvelopele au indicator de uzura a caii de rulare. Acest indicator este o nervura de cauciuc pozitionata uniform pe principalul canal al caii de rulare. Atunci cand calea de rulare a ajuns la nivelul indicatorului inseamna ca adincimea a ajuns aproape de1.6 mm , limita legala de grosime cf legislatiei din majoritatea tarilor din UE.

    Pentru anvelopele de iarna, producatorii au gandit si un indicator pentru adincimea de 4mm.

    https://www.michelin.ro/auto/sugestii-si-sfaturi/sfat-auto

    00
  3. Da, de la 4 mm în jos, pentru că aşa spune legea. Practic, cauciucurile de vară ţin şi la 1-2 mm fără probleme. La cele de iarnă sunt probleme dacă ‘forţezi nota’!

    00
  4. Dap, in martie la anul trebuie sa imi iau si eu 4 anvelope de vara noi. Cele de iarna ma mai tin inca macar 2 ierni.

    00
  5. @Florin: sa mergi tu cu cauciucuri cu adancime de 1mm la profil

    00
  6. La alea tocite tine chestia aia cu care masoara dreapta, la alea noi o tine putin inclinata. :)

    00
  7. in state am citit ca cel mai haios mod de a masura aprox daca un cauciuc mai este bun de folosit este „the nose rule”:

    se ia o moneda de 1 penny (1c) si se pozitioneaza asa incat lincoln sa fie cu capul in jos in santul principal.
    daca i se vede nasul, cauciucul e prea uzat.

    00
  8. mai mergeau alea o vara :D

    00
  9. Daca nu au acelasi profil testul e irelevant.

    01
  10. Sa te speli bine pe maini si sa te hidratezi ca deja ti s-a crapat pielea..ori te-ai taiat.

    00
  11. Sunt si de vară cu indicatori de uzură. La Nokian sunt niște cifre de la 1 la 4 (sau 5) scrise pe adâncimi diferite în anvelopă. Cifrele „dispar” pe măsură ce anvelopa se uzează și între 2 și 3 este și indicatorul de pericol de acvaplanare.

    00
  12. Lasa drac’ de acvaplanare, mergi mai incet pe ploaie, da, daca ai cauciuace mai de firma, si nu e pericol de explozie, cu cat sunt mai tocite cu atat ai aderenta mai mare pe asfalt. Si daca e asfaltul curat, fara nisip, intri-n curbe ca Alonso la Monte Carlo :-)

    00
  13. Roxi, alea ţi se par mâini de blogger?!

    00
  14. Bine ca nu ti-ai mai luat goodyear excellence! :)

    00
  15. La un cauciuc conteaza si vechimea nu doar uzura. Din cele vorbite mai sus vad ca nu conteaza cat de uzat e cauciucul , inca mai merge …… ce conteaza ca faci o explozie si poate lovesti alte 2-3 masini, important ca mai merge ….. apoi spunem ca nu am avut noroc.

    00
  16. Unde sunt „soferii meseriasi” care sa spuna ca asta e un moft si ca ei au cauciucuri „ol sizan” care merg pana la 0mm?
    (cam la fel cum merg ei si iarna cu ol sizan)

    00
  17. @Claudiu ţi’a dat şi Picciu acolo un link unde poţi constata că limita minimă egală a adâncimii profilului în mare parte a UE este de 1,6 mm. Deci da, eu merg cu profil de 1 mm, care’i problema?

    00
  18. NOU
    #19

    @Florin Rusanu:Chiar asa Florine,care’i problema???In afara de faptul ca mergi pe riscul tau si poate Doamne fereste si pe riscul altora,nu-i nicio problema.Suntem multi in Romania,in jur de 21 de milioane,disparitia unui individ nu se observa…

    00
  19. @Florin Rusanu Din partea mea poti sa mergi si cu profil de -1mm cat timp o faci la tine in curte sau pe camp.
    In schimb daca lovesti pe cineva pe trecere, ca era ud pe jos, eu propun sa primesti macar dublu la parnaie, ce zici, deal?

    00
  20. @motanes
    Daca esti blogger te bati pe extensii?! Nu m-am gandit niciodata ca un blogger nu e in stare sa schimbe un cauciuc sau ceva de genul.Tu iti folosesti mainile doar pentru tastat?Uff,inseamna ca v-am supraestimat.

    00
  21. O anvelope „imbatranita” desi nu a fost uzata isi pierde din calitati. Are mai multe minusuri o anvelopa veche.

    01

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.