Agitaţie şi la eMag

Foştii şi actualii angajaţi KTech se ceartă în continuare aici, cu teme din cele mai diferite. Zilele trecute am primit un email de la un angajat eMag. Îl redau mai jos:

Abia săptămâna trecută s-a finalizat vânzarea a nu ştiu cât din emag, mai mult ca sigur peste 50%. Din SRL acum apare în facturi ca fiind S.A.

De ieri au început intervenţiile asupra angajaţilor.

Notificari pe mail că de luna viitoare salariile vor scădea cu maxim 40% (un vânzator în showroom va avea sub 800 lei salariu, cred că şi un vânzător în piaţă ia mai mult). Bonurile de masă erau deja tăiate de vreo 2 luni. Lumea a început să depună demisiile…pe ei îi doare în 14.

Cuvinte din partea conducerii în urma presiunii angajaţilor: "plecaţi, fraţilor, nimeni nu este de neînlocuit" sau “nu dau 2 bani pe voi, mojicilor, deşi pe spinarea voastră trăieşte emagul”.

Înteleg că e criza, ne aşteptăm la scăderi salariale, dar nu asemenea comportament şi nici scăderi de salariu la jumătate aproape.

Şi ca să fie bătaia de joc mai mare s-a băgat target la vânzari. Cine face peste 80% (trebuie să fii zeu să vinzi atât cât propun ei) va avea bonus de 0.1% din vânzări.

Criza, nene. Să vă aduc aminte că am scris primul că emag s-a vandut?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

28 comentarii

  1. Dar parca au incercat sa ia fata „Gogului” Adsense , de unde platesc ei pe afiliati daca nu au bani nici pentru angajati?

    00
  2. @RedAndBlue: pai asta e schema, dau angajatii afara si se bazeaza pe afiliati.

  3. Daca o sa afle lumea despre treaba asta, o sa ii ia drept o firma proasta si or sa scada radical in vanzari. Poate altii regreta ca au cumparat ceva de la ei.

    00
  4. Am renuntat de ceva timp sa mai cumpar de la emag, m-am orientat catre Pcfun, ultima data a trebuit sa sun dupa ei sa vina sa-si ia banii, sustineau ca am platit calculatorul desi nu era adevarat.

    00
  5. 1. Comand in urma cu 14 zile o placa la 2 milioane jumate de pe site.
    2. Pe site scria ca e in stoc.
    3. Status comanda : in livrare prin fancourier.
    4. Dupa 10 zile… status: comanda anulata (nu de mine, ci de operatorul lor de vanzari cu mentiunea ca initial acea placa video nici nu era in stoc…)
    5. Comand de la cel sa vad ce dracu fac si astia.
    6. Dupa biletele de avion e posibil sa inceapa sa vanda castraveti si rosii pe site… sau nu stiu…

    00
  6. NOU
    #6

    Poveste adevarata (Emag, bineinteles :) )
    1. comand un antivirus
    2. mi se cere sa-l platesc in avans
    3. trec pe la sediu si platesc avans (40%, atat cat mi-a facturat consultantul din show-room)
    4. a doua zi sunt informat ca sunt cretin si invitat sa platesc si restul de avans altfel nu se poate face comanda
    5. o platesc si restul (desi trebuia sa-i trimit inapoi in mamicile lor)
    6. dupa o saptamana si ceva ii sun sa-i intreb de sanatate, aflu ca nu mi mai pot aduce produsul din nu stiu ce motive; sunt invitat sa trec sa-mi iau banii inapoi; mentionez ca e comandat (facturat) pe firma ; sunt invitat sa trec sa-mi iau banii inapoi
    7. ajung acolo: ciuciu bani fara chitantier (era comandat pe firma!); cer sa-mi fie virati banii in contul iban de pe factura
    8. dupa vreo luna de zile (3-4 telefoane) s-a indurat sa-mi dea aia doua sute de lei inapoi.

    00
  7. Eu nu inteleg de ce se vaita oamenii, daca nu le convine sa plece domne’ Sigur gasesc in alta parte conditii mai bune si sa castige poate chiar mai mult decat la Emag sau la Kfc sau oriunde ar lucra acum .
    Acum nu-si mai aduce aminte nimeni de vremurile de acum un an jumate cand la interviu veneau toti bobocii si nepregatitii cu pretentii super mari , nu exista student care sa vrea sa munceasca sub 5-700 euro cu toata ca sigura lui experienta era o facultate facuta in Romania ( pe genunchi probabil ).

    Daca ai mancat un rahat de la Emag pana acum de ce nu ai decenta sa taci din gura si sa te muti la alta cofetarie ? Daca sunteti asa de smecher de ce nu pleci fara sa te uiti in urma ? Sau mai bine faceti-va sindicat si faceti greva organizata :)

    Cat despre Emag sper ca au invatat una alta si poate o sa-i ajute in viitor !

    00
  8. Mda, sa vezi cum le pleaca angajatii si raman cei fara experienta si nestiutori si-atunci sa vezi cum or sa ridice din umeri cand ii intrebi ceva detalii tehnice.

    Zoso, afliliatul iti aduce clientul, mai departe te descurci cu el. Vor sa impuste in doua parti, cresterea vanzarilor cu ajutorul afiliatilor (beneficiind aici si de reclama imanenta procesului) plus scaderea salariilor angajatilor, dupa cum se vede.

    Aveam o parere mai buna despre emag, zau, salariul spune destul de multe.Am vazut sambata asta un afis pe un chiosc, angaja pensionar in Iasi pentru vanzari ziare, salariu net 750 lei.

    Mai ramane sa renunte la angajati si sa treaca la sistem MML sau vanzari directe din usa in usa „sar’mana, sunt X de la emag, sunteti interesata achizitionarea unui monitor lcd etc etc la pretul de numai 1 leu? Beneficiati de aceasta oferta unica cumparand coolerul acesta la pretul de 9 milioane.

    00
  9. In primul rand reect pentru zoso pentru acest topic

    am si eu o intrebare pentru toti

    Voi chiar credeti ca e asa simplu sa renunti laaproape 50% din vanzari ( de criza ) si sa pastrezi aceleasi salarii si acelasi numar de angajati?
    voi in locul lor ce ati face? , ei au redus si numarul de salariati ( aici nu sunt chiar sigur ca au plecati numai aia mai slab performanti ) si au vazut ca e groasa, acum trec la masuri suplimentare.

    Nu le iau apararea ci doar incerc sa explic este usor sa dai cu piatra, si sa nu iti pese.

    Pe de alta parte nu ii tine nimeni la emag, nu cred ca vor sa iasa la pensie de acolo, de ce nu primesc pe e-mail cv-uri ale angajatilor emag?

    00
  10. @Marketosaurus: sorry, nu inteleg de ce emag are nevoie de showroom. sau de agenti de vanzare. cand ei sunt magazin online. si au nevoie doar de suport tehnic.

  11. Au nevoie de showroom pentru ca este unul din modurile prin care isi atrag clientii. Multe persoane mi-au spus ca se duc la emag pentru ca pot sa vada si produsul inainte sa il cumpere.

    In afara de cei care au legatura cu industria IT la locul munca, sau de cei care sunt pasionati de asa ceva, nimeni nu cumpara un produs doar pentru ceea ce stie sa faca. Toti vor sa il vada in actiune, sa se uite la el, sa il analizeze.

    Si de la showroom rezulta si personal anagajat ca agenti de vanzare. E drept, cheltuiala e mare, dar pana acum politica asta de marketing le-a fost benefica. Plus ca langa showroom au si depozitul de unde clinetul isi poate ridica marfa (sa fie in stoc) daca este grabit.

    00
  12. Asemenea firme nu merita sa treaca de criza daca asa stiu sa se poarte cu angajatii.

    00
  13. De ce va plangeti?
    Era bine cand comenzile veneau de la sine si boul de cumparator se descurca mai mult singur, si nu conta ca tu ca vanzator nu erai in stare sa-l indrumi..

    Sa va zic eu.. 800RON e foarte bine in vremurile astea. Cat aveai 1400-1600? Ca vanzator.. cat sperai sa tina asa? Ai socotit vreodata cat ii costi tu pe ei si cat le aduci? Vrei mai mult? Munceste mai mult, ia-ti doua jouburi. Invata mai mult. Nu iti da nimeni de manaare daca te plangi pe un blog. Zoso castiga ceva din asta. Tu insa pierzi.

    Vrei nu vrei Emag-ul e un business.

    00
  14. Doua observatii referitor la cele din mail:
    1. Daca emag-ul chiar traieste de pe urma mojicilor pe care prefera sa-i dea afara sau sa-i convinga sa demisioneze, impunandu-le salarii reduse si alte conditii nasoale, atunci dupa plecarea/concedierea lor e logic ca o sa moara. Sa vedem. Eu stiu ca organizatiile si companiile, pe masura ce cresc, devin tot mai imobile si mai anchilozate. De aia intr-o corporatie e usor sa apara angajati care freaca duda de la 9 la 5 si incaseaza salarii bune. Si asta cu toate regulile si procedurile de pe lume. Poate chiar birocratia interna devine sursa de pierderi pentru companiile mari. Cand apare criza, incep restructurarile, taieri de salarii exagerate, taieri de posturi inutile si se da jos militaria din pod. Pentru ca daca nu sunt taiate toate pierderile, inclusiv cele provenite din forta de munca, firma poate ajunge la faliment. Bineinteles, asta e valabil doar la privat, ca la stat timpul trece, leafa merge si pierderile le platesc eu si cu zoso! :)

    2. Un vanzator in piata, care reuseste sa faca cheag si sa se inteleaga cu „breasla” castiga lejer cat un director de la emag! Am avut un prieten care s-a ocupat 2 ani cu asta. La 3 noaptea era in piata, pana la 5 cumpara marfa de la tarani, o distribuia pe cele cateva tarabe pe care le avea inchiriate si pe urma pana pe la 10 statea la vanzare. Cand se mai termina cu cumparaturile de dimineata lasa un vanzator sau doi responsabili si se ducea la mici si bere. Asta pentru un profit de cateva milioane pe zi! Asa ca treba cu piata ruleaza, daca esti destul de coios sa o faci, pentru ca mafia e mare.

    00
  15. lol.. nu exista legatura ma oftic insa cand trebuie sa comand niste componente mai „speciale” si trebuie sa caut prin mailuri sa gasesc un anumit numar de telefon de la o anumita persoana care e capabila sa-mi dea detalii tehnice, o oferta, si in final sa-mi aduca marfa fara probleme.

    Din pacate foarte multi din cei de 800 (ex 1600 sau cat dracu aveau) pe luna nu sunt in stare.. ;) pentru ca inainte sa vanda sisteme vindeau burgeri. Pacat este ca printre ei sunt si oameni care si-au facut treaba.

    Pentru multi lumea se invarte in jurul hi5 si mess. Restul „au ceva de zis” si ne lumineaza zilnic pe wordpress, twitter etc. producand o gramada mare de zgomot. Do u „follow” me?
    1% la suta se pricep.

    00
  16. NOU
    #16

    @Zoso, evident ca nu au nevoie de agenti de vanzare!

    Sunt de parere ca un showroom, aduce in primul rand credibilitate magazinului online. Cred ca un showroom pe termen scurt iti musca din profit (salariul vanzatorilor, chiria, utilitatile etc), dar pe termen lung creeaza credibilitate, materializata in profit.

    Principala problema a magazinelor online o reprezinta la inceputul relatiei cu clientul, tocmai lipsa credibilitatii sau mai bine zis, lipsa datelor care sa creeze credibilitatea. Cand ai un showroom in orasele mari, automat
    1- iti faci reclama prin spatiul fizic al magazinului
    2- clientii care au auzit de tine pe net, vad acum ca ti-ai deschis showroom, automat gandesc despre tine ca esti pe profit, ca ai rulaj, ca ai clienti multi, deci esti „valabil”
    3-abia aici intervine aspectul rational, ceea ce spunea Vlad mai sus, clienti care vor sa vada produsul etc.

    Chiar daca vor sa ramana magazin online (in fond asta e viitorul), credibilitatea in online se poate sprijini si pe lucruri din offline, depinde cat esti dispus sa investesti.

    00
  17. NOU
    #17

    ….zise seful de la Emag

    Ia luati-va bre doua joburi, dar in alta parte, lasati dreaq emagul si gata. Mai bine la vandut ziare decat f…t zilnic pe bani putin.

    00
  18. Sunt de acord ca un showroom poate fi un lucru benefic pentru o companie, dar nu inteleg de ce au tinut neaparat sa deschisa al doilea showroom la Iasi. Puteau foarte bine sa ramana online si cu un showroom pentru bucuresteni. Sa nu uitam ca pana acum ceva timp nu aveau nici un showroom si cred ca le mergea destul de bine, iar oamenii comandau online fara sa mearga la showroom sa vada produsul inainte.

    00
  19. Cred ca deja se exagereaza. Cine a fost acolo sa vada ?????? aveti dovezi ? credeti ca tot ce zboara se mananca ? mai lasati rautatea. O sa vedeti voi ca emag o sa fie mai ceva decat ce a fost, si asta datorita angajatilor…

    00
  20. NOU
    #20

    @faithless_soul: Data viitoare poţi încerca să comanzi licenţe antivirus de pe GECADshop.ro. La Kaspersky şi Trend Micro ai livrare electronică iar la Symantec livrare de cutie (retail) care însă durează un pic mai mult.

    00
  21. cumva vorbim despre vanzatorii aia labartati peste tejghele dupa-masa, cand nu sunt sefii, pe care ii doare fix in pla de clientii care bantuie de nebuni prin magazin, sau se scarpina in cur si iti arata mucii cand ii intrebi ceva? da, isi merita soarta, toti sunt niste jeguri care nu au idee de vanzari. locul lor este la sapa, unde le urez o cariera plina de succesuri maxime

    00
  22. @ Cristina:
    Poate angajatii ramasi or sa puna osul la treaba de voie de nevoie…. Poate sefii au stiut sa va minta frumos si sa va mobilizeze. ( Bravo lor !! )
    Dar raman doua intrebari:
    Cine cumpara ?
    Ce vindeti ? Cam bate vantul pe site… :(

    Multa bafta celor ramasi !

    00
  23. emagul deja este un nume si are credibilitate, asa ca showroomul (si vanzatorii) nu este altceva decat un cost inutil, ceea ce justifica scaderea salariilor (chiar desfiintarea posturuilor)

    dar asta in nici un caz nu justifica atitudinea si purtarea fata de angajati (in caz ca este adevarat ce s-a prezentat)

    succes :)

    00
  24. @Arhi.
    La ce fata de om „realizat” ai si de client model ce esti ai sa fii uimit ca angajatul care e bun de „sapa” desi in cele mai multe cazuri are si studii superioare, te-a citit ce jeg de om esti si cum gandesti despre el,si de aia il doare fix in pla de ce iti curg tie balele pe nush ce laptop si de ce iti pui mainile soioase pe un D90 doar sa-ti faci poza cu el.

    00
  25. Angajatul ala cu studii superioare in loc sa faca portretul psihologic al clientului mai bine demonstra cat de inteligent si instruit e si il comvingea pe „jegul de om” sa cumpere ceva. Nu de alta dar parca pentru asta sunt angajati agentii de vanzare….
    Sau e politica eMag-ului sa se trateze clientii in functie de moaca ? Ma intreb cum se descurcau cu cei care faceau comenzi online… Cereau poza ?

    00
  26. Ce m… mi-am luat eu de la Emag…sa va povestesc. Comand un mouse in valoare de 180 RON, nu orice jeg de mouse de 15 RON, imi vine mouse-ul prin curier, il desfac si constat ca are urme de zgarieturi si amprente pe el. Am zis nu-i problema ca e practic SH, numai sa mearga. Il instalez si bineinteles ca mergea mai prost decat un mouse de 10 RON, sarea pointerul de nu puteam sa-l prind :D plus ca avea un sticker pe el cu un cod scris cu pixul probabil era numarul fisei de service ca sigur acel mouse fusese reparat si rebagat in „circuit”. Sun la EMAG, il trimit inapoi in interval de 24 ore(returul facut pe cheltuiala mea pt taxe de expediere funcurier ca altfel trebuia sa mai stau pentru nu stiu ce aprobare de la ei ), si-mi spun ca in 2 zile imi vine altul.Pe langa ca am asteptat o sapt. sa-mi vina, ma duc la curier sa-l ridic si cei de acolo imi spun ca am de plata 180 RON pt mouse. Idiotii nu-mi stornasera mouse-ul defect si ma puneau sa-l platesc iar. Sun iar la Emag, fac putin scandal si angajatul emag ma asigura ca se rezolva. Dupa alte 2 zile de asteptare ma suna sa ma duc sa-mi ridic mouse-ul de la curier ca a vb cu cei de la fan curier si le-au spus ca-i o greseala ca sa-mi dea mouse-ul (evident fara sa-l platesc a 2-a oara). Bucuros ca am in sfarsit mouse-ul mult dorit, desfac pachetul si cand…stupoare…in pachest era acelasi mouse, aceleasi amprente, aceleasi zgarieturi, aceeasi serie (ca imi notasem seria lui). Am vazut negreu in fata ochilor, i-am sunat iar si le-am i-am amenintat cu OPC-ul, le-am spus ca nu e posibil asa ceva si ca-mi vreau banii inapoi si m-au asigurat ca imi ma vor contacta sa-mi ceara un cont unde sa-mi trimita banii. Dupa 3 luni (timp in care am fost foarte ocupat si nu am avut timp sa-i sun) domniile lor inca nu dadeau nici un semn de viata pentru a-mi recupera si eu banii care mi se cuveneau. Am sunat la ei, m-au dat de la un operator la altul cand au le-am povestit tot cosmarul prin care am trecut si nici-un operator probabil nevrand sa-si asume responsabilitatea, in sfarsit ma preia o mimoza care-mi comunica foarte degajata si sictirita ca „domnul X, sa stiti ca in cazul in care doriti returnarea banilor si nu schimbarea cu un alt produs o sa trebuiasca sa asteptati 30-45 de zile pana va intra banii in cont. In momentul acela imi venea sa ma urc in primul tren/masina si sa ma duc sa fac un mic killing spree in sediul EMAG. Le-am spus ca deja am inainta plangere la OPC de aproape o luna, ca am toate actele doveditoare si ca mai vedem daca o sa dureze atata de mult sa primesc banii in cont, fapt care de altfel s-a si petrecut, in 2 zile aveam banii in cont. Aceasta experienta vine dupa o experienta placuta pe care o avusesem cu EMAG-ul la achizitionarea altor produse, dar care dupa acest eveniment m-a facut sa ma reorientez catre alte firme de comert on-line. Nu cred ca este posibil sa persisti din greseala in greseala, atata timp cat te consideri nr 1 in comertul online. Si iarasi nu mi se pare posibil sa vinzi piese reparate de noi, pt ca acel mouse cu siguranta fusese reparat. Un lucru e cert acum pentru mine, nu mai cumpar online cu decat cu plata la livrare si cu verificarea produsului inainte de plata comenzii. Cat despre garantiile pe produsele cumparate online parerea mea este: Dumnezeu cu mila….

    00
  27. Pacat de eMAG, dar si-a pierdut cei mai importanti oameni. Aici pierd toate firmele. Nu stiu sa-si pastreze angajatii si sa creasca activitatea si calitatea serviciilor.

    00
  28. oameni buni…ce am inteles eu …ca salarii mici …ca emag praf…ca showroom-uri etc … dar nimeni nu priveste per ansamblu ….emag-ul se extinde pe piata …unde altii au falimentat …sau mai au un pic si se inchid ….cred ca este cea mai buna miscare de marketing la ora actuala, cat despre tipul cu 800 de lei oriunde ….nu prea cred sa imi zici in cat timp o sa iti gasesti de lucru ??…nu lucrez la emag ….sunt doar un client….si lucrez in domeniu….si din punctul meu de vedere emag are cea mai mare credibilitate….in comparatie cu oricare….si prin magazinele fizice…..normal creste credibilitatea…am pe cine sa trag la raspundere , nu o coala de hartie. bravo emag, dupa estimarile mele si statistic vorbind …daca o sa cautati ……emagul o sa se ridice mult peste oricine „depozitul de calculatoare de aproape gata” mai da din un picior :))), ultra pro = faliment, flamingo = no comment (falimentar)’
    o zi placuta :P

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.