Nu pot să cred că VW sunt atât de idioți!

Probabil ați văzut știrea cu Volkswagen prinși în SUA că aveau un soft care opreau emisiile la mașinile diesel și trebuie să recheme jumătate de milion de mașini diesel.

Și e amuzant că se întâmplă tot în America, acolo unde și Toyota și-a luat-o în bot. În într-un moment în care din ce în ce mai mulți oameni și jurnaliști auto erau în favoarea diesel-ului.

Plus, acum trebuie să plătească 37.000$ amendă per mașină diesel vândută.

volkswagen

Vytautas Kielaitis / Shutterstock.com

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

59 comentarii

  1. probabil incearca sa tina pasul cu celelalte firme la nivel de perceptie ecologica. Unora le iese. altora nu…..partea buna e a actiunile sunt ieftine acum asa ca cine vrea sa cumpere sa se bage.

    00
  2. Si totusi! In USA esti nebun sa iei diesel!
    Daca benzina in Romania ar fi 3 lei te-ai stresa? Dar la 2 lei? Dar la 0.35 bani raportat la salariile de acum?
    Parca dieselul e pt camioane si vapoare si pt tari din UE cu salarii medii sub 800E. Sau nu?

    00
    • Sau nu. Dacă vrei un motor pe care sa îl ții fără segmentari și rectificări ( ca nu mai face nimeni asa ceva, deși în US cred ca da, ca am auzit pe cineva) vreme de peste 400 000 de mile, Îți iei un diesel normal, cu turbina cinstita, nu de astea mici superturboficate. Cu care sa poți merge la 1500-2000 de ture all the way.

      Americanii sunt în general la fel de prosti și prejudiciosi ca europenii, care de exemplu, nu ar lăsa cutia manuala nici cu dat dracu.

      În plus, pen’ca n-au dezvoltat sectorul asta, la ei motorina e de calitate mai proasta în general ( mult sulf) și belește injecția și catalizatoarele motoarelor noi europene , sau -ma rog, asta zic ei.

      00
    • Daca ai face naveta 100 km zilnic te-ai stresa la 3 lei litrul.

      00
  3. Te iei de Sfantul TeDei !!! Vei fi crucificat :)) Vezi ca astia-s in stare sa-ti monteze pe Forester o „chestie” 1.2 tdi, eventual in limp mode…

    00
  4. Bine ca nu mi-ai cerut sa dau click… :))

    00
  5. Let the VW jokes begin! :D

    00
  6. Ce anume inseamna „soft care opreau emisiile” ?

    00
    • Nu știu, dar de abia aștept softul care oprește consumul de combustibil.

      00
    • Volkswagen este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA, legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german, prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.

      00
  7. Ma sa-mi bag lupa: „allowing the cars to spew as much as 40 times as much pollution as allowed”. Sa inteleg ca in comparatie cu motoarele VW (EURO5 probabil), camionetele americane (de la 3 litri in sus) scot numa’ parfum de unicorn pe teava!?
    De 40 de ori?!!!!!!
    Ceva pute in toata povestea asta.

    00
    • nu pute nimic… La ei este permis un nivel mai mare de co2 in schimbul unui nivel mai mic de NOX, pe cand in Europa e fix invers. Aici e de fapt problema, un diesel emite mai multe „NOXE” in comparatie.

      00
  8. Ideea e si amenda pe care trebuie sa o plateasca… aprox 37k usd/masina… deci au produs, promovat si vandut masinile pe gratis… sau chiar in pierdere?!

    00
    • in pierdere mare chiar, producatorii de volum nu sar de 10k profit pe masina

      00
    • Eu cred ca discutia a decurs asa: ati facut o porcarie si v-am prins, vreti sa trimitem FBI-ul la voi sa inceapa sa ridice camioane de documente si directori si sa-i bagam la inchisoare?
      Cat profit ati facut in ultimii 3 ani? X miliarde? 10% e al nostru, reparati problema si nu intra nimeni la inchisoare, OK?

      La care sefu’ cel mare de la VW, cel care ar fi luat cei mai multi ani de parnaie a bagat un saru’mana boierule si a semnat cecul.

      Ca a iesit 1$ sau 100k pe masina sunt deja amanunte.

      00
    • uite asa face guvernu american banii. de la prosti.

      00
  9. Care ar putea fi efectul principal al activarii permanente al controlului emisiilor ? Diminuarea performantei ? Cresterea consumului ? Ambele ?

    Pe langa asta, ceva imi spune ca schema asta s-a practicat si pe alte piete, nu numai SUA.

    00
    • Ambele. Asta e o alta problema. Daca le dai in sus la normele de poluare (adica, sa polueze cat mai putin) dai in jos puterea si cresti consumul. O sa urmeze class action la greu pe ei acolo. Si o sa le piarda cu brio pe toate. Pariurile acum sunt cine o sa cumpere marci din portofoliul VW. Fondurile de investitii sau alti producatori.

      00
  10. Și într-un moment în care primaria Paris-ului, sper exemplu, vrea să scoată dieselurile din orașe…

    00
  11. Suntem din ce în ce mai aproape de punctul în care va fi nevoie de un echivalent al baroului, dar pentru programatori și cu legi date pentru această activitate, cu tot felul de impuneri și obligații.

    Va veni o vreme când Cookie Law și VATMOSS vor fi amintiri plăcute…

    00
    • Parerea mea este ca esti un idiot. Nu programatorii au hotarat instalarea unor dispozitive fizice de fraudare a testelor de noxe. Citeste stirea. Sper ca ai vrut de fapt sa sugerezi un audit asupra codului sursa in loc de „echivalent al baroului”. Mi se par niste aberatii birocratice baroul avocatilor, casta expertilor contabili si breasla notarilor.

      00
    • Echivalent al baroului ?? Spune-o clar, o lege de organizare a ocupatiei de programator (totusi, nu poti sa o numesti profesie). Baroul e barou, acea denumire legala data formei de organizare specifice profesiei de avocat, nu exista alte „barouri”. Legi de organizare exista si cu privire la alte ocupatii ori profesii, insa nimeni nu s-a referit la acestea ca fiind un fel de „barouri” :))) In plus, pentru a desfasura „profesia” de programator nu trebuie sa dai examene si nici nu va trebui, calitatea asta o dobandesti la finalizarea studiilor. Nu la fel este situatia in cazul barourilor.

      00
  12. Inca o dovada ca lacomia corporatiilor nu are limite.

    00
  13. Foamea dupa profit rapid. Daca vrei poti sa arunci si o privire si la ” almond milk” care nu prea are almonds in el.

    00
  14. bun, sua… își închipuie cineva că practicile astea nu s-au folosit în ue? sau în țările emergente? altfel spus, instituțiile echivalente din ue, locul cel mai birocratizat și normat din lume, cam ce mama dracului fac?

    00
    • Probabil fac concedii prin Caraibe…

      00
    • NOU
      #29

      Birocratia europeana se ocupa cu omoratul companiilor tech americane, incercand sa le protejeze pe cele mici europene. Insa cand faci legislatie in exces, ii omori pe toti, inclusiv pe aia mici pe care incerci sa-i ajuti.

      00
  15. Incredibil ce gasesc ei bube numai la companii non-americane. Amenda aia de 900 de milioane pentru GM e piscatura de purice, si-o deduc din profitul impozabil si-o recupereaza la prima livrare de echipament pentru armata sau agentiile guvernului american.

    00
  16. Parca a fost de curand o stire ca Toyota nu mai e nr.1 la vanzari, a fost depasita de VW. au mutat si americanii tinta imediat.

    00
    • E o mare conspiratie cand autoritatile isi fac datoria. E ca la noi cand aresteaza DNA pe cineva. Nu ala a furat ci a suparat pe cineva sau e politic

      00
  17. Cand ai filtru de particule ce se autoregenereaza (periodic) degeaba 500 km scoate parfum pe teava daca in 10 km scoate tot ce a adunat si in plus.

    00
  18. Eu ma intreb de unde „stie” masina ca e testata pentru emisii, ca sa functioneze in modul ala in care scoate parfum de unicorn (+1 Mishu) pe teava? Ca atunci cand se face testul emisiilor de gaze nu e pusa masina intr-un mod de test, ci doar i se baga un senzor pe teava de esapament.

    In plus, sa fie cineva de la VW chiar atat de idiot incat sa-si inchipuie ca daca fac o asemenea marsavie, n-are cum sa fie detectata?

    Cum au zis si altii, ceva pute urat de tot in toata povestea asta.

    00
    • dap, e aiurea rău de tot.

    • Nu, nu e. Eu trebuie sa-mi fac testul respectiv o data la doi ani si nimeni nu mai baga senzori pe teava de esapament, ci se citesc valorile din ECU, mai putin atunci cand ai o masina atat de veche incat trebuie sa-i bagi o proba pe teava.

      (In America de Nord, replacement rate-ul masinilor e suficient de ridicat incat proportia celor care n-au ECU e insignifianta din punct de vedere statistic).

      Deci tot ce tre’ sa faci e sa introduci un „bug” in software-ul care prelucreaza valorile citite din senzorii respectivi: ba, daca esti chiar smecher, folosesti valoarea reala pentru control loop si alta valoare atunci cand cineva incearca sa monitorizeze senzorii prin OBD-II.

      Cam asta s-a intamplat acolo.

      00
    • Cica daca citirile senzorilor erau apropiate de conditiie care se folosesc in laboratoarele celor ce masoara emisiile faceau motorul sa isi modifice comportamentul pentru a scadea noxele.
      Ce nu inteleg este insa de ce exista pe rafturile magazinelor sute de chimicale care le pui in rezervorul de la masina pentru a trece inspectia tehnica.

      00
    • @Sabotor:

      1. Procedura de test in SUA e diferita de cea in Europa: „The car detects it is being tested because devices such as the anti-collision systems have to be turned off when it is in the laboratory.”. Daca stai sa te gandesti, da, la noi doar arunca un senzor la evacuare si aia e. Dar tu cu ce viteza ai adus masina acolo? De cat timp sta la relanti sau turata? De cat timp nu s-a atins nimeni de pedala de frana cu masina aia la relanti? Odata ce sti cat dureaza toate, e foarte simplu sa implementezi un algoritm in care daca acei parametri sunt indepliniti, computerul masinii trage concluzia ca este in mod „test noxe” si schimba imediat parametrii la motor. Bag mana in foc ca poti realiza asta doar cu ea in parcare daca indeplinesti aceeasi procedura cu fix aceiasi pasi.

      https://www.theguardian.com/business/2015/sep/21/volkswagen-emissions-scandal-sends-shares-in-global-carmakers-reeling

      [determined whether the car was driving normally or undergoing testing “based on various inputs including the position of the steering wheel, vehicle speed, the duration of the engine’s operation, and barometric pressure.”]

      https://arstechnica.com/cars/2015/09/volkswagen-group-must-recall-500000-diesel-cars-for-cheating-on-smog-tests/

      2. Dupa cum am zis si in alt comentariu, aproape nimeni nu face studii la emisii cu masina in mers. Daca vrei o analogie mai clara, gandeste-te cum reactioneaza soferul roman cand stie ca e radar in urmatoarea localitate. Pune frana, merge la viteza legala si apoi pa, blana. Cine-l prinde daca nu e un radar ascuns dupa? La fel si VW. Stiau cand si cum se executa procedura de test, au modificat softwareul la masina ca sa emita noxe in limite, iar atunci cand ajungea pe strada, inapoi la ritm normal de emisii peste limita.

      https://www.theguardian.com/environment/2015/sep/14/nine-out-of-10-new-diesel-cars-in-breach-of-eu-pollution-rules-report-finds – Asta este singurul studiu care l-am vazut si avand in vedere cat de aproape a aparut studiul pentru VW, m-as mira sa nu existe o legatura intre cele 2.

      3. Ce inseamna pentru noi, muritorii de rand? Ca probabil toate masinile cu acea motorizare din gama VW a trisat la emisiile de noxe[Skoda, Seat]. Ca probabil testele de noxe vor fi semnificativ inasprite pentru a preveni un asemenea comportament pe viitor. Ca probabil si ceilalti producatori de masini au trisat intr-un mod sau altul aceleasi teste de noxe.

      00
  19. Eu ii astept pe aia de la Autobild (acolo unde VW castiga toate comparativele) sa vad cum explica treaba.

    00
  20. Asta e fix (invers) ca acuzatia ca samsung are modificat kernelul astfel incat sa aiba un scor cat mai mare in aplicatiile de testare a performantei, dar in viata de zi cu zi sa mearga mediocru. Numai ca ce a facut samsung nu are repercursiuni (notabile) in ceea ce priveste mediul.

    00
  21. Mi s-ar parea ciudat sa fie doar VW care face asta.
    Nu sunt deloc un fan VW, dar acum sunt totusi numarul 1 mondial.
    Daca nici lor nu le ies motoarele cu emisii OK sunt curios cum le ies la ceilalti producatori.
    Sunt foarte curios ce iese la iveala pentru ceilalti producatori.

    00
  22. Wow, unei compani care produce si vinde masini le-a pasat mai mult sa faca vanzari de masini in loc sa tina la siguranta mediului si a clientilor lor. Such Skill, Much Wow.

    News flash! Fara impunerea limitelor de noxe niciun producator nu s-ar fi obosit sa-si eficientizeze motorizarile. Fara impunerea obligatorie a ABS, ESP in noile masini, producatorii nu ar fi facut sacrificiul acesta pentru binele clientilor.

    In rest, e ca la cazurile de dopaj din atletism. Controlul are loc dupa cursa, fa-i ceva daca orice urma de drog a disparut la acel moment. La fel si cel al noxelor, are loc in anumite conditii. Cine masoara emisiile de noxe ale masinii in miscare? Exact, nimeni. Pe asta au si mizat cei de la VW si mai ca as baga mana in foc ca ei nu sunt singurii care au facut asta…

    00
  23. Auzi, dacă rețin bine parcă normele de poluare europene sunt mult mai drastice decât cele americane. Dacă pentru a le îndeplini pe cele americane a fost nevoie de artificii, oare pe cele europene cum le îndeplinesc?

    00
    • nu chiar.
      normele europene sunt fix pix. pe asta s-a bazat si vw cu mizeriile lor de motoare..
      „prostii” aia americani au spre exemplu cummins, fara EGR, cu DFE nu mizeria inutila DPF. care trece normele si in california, un stat foarte restrictiv. mercedes a vandut ML cu DFE si alte modificari ca sa treaca testele.
      subsemnatul detine o masina americana diesel, interzisa in california, care s-a vandut doar in anumite state 2 ani si pe urma a fost interzisa complet.
      in europa, masina s-a vandut in draci cu diesel-ul aferent. si diesel-ul „updatat” se vinde in continuare in ue pe modele mai noi, iar in state nu.
      pe americani ii doare undeva ca masina are 10l, te impoziteaza cat consumi. si consumul nu e calculat de producator.

      00
    • In Europa e alt soft, varianta cu add-on-uri care sa iti buseasca senzorii imediat ce iese masina din garantie.

      00
    • Sunt mai dure alea din US. Macar pe ideea ca le vindeau in California (au reguli mult mai dure chiar decat Elvetia).

      00
  24. Oricum se va termina aiurea, cineva va trebui sa dea explicatie actionarilor de ce anul asta s-au castigat atat de putini bani. Si probabil Winkerton nu va prinde Revelionul pe acelasi post.
    Real pentru toti sunt curios de evolutia industriei auto sub influenta noilor standarde de emisii EURO 7 care vor intra in 2018 – 2020 si vor limita si mai restrictiv emisiile. Pana la urma se va ajunge la „parfum de unicorn” pe teava de esapament se pare…

    00
  25. Puțină atenție pls! În România, taxa de primă înmatriculare se calculează în funcție de emisii. Dacă VW a mințit și mașina e încadrează în alt nivel al taxei înseamnă că a fraudat statul român și a generat un prejudiciu la bugetul de stat. Drept urmare, procuratura ar trebui să emită niște acuzații, să calculeze prejudiciul generat prin stabilirea unei valori mai mici decât cea reală și să pedepsească vinovații!!!

    00
  26. Strategia VW in RO dupa acest scandal: scad preturile cu 10% si vanzarile cresc cu 30% :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.