Bazele de emailuri…

Un cititor îmi atrage atenţia că e posibil ca unele firme despre care scriu că fac spam să fi cumpărat baze de date de emailuri de la persoane de bună credinţă fără să ştie cum au fost adunate acestea.

Ca să clarificăm problema, iată câteva idei pe această temă:

Nu există baze de date de emailuri de vânzare

Cel puţin cu adrese de email legal adunate. Anunţurile de pe net, cu adrese de contact de pe yahoo sau gmail şi cu adresele pe cd, sunt cu emailuri adunate prin metode dubioase (gen email harvesting).

Există însă baze de emailuri de închiriat. eJobs, GSP, BestJobs, aproape toate siteurile mari româneşti care au utilizatori înscrişi închiriază emailurile acestora pe sume mari sau mici, în funcţie de client.

Închiriatorii trimit mailuri in numele lor

Când închiriaţi o bază de emailuri, închiriatorul va trimite un email ca venind din partea lui cu oferta dvs. de blide, ibrice, oferte senzaţionale şi grupoane. Nu vă va pune mailurile în braţe să trimiteţi ce vreţi de câte ori vreţi.

Dacă fac asta, înseamnă ca emailurile nu sunt strânse legal şi veţi ajunge la rubrica spam.

Firmele de emailing sunt ciudate

Tot businessul lor se bazează pe onorabilitate, iar atunci când dau cu stângul în dreptul sar ca arse să se apere: ba cu comentarii acide şi/sau injurături anonime sau, cum face un băiat de la o altă firmă, cu porcăieli inutile, ca de la un afacerist care trimite spam la nişte bloggeri care i-au futut afacerea.

În incheiere…

…şansele ca emailul să ajungă la adresele obţinute prin spam scad cu fiecare email trimis. Gmail şi Yahoo au filtre globale, ceea ce înseamnă că, dacă aţi fost marcat ca spam de mai mulţi indivizi, emailul actual şi cele viitoare vor intra automat în spam.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

19 comentarii

  1. NOU
    #1

    In fiecare vineri trimit mail la 20 000 de utilizatori. Mailuri culese cu acordul lor ca clienti potentiali su de portofoliu. Clienti carora nu le trimit promotii, oferte in masa sau chestii asemanatoare. Practic au parte de mail de promovare, o operatiune, o functie este promovata.
    Ajunge ca cinci baieti din astia ce nu au remarcat butonul dezabonare sa faca un mail la Yahoo sau Gmail si gata, te distrezi cu robotul pana prinzi omul pe fir.
    Inca odata e o baza de date construita in 7 ani de zile nu furata sau inchiriata.

    00
  2. Stiai ca registrul comertului / niste angajati naspa mai probabil, iti vand personale? M-a sunat o „papusica” azi sa imi spuna ca asa au obtinut ei datele mele (telefon, nume si adresa) dar si mailul pe care imi trimit shit.

    00
  3. Se face un filtru (preferabil la nivel de server) pornind de la baza de date si se rezolva.

    00
  4. @Turnofftheglory: Nu e nevoie sa apese nimeni pe SPAM. Cand trimit mail catre 20.000 de abonati dintre care ,traim in Romania, 80% sunt pe yahoo, te adauga automat yahoo la greylist.

    00
  5. NOU
    #5

    Jan, sub jumatate sunt yahoo si gmail. Companiile au parte de domenii proprii. Primesc in medie o sesizare la 2-3 saptamani. Majoritatea sunt tampite. Dar li se raspunde politicos. Formularul de dezabonare l-ar vedea si un miop. Clientii au reactii in general pozitive cand primesc mailul. Se informeaza. Nu vreau sa par lacrimogen, dar asta e demersul.
    Ce ar fi daca as marca spam emag sau myjob? M-am abonat. Ma sacaie, numai vreu dezabonare.
    Pe de alta parte alunec offtopic. Insa exista o diferenta destul de fina intre legitimate mail si spam. Nu zic ca nu pot aparea greseli.
    Dar eu nu sunt Cosntin si Stanca sa ma laud uite tata cat trafic brazilian am.

    00
  6. +1 împotriva măgăriei celor de la Registrul Comerțului. Toate datele (personale în cazul PFA) ajung la liber pe site-uri dubioase gen vrajitorul.eu (Urban spam ftw)

    00
  7. Acelasi lucru l-am patit si eu. Am fost sunat de o tipa care vroia sa imi vanda un produs de curatat covoare. I-am vorbit frumos pentru chiar aveam un covor la curatatorie si am crezut ca de la firma unde am lasat covorul la curatat ma suna.
    Mi-a zis ca are numarul meu de telefon de la o firma care se ocupa cu campanii de genu asta. Chica atunci cand am participat in Carrfour la o campanie am bifat ca as fi deacord cu participarea in diferite promotii !!
    In fine i-am inchis… si asta e! Sper sa nu mai fiu deranjat.

    00
  8. Eu de aceea am doua e-mailuri. Unul al meu pe care intru in fiecare zi, si inca unul, semi-fake ca sa zic asa, pe care-l dau la promotii la Marlboro sau la alte magarii. Si pe acest de-al doilea mail intru o data la 3-4 luni, doar asa, sa vad nu cumva sa fie ceva important.

    00
  9. Zoso, piata e simpla :) Si mai mult decat atat, a dracului de diversificata. Sunt absolut sigur (sic!) ca marile companii cumpara de pe „piata” muuuuulte baze de e-mailuri. Si daca clientul face diferenta de pret in anumite cazuri, continutul lor o face de cele mai multe ori. Gen: 100k .ro domains (verified!), 1 mil yahoo, 1 mil msn etc. Crede-ma, asa se vand . Dupa mine, cand iei adrese bulk (indiferent prin ce metoda) in afara de spam nu ai ce sa faci cu ele. Punct.

    00
  10. Datele de la registrul Comertului nu sunt confidentiale si nu vor fi niciodata confidentiale, ba dimpotriva, ideea e sa fie cat mai accesibile. De ce? D-aia, ca sa poti da de reprezentantul unei societati cand ai tu nevoie.

    00
  11. Întrebare: dacă cineva se abonează la un site/blog prin feedburner (double opt-in), ce şanse are newsletterul să ajungă în spam?

    00
  12. „Ajunge ca cinci baieti din astia ce nu au remarcat butonul dezabonare sa faca un mail la Yahoo sau Gmail si gata, te distrezi cu robotul pana prinzi omul pe fir.”

    Ajunge sa-ti petreci o dup-amiaza cu un designer sa faci butonul ăla cât mai remarcabil cu putinţă nu o chestie cu font de 2 în capătul e-mailului iar şansele de discuta cu robotul se reduc considerabil.

    Ofcors e mai simplu să spui „clientul e bulangiu”.

  13. NOU
    #13

    De acord Eftimie. Si nu e font de 2, e de 6 cu link explicit. Nu ma plang, dar dincolo de spam, exista mailuri legitime, trimise la mii de utilizatori ce sunt categorisite spam, fara a se incadra in aceasta categorie.

    00
  14. Eftimie si Turnoff. Tata sunteti idioti. Cititi si voi legislatia UE (o gasiti pe siteul DG pentru comunicatii). Poti sa pui si cu 50 font dezabonarea. Nu conteaza. Spam inseamna mesaj nesolicitat. De ce sa ma dezabonez de la ceva unde nu m-am abonat niciodata?

    Daca eu nu vreau mesajul tau, de ce mi-l trimiti? De ce imi umpleti voi inboxul cu zeci de mega de porcarii inutile daca eu nu vreau asta, si daca eu nu am acceptat asta nicidata.

    Daca vreti sa ne jucam, let’s bring it on. Ca va dau si eu reply cu 1 TB de mailuri, din 3000 de domenii pe care le am. Si va pun dezabonare mare, cu font de 40, ca na, daca dezabonarea e scrisa mare, atunci nu e spam.

    Stii ce inseamna un spam d-asta de rahat trimis catre mine de exemplu? Un mesaj de 3000 de ori in 3000 de adrese de mail diferite. Daca imi trimiti un atasament de 2MB la toate adresele, mi-ai blocat hostingul. Ca imi vine de 3000 de ori.

    00
  15. NOU
    #15

    Emil, cand ii spui unui partener de dialog ca e idiot, practici doar ciomageala. Daca citeai cu atentie ai fi aflat despre ce vorbeam in particular si Eftimie ce sugera.
    Faci dezabonare, caci ai introdus tu mailul la mine in baza. Fara mail si telefon nu poti primi kitul de instalare. Ala nu e mail nesolicitat cand eu nu iti trimit mareste-ti penicul cu 2 mm ci informatii despre produsul pe care il ai in testare sau il utilizezi.
    Inainte de a sparge oalele fii amabil si citeste ce mai scrie omul.

    00
  16. @Zoso

    Dau 5 insi spam la un mesaj care in final e hash-uit, daca schimbi pozitia in propozitie a trei cuvinte si ai trecut de badigarzi.

    @Ala cu 20.000 de adrese pe bune…

    Dezabonarea e degeaba. De cele mai multe ori duce la confirmarea din partea mea ca am citit mesajul si sunt activ => si mai mult SPAM.

    Tu poti sa fii legit si cu mesajul si cu dezabonarea dar tot degeaba o pui cand ceilalti sunt niste scursuri ;)

    Daca procedezi invers pe de alta parte… un mesaj scurt care sa indemne recipientul sa confirme ca vrea sa mai primeasca astfel de mesaje… vei vedea ca cele 20.000 de adrese se curata de la sine in cateva sute. Dar sunt cateva sute de oameni care au cerut explicit sa primeasca in continuare astfel de mesaje ;)

    00
  17. @Bazaconii Nu prea are leg double opt in cu spam sau nu in varianta „bruta” sa spunem

    Aici depinde de sender, server, cantitate trimisa, calitate mesaj, cuvinte flaguite, ore de trimitere si, mai ales, actiunea de a apasa butonul spam. Daca userul final a dat in spam poti sa ai tu si 10 opt in. Te chinui apoi sa arati la yahoo logul cu abonarea, pierzi timp si nervi. E drept, uneori te cred si actioneaza in consecinta. d’aia e bine sa ai cat mai mult opt in. pentru cui trebuie sa demonstrezi si pentru cat de bine te tine minte userul si nu raporteaza spam.

    cel mai imp lucru, insa, e contentul. si un add bine scris poate fi extrem de interesant pt receiver

    00
  18. o_0

    Ca sa citez un clasic in viata (reddit):
    1. daca e o problema legala ia-ti un avocat;
    2. presupune intotdeauna ca e o problema legala.

    @Zoso, le dau eu doua plame acum, poti sa mi le dai inapoi mai tarziu.

    Conlocuitorii mei de spatiu virtual, hai sa cascam ochii si sa vedem ca sunt doua arii distincte ale problemei. Operatiunile cu date personale si mesajele nesolicitate. Iar amandoua au niste reguli clare pe care daca nu le urmaresti esti pasibil de amenda.

    Egal ca mintile dense sunt omniprezente, de la autoritati pana la cel mai mediocru sit. Si nuuu, noi nu citim instructiunile, frecam nenorocitul pana cumpara, c-asa-i in marketing.

    /rant

    00
  19. NOU
    #19

    Bun feedback Cristis.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.