Anvelopele extrem de ieftine…

(Mâine e posibil să ningă, conform meteorologilor)

Zilele astea mă uitam în lista de cumpărături de pe eMAG, să mai fac ordine pe acolo, să văd ce urmează să cumpăr în perioada următoare, știți voi, chestii organizatorice… Mi-am luat un lichid de parbriz cu -25 grade și am observat că anvelopele pe care le aveam în listă nu mai sunt disponibile. Am intrat pe anvelope și am selectat dimensiunile pe care le am la mașină. Primele două opțiuni costau 248 și 266 lei. Bucata de anvelopă.

Acum, bănuiesc că anvelopele astea trebuie să satisfacă consumatorul de Hover, de X5, de Duster, de Forester sau Vitara, de aceea prețurile sunt pentru toate buzunarele, pentru că mașinile sunt diferite și servesc unor scopuri diferite. Nu îi judec pe cei care au un Hover sau orice răpciugă de mașină de pe care curg tablele și care abia prinde 80km/h, dar îmi permit să o fac cu cei care au mașini mai spălate și mai noi și totuși cumpără anvelope ieftine.

În cazul meu, oricât aș vrea, nu pot cumpăra anvelope de 248 lei. Ar însemna ca, la 100 la oră, să înceapă să clănțăne mașina. Și de prins 180 cu asemenea prostii nici nu poate fi vorba.

 

 

anvelope-vara

 

ps: vă dau din nou linkul cu scula care verifică adâncimea șanțurilor anvelopelor și o fac dintr-un motiv destul de simplu: puteți să verificați adâncimea din când în când ca să știți cum stați și să nu vă ia prin surprindere tocirea anvelopelor. de pildă, acum, în octombrie, puteți verifica dacă anvelopele de iarnă mai sunt bune sau aveți nevoie de unele noi. au una asemănătoare și pe emag.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

99 comentarii

  1. Ce noroc pe mine că mi-am luat la 250 lei unele bune… Asta e, mărimea contează.

    00
  2. NOU
    #6

    Daca vrei de iarna, vezi ca au scos cei de la Dunlop anvelopele Winter Sport 5 cu B la suprafete umede si C la consum. Aproximativ 700 lei/bucata pentru dimesiunea ta.

    Eu am Winter Sport 3D tot de la Dunlop si sunt foarte ok, mult mai bune decat Michelin Alpin 4, pe care le-am avut inainte, atat la aderenta, cat si la franari pe suprafete umede. Consumul cam 0,2 l mai mic cu Dunlop.

    00
    • cam toate testele recomanda pentru iarna noile Nokian WR D4 ca fiind primele anvelope cu etichetare UE clasa A , le-am luat deja, sunt curios cum se vor comporta in comparatie cu precedentele Michelin Alpin A4, masina cu propulsie.

      00
    • Zi transmisie spate, ca altfel se intelege propulsie atomica

      00
  3. Unde găsesc aceste șanțuri pe anvelopa ? #poor

    00
  4. coada la service e temelia! anvelopa-i fudulia

    00
  5. Te ții de glume? Atât poza cat și linkul sunt cu filtru pe anvelope de vara :).
    Nici aia cu hover nu cred ca își cumpără iarna anvelope de vara.
    Gen, nu exista anvelope pe 17 asa de ieftine decât resapate.

    00
  6. In Romania limita maxima de viteza e 130kmph(autostrada). De ce ai avea nevoie sa prinzi 180kmph?
    Insa la cate autostrazi avem noi… Urmatoarea limita e la 100kmph(drum european)

    Limita de viteza inseamna ca aia e maximul pe care ai voie sa il atingi. Nu inseamna ca e nevoie sa mergi cu viteza aia.

    Si da, eu sunt fraierul ala care respecta limitele de viteza

    00
  7. Nu ințeleg de ce pot insisti cu scula aia pentru masurat uzura. Orice anvelopa, indiferent de preț, are indicatori de uzura.
    Daca mai exista cineva care nu stie: in sanțurile principale din anvelope sunt niste devivelări, niște cocoașe. Atunci cand grosimea părții de rulare s-a tocit până la nivelul acestor cocoașe anvelopa trebuie schimbată.

    00
  8. Sunt curios daca cineva o sa incerce anvelopele noi de la Micheline CrossClimate. Nu cred ca a facut nimeni un review pe Romania.

    00
  9. Boss . zi si mie de ce ale mele pe 205 /55/17 sunt mai scumpe ca cele de 215 ca nu ma prind pe site am verificat

    00
    • Cerere si oferta. In functie de ce au in depozit, ce se vinde, etc…
      Am luat niste anvelope de vara anul asta si am avut ocazia sa vad aberatia de la noi de pe piata. Gasisem un site de agregare (nu mai stiu adresa dar parca avea sediu in ploiesti) si omu mi-a spus ca preturile difera in functie de depozitul de unde sunt aduse si surpriza – cele din afara sunt mai ieftine dar dureaza cateva zile in plus transportul.
      Afara inseamnand Olanda si Germania. Si mai ieftin cam 10%.

      00
    • @Cosmin, pe la voi pe la țărănoaia nu v-a spus nimeni că atunci când temperaturile sunt sub 7 grade, se folosesc cauciucuri de iarna? pentru că aderență pe carosabil uscat sau umed pentru că distanță de frânare șamd de ce cred unii idioți că anvelopele de iarnă sunt doar pentru zăpadă sau gheață?! pe ăștia care mergeți iarna cu cauciucuri de vară v-aș omorâ încet cu un fier striat

      00
    • Razvan, promiti sa-i omori si pe cei care merg vara cu cauciucuri de iarna?

      00
  10. Prin franta tot vedeam vara asta anunturi cu 40€ anvelopa cu tot cu montare. Insa era o marca de care nu auzisem, cum sunt si in poza de mai sus niste marci care daca nu aveau poze ziceam ca sunt marci de biscuiti.

    In afara de cele de moto (Dunlop e ză șiet :D ) care stiu ca sunt 150€ bucata, in rest nu ma prea pricep la cauciucuri auto si nici nu ma stresez sa aflu prea multe. Cauciucurile din fabrica raman pe ea pana isi da duhul.

    00
    • NOU
      #39

      sau pana iti dai tu duhul
      dupa ce ai cazut intr-o rapa ca n-ai mai putut lua curba

      00
    • eu zic sa-ti faci griji pentru tine, asa e mai sanatos

      eu nu stau la munte
      zapada pe drum n-am mai mult de o saptamana pe an, hai cel mult doua saptamani
      daca nu dadeau astia legea cu cauciucuri obligatorii de iarna, mergeam foarte bine si cu cele de vara.

      00
    • NOU
      #41

      eu mi-am luat cauciucuri de iarna noi pentru mine
      cauciucurile de iarna nu ajuta doar pe zapada dumbass

      00
    • foarte bine ai facut
      acum ai siguranta ca nu vei mai cadea in rapa.
      felicitari!

      00
  11. În weekend trebuie sa ma interesez de cauciucuri pentru buldo (440/80r28) . Deja știu la ce sa ma aștept, peste 3000 lei pe bucata pentru ceva acceptabil.

    00
  12. Urmeaza a 5-a iarna cu Debica Frigo. Ma rog de cei de la service sa-mi spuna ca nu mai merg inca un an, dar ei se incapataneaza. Anul trecut am mers tot anul cu ele. Acum am luat Kumho de vara, si adio luat curba cu 100 la ora.
    Nu, pe zapada, nu merg cu mai mult de 80 la ora. Daca drumul e curatat pana la asfalt si nu e polei, da, ma duc pana la 120.
    De nins o sa ninga la Brasov. La Ploiesti mi-e greu sa cred ca vedem asfaltul acoperit de alb mai devreme de sfarsitul lui decembrie.

    00
    • NOU
      #48

      probabil conduci mai des 1 weekend pe luna, adica 2 weekenduri pe luna
      deci pe zapada mergi tu cu.. 70 ? sunt curios in ce pom sau tir te opresti

      00
  13. Eu am facut aceasta miscare la final de martie …mi-am luat nokian, 4 bucati, 720 de lei, reduse cu vreo 25%.

    00
  14. Incearca Vredestein odata si nu vei mai cauta altceva. Nu sunt ieftine dar fac toti banii.

    00
  15. Expert in cauciucuri. Am vandut peste 20000 de in ultimi 3 ani. Preturile sunt de la un singur vanzator online. Si acum depinde daca el le importa in tara sau le cumpara de la alt vanzator. Stiu preturi de engros in cauciucuri si sunt mult mai ieftine si mai bune de cat ce ai prezentat.

    00
  16. Daca poate cineva sa-mi explice… o anvelopa mai ieftina ce pericole prezinta? Producatorul nu e obligat sa respecte niste standarde de siguranta si uzura si etc pentru a le putea pune pe piata? O anvelopa de 700 de lei opreste masina pe o distanta de doua ori mai mica decat una la 350? Sau se uzeaza de doua ori mai greu?

    Cat e diferenta obiectiva si cat e marketing si moft? Ca doar nu le punem pe masina ca sa mergem la curse, unde performanta lor e testata peste limita. Ma uit, de exemplu, la gama de preturi pentru profilul folosit de mine: https://www.asdatyres.co.uk/225-45-17 Preturi de la 45 la 105 lire (excludem run-flats si de iarna), insa ratingul de siguranta, zgomot nu creste proportional cu pretul.

    Circul de cativa ani cu ieftineli de anvelope, am facut cam 45.000km pe an, in mare parte din timp pe ploaie nasoala, mers pe autostrada cu 120-130, accidente de evitat, frane mai puternice, nu am simtit vreodata ca nu sunt in siguranta. Ce ar fi facut in plus o anvelopa la 100 de lire/600 de lei?

    00
    • Anvelopele mai scumpe franeaza mai repede. Teoretic. Practic, ce e mai scump, nu e neaparat mai bun. Depinde si de stilul de condus, daca o sa conduci batraneste, merge si cu alea ieftine, pana ai nesansa sa alerge un copil dupa minge chiar prin fata ta.
      Sunt reviste specializate cu teste pe categorii de preturi. Acolo vazusem de exemplu ca, pe anumite tipuri de vreme, Continental sunt mai bune decat cauciucuri cu 50% mai scumpe. Dar nu e regula nici asta. Zgomotul produs la rulare e un alt factor, pentru multi neesential, dar este o categorie de consumatori care se uita si la asta

      00
    • Anvelopele au câteva dimensiuni nefuncționale. Cele funcționale sunt: lățime, înălțime și diametru. Cele nefuncționale sunt (sursa este în linkul cu exemplul):

      1. Gradul de aderenta pe carosabil umed – Se clasifica de la A (aderenta ridicata) la G (aderenta scazuta). Clasele D si G nu se utilizeaza. Distanta necesara opririi intre o anvelopa clasa A si una clasa F este de 18 metri.
      2. Eficienta consumului de carburant – Se clasifica de la A (consum redus) la G (consum ridicat). Clasa D nu se utilizeaza. Diferenta dintre clasele A si G este de 0,60 l la 100 de km.
      3. Nivelul zgomotului la rulare – O linie-silentios, doua linii-moderat, trei linii-zgomotos. Valoarea numerica indica intensitatea zgomotului in decibeli. O diferenta de 3 db este perceputa dublu ca zgomot.

      În mod evident, mai mic este mai bun.

      La anvelopele ieftine s-ar putea să ai valori mari la frânare, consum și nivel de zgomot.

      Să luăm, de exemplu, aceste anvelope ieftine KUMHO I Zen KW23:

      1. Clasa E de aderență. Din F. Adică minimă. Sanie iarna, cum ar veni. Eu la ale mele am B și 20 de centimetri m-au salvat de la neplăceri. 18 metri înseamnă o lungime de TIR la frânare.
      2. Clasa E de eficiență energetică, unde A este cel mai bun.
      3. 71 de decibeli, deja se aud bine de tot, ceea ce s-ar putea să te obosească la volan.

      00
    • Sa traduc ce a zis Robintel extrem de detaliat dar in termeni relativ tehnici: daca mergi mai mult de 3000km /luna in conditii de risc (ex. soselele din RO pline de soferi de duminica) diferenta de bani e usor amortizata / compensata de reducerea consumului de carburant, confortul la volan si aderenta crescuta la franare.

      Pentru plus de eficienta as adauga:
      – jante de aliaj
      – geometria masinii facuta cat mai des

      00
    • Daca 30 de cm in plus la franare te ajuta, atunci merita sa cumperi acel cauciuc mai scump.
      Daca vrei o reactie mai prompta la drum atunci trebuie sa platesti in plus pentru un cauciuc special in conditii de ploaie, altu pentru zapada, altu pentru noroi, altu pentru soare, altu pentru pietris, altu pentru iarba etc – pentru fiecare din aceste conditii exista un cauciuc care isi va face treaba mai bine decat celelalte.

      Nu exista un cauciuc care sa le faca pe toate bine. Nici macar cauciucul de iarna nu e la fel de bun pentru toata lumea.
      Pentru ca una e sa ai un cauciuc bun pentru zapada si alta e sa ai un cauciuc bun pentru temperaturi joase ori pentru gheata.
      Eu de exemplu nu am parte de zapada decat o saptamana pe an, asa ca pentru mine un cauciuc de zapada e fix egal cu 0.

      Altfel daca mergi moderat, defensiv si fara sa ceri prea multe de la masina in afara de a te duce din A in B, e mult si cauciucul ala 45 de lire.
      Daca te streseaza subiectul asa de mult cel mai bine e sa te interesezi in vecini sau serviceul auto din zona ce cauciucuri folosesc ei. Asta pentru ca fiecare zona are un specific anume.

      00
    • O firma care de prima mina care produce cauciucuri incearca constant sa gaseasca cel mai bun profil pentru a fi superior competitiei.
      Apoi exista firme de mina 2 care cumpara de la o firma de prima mina profiluri vechi si le folosesc pentru cauciucurile lor.
      Asta e diferenta.
      Apoi sint cauciucurile vechi care sint ieftine. Fiecare cauciuc are inscris anul si lun/saptamina cind au fost facute. Chiar daca cauciucul a stat 10 ani pe raft tot cauciuc vechi se numeste. Astea sint motivele pentru care apar cauciucuri foarte ieftine.

      Intr-o curba singurul lucru care te tine pe asfalt si te opreste sa zbori este caucicul. La fel cind cind frinezi pe zapada/ gheata. Daca iti pasa de viata ta si a familiei tale cumperi cele mai bune cauciucuri existente.

      00
    • Ce pot sa-ti spun sigur e ca o anvelopa scumpa se taie la fel de repede într-o sina de tramvai sau într-un ciob prins în gheata, ca una ieftina.

      Sau invers… :)

      00
  17. Eu miercuri le-am pus pe cele de iarna, nu pentru ca vine iarna ci pentru ca cele de vara erau destul de tocite. De acum trebuie sa imi iau de vara si iar o sa ma intrebe toti daca sunt sigur ca vreau sa-mi cumpar anvelope de vara in Decembrie

    00
  18. Michelin CrossClimate. Atat.

    00
  19. Vezi si Barum Polaris, rup gheata, nu costa cat michelinul si au si profil misto.

    00
    • Am uitat sa precizez, Barum sunt Continental facute la cehi, d-aia nici nu e 7 milioane bucata.

      00
    • Ieri am incaltat-o cu Barum Polaris 3, asta e a doua iarna cu ele. Sunt foarte multumit, aderenta buna pe zapada, gheata sau mazga, franare (relativ) eficienta la temperaturi de sub 5 grade.

      00
  20. Ce e a ce-mi aduce aminte: acu e momentul sa cumpar anvelope de vara, ca trebuie schimbate.

    00
  21. Incearca Nokian

    00
  22. La 250 de lei bucata, pe Lupo mi-am pus Pirelli SnowControl 3. Și-au scos banii de câteva ori, până acum.

    Ce-i drept, mașină mică, anvelope mici.

    00
  23. Iarna e mai bine sai ai gume mai inguste.

    00
  24. anul trecut am cautat pentru prima data anvelope

    https://imgur.com/RZt1usd.jpg asa am rezolvat eu problemele, un tabel simplu in care le-am bagat pe toate

    emag a avut ceva promotional la pret bun dar pana m-am hotarat eu terminasera stocul, apoi restul care erau pe acolo ori durau 2 saptamani sa le aduca ori nu stiau daca sunt fabricate in 2014, am ajuns la o firma la o aruncatura de bat de brasov cu oameni vorbareti si preturi decente.

    n-am avut probleme cu nokian-urile respective

    urmeaza acum sa cumpar pentru vara ( anul asta am circulat cu cauciucurile vechi de la fostul proprietar care daca ar fi dupa jucaria de masurat santurile ar mai fi bune si anul viitor, problema e ca au an de fabricatie 2009 ~ 20 mii km facuti cu ele din cate am calculat eu si de-asta arata bine. cumparate in 2013 la 180 ron bucata – nexen 215 45zr17 ), dar incepe distractia ca trebuie sa iau si jante si sa le vand pe cele actuale, trec pe 16 la fel ca cele de iarna ( 17 oricum nu erau in cartea masinii )

    00
    • NOU
      #81

      daca ti-ai pierdut timpul facand un tabel asa mare inteleg ca vrei sa te lansezi in servicii de consultanta pentru anvelope ? good for you
      daca corporatistii platesc oameni cu bani multi ca sa le inmatriculeze masinile sau sa le faca cumparaturile la supermarket, sigur e loc si pentru tine

      00
  25. Nokian Weatherproof. Howgh!

    00
  26. Michelin Defender XT all season au garantie de 150.000 de km, Michelin X-Ice XI3 au garantie de 60.000 de km. Pretul pentru un set de 4 cu toate taxele e pe la 400 de dolari aici. Acuma pe bune voi cat conduceti de aveti nevoie de caucicuri noi in fiecare an ? Aici cu 800 de dolari nu mai ai treaba vreo 6 ani.
    De multe ce e ieftin ajunge sa te coste mult mai mult. Nu orice e scump e si de calitate.

    00
  27. Sper sa nu dati cu minus, dar pentru ca „fac prospectiuni” in achizitionarea unei… ceva cu motor (masina, moto) am o intrebare care, cel putin pentru mine, e serioasa: cat costa REAL sa ai o masina? De costuri anuale intreb, acte si consumabile, exclusiv benzina.
    Cat costa pe an sa ai un Logan, cat costa sa ai un Mertan?
    Tx!

    00
    • în 5 ani, dublu cât ai dat pe ea, dacă e logan, megane sau orice din clasa entry și medium. la premium nu știu.

    • incerc eu sa iti raspund ca fost posesor de Logan nou si actual posesor de Mert vechi de 1 an si jumatate, cu precizarea ca Mertul e clasa C nu S nu SUV, comparatia e facuta in conditii de servisare la reprezentanta marcii. revizie obisnuita care include ulei motor, filtre ulei, aer , polen si combustibil e in jur de 450 ron la Logan, si 1800 la Mercedes, numai filtrul de motorina la Mert e 900 ron ca are nu stiu ce senzor pe el. la Merc se afauga o data la 50000 km inca 2200 ron schimb ulei si filtru cutie automata. cauciucuri marci premium pe 15 Logan in jur de 300 ron, pe 17 Mert in jur de 700 ron, in rest diferentele sunt si mai mari, un singur bec de xenon pe Mert te costa 500 ron, sa nu mai zic de alte piese. ca o usurare, Mercedesul chiar se strica greu, am avut Mercedesuri si alte masini din gama premium cu peste 250000 km la bord si daca le intretineai la timp si cu piese originale nu aveai nici o problema cu ele. deci, ca o concluzie, e mult mai greu sa intretii ca la carte o masina premium fata de un Logan, dar daca ma intrebi pe mine merita fiecare leut, DAR cu conditia sa nu fii nevoit sa iti iei de la gura pentru masina. in rest, eu am fost foarte multumit de Logan, raportat la banii pe care i-am dat pe ea, chiar are un raport foarte bun calitate pret

      00
    • Ultima revizie anuala:
      la moto = 1200 lei
      la auto 1 = 500 lei
      la auto 2 = 1700 lei
      Nu sunt preturi anuale ci din anul acesta, pentru ca de exemplu la moto anul viitor nu trebuie sa schimb decat uleiul si filtrele iar asta inseamna 500 lei. Costul cu revizia fluctueaza in functie de necesitatile fierului.

      Pe partea de cauciucuri la moto trebuie sa le schimbi undeva la 5.000 – maxim 20.000 de km, in functie de model si destinatie. Un cauciuc bun te duce la minim 300 de euro perechea.
      La auto costul cu cauciucurile e mai mic pentru ca te tin 100.000 km lejer, preturile le vezi aici.

      Pentru taxe ai calculatoare online, de ex. pana in 2600cc ai impozit mic 100-200 lei pe an. Peste 2600cc platesti taxe de fudulie sau inscrii masina pe bulgaria (ceea ce e de porc).
      Partea buna e ca la moto nu prea ai taxe.

      PS.
      Orice ti-ai lua iti recomand sa iti iei nou.
      Altfel costul cu intretinerea unui SH iti va gauri buzunarul daca vrei sa ai un fier de incredere, sa nu te lase in drum.

      00
  28. Si totusi alea ieftine is mai bune decit cele SH, cumparate de la samsari, care au fost ani la rindul rezerve in masinile aduse din Germania si vindute in talciocurile romanesti ca noi-noute.

    00
    • esti praf, koaie! adica preferi o chinezarie cu care n-ai aderenta decat un sh premium gen dunlop, conti sau michelin? pfaai de plm!!!

      00
  29. Michelin a scos crossclimate, un fel de vara/iarna. A încercat cineva?

    00
  30. adancimea santurilor o poti verifica cu 1Euro, in cazul in care nu se vede prima rama Gold poti sa aranci cauciucurile. nu compara degeaba produse de 5euro cand ai la tine 1Euro :) link demo

    00
  31. Dupa ce am citit cateva reviewuri si laude, astazi mi-am comandat si eu un set de Nokian WR D4 225/45/R17 macar n-au fost ieftine =))

    00
  32. Imi iau acum anvelope pt iarna, hankook profil de 7 mm sh. Teoretic, sunt apriape noi din ce m-am documentat. Pretul, nefiind noi, e foarte accesibil. Ce prere ai?

    00
  33. La o prima aruncare de ochi peste anvelopele de iarna => Continental Winter Contact TS860 pt dimensiunile mele 185/65 R15. Undeva pe la 60 de euro bucata. Ce parere aveti pentru prima achizite ever de anvelope de iarna ?:D

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube