Anvelopele de iarnă devin obligatorii

Gata, s-a aprobat si elaborat, urmează să se publice in Monitorul Oficial şi in 15 zile devine oficial, şi 5 luni pe an vom avea toti anvelope de iarna.

conducerea autovehiculului pe drumurile publice în perioada 1 noiembrie-31 martie, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone fără ca acesta să fie dotat pe axa/axele de tracţiune cu anvelope de iarnă

Masinile trec astfel de la “drept fundamental” la “hobby pentru cine are bani”.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

109 comentarii

  1. raman la parerea mea: hotararile date pe azi pe maine put a smen de la o posta

    00
  2. Nu e rau, poate ca asa vor fi mai putine strazi blocate de „patinatori” care au iesit mai mult la sanius. DAR: amenzile sunt enorme pentru buzunarul romanului, adica de la 540 lei pana la 1200 lei!

    00
  3. Mi se pare destul de normala decizia asta. Macar asa scapam de cei iresponsabili care in curbe aluneca si-ti intra in fata pe contrasens si te fac pe tine praf.

    00
  4. „deocamdată în stadiu de proiect”… poate nu se publica in Monitorul Oficial decat dupa 31 martie 2011 :))

    00
  5. Sunt de acord cu aceasta lege, diferenta intre o anvelopa normala (includ aici si all season) si cea de iarna este enorma. Nelamurirea mea este daca trebuie sa le schimbam pe toate sau doar pe cele motrice.

    00
  6. Hotararea este buna, insa m-am saturat de masuri luate din fuga trenului.
    Nu este normal sa afli astazi ca aveai de indeplinit o obligatie incepand de ieri.
    Inca o marlanie, chiar daca pe fond este mai mult decat laudabila prin efectele pe care o sa le produca.

    00
    • @VirtualKid: teoretic, discutia a inceput de ceva vreme, MT a anuntat ca lucreaza la asa ceva. practic, mai ai in jur de 15-20 zile sa iti montezi anvelopele. altfel, autobuzul te asteapta.

  7. hei!
    folosesc anvelope de iarna de ani de zile!
    nu as mai pleca fara ele.
    mai mult decat atat, mi s-a intamplat sa raman in trafic pentru ca cineva taia troienele cu slicuri.

    indignarea mea vine din felul in care se iau masurile, pe picior!
    pur si simplu se reuseste deturnarea unui demer laudabil catre o fapta scarboasa tocmai prin ignoranta cu care sunt tratate datele de finalizare a actelor legislative, dupa cele de intrare in vigoare.
    atat!

    00
  8. cica politia nu are bani sa-si echipeze masinile conform legii si vor trebui sa-si dea amenda singuri… 8O :lol:

    00
  9. Oare la anvelope de iarna, o sa intre si cele all season ?

    00
  10. oricum, e o prostie asta – 1 nov inteleg. dar 31 martie – cand deja sunt zi de zi peste 20 de grade afara (chiar si noaptea e destul de cald). Mi s-ar parea mai ok – sunt sub 10 grade si n-ai cauciucuri de iarna, te ard.

    00
  11. Salutare. Mie mi se pare o masura normala, prin tarile civilizate exista demult asa ceva. Eu unul cam de 5 ani am tot pus roti de iarna iarna, chiar daca masina nu era cine stie ce, ba chiar unii ar socoti-o „cazan pe roti”, avand in vedere vechimea, fara sa imi ceara nimeni. Mi se pare normal ca primul care sa se gandeasca la siguranta mea sa fiu eu. N-a fost cine stie ce investitie majora in cauciucurile de iarna, nu trebuie neaparat cine stie ce Michelin, Pirelli, etc., sunt suficiente niste cauciucuri decente.
    Mie mi-a sarit in ochi un aspect al legii: vehiculele peste 3,5 tone trebuie sa aiba pneuri de iarna doar pe puntea/puntile motoare. WTF, o reclama mai veche zicea ceva de „Power is nothing without control”. Adica e suficient sa se miste harabaia de 40 de tone, unde se duce nu mai conteaza. Good job, probabil legea a fost redactata tot de vreun contopist habarnamist. Sau s-a trezit vreunul: frate voi ati vazut cat e un pneu de iarna de caomion? Astia au 18 roti, bre, hai sa nu ii obligam 6 roti, ajung 4. :D

    00
  12. near miss, mi-am luat ieri, mai trebuie montate
    in scurt timp nu cred ca se vor mai gasi, vor fi cozi ca in iarna trecuta

    00
  13. BETON! Nu m-am gandit la asta!

    Cum o sa ne amendeze astia? O sa-si ascunda masinile prin tufe si apoi o sa iasa la drumul mare? O sa-si scrie procesele verbale pe genunchi? Sau o sa li se cumpere niste masute pliante?

    Hai sa vedem cu cat o sa cumpere MAI un lot mare de anvelope, ca sa echipeze „Logan-urile de saptejdemii”…

    00
  14. @miticosul: cred că este relativ greu să fixezi un final de interval necontestabil, având în vedere că se mai întâmplă să ningă chiar şi la finalul lui aprilie sau începutul lui mai. Poate ar fi fost mai potrivit 1 sau 15 martie, dar să nu uităm că România are o mare varietate de zone climaterice şi este mai bine să se spună o dată medie potrivită tuturor decât să vină cu date diferite în funcţie de zonă.

    00
  15. @cristi_s: in general pe masinile mai mari de 3,5 to sint cauciucuri all-season(ma refer in special la cele peste 7,5to)cei cu sprintere nu au decit sa-si cumpere frate cauciucuri ca sunt multi care circula cu alea de vara tot anul.in legatura cu data de incepere si sfirsit,asa e peste tot in europa,ca fac pariu ca nu o sa te oreasca nimeni in 20.03 pe 30 grede sa-ti dea amenda ca nu ai cauciucuri de iarna!

    00
  16. O decizie buna, ca m-am saturat sa ii vad adunati prin santuri. Dar voi vedea din ce in ce mai multi curajosi care vor merge cu viteza pe zapada, ca au cauciucuri de iarna, si vor ajunge tot in gard. Cu sau fara cauciucuri, tot omul din spatele volanului conteaza.

    00
  17. Da 5 luni? Adica aproape jumatate din an in Romania e iarna? Stiam ca suntem tara cu 4 anotimpuri nu cercul polar.
    Si motivatia suprema e ca sa decongestioneze traficul. Really? In Bucuresti ca e vara sau iarna circulatia e la fel de inceata. Pe ideea asta in curand o sa trebuiasca sa echipam masina cu turboreactoare si elicii.

    00
  18. aaaa,sper sa intre in vigoare de anul asta!!!!!

    00
  19. FAIL> „Prevederile noii ordonanţe aflate deocamdată în stadiu de proiect intră în vigoare în termen de 15 zile de la apariţia în Monitorul Oficial.” Deci nu s-a aprobat inca nimic. E un proiect de OUG deocamdata, elaborat de MT. Care trebuie aprobat in Guvern, dupa ce parcurge un circuit de avizare.

    00
  20. Prevederile noii ordonanţe aflate deocamdată în stadiu de proiect intră în vigoare în termen de 15 zile de la apariţia în Monitorul Oficial.
    Nu s-a aprobat nimic… e încă proiect

    00
  21. Daca poza e cu megane-ul tau nu pot sa iti zic decat ca acele jenti sunt cele mai proaste de la RENAULT . Eu am identice cu cele din poza si mai am doi prieteni ( tot cu megane ) care le au cu spite mai multe . Ale lor au trecut prin incercari mai grele si au rezistat iar eu le-am roluit de 2 ori in doi ani , dupa fiecare sezon rece . Sunt mai firave din pacate .

    00
  22. parca vad ca iar nu o sa mai ninga 10 ierni de aici inainte, iarna trecuta fiind o exceptie. Iar daca se intampla, tot or sa existe probleme, pentru ca, cauciucurile rezolva doar o parte dintre ele. Cea mai importanta dintre ele, dezapezirea, o sa existe in continuare. Noroc ca, iarna, fara lopata la mine nu plec.

    00
  23. daca se publica asa repede e clar ca baietii destepti sunt la serviciu! asa a fost si cu trusele medicale si extinctoare auto,te opreau,amenzi,tam tam tv,azi nici dracu nu te intreaba de ele

    00
  24. E clar ca legea mai poate fi „finisata” putin, dar mi se pare un proiect bun.
    https://www.rhinocarhire.com/Drive-Smart-Blog/Winter-Driving-Advice/Winter-Tyres.aspx

    00
  25. NOKIAN forever! Tocmai le-am pus, nou noutze (cu celelalte am mers ca prostu 5 ani fara sa le schimb…). Un pic cam scumpe, 550 bucata, dar le stiu bine de acum si isi merita toti banii…

    00
  26. Este binevenita legea, pacat ca nu are cine sa o aplice.
    Azi am vazut o masina circuland fara numere de inmatriculare in Iasi. Este infractiune. Degeaba.

    00
  27. Mi se pare un lucru bun. Am vazut de nenumarate ori, ca la prima zapada cocalarul cu BMW nu putea iesi din parcare sau urca o rampa de 5%.
    Pe linga aceste chestii eu mai bagam in codul rutier si un paragraf care sa limiteze la 3 numarul examenelor pentru permis. Ai picat de 3 ori, esti inapt si la revedere.

    00
  28. Si io ce dracu pun la mobra? ca nu exista gume de iarna pentru motocicleta si merg cu ea atat timp cat nu-i zapada.
    O sa-mi calculeze garcea coeficientul de elasticitate? (exista gume mai moi, dar care tin putin, pentru mers sportiv si gume mai tari, care tin mai mult, pentru touring, dar de iarna nu exista)
    mda

    00
  29. Eu nu înţeleg precizarea aia pentru autovehiculele cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone. Adică astea trebuie să aibă cauciucuri de iarnă doar pe roţile de tracţiune, iar cele mai mici pe toate roţile, sau cum?

    00
  30. @sakura:
    – 1 la mana – o sa creeze buimaceala la vulcanizari – la 31 martie toti or sa dea buluc sa le schimbe,
    – 2 – e pacat sa mergi pe 20C in timpul zilei cu anvelopele de iarna – le futi de nu se vad – avand in vedere ca majoritatea oamenilor circula ziua;
    – 3 – e ca si cu farurile – nu te obliga nimeni sa le tii aprinse in timpul zilei in oras. Dar in lege spune clar – obligatoriu la lasarea intunericului. Ar fi culmea sa se specifice intre orele X si Y.

    Mi s-ar parea mai normal sa zica ceva de genul 1 nov – 1 martie obligatoriu, in martie obligatoriu daca temperatura scade sub 10C (de exemplu).

    00
  31. NOU
    #34

    @VirtualKid sunt de acord cu tine … legile astea nu se dau de azi pe maine … daca se publica anul asta in monitorul oficial ar trebui sa intre in vigoare incepand cu anul urmator

    00
  32. Cauciucurile de iarna sunt recomandate din momentul in care temperatura scade sub 6-7 grade, nu trebuie neaparat sa ninga. Datorita materialului folosit si modului in care sunt fabricate au o aderenta mult mai buna decat cele de vara, care la temperaturi scazute, nu neaparat sub 0, devin foarte tari, moment in care aderenta lor la asfalt scade. Sau ceva de genul asta.

    00
  33. in cazul asta ar trebui ca Metrorex sa suplimenteze garniturile de tren.. nu ? :))

    00
  34. In Austria perioada in care esti obligat sa ai cauciucuri de iarna (nu all season) este 1 noiembrie – 15 aprilie. Amenda este de 180 euro iar daca esti implicat intr-un accident (chiar daca nu ai nici un fel de vina) amenda este de 3000 euro iar asigurarea nu plateste absolut nimic. Amenzile neplatite se transforma in zile de puscarie (60 euro/zi) in termen de maxim 9 luni de la data emiterii amenzii. Cat despre cei care nu vad rostul cauciucurilor de iarna, vorba mentorului imbecililor, traiesc in Romania si asta le ocupa tot timpul. Asta si cu Guta, Salam, etc

    00
  35. Dacă pe 31 martie mergi cu cauciucuri de iarnă şi sunt 25 de grade afară (nu e imposibil, mai ales la soare), ţi le fuţi într-un mod cât se poate de onorabil, că doar respecţi legea.

    00
  36. O masura normala, dar diferentiata – tiristii doar pe axa motoare ca altfel ar da faliment, prostii…da-i in pla mea.
    Pe de alta parte mi s-ar parea normal sa se introduca si masurile din Austria si alte tari civilizate (daca tot ii copiem) prin care ai dreptul daca nu circuli iarna cu masina sa nu platesti pe cele 5 luni impozit sau RCA.
    Dar nu, noi stim sa dam doar legi prin care se iau bani de la prosti…

    00
  37. miticosu: uiti ca anul asta in martie a nins de-a traznit… Si apoi ce faci? Te uiti la meteo si cand vezi ca se face frig dai fuga la service sa-ti pui anvelope de iarna?

    Cine n-are sa-si cumpere. Masina e un lux.

    00
  38. @ Spock: asa-i…si daca se poate sa bagam in codul rutier si regula urmatoare: daca ai peste 150 de cai esti cocalar cu BMW / Audi / Mercedes si n-ai voie sa dai de permis nici odata. Suna bine nu?? 

    00
  39. pai si tre puse doar pe rotile cu tractiune sau pe toate 4 rotile ? ca sincer nu prea vad la ce drq imi trebie de iarna pe rotile de pe fata , daca eu am tractiune spate

    00
  40. NOU
    #46

    iar în cazul autovehiculului cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone fără ca acesta să fie dotat pe axa/axele de tracţiune cu anvelope de iarnă.” scrie în proiect.

    dar cati dintre voi aveti dube ??pentru ca „peste 3,5 tone” se refera intr-un mod expres la masinile de marfa :)

    00
  41. presupun ca legea asta o sa se dea si o sa inceapa din decembrie. De ce sa permiti oamenilor sa aibe timp sa isi si cumpere, fara coada.
    Chestia e destul de idioata oricum., pentru ca iar ni se mai insereaza o obligativitate. plm.

    trecand peste faptul ca amu suntem in noiembre iar in weekend se anunta 15 grade. ce facem atunci? nu mergem cu masina?

    00
  42. NOU
    #48

    Rahat . Si inca unul mare . „Noroc” , ca sa zic asa , ca mi-a s-a suspendat permisu pe urmatoarele doua luni , asa ca momentan nu fac nicio investitie .

    00
  43. @mirc apropos de Austria, daca ai mai putin de 3 ani de cand ai carnet, nu poti conduce o masina cu mai mult de 150 cai. Cat despre impozitul anual, tot ce sare de 200 cai (indiferent de capacitatea cilindrica) este considerat lux si pur si simplu te usuca la buzunare.

    00
  44. Excelent! Printre cele mai bune legi date de cativa ani incoace!
    Era si cazul ca toti parlitii fara anvelope de iarna sa ramana in casa la caldurica…

    00
  45. @zoso esti tu asa de convins ca numai in cur? :-D

    00
  46. In germania nu cumva e obligatoriu doar pe autostrazi ?
    Din ce citesc, pare sa fie obligatoriu si-n localitate. asa o fi ?
    Daca am un smart cu care bazai prin oras doar cand e frumos si o hardughie dotata cu anvelope de iarna pe care o folosesc pt drumuri in afara localitatii sau pt vreme proasta, tre sa pun si la bazaitoare cauciuce de iarna ?
    Nu-i destul ca tre sa platim cate un rca pt fiecare masina pe care o detinem, de parca putem face accident concomitent cu toate :)).

    00
  47. @rzvwien: pai parca vorbeam de cauciucuri de iarna si nu despre impozitul auto (care impozit e oricum o magarie)! Au si ei prostii lor in Austria – adica un Seat vechi de 8 ani cu 225 cai e lux, nu? :)

    00
  48. NOU
    #55

    Se va fluidiza traficul….. din lipsa de masini pe sosele, care nu-si permit cauciucurile de iarna :) Bani nu se dau la vreun ghiseu nu stiu unde pentru cauciucurile astea ?

    00
  49. ‘tu-i mortii ma-sii! si eu cum mai fac distractie seara la Casa Presei la prima ninsoare, cum ma mai intorc pe loc cu frana de mana la Billa, ca tancu Abraham?

    :(

    00
  50. Cred ca taicamiu o sa stea cu masina in garaj. Are un harb de Dacie.

    00
  51. Sunt de acord și cu legea asta si cu amenzile maricele. Dar să-mi bag pixul dacă-s de acord cu perioada impusă. Iarna n-are 5 luni iar cauciucurile de iarnă la temperaturi de peste 10 grade se comportă mai nasol decât alea de vară (să nu mai zicem de all-season). Arde-i tată dacă-i prinzi pe zăpadă cu cauciucuri de vară da’ nu când poți să ieși încă-n mânecă scurtă afară..

    00
  52. Masura este buna si oricum cei care circulam frecvent iarna avem deja anvelope de iarna. Mergi mai linistit asa si nu te mai tot uiti pe cer o ninge or ba. Ce este foarte interesant in hotarare (trebuie sa o citesc si eu) e urmatoarea afirmatie: „iar în cazul autovehiculului cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone fără ca acesta să fie dotat pe axa/axele de tracţiune cu anvelope de iarnă”.
    Din cate stiu eu (dar desi lucrez de 5 ani in domeniu e posibil sa ma insel) nu stiu sa fie anvelope de iarna pentru camioane. In acest caz masura cea mai buna pe timp de iarna este folosirea lanturilor antiderapante.

    00
  53. Este un articol platit de cei care vor sa vanda anvelope de iarna la creduli. Uite ce zice articolul:”potrivit unui proiect de act normativ al Ministerului Transporturilor, care modifică, printre altele, OUG 195/2002, „.
    Deci POTRIVIT UNUI PROIECT DE ACT NORMATIV. Deeeeci inca nu e OFICIAL pt ca nu scrie:”Potrivit legii nr…”.
    Nu mai cititi toate porcariile de site-uri.

    00
  54. Marea problema a devenit ca isi strica lumea cauciucurile cand sunt 25 grade. Stiu ei precis ca gata, ai mers odata ziua pe soare, ti se strica cauciucurile. Mai mult, risti sa se topeasca si sa ramai pe janta, in mijlocul drumului. Deci este si foarte periculos pe deasupra.
    Cealalta problema este ca sigur legea este data cu dedicatie, pentru niste baieti destepti. Probabil nu exista decat doi importatori de cauciucuri de iarna in tara si sigur in spatele lor se afla fie Basescu fie Udrea.
    Ambele argumente sunt exemple de gandire stereotipa, limitata, genul imprumutata de la cate un inteligent cu notirietate, gen Badea.

    00
  55. @zoso, spune-mi cu citat unde in articol scrie ca este votata chestia asta, sau e HG sau ordonanta de urgenta….deci o forma legala prin care textul respectiv este oficial valabil si doar urmeaza sa fie bublicat…deci o chestie de cateva zile.

    00
  56. NOU
    #65

    Il citez pe „aNDRIIpOPA” : „amenzile sunt enorme pentru buzunarul romanului, adica de la 540 lei pana la 1200 lei!”.

    Asta e si faza, sa nu-ti permiti sa platesti o amenda ;)

    00
  57. @Zoso…ce ai pus tu acolo este o ordonanta de urgenta care nu are numar si nu e semnata decat de ministrul transporturilor….deci repet, nu e oficiala, nu a fost aprobata si ramane la stadiul de proiect. Pana in momentul in care o semneaza si ceilalti si se voteaza in sedinta de guvern se circula cu anvelope de care vrei. Mai bine zis poate trece intreaga iarna pana se va aproba chestia asta, la fel de bine cum se poate aproba maine. Insa deocamdata nu e oficial obligatoriu. La fel ca si articolul din money.ro si postul tau lasa impresia ca a ramas doar publicarea on MO, ceea ce nu e adevarat.

    00
  58. Problema e ca in martie, daca e soare, alea de iarna se comporta execrabil. La o frana brusca, daca e ud asfaltul te duci ca pe gheata. Dar ei nu stiu asta…

    00
  59. Pana si in Italia – regiunea Lombardia, deci Milano si zonele adiacente – au aceeasi reglementare, 15 Nov-1 Martie. Asta in conditiile in care in Milano ninge decent (adica se depune 20 cm si se topeste maine – dar vezi zapada macar) numai doua zile in fiecare iarna. DOUA.

    Dar la ei e cu cauciucuri de iarna sau lanturi. Alte regiuni au perioada de obligativitate mai mare sau mai mica, in functie de clima – si sa nu uitam ca Italia nu e tocmai un exemplu, asa, in general.

    00
  60. proiectul trebuie sa treaca de ambele camere ale parlamentului… fiecare camera are cate 30 de zile la dispozitie pana sa voteze pro sau contra…

    00
  61. la pariu cu oricare ca o sa fie mult mai multe accidente cu aceste anvelope! Romanasul care nu a mai circulat niciodata cu astfel de anvelope o sa aibe impresia ca cine stie ce mre aderenta o sa aiba cu ele…in rest masura mi se pare ok dar nu atunci cand sunt 10 grade afara…

    00
  62. @underscore: nu, in germania nu te obliga nimeni sa-ti pui cauciuri de iarna. doar pe la munte, prin sud pe undeva, exista drumuri pe care nu ai voie sa mergi fara lanturi si/sau anvelope de iarna.
    INSA daca esti implicat intr-o nasolie sau are politistul impresia ca deranjezi circulatia ptr. ca nu ai anvelope adecvate esti cel mai mare ghinionist. cel mai important cuvant este din propozitia anterioara este cuvantul „impresia”.

    00
  63. Nu explica cineva INCA O DATA diferentele dintre anvekope si avantajul celor de iarna?

    IM CONFUS

    00
  64. RZVWIEN: in Austria nu ti se pune amenda daca exemplu e noiembrie, decembrie sau ianuarie si NU a nins, daca a nins si te-a prins politia atunci da e clar ca ai luat amenda.
    Nu mai fiti chitrosi in privinta cauciucurile de iarna faci o investitie dar diferenta e mare la condus pe ninsoare.

    00
  65. A aparut in monitor sau nu ? Simplu.

    00
  66. Care e sofer si responabil de ce face la volan, deja are cauciucuri de iarna. Restul plangaretilor mai bine sa lase masinile in parcare. Si sa cujete adanc daca merita permisul de conducere sau eventual sa isi analizeze deciziile financiare care le-au luat, de nu isi permit un set de cauciucuri la 3 ani.

    00
  67. am anvelope de iarna de cand mi-am luat masina dar tot mi se pare o labareala de „proiect de lege”. pentru ca militianu’ roman n-o sa stea cand ninge afara sa dea amenzi, o sa stea pe soare si vreme frumoasa. degeaba comparati cu ce e afara, in afara de bulgaria si serbia n-am intalnit decat politisti, nu militieni ca la noi. ar fi ideal sa se aplice cum zicea cineva mai sus, daca e zapada, daca e frig, etc, dar la noi nu se va intampla asta niciodata, tot la ciupeala se va sta. Singurul lucru bun e ca poate voi putea circula mai lejer in bucuresti, dar in zonele rurale nu se va sinchisi nimeni sa isi ia „de iarna”, in special cei ale caror masini nici macar nu valoreaza atat.

    Si nu cred ca-si va asuma vreunu semnatura pe asta, ca ii sar in cap destul de multi. Mai repede se profita de asta ca sa se faca o campanie mica, se vand in hipermarket ca painea calda de cand a aparut stirea.

    00
  68. @iulian – nu, eu am gume de iarna. problema mea e ca atunci cand incep sa fie peste 20C afara, mi se pare absurd sa merg cu ele. Daca ma prinde ninsoarea – stau. am ‘iesit’, m-au prins militienii, m-au ars. treaba e simpla.

    00
  69. @Forumul Politic: Nu-ti permiti sa platesti o amenda de 540 de lei, dar iti vei permite sa platesti o spaguta de 50-100 de lei.
    Amenzile mari sunt facute sa nu fie platite (intreaba orice finantist mai acatarii si iti va explica ce si cum). Au cateva scopuri bine definite:
    1. Sa ii sperie pe cei care AR FI TENTATI sa incalce regulile (nu prea e cazul Romaniei, ca aici sunt putini cei care nu le incalca);
    2. Sa poata fi contestate (aici romanii sunt maestri, poti citi pe toate forumurile auto cum se contesta orice amenda);
    3. Sa ne arate noua cat de supusi coruptiei sunt functionarii care le aplica, drept pentru care merita saracii niste „stimulente” ca sa poata lucra.
    Suficient de detaliat? Daca ai trai mania, Austria sau mai stiu eu ce tara din vest unde sunt amenzile de 100-180-500 sau 1000 de euro, fii sigur ca ai avea si un job cu salarizare medie de 1500 euro, deci ti-ai permite sa platesti in viata asta amenda. Din nou nu e cazul Romaniei, unde salariul mediu e la cu totul alt nivel.

    00
  70. @zoso@didi:
    Zoso, didi are dreptate. Circuitul legal al ordonantelor (si asta va fi de urgenta presupun) este ca dupa intocmirea proiectului de catre ministerul de resort, sa fie pusa pe masa guvernului.Numai semnatura primului ministru si a inca catorva minstrii (vezi in subsolul ordonantei numele lor) si aprobarea in sedinta de guvern o face oficiala inainte de publicarea in M.Of.

    So…astia de la money.ro au preluat doar proiectul, de altfel si scrie acolo.

    Oricum, se pare ca va fi oficiala, asta e un lucru bun. Sa vedem de unde draq scoatem banii, asta e mai rau.

    00
  71. Citeste atent : cauciucurile se schimba in perioada noiembrie- aprilie NUMAI in caz de ninsoare, lapovita sau gheata.
    Cu alte cuvinte daca e uscat politia nu are voie sa-ti puna amenda.
    ,

    00
  72. @ANA te inseli, daca esti oprit in trafic (deci circuli) si nu ai cauciucuri de iarna, incasezi amenda pe loc, indiferent daca ninge sau nu. In parcare nu are nimeni nici-o treaba cu tine. Daca nu crezi, poti sa probezi :-) Cand o sa intelegeti ca gumele de iarna sunt pentru temperaturi de sub 7 grade celsius, cu sau fara zapada, cu sau fara gheata, etc?

    00
  73. Daca NU A NINS nu incasezi nimic.

    00
  74. bai si daca imi pun de iarna doar pe alea cu tractiune, tot imi iau amenda ? si pe celelate le las de vara…

    00
  75. Buuuun … Deci, masina trebuie sa fie echipata de iarna „ca la carte”, in caz contrar te trezesti cu amenda. Dar daca drumurile nu sunt curatate „ca la carte”, cine plateste amenda ?

    00
  76. nu stiu de ce va tot aberati cu costuri mari.
    un cunoscut mi-a adus din germania uzura ~40% cu tot cu genti la 80 de euro 4 de bucati de 165/55/14. tocmai i-am luat mamei pentru ford k-ul ei, pentru ca aici a fost aproape imposibil sa gasim marimea asta.
    cica toti au pe stoc, da dureaza 1 luna pana aduc, ca nu e o marime standard samd. ce sa mai zic de genti care nu gaseam sub 2 milioane de bucata. tot pe stoc

    daca nu aveti chef sa dati banu gros pe chestii noi, luati secondhanduri iarna asta, si la anul ca tot aveti un an la dispozitie, bagati unele noi.

    00
  77. Pentru cei care nu au spatiu pentru a depozita cauciucurile http://samaservice.ro/*articleID_21-articles Nu sunt singurii

    00
  78. Am auzit ca ”planii” au doua masini. Una de vara si una de iarna. Ei nu schimba cauciucuri.

    00
  79. Din proprie experienta: anvelopele de iarna sunt foarte bune pe asfalt la temperaturi scazute. Pe zapada, atata timp cat au flori mari, sunt bune toate. Am mers 3 ani de zile cu Michelin de vara (nu ma injurati) si nu am avut nici o problema pe zapada.

    00
  80. Am si eu o intrebare: Unde naiba tin cauciucurile de vara iarna si invers? Nu toata lumea sta la casa, nu toata lumea isi transforma debaraua sau balconu in depozit. Stiu ca inafara exista locuri speciale pt asa ceva (costa undeva la 50 de euro pe an pt un set de cauciucuri), dar la noi unde le tii?

    00
    • @vlad: la un depozit. la ţară. in pod. in beci. plm. asta ma intrebam si eu anul trecut. acum m-am mutat la casa si am 70mp de beci si de pod pe care nu ii folosesc. facem un business? :D

  81. NOU
    #92

    propuneri pt guvern:
    – fiecare masina sa fie dotata cu lame pentru a curata strada. in felul acesta, vom avea strazi curate si nu se va mai intreba nimeni une plm se duc banii de rovinieta, taxele de drum incluse in pretul benzinei sau taxa de autostrada.
    – revenirea la sistemul de circulatie nr cu sot – nr. fara sot, dar nu doar duminica, ci saptamanal. e o solutie pentru a fluidiza traficul. e greu sa gasesti solutii la nebunia din oras….
    – rationalizarea benzinei – 50 l / luna.
    – sunt exceptate de la reguli masinile mai scumpe de 35.000 euro. prea a devenit masina la indemana tuturor. ce dracului, nu suntem in germania.

    00
  82. Chuck Norris nu are gume de iarna, zapada ii face loc.
    Asta e singura concluzie pertinenta la articolul asta care dovedeste pentru a cata oara ca zoso isi ia bani ca sa propage beshini venite pe tava.
    @Didi: you the man, felicitari ca ai rabdare cu desteptul asta.

    00
  83. era si cazul sa se intample treaba asta. m-am saturat sa stau dupa dacii si alte rable care dupa ce ca is carpite cum numai ele stiu mai si patineaza. a! si cacatii care-si iau masini tari si nu mai baga nimic in ele ca „e scumpe”

    00
  84. @onyx daca iti pui doar pe rotile de tractiune, s-ar putea in prima curba sa faci cunostinta cu parapetul, sau chiar pe drum drept sa pierzi controlul masinii.
    Referitor la lege, mi se pare ok, dar sa ai cauciucuri de iarna 5 luni pe an mi se pare cam mult, cel putin mai la sud temperaturile nu sunt sub 7 grade celsius timp de 5 luni pe an, cu toate ca eu de obicei imi pun cauciucurile de iarna prin noiembrie si le dau jos la inceputul lunii martie.

    00
  85. am pus acu 2 ani cauciucuri pirelli de iarna cu niste flori d-alea sau cum le zice nici foarte adanci, nici ca la cele de vara … am rulat cu ele de atunci inclusiv vara la 40 de grade sau ploaie torentiala si n-am avut nici o problema la franare/directie.
    inca arata perfect asa ca cel putin din experienta mea, nu le f**ti daca mergi si vara cu ele. probabil conteaza si stilul de a conduce…

    00
  86. Eu cand vad ce prosti sunt unii romani, ma gandesc ca poate isi merita conducatorii. De ce dati fratilor buzna sa dati banii pe gume de iarna INAINTE macar sa fie publicata legea in MO?! Pana si reclama la Michelin va spune clar ca tot ce castigati sunt niste amarate de 5 procente la tractiune! Daca autoritatile nu-si fac treaba ca de obicei si nu degivreaza drumurile, cu sau fara anvelopele poolii tot in sant ajungeti. A publicat cineva vreo statistica cum ca lipsa cauciucurilor de iarna produce mai multe accidente decat prezenta lor? Nu vedeti ca iar sunteti fraieriti? Nu vedeti ca in curand statul roman o sa legifereze si sa aveti prezervative la voi cand mergeti la curve? Voi nu vedeti padurea de copaci, zau asa.

    00
  87. Bai Pardafe poate tocmai de aceea au romanii asa conducatori ptr. ca majoritatea gandesc ca tine. ce plm este asa de greu sa intelegi ca daca ai anvelope de iarna mergi mai usor si nu omori oamenii pe zebre ptr. ca drumul de franare e prea lung. ce fel de logica-i asta? da, mor si conducatorii de masini cu esp, airbag-uri, centure de siguranta, etc. legile fizicale nu se schimba insa poti sa le influentezi un pic in asa fel incat sa nu omori un copil care trece strada aiurea si tu nu poti sa franezi. si daca nu ai inteles pana acum: legea se face din cauza celor care gandesc ca tine! ca unde-i lege nu-i tocmire…

    00
  88. Radu + 10000 Bravo

    00
  89. Daca introduceau si urmatorul paragraf era si mai bine : In cazul unui accident daca masina nu a fost echipata cu anvelope de iarna in perioada bla bla polita RCA eventual si Casco nu este valabila.

    Pentru cei ce se pling de faptul ca vor banii inapoi pe RCA cind nu circula cu masina mai ales iarna pot alege RCA si pentru perioade mai scurte de 12 luni.

    00
  90. Premise: anvelopele de iarna sau macar allseason sunt RECOMANDATE pe timp de iarna pentru siguranta. Asta nu se discuta.
    Si totusi, va desenez ca din cuvinte nu intelegeti. Din perspectiva Michelin (dar nu numai):
    1. In fiecare vara-toamna se fac stocurile de anvelpe de iarna la importatori si producatori.
    2. Anul trecut a fost iarna grea, s-au golit stocurile.
    3. Si anul acesta a fost recesiune deci incasarile pe sezonul de vara au fost oribile.
    4. Cu toate acestea, s-au facut stocuri noi de iarna
    5. Uitati-va pe geam. Daca anul trecut pe vreamea asta trecusera deja doua randuri de nameti, acum e cald si bine, deci vanzarile de cauciucuri de iarna sunt la pamant.
    6. Michelin et co. au cumparat spatiu publicitar pe TV si siteuri din vara. Degeaba, afara e cald, piata e adormita
    7. Rezolvare: se spaguieste in stanga si dreapta (in cazul nostru pana la ministrul transporturilor), se activeaza toti zvonerii si raspandacii din media, inclusiv de pe net, in directia sperierii opiniei publice ca o asemnea reglementare ar fi nu numai de dorit, dar de-a dreptul de necesara, inexorabila

    Acest punct 7 este jignitor. Cititi cu atentie reglementarile din Austria, Ungaria si Germania si veti vedea ca pentru turisme nu este obligatorie folosirea anvelopelor de iarna pe TOATA perioada iernii si pe TOATE drumurile.

    00
  91. nu. uită-te in bulgaria vecină. acolo, cand dau nămeţii, doar romanii plecati la ski nu au lanţuri si anvelope pe maşini.

  92. Sa-i amendeze si sa ii puna sa-si ia anvelope de iarna de acolo, pe loc, la suprapret. Foarte bine. Sa faca la fel si Politia Romana, fa legea cu cap: pe zapada sau gheata nu ai voie cu pneuri de vara, sa curga amenzile. Dar cata vreme la noi nu este zapada in fiecare zi in perioada noiembrie-martie, o asemnea masura este absurda.
    Si inaplicabila. Daca doar jumate din vahiculele inscrise in Romania nu ar avea anvelope de iarna ar insemna ca ar trebui echipate peste noapte vreo 2 milioane de masini. X4 = 8 milioane de cauciucuri. X 40 = 320 de milioane de euro. Pete noapte, in Romania, in recesiunea asta. Ai picat in cap?

    00
  93. aca ce zice un Gigel pe feisbuc, scandalizat de obligativitatea introducerii anvelopelor de iarna, ca raspuns la faptul ca eu am indraznit sa ii spun ca anvelopele de iarna sunt un element obligatoriu de siguranta rutiera si ca asa cum sunt obligatorii in multe tari europene civilizate, mi se pare normal sa fie si la noi:

    „Pot fi mai multe contra-argumente. Primul: la fel de necesara este si purtarea de cizme cu talpa speciala pentru zapada; de ce nu se da o ordonanta pentru asta. Sau, sa mergem mai departe, la fel de necesara este echiparea masinilor cu roti de rezerva, desi, atunci cand iti cumperi o masina, cei de la firma care-ti vinde masina te intreaba ce vrei: roata de rezerva sau kit. La fel de necesar este si sa ai geamurile albe, nu fumurii, nu albastre; cu toate acestea nu exista nici o norma legala care sa se refere la asta. La fel de necesara, sau poate chiar mai necesara, este echiparea masinilor cu ABS; de ce nu sunt obligati toti producatorii de masini din Romania si toti importatorii sa produca si, respectiv, sa vand doar masini dotate cu ABS.

    Al doilea: cate studii exista in Romania care sa dovedeasca faptul ca exista o corelatie directa intre numarul de accidente si utilizarea cauciucurilor pe timp de iarna. Adica, daca este sa fim seriosi, ce anume determina „necesitatea”. Vreau sa stiu daca intr-adevar este o cauzalitate sau nu. Altfel…

    (Poti sa faci accident si cu cauciucuri de iarna, daca nu stii sa folosesti frana de motor si apesi ca prostu’ pe frana. Sau la fel de usor poti sa ramai inzapezit pe Dealu Negru si cu cauciucuri de iarna, daca masinile de dezapezire al AND nu trec pe acolo in timpul unei ninsori puternice.)

    Al treilea: exista o tendinta actuala de supralegiferare. Intrebarea mea, sper eu corecta, este: ce justifica prezenta unor norme care au o singura consecinta, si anume blocaj economic. De exemplu, proprietarii de masini trebuie sa-si cumpere cat mai repede cauciucuri ca sa poata ajunge cu masina la birou, insa fondurile sunt limitate; ca atare, el se isi va reorienta fondurile de la treburile sale urgente catre costurile cu anvelopele de iarna.

    Al patrulea: nu poti sa dai o lege sau o ordonanta pentru o perioada anterioara intrarii ei in vigoare. Plus, in orice tara „civilizata” (cum incerca o persoana sa-mi dea lectii pe mail), o lege are nevoie de o perioada pana la intrarea ei in vigoare, perioada in care subiectii ei au timp ca sa se puna la punct cu prevederile respective, sa se informeze. Insa Guvernul Romaniei si ‘specialistii’ ei sunt total indiferenti fata de costurile de informare cu privire la o noua lege. Dar astea’s lucruri lipsite de importanta cand exista o „necesitate imperativa”.”

    00
  94. Bai, voi sinteti chiar nebuni sa credeti asa ceva? Ordonanta p*lii. Pai cine e atat de sinucigas politic, ca sa voteze asta? Asta ii mai lipsea PDL-ului la capitolul poplaritate, sa-i dea amenda lui nea Ion ca merge iarna cu masina.

    Sinteti copii.

    00
  95. Statul dădacă are grijă de noi să nu ne accidentăm. Ce dacă în perioada 1 noiembrie – 31 martie sînt destule zile în care nu este nici un pic de zăpadă, toată lumea să aibe cauciucuri de iarnă!
    Aflaţi firmele care vînd asemenea cauciucuri şi cine e acţionar la ele, s-ar putea să fie informaţii interesante.

    00
  96. Halal iarna. De acord cu anvelope iarna. Adica anotimpul ala in care e zapada pe jos. Mai stiti ce e aia zapada? Eu abia daca am vazut zapada cateva saptamani iarna trecuta, nicidecum 5 luni pe an cum vor broastele dilii.

    00
  97. Anvelope de iarna sunt bune si mi-a salvat „funduletu’ ” de citeva ori; dar nu cred ca ar trebui o lege sa oblige lumea, sunt alte metode, educatie, asigurari mai ieftine daca le folosesti, and so on.
    Un mic secret, in anvelope pompez nitrogen, presiunea ramane aceiasi tot timpul si cei mai frumos: fac intre 50 si 70 de Km mai mult pe tanc! Vara /iarna acelasi lucru!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.