AdAge despre adblock

Randall Rothenberg este președintele IAB, asociația care ar trebui să reglementeze publicitatea din online și care funcționează atât de bine încât nimeni nu ține cont de ea. Dar tipul spune câteva chestii bune într-un articol:

1. The rapid race for consumer data must stop slowing the internet down. Everyone wants to own „insights” about the user, the ad and the site. But each digital ad is lugging around so many companies’ requests for data that the ads are physically, literally impeding the delivery of content. Data calls must be limited, ideally through a consensus-based standard-setting process or best practices. The industry needs to become better at using data – and at using less of it.

Ironia face ca AdAge să aibă nu mai puțin de 7 trackere și alte 10 prostii gen “linkedin connect” sau google+ connect”. Nu că eu nu aș avea 3 (facebook, twitter, ganalytics). Dar da, 17 trackere pe o pagină nu ajută pe nimeni, de aceea Ghostery este foarte popular. De fapt, dacă scoateți orice adblock și lăsați doar Ghostery, orice site se va încărca mai repede.

2. Ads should only load when they’re about to be viewable, not before. Pre-loading ads not in view slows sites down, prioritizing advertising over people’s desire to get to the content quickly.

Sunt șanse mai mari să îmi crească mie părul la loc decât sunt să se întâmple asta. Pentru că, dacă se încarcă conținutul primul, nimeni nu se va mai uita la reclame. Publicitarii s-au prins de asta, de aceea se încarcă reclamele primele.

3. Advertisers and their agencies should voluntarily abandon the most upsetting forms of digital disruption. While autoplay video ads may work in some mobile in-stream environments where a consumer can swipe them off the screen quickly, it may be time to retire autoplay in other contexts. Flashing, blinking intrusive ads also should be considered grade-school creativity, not worthy of a profession that aspires to cultural significance – and profits from making clients’ brands admired and liked.

Asta e delicată și cum publisherii sunt fomiști, li se vor înmuia genunchii de fiecare dată când cineva le va pune pe masă o shaorma cu de toate și vor uita că vizitatorii vor fi iritați de asemenea tâmpenii.

4. Finally, publishers must take control of their site experiences, and turn down advertising that doesn’t meet their standards for user engagement. That might sound controversial, but it’s not. TV networks, newspapers and magazines have had advertising acceptability departments for decades. And if we’ve learned anything from the rise of native advertising, it’s that the „Vogue effect” – in which great advertising enhances the value of the publisher’s offering – is applicable in digital media, too. Indeed, a study by the IAB and the Edelman Berland communications firm found that in-feed sponsored content on entertainment, business and general news sites that is site-relevant and provided by a brand that is authoritative and trustworthy can boost a site’s favorability with consumers by more than 50%. The same research found that trustworthy and authoritative brands with relevant messages can boost their favorability by over 50% using in-feed sponsored content. Done right, advertising can be a win-win for publishers and brands that consistently keep the consumer first.

Și asta e tot delicată. Pentru că degeaba pe apreciază vizitatorii dacă nu faci bani. Mori de foame. Așa că ai de ales între a muri de foame și a enerva vizitatori.

Mai țineți minte cum s-au redus bugetele din publicitate?

 

adblock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

12 comentarii

  1. Mda… Nașpa…Cum să-mpaci și capra, și varza…?

    00
  2. Cu o oarecare legătură: https://medium.com/@robleathern/the-mobile-video-ad-lie-938a6de51367

    Altfel spus: nu poți să ai pretenția ca totul să fie acceptat de utilizatori când le trimiți zece mega de reclame (indiferent că-i vorba de mobil sau desktop)

    Done right, advertising can be a win-win for publishers and brands that consistently keep the consumer first.

    Asta presupune o situația absurdă: un publisher căruia îi pasă de utilizatori. Iar noi știm că așa ceva este mai rar decât aparițiile lui Yeti…

    00
  3. Problema e ca daca o firma investeste 200000$ intr-un mod de promovare online, 2 luni mai tirziu apare un add-on care o face invizibila si se distribuie gratuit.

    Primul lucru care-l instalez dupa firefox este ABP.

    00
    • NOU
      #4

      inseamna ca sunt niste idioti daca baga atatia bani doar in bannere cu reclame si nu-si scot banii, deci merita sa dea faliment
      totusi, mai cumpara cineva de la o anumita firma doar pt ca a vazut 1-2 bannere cu reclame pe un site ? ca sa nu mai spun ca pentru hoardele de romanasi internet=facebook, desi sunt cam parliti astia si cand ‘fac rost’ de bani, iau cu asalt primul mall (cu media galaxy)

      00
    • @Ciocolatiulverde: știi care-i faza cu reclama? Nu există o relație de genul „văd reclama, fuga la magazin”.

      Fă următorul exercițiu: data viitoare când ajungi la un hypermarket, du-te la raionul cu produse de igienă (șampon, aftershave, spumă de ras, lame etc) și caută o marcă pe care nu ai mai cumpărat-o vreodată.

      Vei alege o marcă necunoscută sau una măcar vag cunoscută (dar cu care n-ai avut nici un contact vreodată și nici nu știi calitatea produselor)?

      Repetă la băuturi. La produse de curățenie. La mâncare. La electronice. La haine. La ce vrei tu.

      00
    • Din suma investita in marketing si promovare jumatate e pierduta. Cealata jumatate iti aduce clienti. Problema e ca niciodata nu stii care jumatate e buna si care e degeaba.

      00
    • NOU
      #7

      o fi cum zici tu… dar eu auzisem de unele la TV si daca nu cumpar constant pentru ca nu sunt multumit, nu vad cum isi scot banii
      ba chiar multe „le miros” ca fiind porcarii, gen Zuzu

      de exemplu, sunt curios cati au cumparat bitdefender de 260 lei avand in vedere ca bannerul pe zi costa ~50euro

      00
    • Știi cum se spune: gunoiul unuia poate fi comoara altuia.

      Tu de unde știi că zuzu e o porcărie? :)

      Mie mi se pare o porcărie cruntă bitdefender și nu l-aș folosi nici măcar dacă mi-ar da EI bani dar știu oameni care sunt mulțumiți de el. Cam orice vine de la danone mi se pare calitate îndoielnică dar zuzu e OK. Șamd. De gustibus…

      00
    • De aia au aparut site-urile care-si inchipuie ca daca detecteaza ABP-ul si te obliga sa-l dezactivezi, fac mai multi bani din publicitate. De fapt, nu reusesc decat sa te enerveze si sa te faca sa-ti instalezi NoScript sau sa renunti la a mai intra pe site-ul lor. Mai ales ca in maxim 10 minute gasesti acelasi continut in alta parte.

      00
    • Corcodusul daca stai 10 min sa cauti continutul in alta parte doar pt. ca site-ul nu te lasa cu adblock ai un time management excelent :)
      Stai sa mai urce procentul de folosire ca o sa stai cate trei ore sa cauti continutul in alta parte, o sa fe mai rapid sa mergi la biblioteca (desi probabil „continutul” pe care il cauti tu nu e ceva text)
      Referitor la trackere, si gravatar e considerat tracker – site-l asta are 5 pe article view. Si eu fol Adblock, impreuna cu Ghostery si Disconnect.. dar daca un site imi cere sa dezactivez, dau whitelist, vad daca e ceva interesant si dupa caz citesc sau bounce, nu stau sa pierd vremea.

      00
    • are 5, dar sunt din alea bune

  4. Lumea din online este satula pana in gat de spam si publicitate sufocanta. Da, te duci la hipermarket si iei produsul de care ai auzit cand erai in trafic sau cand faceai cartofi prajiti si aveai televizorul pornit dar eu, de exemplu nu am dat niciodata click pe un banner sau daca am fost redirectionat fara sa vreau pe alta pagina, am inchis-o imediat (asta cand nu foloseam adblock).
    Trebuie un filtru de calitate si cantitate dar el nu trebuie sa porneasca de la vanzatorii de publicitate ci de la beneficiari. Atat timp cat ei nu verifica daca vizitatorii cumpara ceva sau doar au ajuns acolo pentru ca au picat intr-o capcana de like sau click si dau bani aiurea, publicitatea de prost gust va exista si lumea va cauta solutii sa o elimine.
    Trebuie ca beneficiarii sa renunte la gandirea de tarabagii, faptul ca cineva este in spatiul tau comercial, online sau real, nu inseamna ca si va cumpara ceva, mai ales daca nu isi arata interesul pentru un produs sau o grupa de produse (in realitate sa te intrebe verbal, in online sa nu stea doar pe prima pagina) iar daca l-ai pacalit sau l-ai adus cu forta acolo, cu atat mai putin sa fie interesat de ce vinzi.
    Observ ca si unde lucrez eu nu mai conteaza ce vrea clientul ci conteaza ce vrem noi sa-i bagam pe gat si ma lupt impotriva acestei gandiri de smenar.
    Eu sustin ideea de a fi acolo unde si cand te cauta cel care are nevoie de tine si de marfa ta si abia dupa ce le-ai dat ce iti cer, sa incerci sa le vinzi si altceva, nu sa invadezi spatiul omului si sa incerci sa-i bagi pe gat ce vrei tu, fie ca are nevoie sau nu.
    Da, stiu, logica mea nu este profitabila si as da faliment daca as fi pe cont propriu dar imi place sa visez.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.