Una mişto cu CASCO

young_wild_freeZilele astea îmi expiră asigurarea CASCO la maşină şi am aşteptat momentul să vă povestesc una mişto cu CASCO. Am un prieten care are un Megane mai nou şi care mi-a explicat că 600€ pe an pentru asigurare e cam mult, pentru că, matematic, dacă o zgârie sau dacă îi pică un geam nu costă atât. Eu mi-am făcut, el nu. El a dat cu bara spate de un triunghi metalic de parcare (n-are senzori) şi a făcut-o praf. A costat 1.500 lei reparaţia. După care i-a aruncat un TIR o piatră în parbriz şi îl costă o poală de bani să îl înlocuiască, aşa că merge cu el spart. Adunând cele două incidente rezultă mai mulţi bani decât am plătit eu pe CASCO. Plus că ar trebui să o vopsească, pentru că circulă prin Bucureşti şi e zgâriată din bară în bară. Dar nah.

Aparent, în weekend ninge, deci luaţi-vă cauciucurile de iarnă.

update: mai ţineţi minte povestea cu cocalarul de la Softpedia, care avea o ditai maşina şi nu avea CASCO la ea? i-am tras o poză ieri, prin Bucureşti.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. Un parbriz e sub 1000 de ron. Deci avem 1500 + 1000 = 2500 ron.
    600E = 2700 ron, la care daca adaugi cele 2 evenimente la anul platesti in cel mai bun caz 1000E, in cel mai rau, te refuza ca si client, pentru ca ai factor mare de risc.

    Am uitat ceva?

    00
  2. De obicei asa se intampla, ala care nu-si face pateste, iar ala care-si face nu pateste nimic. De exemplu, tu ai patit ceva la masina ? :) Ma refer ceva ce ar depasi suma platita la CASCO. :)

    00
  3. Sunt perfect de acord. Hai sa-ti zic ce patesc eu . Dau 400 E pe an , vreau sa vand masina pentru ca mi-am cumparat alta la care vreau sa fac casco. De la 400 , mi-au calculat astia de la Omniasig la 1600 E / an . cu fransiza 100 E. 1600 !!! Pentru ca nu se considera prelungire daca schimbi masina. Se pare ca s-au schimbat metodele de calcul , ca am 25 ani ca am permis de doar 6 ani etc. nu conteaza ca am avut casco fara incident la ei. In cazul expus sunt perfect de acord si eu as face pentru 600 dar ce te faci cand trebuie sa dai 1600 ? O sa caut alternative , daca aveti vreun sfat e binevenit.

    00
  4. E bun CASCO mai ales daca ai „ghinioane” din acestea dar chiar daca au fost bani de masina nu intotdeauna mai sunt suficienti si pentru CASCO.

    01
  5. Mersi de sfat , calculasem si eu la astia si e cat de cat ok in jur de 700 E / An . Oricum sunt decis sa imi fac pentru ca merg in Bucuresti si asta spune cam tot. In momentul cand imi iese talonul o sa ma duc exact la o agentie si sper sa obtin un pret bun. Mersi inca odata.

    00
  6. @Adi si eu tot la Omniasig sunt si mi-au pastrat reducerea cand am schimbat masina.

    Dar ma intreb altceva. Ce diferenta e intre cele doua masini ? Poate a doua e evaluata la o suma de 4 ori mai mare.

    Eu dau 7% din valoarea masinii, full casco, fara fransiza.

    00
  7. Casco e impozit pe prostie. Nu se merita deloc.

    00
  8. Eu prefer CASCO… am avut bafta de faze urate ca depasesc cu mult prima de asigurare…
    Sa te fereasca al de sus de accidente mai urate, care se lasa cu 2-3-4000 euro…ce kkt faci arunci?

    00
  9. ..spue John Galt aruncand o privire lunga la masina lui luata din germania la pret mai mic ca pretul casco pe un an.

    00
  10. @Alex Dumitru: Intr-adevar e dubla valoarea asigurata la noua masina , dar mi-au spus de noile norme si calcule de risc pentru soferii de pana in 30 ani. Ma asteptam sa fie o majorare fiind valoarea asigurata mai mare dar nici chiar de 4 ori. Nu o gandesc deloc , se bucura si ofera reduceri daca as avea 50 ani , mi-a zis tipa aia ca ar fi fost 480 E in loc de 1600 daca aveam varsta asta. Ei nu se gandesc ca eu am avut la ei fara incident ceea ce cred ca e mai important decat varsta.

    00
  11. @zoso: porje? neah, nu se merita, bani in plus dati pe prostie.

    00
  12. @John Galt: las-o pe Ayn Rand si pune mina pe Gramatica. Verbul „a merita” nu e reflexiv.

    00
  13. tot ce am inteles e ca ai un prieten zgarcit si prost.

    00
  14. Cei care fac casco pariaza ca o sa aiba ghinion fara sa constientizeze.
    Stiu manageri isteti care au parc de 100 masini si nu mai fac casco deloc. In mod normal ca sa fie pe 0 ar trebui ca 6-7 din cele 100 de masini sa faca accident cu dauna totala. Cam greu totusi. Reparatiile nu au depasit in nici un an jumatate din suma care ar fi trebuit data la asigurari.

    00
  15. Ok, atunci nu are sens. De fapt, nici o asigurare nu isi are rostul. Toate asigurarile sunt facute doar ca proprietarul „real” sa doarma linistit cand isi instraineaza bunurile.

    Un exemplu fiind banca ce TE OBLIGA sa iti faci asigurare impotriva incendiilor, cutremurului samd, firma de leasing care TE OBLIGA sa iti faci asigurare CASCO samd. De ce? Pentru ca ei sunt proprietarii reali, nu tu.

    Daca esti proprietar pe un lucru atunci poti sa-l distrugi cand vrei, daca vrei, fara sa dai explicatii nimanui. Daca nu, atunci nu esti tu proprietarul ci altcineva.

    00
    • da ai dreptate si ar fi indreptatit ca cei care au in cont valoarea maxima pe care o asigura orice firma de asigurari sa nu mai faca nici macar asigurarea obligatorie intrucat ar avea suficiente finante sa sustina reparatia oricarei pagube produse din vina lui. Dar asta ar insemna diferentiere nu am mai fi egali adica cei care au bani iar ar fi avantajati iar noi ne-am obisnuit de pe vremea lu nea Nicu cum ca clasa proletara rulezzz:))).

      00
  16. Eu nu am avut casco, in 5 ani de cand o am am avut 2 accidente majore, cu sarit airbaguri si chesti de genul asta. Ma indoiesc totusi ca ieseam mai ieftin pe casco decat m-au costat reparatiile.

    Singura problema e ca, una e sa platesti lunar o suma destul de mica si alta sa scoti 2000 de euro din buzunar sa platesti reparatiile.

    Daca ai 3 masini, care sunt sansele sa ai incidente cu toate trei? Si 1800 de euro pe an e ceva, nu?

    Problema e mentalitatea noastra, daca as conduce cu grija si as pune lunar banii de „casco” intr-un cont bancar, sigur ies pe plus in 10 ani. Problema e ca nu punem, sau ii cheltuim pe o chestie importanta cand s-au stras ceva mai multi.

    00
  17. Firmele de asigurari sunt entitati comerciale, pe romaneste fac profit. Sau vor sa faca. Adica banii luati pe polite > banii platiti pe reparatii. Adica, statistic, majoritatea soferilor platesc de-a lungul anilor mai multi bani decat suma facturilor de la service. Insa ce te faci ca individ daca ai vreo dauna totala din vina ta exclusiva?

    00
  18. Pfooooa, ninge…In weekend tre’ sa plec pana la Sighisoara…
    600 de euro Casco in Bucale nu e chiar mult…

    00
  19. Nu inteleg de ce nu isi da nimeni seama de un lucru esential: asigurarea este acoperirea unor RISCURI.
    Atat. Daca tie matematic iti iese nerentabil sa-ti acoperi riscurile, de ex, cazul in care ai parc auto de 100 de masini, busesti una si completezi piese de la alta, e altceva.
    Dar pe mine care ma costa 7% pe an din valoarea masinii asigurarea, nu mi se pare nimic extraordinar.
    Da, in 5 ani nu mai e rentabila, daca nu ai nici o dauna, corect.

    Eu unul am facut o dauna totala, si daca nu era CASCO-ul, eram om azi.

    Metoda cu banii de Casco pusi deoparte e un pic fantezista. Pai daca luam in calcul inflatia, scumpirea pieselor de la luna la luna, deja vedem diferente. Si daca ii punem deoparte, prin faptul ca ai pus 1000 de euro pe an, in cat timp iti poti permite sa-ti mai iei o masina similara? 10 ani? Iar legat de daune, pai doar un far costa cat 2-3 rate lunare mai nou.

    00
  20. Exemplul meu: Logan, masina pe firma, 400E/an asigurare CASCO, aveam sub 30 de ani.
    Passat, masina personala, am peste 31 de ani, 1000E/an asigurare CASCO.

    00
  21. Am avut casco pe masina timp de 4 ani, ca era pe leasing. 2400 de euro in patru ani. M-am gandit ca as putea sa fac acum sepaarat, dar mi-e ca as primi prea putini bani ca sa merite. Daca primesc 2-3 mii de euro sau cat calculeaza ei masina pentru ‘dauna totala’ – fereasca sfantul – nu inteleg de ce as da eu 300-400 de euro pe an. Pot sa-mi repar si singura masina, daca e nevoie.

  22. „Adunând cele două incidente rezultă mai mulţi bani decât am plătit eu pe CASCO.”

    Si la anul cit va fi colegu? Hai ca-i pacalesti un an, insa la anul se va ridica pretul. Companiile de asigurari nu sunt organizatii de caritate!

    00
  23. 3 incidente intr-un an, 4500 euro valoarea reparatiilor. 500 euro casco/an inainte de incidente, 750/an dupa. Asta la generali unde sunt jegosi. In al 3lea an mi-am facut la allianz si am revenit la 500. Oricum, ideea e ca la o masina noua, sau la una de maxim 5-6 ani vechime (aici depinde si ce masina, dar in principiu ne referim la cei care au masini scumpe),trebuie sa fii prea prost sa nu-ti faci casco.
    Nu e vorba de faptul ca tu conduci ca o printesa si nu patesti nimic, dar iti iese un bou in fata, ala avand asigurare de la sfanta treime si stai cu gramada de fiare in curte, ca nu vei primi in veci despagubire.

    00
  24. Masina noua, valoare polita 1800e, intrat pe autostrada in spatele altei masini. Nu prea tare, daca te uitai din lateral nici nu se vedea ca e lovita. Surpriza a venit in service cand au trebuit sa schimbe cutia de viteze ca era capacul pleznit. Valoare totala reparatie dupa discount 10000 e.
    Pentru situatii de genul acesta merita sa platesti casco.

    00
  25. @Dan: Rata daunei pentru segmentul auto (aici includem casco si rca) la majoritatea asiguratorilor depaseste 90%. Asigurarile auto nu sunt foarte profitabile pentru asiguratori, profitul il fac din alte tipuri de asigurari.

    00
  26. Daca locuieste in Bucuresti si e zgariata din bara in bara de ce sa o revopseasca?! Se muta dupa aia din Bucuresti?

    00
  27. deci sa ne intelegem aia era de fapt dacie 1100 deci motorul in spate si carterul cutiei din osebeu. WTF te-au facut big time, daca nu vorbim de vreun gallardo.

    00
  28. Client pe casco care mi se tot plangea ca anul asta nu profita de asigurare. Nu a patit nimic, nu a pocnit nimic dar asta vara a dat o grindina la Galati de a terminat rau de tot o parte a orasului. Masini pline de puncte, izolatii la blocuri ciuruite, jaluzele exterioare distruse. Ca idee vedeti clipul https://youtube.com/watch?v=F9xox47Buu4
    Acum are masina in service de la inceputul lunii si spera ca saptamana viitoare sa o scoata. Defectul : revopsire integrala. Doar doua elemente de caroserie nu au fost afectate. Cei de la service au crezut de cuviinta sa le vopseasca si pe alea. Au trimis mail la asigurator, acesta si-a dat aceptul si uite asa primeste revopsire totala. Vopsirea se face in reprezenta si se apropie de 10.000 de lei. Daca nu avea casco cu siguranta mergea cu masina asa si in caz ca o repera nu o facea la reprezentanta ci la vreun meste mai ieftin si poate nu la fel de bine. Casco a platit 2600 de lei, cu plata integrala iar masina are o valoare de piata de vreo 8000 de euro.
    Poti sa mergi tu ca o printesa sau sa faci 1000 de km pe an. Ghinionul nu stii sta unde si cand vrei tu. Cat timp nu te doare maseaua nu stii ca o ai in gura doar…….

    00
  29. In comparatia socotelilor cu casco / fara casco sa luati in calcul ca in ziua de azi nu cred ca mai exista casco fara franciza. Asta inseamna ca la pagubele initiale de 1500 plus 1000 platitorul de casco ar fi primit deci 2500 lei minus de doua ori franciza, de obicei 100 euro, iar in anul urmator valoarea de plata pentru casco va creste, deci bagam si diferenta aia la socoteli.
    Eu am socotit, am analizat, am tras linie si tot magari imi par asiguratorii asa ca pun eu banul ala deoparte si consider ca am casco la firma mea personala de asigurari, din care ma mai si imprumut deseori cu dobinzi preferentiale :D :D, nu platesc franciza, nu platesc comisioane, nu ma enervez cu asiguratorul care plateste cind are el chef la service etc….

    00
  30. Să fim sănătoși. Eu în 6 ani de permis + condus relativ constant nu am avut CASCO și ghici ce? N-am făcut accident. Norocul meu, am putea zice, dar ai mei au amândoi permis de 30+ și lejer peste cinj de mii de km pe an. Nevoie de CASCO? Nu. Depinde de om. Dacă te știi predispus la a buși stâlpi (pt că nu știi să parchezi fără senzori) sau să îți iei pietricele de la camioane (pt că stai în curul lor) probabil că merită. Altfel nu cred. Worked out for me just fine so far. Și în 6 ani aș fi aruncat pe geam niște bani sănătoși pe degeaba (sau na, pentru o presupusă siguranță pe care sunt destul de convins că o poți compensa conducând corect și cu precauție).

    00
  31. daca te duci la (L)IPSO normal ca costa gramezi :)) O bara buna vopsita si un parbriz bun la un loc daca stii unde si cum, nu costa mai mult de 330-350 e :)

    00
  32. 10.000 cutie de viteza ? Ce conduceai mosule ?

    00
  33. „ala avand asigurare de la sfanta treime si stai cu gramada de fiare in curte, ca nu vei primi in veci despagubire” – 2 termene si il executi silit.

    00
  34. „Surpriza a venit in service cand au trebuit sa schimbe cutia de viteze ca era capacul pleznit. Valoare totala reparatie dupa discount 10000 e” – pe vremuri cu maxim 500 -1000 de euro refaceai tot motorul, reparai o cutie de viteze cat si jocul de la grup (pentru cei cu tractiune pe spate si multi cai putere). Chiar si pentru un Porsche ceva mai vechi, de colectie..

    Faptul ca o banala reparatie la cutia de viteze costa 10k ar trebui sa va spuna ca service-urile sunt mana in mana cu niste smecheri (sau fraieri, depinde cum privesti) din asigurari. Si ca toata povestea asta nu poate sa mearga la nesfarsit.

    Daca ai fi tu proprietarul firmei de asigurari ti-ai da seama imediat ca ceva nu e in regula. La fel cum ai vrea ca agentii tai sa verifice istoricul clientilor pe 5-10 ani in urma, nu doar pe 2-3. In felul acesta prima de asigurare prentru clienti care fac daune de 4500 pe an nu ar mai fi 750 (in urcare de la 500), ci ar fi minim 2000. Sau chiar mai mult. Pentru ca acel client ORI e o catastrofa la volan (si atunci mai bine nu-i faci nici o asigurare), ORI e „pe felie” cu vrun „fratzica” dintr-un service „acreditat” la societatea ta (adica baietii vor sa te mulga de bani). Adica in ambele cazuri SIGUR ai de pierdut.

    00
  35. NOU
    #41

    CASCO vine de la CASCATI ochii in plm! Fiti atenti in trafic! In rest, exista RCA-ul celui vinovat! Depinde de masina si de resursele tale.. casco e pentru barosani care, culmea, si-ar permite oricum s-o repare si fara casco (paradox total, dar, bogatii au nevoie mereu de-un strop de siguranta in plus). Iar daca esti sarac (a se citi modest), cu siguranta ar trebui sa ai o masina pe care s-o poti repara numai cu fransiza de100E. Iar 1800 de euro CASCO.. frate.. e cat juma’ de masina modesta (logand de ex.) Altii pun benzina o luna cu rata la casco.. CASCATI ochii fratilor.. E chiar atat de greu sa nu provoci un accident? Asta e prioritatea nr 1.. nu casco. Iar daca esti cretinas si-ti place sa-i dai gaz pe linia de tramvai si-n intersectii pe rosu.. fa-ti 2 x casco.

    00
  36. Vad ca voi abordati doar partea financiara a asigurarilor legate de masini si mai ales de CASCO. Io nu le mai dau bani firmelor de asigurari dupa al treilea an de vechime al masinii nu neaparat pentru ca mi se pare mult ci mai ales pentru principiul prost pe care functioneaza. In alte tari in caz de belele asiguratorul apare oriunde, iti ia masina si pleaca cu ea la reparat. La noi e cu stai sa vezi hai sa vedem sunt probleme si altele trebuie sa alergi sa telefonezi sa te enervezi sa ingheti iarna pe holuri sa transpiri vara la cozi. Asadar prefer sa merg pe principiul, in caz de accident, ca am fost prost sau ca am avut ghinion si sa platesc din buzunar, macar stiu ce platesc si duc masina unde si cu cine vreau eu. Am masina din 1992 si nu a dar gresh…

    00
  37. @Politist de ocazie
    Presupun ca si sofer tot de ocazie esti. Altfel nu imi explic sfatul tau din categoria „sa ii zici unui fotbalist sa aiba grija sa nu se loveasca la picioare”
    Ti se pot intampla o grama de chestii care sa produca avarii la masina chiar stand cu ochii cascati la maxim.
    Ex1. – condus cu ochii bine cascati. Pe centura la Ploiesti – hop o pietricica in parbriz (ridicata de una din masinile din fata). Reparatie: 1000 Eur.
    Ex.2 – Parcata cu ochii cascati in Bucuresti. Gasita cu portiera dreapta infundata de la un viteaz/a care era grabit. Gaseste meseriasul, scoate-i RCA-ul. Politia a zis ca nu se poate. reparatie 400 eur
    Ex 3 – Noapte, bezna, dn1, iesire din Barcanesti. Caine. 100 km/h (super decent as zice). Caine mare. Reparatie 3500 Eur (3 radiatoare lovite, urechiuse faruri, bara fata, etc)
    Ex 4 – cheie data pe portiera de un binevoitor. 40 cm lungime, pana la grund. (era profesionist se pare). Reparatie – nu stiu inca, probabil vreo 300 eur.
    Toate astea in 2 ani.
    Care e sfatul tau de ocazie? Mai casc ochii? sau continui cu casco?

    00
  38. eu imi fac casco (300 de euro pentru 5000E valoare asigurata nu mi se pare exagerat) pentru ca nu stii niciodata ce se poate intampla, mai ales in bucuresti. grindina, furt, masina gasita lovita in parcare, lovit un caine vagabond, dai peste un „bulgar”. daca faci 5000km pe an intr-un oras mic, de la serviciu pana acasa si la piata, sigur nu merita sa-ti faci casco. oricum nu ma mai duc niciodata la reparatii in reprezentante, au niste preturi cel putin duble fata de celelalte service-uri. nu vreau sa-i incurajez si eu sa mentina preturile astea absolut ridicole, sunt destui care se duc sa-si puna un parbriz cu 1000 lei cand in mod normal cu tot cu montaj costa 200-300 lei. ala cu 10000E cutia de viteze ar trebui sa fie comentariul anului, cel putin :)

    00
  39. astia care le repara ei mai ieftin decat e casco sunt cocosi pana dau cu ea intr-un cap de pod ceva si o fac dauna totala. 5-10k parca nu mai e mai ieftin ca un casco.

    ah da, toti sunt meseriasi cu covrigul si numai prostilor li se intampla, dar pentru aia exista statistica.

    00
    • @add: te uiţi pe autovit câţi meseriaşi fără casco îşi vând troacele şi îţi dai seama pentru cine lucrează statistica.

  40. NOU
    #47

    @Cata prietene – eu nu vorbeam in numele tuturor. :) Se pare ca tu chiar ai nevoie de casco.. mai ales daca al tau parbriz te costa 1000 de coco. Parbrizul meu e 180 lei pt. un ford focus. (juma’ de fransiza) Am zis mai sus, ca cei care au masini de zeci de mii de euro sau noi (cash).. merita si-un casco. Exista circumstante pentru fiecare in parte: daca ai garaj, dac-o lasi printre copaci etc. Eu conduc zi de zi in Bucuresti de cand ma stiu si n-am avut probleme. Ca o comparatie, niciun taxi n-are casco. :))

    00
  41. NOU
    #48

    @add NU mai dormi la volan, ca n-o sa intre capul de pod in tine.

    00
  42. Fiecare sa faca o socoteala… Am masina de x ani, am facut y pagube la ea in acesti ani. As fi (am) platit z la casco. E matematica simpla si da un raspuns destul de convingator, mai ales daca x e destul de mare, si mai ales daca sintem open minded si vrem sa ne amintim si magaria celor din asigurari la noi, si daca ne amintim si de franciza nu tocmai corecta si comisioanele si umblatura.
    Eu ma sperii la gindul ca in 6 ani de cind am masina as fi platit vreo 5000 euro la asigurari. Am avut parbrizul si o reparatie minora de vreo 500 lei, total deci 300 euro – asta inseamna ca asiguratorii nu mi-ar fi platit pagubele alea, sint mai mici decit franciza. E strigator la cer… Chiar imi da de gindit sa pun eu deoparte la banca echivalentul unui casco pe an – just in case…

    00
  43. Depinde cat mergi si cat te expui. Daca esti la ~10000 km pe an eu zic ca nu prea are rost, expunerea e mica. Daca te expui si mergi ~20000-30000 km pe an atunci se schimba situatia.

    00
  44. Tara de kkt! La ce plm. va mai luati bai masini sa va uitati la ele? Numai la noi e prostia asta -hai sa-mi iau masina si nu-mi fac Casco si daca se poate sa-mi fac cel mai ieftit RCA si dupa aia cand ma loveste un prost care are tot un RCA de 2 lei fac nazuri ca nu-mi dau aia banii de reparatie. La fel si cu asigurarile de locuinte -lasa ca daca ii sare la vreun prost butelia de gaz in aer vine statul si reface blocu… Eu nu inteleg de ce majoritatea calculeaza costul unui CASCO -nu are relevanta -daca ti-ai luat masina mai tanara de 5 ani este must have sa ai CASCO -e ca si cum iti iei Iphone dar nu-ti pui aplicatii pe el si nu-ti faci abonement de net -Pai in plm la ce kkt il mai iei–Este fix acelasi principiu. Numai la noi daca se poate sa nu ne facem nici o asigurare, sa nu platim nici o rovigneta, sa avem niste cauciucuri cojite care franeaza in 200m, dar sa avem BMW seria 3,5 sau Audi e de mare angajament dupa care latram ca prostii ca nu avem drumuri, ca nu se dezapezeste, ca nu primim bani de la CASCO, etc . Nu mai bine astia care urlati de casco va ganditi ca vine iarna acum -polei, soferi prosti, etc si sunt sanse extrem de mari sa va tamponati chiar daca sunteti extrem de atenti. Tot ce am scris aici repet are referire daca masina voastra are pana in 5-7 ani vechime dupa asta din punctul meu de vedere o masina trebuie vanduta nu are rost sa o mai tii deci nu avem ce discuta de CASCO.

    00
    • uite cum sta treaba poate pentru tine e bun casco dar uite pentru mine in nici un caz conduc de peste 8 ani masini si singurele accidente au fost provocate de altii deci eu mereu mi-am scos de la idioti banii de la RCA uite una tare acum locuiesc in DE si un „destept” probabil luat cu permis la Pitesti desi nu cred ca era neamt imi intra in portiere cum era logic politia il scoate vinovat deviz aici mi-a cazut fata 4000E paguba la o masina de 5000E sh :))) si abia e zgariata acum inteleg de ce RCA-ul e scump aici:(. aaa si de ce mi-as lua BUIK cand eu merg destul de mult cu masina? sa tin banii intr-un metal? pe care bineteles se gaseste un destept sa ti-o aranjeze:(. Cat despre tara de kkt te invit sa pleci din ea cum au facut-o multi chiar si eu si atunci nu o sa mai zici Ro tara de kkt o sa zici DE de kkt sau UK de kkt si lista poate continua fiecare tara are ajunsuri si neajunsuri asa ca numai arunca cu flecme ca odata si odata pot ricosa.

      00
  45. Pe mine ma cam termina Casco-ul psihic. Ma costa 1000 euro pe an, si asta pt ca am scazut valoarea masinii, de la 18000 SH, la 14000. L-am facut tot la Astra cu toata reclama lor negativa. Dealungul timpului am avut zgarieturi si bare troznite, si cu mici caraieli, Astra mi le-a rezolvat intotdeauna.
    Niciodata nu am avut accidente din cauza mea, dar eu nu merg pe premiza ca le fac pe RCA-ul vinovatului. La fosta masina, un vecin de la etajul 10, mi-a arncat un borcan de 10 kg, plin cu muraturi, pe capota. Mi-a spart toate geamurile, mi-a gaurit capota, mi-a indoit stalpii. Dauna a fost de 4000 euro. Un alt vecin cu un BMW de vreo 20000 euro SH, s-a trezit cu o galeata de vopsea aruncata pe toata masina. Neintelegeri pt rahatul de loc de parcare.
    Sfatul meu este: daca ai masina mai scumpa de 8000 euro, trebuie neaparat sa ai Casco. Pt una de 5000 poate nu. Desi aia cu capota gaurita, am vandut-o cu 5000. Dar cand a avut dauna, nu as fi avut 4000 s-o fac.

    00
  46. @Add: Corsa luata acum 4 ani (modelul 2007). 24 de mii de km. Stare excelenta. Daca stii asigurator care pe dauna totala mi-ar da 10K euro, zi-mi ca MAINE ma duc sa fac iar CASCO. Daca-mi da 2-3 mii, si-i poate baga intre fese, daca-mi ia 600 de euro pe an. la preturile astea, daca doamne feri’, strang din dinti vreo 5 luni si-mi iau alta masina.

  47. pai 10.000 sunt 3 DSG-uri de pe golf 6 la optionale. ( 3500 ) bucata.

    00
  48. @Cata , cred ca pietricica aia din parbriz puteai sa o eviti cu o stanga maxim de volan si frana de mana.

    00
  49. Eu nu am casco.Imi plac oamenii care dupa ce iau o decizie vin cu argumente in favoarea deciziei in incercarea de a se convinge pe ei si apoi pe ceilalti ca au facut bine.Am luat iphone ca are camera marfa , ba nu samsungul e miezul , apare al3 lea sunteti fraieri ca HTC-ul e mama lor.La casco e mai simplu cu sau fara.Eu nu am dar mi-as face.De ce nu am?Pentru ca conduc o masina care toata valoreaza sub 5000 de euro.(e inmatriculata la noi in tara pentru cine vrea sa stie).Si am io un pitic pe creier care imi spune ca nu tre sa-mi schimb masina cu alta mai scumpa decat cand am bani sa o repar sau sa cumpar una identica intr-un timp relativ scurt daca asta ar pati ceva.Toti prietenii mei conduc masini mult mai scumpe decat a mea.Unii cu casco alti fara.Parerea mea e nu se merita sa cumperi o masina pe care sa nu o poti intretine(si casco intra in cheltuielile de intretinere).Daca as avea o masina mai scumpa as face casco.Nu ca as fi mai destept dar cum zicea cineva casco preia riscurile si cum la o masina scumpa riscurile sunt mai mari as dormi mai linistit.De-aia conduc si o masina ieftina.Am cheltuieli mai mici si mai putine dureri de cap.Nu spun ca ce fac eu e bine.Mie mi se pare ok asa.Cand o sa vreau sa parchez in fata blocului o masina egala ca valoare cu a locuintei in care stau o sa platesc pentru acest moft(intretinere,combustibil si casco).Pana atunci eu sunt fericit asa.Si apoi cine vrea masina scumpa sa-si ia scumpa.Vrea fara casco ? Treaba lui si riscul lui.Vrea cu casco , sa faca casco toata treaba e sa nu se planga ca nu e bine sau mai rau sa strige ca ce destept e el si ailalti is prosti.

    00
  50. @Politist de ocazie ; @Cata
    Casca ochii sa vezi cat de adanc poate sa intre mana in buzunar =))

    00
  51. @dabija sunt multi meseriasi care mananca de pe jos numai pt a-si plati ratele + casco + benzina. Masina ar trebui reprezinte vreo 10-20% din averea ta. Dar la noi e 110% cel putin. :)) Sa va faceti casco in cazul asta ca n-o sa mai aveti ce manca nici de pe jos. Iar astia care se asteapta la capuri de pod si dauna totala, sa-si faca si asigurare de viata.

    00
  52. Misto poza cu masina si sediul Softpedia, dar ia zi-mi, ti s-a facut mila de imaginea voevozilor si n-ai pozat si sclavii iesiti la tigara? A, sau am uitat, smoking has been banned acolo….e contra-productiv, ia din timpul dedicat muncii de placere, pentru mii de euro :)))).

    00
  53. Asta inseamna ca erau orele de lucru….si lanturile nu ajung pana afara :P.

    00
  54. Parbrizul la Megane, original, cu tot cu manopera de inlocuire, costa cel mult 500 de lei, dar poti gasi si mai ieftin. Bara spate + ceva tinichigerie costa 200 – 250 de lei, cu tot cu manopera. Dar daca esti bizon si mergi sa-ti repari masina la reprezentanta oficiala, o musti platind uneori chiar si triplu fata de cat ai plati la un service normal. Casco se justifica adeseori in cazul masinilor foarte scumpe, la daune mici. La masini care au costat de noi <20k, Casco se justifica doar in caz de dauna totala. Si sa ma scuzi, dar in caz de dauna totala cu tine la volan, ultima ta grija este starea masinii…

    00
  55. Si pentru ala de mai sus caruia i-a sarit o piatra in parbriz si l-a costat reparatia 1000 de euro… las-o frate jos ca macane. Si celelalte sunt exagerate. E drept, daca te duci la reprezentanta cu Casco, ii incalta aia pe asiguratori de nu se vad. Insa daca nu ai Casco, NU te duci la reprezentanta. Cunosc zeci de cazuri in care reprezentantele au dat-o de gard… oficial nu inseamna neaparat mai ieftin. Si asta nu este romaneasca, nici neamtul nu-si repara Mercedes-ul la reprezentanta, ci la un Add Garage sau ceva, tocmai din considerente financiare (exceptand masinile pe garantie).
    Comparatia Casco si nonCasco la preturi pentru reparatii are sens in conditiile in care comparam prima de asigurare cu devizul de la un service decent. Preturile reprezentantelor pentru reparatii pe Casco sunt mult umflate, uneori si service-urile mici umfla nota pentru asiguratori. Calculele se fac putin altfel, si in final comparatia da drept destul de neprofitabil Casco, mai ales in Romania. Evident, daca esti berbec si freci bordurile zilnic, lovesti stalpi si parchezi in masina din spate, atunci poate-poate merita o polita Casco. Dar si asa trebuie sa iei in calcul valoarea masinii…

    00
  56. Salut.
    Pentru mine nu merita. In ultimii 7 ani am avut 4 masini, toate sh, insa destul de noi (3-4 ani vechime). Nu am avut Casco la niciuna. Insa ca metoda de back-up folosesc un cont de economii unde depun echivalentul politei CASCO. Daca au fost incidente (si au mai fost, de ex. parbriz fisurat, in cuantum de 200 de euro) am luat bani de acolo. Evident s-au strans foarte multi bani in astia 7 ani si ii mai directionez catre altceva. Personal consider ca e cea mai buna metoda. Evident pentru o masina noua as lua in calcul o polita CASCO pentru o perioada de 3-4 ani. In rest, eu il gandesc ca un produs cumulativ si pentru majoritatea oamenilor un produs pagubos financiar dupa 10 ani de plata de exemplu . Pentru un mic procent din populatie probabil (daune totale, furturi, caderi de grindina, calamitati etc) el merita. Pentru restul exista RCA(eventual cu decontare directa) plus bani in cont cu care iti repari orice dauna oricand, fara drumuri la politie sau alte batai de cap. Spor la cotizat!
    Numai bine, Mircea

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube