Conţinut de calitate, definiţie şi idei

nu-gasesc-alta-poza-mai-buna-momentanLa infiinţarea unui site, există două abordări pentru monetizare: trafic cât mai mult sau conţinut de calitate. Cum conţinutul bun este greu de făcut, majoritatea apelează la tacticile uzuale de trafic: spam, seo, mutatul unicilor de pe un site pe altul, rabatul de la calitate, furtul…

Ce este conţinutul de calitate

Conţinutul pe care publicul siteului îl găseşte relevant.

Publicul care vizitează cacan.ro se aşteaptă să găsească un anume tip de conţinut. Pentru ei, calitate e sinonim cu "bârfă cât mai jegoasă", "poze cu Maricica în pi*da goală", “poze cu ăia doi când ieşeau de la una mică”. Nu editorialele lui Pleşu.

La fel, pentru oamenii care intră pe money.ro, conţinutul de calitate înseamnă ştire de business tratată business sau analiză pertinentă. Nu updateuri de Android sau Firefox sau “Gigiga topless – vezi foto”.

A le da altceva înseamna sinucidere. Nu e nici o diferentă între cele două decât pentru pudici, la fel cum nu e nici o diferenţă între constructorii de maşini Dacia şi BMW.

La ce foloseşte conţinutul de calitate

În prinţip, la a atrage publicul tău pe site, pentru a-i arăta reclame relevante şi a-l îndemna să cumpere. Aşa funcţionează sistemul reclamelor. Punem pe siteul X reclamă la produsele pe care vizitatorii acelui site ar vrea să le cumpere.

Da, ştiu, se întâmplă şi chestii ciudate, gen reclamă la Hennesey pe gsp.ro sau maşini de 30.000€ pe realitatea.net, dar overall sistemul funcţionează bine: clinică hemoroizi şi credite pe libertatea.ro, maşini ieftine pe cancan.ro, credite pe click.ro, IT stuff pe computergames.ro…

Cum se face conţinutul de calitate

Primul pas este asumarea direcţiei. Libertatea sau OTV şi-au asumat o direcţie şi o ţin tot aşa de 10 ani, fără să aibă pretenţii de cultura sau civilizare. E o direcţie asumată şi şi-au câştigat fani din cauza asta. Nu se ascund sub masca decenţei şi scapă în fiecare zi câte o ţâţă pe site.

Al doilea este complicat şi îi are în prim plan pe oamenii care au siteuri care se vor a fi premium. Ar vrea trafic mare, dar şi public premium. Soluţia de compromis e renunţarea la calitate în încercarea de a atrage un public mai numeros. Şi aşa apar secţiunile de monden sau analizele pertinente pe teme de macroeconomie făcute de studenţi în primul an la Agronomie.

Un alt articol pe tema asta aici.

Epilog

Azi noapte, o fătucă ce nu ştia, aparent, cu cine vorbeşte, îmi propunea să îmi dubleze traficul la blog prin sistemele binecunoscute de trafic. Pentru că, nu-i aşa, degeaba mă chinui să scriu chestii originale pe aici dacă nu fac şi un pic de spam.

Altfel, ghiciţi cine a vândut un BMW zilele astea cu blogul. :D

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

20 comentarii

  1. tu n-ai reclame la BMW pe blog

    00
  2. Cum prostia e la ea acasă în ţara asta, trebuie să explici la boii treziţi cu internet peste noapte şi idei antreprenoriale că un site copy/paste urmat de spam nu aduce neapărat rezultatele la care visează.

    00
  3. Mare dreptate ai. Ma intreb de ce nu ai StiriDeBine in RSS – e numai continut de calitate, original, fara SPAM, fara furt, fara obsesii de trafic :)

    00
  4. Daca nu-i un septar full option suspectez ca-l vei barfi pe proprietar peste doua sapt. ca vrea GPL la el :D

    00
  5. Mai, bravo pentru „vanzare” :)

    00
  6. a folosit telepatia dan ;)

    00
  7. Mersi pentru referire.
    Mai sunt si site-urile care nu isi propun sa faca bani din publicitate – site-uri de prezentare si magazine online. Multe dintre ele ignora complet problema continutului.

    Continutul care educa publicul (vezi exemplul HubSpot) ar putea construi incredere in jurul brandului, ar putea cantari foarte mult
    in decizia cumparatorului (fie ele business sau o persoana), ar putea fi link-uit si referit de altii, ajutand astfel la promovare.

    Un magazin online care iti arata cum se „intersecteaza” produsul lui cu viata oamenilor (folosindu-se de toate tipurile de continut, nu numai de text rigid sau tehnic), castiga din start in fata magazinelor preocupate sa vorbeasca despre ele si produsele lor din punctul lor de vedere.

    00
  8. Pacat ca multe dintre ziarele noastre prefera cantitatea in detrimentul calitatii. De exemplu, pe riscograma.ro sunt articole bine argumentate si pertinente iar pe money.ro articole rescrise sau traduse prost.

    @Mugur. „Bucuresti, locul 43 in Topul celor mai scumpe locatii de birouri” asta e stire de bine? :))

    00
  9. cacan e typo? ca apare si la tag-uri

    00
  10. astept o poza mai buna cu Gigiga.

    00
  11. Ba, ce e mizeria asta ?
    Io am ajuns aici cautind „Gigiga topless ţâţă pi*da” pe Google, si cind ajung pe site, nu-i nici o poza, doar multe semne d’astea negre care era si in carti la scoala de nu mi-a placut mie.

    00
  12. Am stiut ca va fi un articol de calitate de cand am vazut poza. :D
    Good job Vali!

    00
  13. Predictibil, nimeni nu e interesat de subiect – considerând numărul de comentarii.
    :)

    00
  14. @zoso: Daaa… desigur. :)

    00
  15. Da, e prost = lipsit de calitate, de aia sunt puţine comentarii. Asta în cine dă: în autor sau în public? Cum era definiţia calităţii din articol? :))

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.