Accidente: cine e de vină aici?

Data trecută ați fost deștepți și ați scăldat-o pe motiv că boul ăla cu Polo nu are nici o vină. Aici cum e? Tot ăla care vine din dreapta e de vină?

via tt

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

66 comentarii

  1. total alt scenariu

    – aici este sens unic
    – sunt 4 benzi si nenea vrea de pe banda a 3-a sa faca dreapta

    IMO nenea in rosu ii de vina ca nu s-a asigurat, nu are nici o scuza, cand era pe banda a doua putea sa se opreasca si sa se asigure.

    00
  2. Neasigurare la schimbarea benzii. Dar în București nu-s bani de marcaje?

    00
  3. Cel mai jenant e asta cu camera, care incearca sa ii induca pe aia doi in eroare. Plus ca banda 1 era libera, trebuia sa circule pe acolo.
    Ala din dreapta nu are nici o vina legal. Poate ca trebuia sa o lase mai usor vazand ca asta cu camera a incetinit/oprit fara sa semnalizeze(adica sa schimbe directia de mers).

    00
  4. NOU
    #8

    Ce penal e asta cu filmuletul, „el nu mai doarme la noapte ca-l are pe constiinta ca l-a lasat sa treaca”, zici ca din cauza lui l-a calcat trenul .., Vina clara a aluia cu masina mica, cand te lasa unu’ sa intri in banda, intri in banda pe care te-a lasat, nu traversezi ca fraierul toata strada sa te pui in banda de langa trotuar.

    00
  5. Data trecuta, ala cu polo nu venea din dreapta ci doar l-a lasat pe ala de pe contrasens sa vireze la stanga. Nu manipula lucrurile in favoarea ta. :D

    00
  6. Moral e vina dubla, conduita preventiva spune ca daca o masina de pe banda paralela (stanga sau dreapta) e oprita si iti mascheaza un eveniment rutier, trebuie sa incetinesti si sa fii pregatit sa opresti. E mai ales valabil in cazul trecerilor de pietoni unde e posibil sa nu vezi pietonul din cauza unui obstacol vizual. Legal e schimbarea directiei de mers fara asigurare, nu e rost de discutie aici.

    00
    • Moral oricand se intampla un eveniment, ‘vina’ (sau responsabilitatea, ca sa fim corecti) e a tuturor celor implicati pentru ca fiecare ar fi putut sa faca ceva ca sa previna evenimentul (privind in retrospectiva, desigur, pentru ca captn’ Hindsight rules).

      Joaca de-a ‘lasatul’ nu face bine nimanui atunci cand e o situatie reglementata clar. Vrei sa schimbi benzile? Exista niste reguli. Semnalizezi cu o anumita distanta inainte de efectuarea manevrei. Atat la trecerea de pe 3 pe 2, cat si de pe 2 pe 1. Faci fiecare manevra atunci cand ceilalti participanti la trafic ti-o permit si ai spatiu sa o faci in conditii de siguranta (situatie total diferita fata de celalalt caz, dincolo ala care voia sa iasa de pe drum era pe banda de pe care avea voie sa faca asta, asta de aici taie benzile ca sa ajunga in punctul unde putea vira).

      00
    • Eu sunt pe banda 1 si pe banda 2 masina s-a oprit inexplicabil. Ce fac? Desigur, ii dau blana pentru ca am prioritate. Daca se intampla ceva fac masina pe RCA-ul celuilalt ca sigur platesc bine si oricum aveam prea mult timp liber.

      Dar daca in loc de masina rosie era un hipster pe fixie? Sau mai interesant, un copil? Politia vine si zice ah clar sunteti nevinovat, mergeti acasa! Oare cate drumuri la politie si timp pierdut ar implica un astfel de caz? (in cazul in care ne doare la basca de viata omului in sine).

      De asemenea, putea fi vorba de altceva in loc de masina rosie, de exemplu camionul ala de asistenta de la RATB cu roti cat o masina. Dar nah, unii oameni au prioritate si ceilalti merg prea incet, asta e tot ce conteaza.

      Conduita preventiva e o notiune necunoscuta pe acest blog, atunci cand nu e vorba de trolling.

      00
  7. Bă nene,
    Când 2 îți spun că esti beat te duci si te culci. Când zeci de oameni iți spun că zici prostii, ei sunt ăia care o scaldă? Sau tu?
    Și Mircea Badea crede că are dreptate, să știi.

    00
    • Eu nu stiu despre ce accident vorbiti si nici nu-mi pasa, insa asta cu trimisul la culcare cand altii iti spun ca esti beat e o magarie. Lui Clausius i-au spus o intreaga gasca de inteligenti ca ar trebui sa mearga in ma-sa la culcare si uite ca in final ei ar fi trebuit sa mearga la culcare nu el.

      00
  8. vinovat e cel care filmeaza =))

    00
  9. Ala cu rosia e de vina ca nu s-a asigurat la ambele benzi. Daca te lasa unul, nu e obligatoriu sa te lase si de pe alta banda. Cand faci o chesti de genul asta inaintezi tiptil, te asiguri maxim si iti asumi injuraturile…

    00
  10. N-au nici o legatura cele 2 accidente, sunt COMPLET DIFERITE.
    O data ptr. totdeauna, ala cu polo se apropia de intersectie, e normal sa incetineasca. Altfel se infingea el in ala care a facut stanga.
    Dupa logica ta, cel care filmeaza este de vina pentru ca merge prea incet, determinandu-l pe cel din spate sa-l depaseasca prin dreapta.
    si una e cine e de vina, alta e cine e bou. Te las pe tine sa apreciezi, ca vad ca le ai.

    00
    • Nu exista depasire in situatia asta…Nu se numeste asa atat timp cat benzile duc in acelasi sens, si sunt „corect delimitate”. Hai sa fim seriosi la faza asta…trebuie sa fii putin tampit sa spui ca nu sunt delmitate si de asta are vina cel care a venit pe dreapta pentru ca a depasit. Sunt enspemii de treceri de pietoni sterse si tot te opresti cand vezi omul traversand…

      Cat despre conducere preventiva…hai sa o lasam balta.

      Stilul de condus in Romania este in asa fel incat te doare fix in pendula de ce s-a oprit unul pe banda 2, de ce merg unii pe contrasens pe autostrada si alte perle din popor.

      Si nu ma refer ca e ceva rau in asta, te saturi sa franezi sa vezi de ce a oprit ala din stanga si sa realizezi ca-si aprinde o tigara sau vb la tel…pe banda 2.

      00
  11. Jeep-ul e vinovat, ca depaseste prin dreapta. Si se vede ca are si viteza, ca asa sunt astia cu masinile mari, niste nesimtiti. Plus ca se vede clar ca omul cu masina mica avea niste treaba acolo, cum sa intre si el daca nimeni nu il lasa? :)

    00
  12. De vina e ala cu Ka-ul.

    E de vina ca si-a cumparat un gunoi de masina cu 1000 de euro, ca de masina e un drept pentru roman (a se vedea discutiile cu RCA-ul).

    E de vina ca nu are habar sa se incadreze pe banda care trebuie.

    E de vina ca nu e in stare sa faca o manevra din asta din mers, fluid, in loc sa se opreasca in mijlocul drumului si sa incurce traficul.

    Chiar mi-ai dat o idee buna:
    De acum incolo cand mai vad cate un geniu din asta pustiu care vrea sa faca dreapta de pe banda 3, o sa ii permit si o sa rog sa vina unul pe banda 1. Eventual imi pun si camera sa filmez.

    Prostia se plateste. Fie in CHF fie in asigurarea RCA fie la dentist.

    P.S: imi pare rau de saracul cu Spark-ul, ca sigur Ka-istul are vreo Carpatica sau Euroins la indemana :P.

    00
  13. si ala de pe banda intai ce face? depaseste prin dreapta. pe banda intai nu mergi cu 70 mergi cu 40.

    00
    • de unde stii tu ca ala a depasit? depasire este daca era in curul aluia de filmeaza si s-a dus pe prima banda sa-l „faca”. mai cititi regulile de circulatie. singura lui vina este ca n-a fost atent la ce se intampla in fata lui!

      00
    • Ai radar in ochi? Cum ai stabilit ca avea 70?
      Sau poate esti Funeriu (care stabilea viteza pumnului lui Băsescu).

      00
  14. Concluzia „romaneasca” la final este: se putea si mai rau. :)

    00
  15. masina rosie e vinovata. a taiat 2 benzi.

    00
  16. De vina sunt amandoi, cel putin asa o sa iasa la asigurare… si isi repara masinile unul cu asigurarea celuilalt, cel putin asa era acum 10 ani. Toata lumea multumita, cameramanul amator poate dormi linistit. PS: E de vina cel cu masina rosie, clar…

    00
  17. Depinde cine e șoferul și ce relații are la circulație.
    Și ăla care filmează că nu a claxonat mai devreme…

    00
  18. E schimbat doua benzi pentru a face dreapta. Trebuia sa schimbe pe banda dreapta si apoi sa faca dreapta.
    Ma distreaza cum e imbracat soferul. Hipster 1000%.

    00
  19. 1. nu exista „vinovatul moral” :))) nu are nicio relevanta in viata reala.
    insusi moralitatea e un concept vag si inutil folosit doar in dezbateri fara logica.
    2. nu exista depasire pe dreapta cand sunt doua benzi, se numeste devansare si e perfect legala.
    3. sunt curios cum vede politia accidentul
    4. cand mergi cu viteza pe banda 1, e imposibil sa nu patesti minuni de genul asta :D.
    iar cand ai masina busita si trebuie sa pierzi o zi la politie plus alte zile la service, mai conteaza cine e e vinovat?

    ar trebui sa se introduca in cursurile de circulatie si un manual pentru situatiile care nu apar in lege. un fel de „experienta colectiva”
    de exemplu cand mergi cu viteza pe banda 1 si vezi masina pe banda a doua ca incetineste, asteapta-te la un accident

    00
  20. mai avea un pic si de pe banda a3a voia sa intre direct pe trotuar.

    00
  21. 1. scenariile sunt complet diferite. Ala cu Polo era pe banda lui si nu a facut nicio manevra de schimbare de banda. Acum e clar cine e de vina

    2. Si eu unul sunt mai catolic decat papa: inclusiv asta de pe banda unu e de vina, ca doarme pe strada. Vizibilitate era destula, ala din dreapta ta a oprit de tot (de ce oare? ring a bell?), iaca vine un dobitoc care taie toate benzile, dar le taie incet-incetisor, iar tu ai viteza chiar mica (te-ai oprit aproape pe loc dupa impact). de ce nu ai oprit? Dormeai la volan? Te uitai dupa gagici? In foarte multe accidente, de vina e si ala care legal nu e de vina. La volan trebuie sa belesti mereu ochii si sa anticipezi pe modelul paranoic: toti din jurul tau sunt incapabili.

    3. Asta de pe banda a doua care zice ca nu mai doarme la noaptea: hai, frate, ca nu ai pe nimeni pe constiinta, esti nevinovat. Nu esti tu de vina ca ai avut doi boi la stanga si la dreapta ta.

    00
    • Am scris gresit. Era asa

      „Vizibilitate era destula, ala din STANGA ta a oprit de tot (de ce oare? ring a bell?), etc”

      00
  22. Vinovatul moral e cel care filmeaza, de altfel si recunoaste pe filmare ca il are pe constiinta. Eu cred ca nu e bine „sa-l lasi pe unul sa faca o manevra” pentru care nu are prioritate, daca nu e coloana sau blocaj major. Ai cedeaza ,incremenesti acolo si te asiguri pana nu mai vine nici musca, apoi treci. Evident ca cel cu buburuza rosie se face vinovat de producerea accidentului.

    00
  23. Vinovati sunt amandoi:
    – cel cu masina rosie – Ford Ka parca – trebuia sa se asigure si pentru banda 1.
    – cel cu duba trebuia sa incetineasca si sa opreasca si el, dat fiind ca urma trecere de pietoni

    00
  24. Intersectia aia de la Răzoare este absolut oribilă. Şi în loc să pună un semafor pentru cei care vin dinspre Trafic greu şi vor să ajungă la Piaţa Leu, ei au lăsat-o la mica înţelegere. Acorzi prioritate de dreapta şi treci când s-o nimeri. Cei de pe Panduri vor să facă stânga, cei de pe strada Răzoare vor să facă dreapta. De-aici şi tot felul de treceri riscante.

    00
  25. Conform gandirii lui vali, singurul vinovat este cel care filma. Cei care au facut poc trebuie sa-si repare masinile pe rca-ul astuia! :)))

    Acu serios, cum plm sa tai 2 benzi fara sa te uiti?

    00
  26. e imposibil sa nu fie si un taxi de vina pe acolo…

    00
  27. Este clar cine e de vina dpdv legal dar totusi cand cineva e oprit langa tine si nu vezi ce se intampla nu e o idee rea sa incetinesti. Dar condusul preventiv nu se invata in nici o scoala de soferi.

    00
  28. De vină sunt toți trei.Ka ul făcea o manevră dubioasă, cameramanul trebuia să se uite în oglinzi mai devreme dacă tot făcea pe bunul samaritean și cel cu suv ul care e soferache și crede că toți stau degeaba pe loc. Trist e că mulți sunt așa, pai nu gândești și tu puțin că e ceva nasol dacă vezi că sunt niște mașini oprite în fața ta, tu accelerezi în loc să iei măcar piciorul de pe pedala.. + și eu conduc un suv și la chestii de genul vizibilitatea e bună încât să eviți așa ceva.

    00
  29. ba
    nu mai fi ma controversat

    00
  30. Vinovat e doar cel din masina rosie. Ceilalti 2 pot fi acuzati pe rand ca sunt vinovati moral doar. Cel care filmeaza, ca de ce l-a lasat pe idiot, cand nu e cazul (la fel de bine poate fi spus ca a condus preventiv). Iar celalalt poate fi acuzat ca nu l-a observat pe cel din stanga ca a incetinit. Dar astea doua din urma, is acuzatii ipotetice. Politia pe cel cu masina rosie il amendeaza.

    00
  31. A zice vinovat moral e vax albina, nu are nici o semnificatie. Vinovat unic masina rosie. Asa e la noi, iti da unu o banda si tu iei toata strada.

    00
  32. de vina e ala cu loganul

    00
  33. nu înțeleg de ce e o dezbatere … ăla cu mașina mică trebuie să se asigure, el schimbă 3 benzi, nu ăla de pe banda 1. Da, sigur, ăla de pe banda 1 putea să fie mai atent, dar celălaltu e prost de-a dreptu, de pe banda 3 direct pe trotuar (voia să intre n complexul ăla, nu să ajungă doar pe banda 1)

    00
  34. De aia exista reguli de circulatie, ca sa fie respectate pentru un trafic fara incidente.

    la de pe banda 1 nu are nicio vina oricat ar incerca autorul filmului sa comenteze.
    Vinovat este inclusiv autorul filmului, opreste pe B2 fara avarii, nice!

  35. Cine comenteaza e Vinovat! AHA!

    00
  36. Toti 3 sunt vinovati! Ala ca a acordat prioritate la unu de pe banda a 3 sa faca la dreapta, ala ca nu s-a asigurat si pe banda 1 si al trei-lea ca nu a condus preventiv. Doar ca ford KA vinovat 90% si cei doi cate 5 %.

    00
  37. Ce-nseamna un metru in minus la distanta de franare…

    00
  38. Vinovat e cel cu masina rosie conform legii, in schimb un pic de conduita preventiva din partea amandorura i-ar fi scutit pe amandoi de timp pierdut aiurea si bani. Ala de la pleznit e ca prostul ce se arunca pe trecerea de pietoni fara a se asigura ca doar ce pana mea e dreptul meu si mor cu dreptatea pe buze sau in scaunul cu rotile, dar am avut drepturi.

    00
  39. de data asta ai pus muzica mai convingatoare, deci sunt de aceeasi parere cu tine . :D

    00
  40. Vinovat cel cu Ford Ka. Alalat conduita preventiva zero, probabil genul care accelereaza cand intra in intersectii, doar fiindca are prioritate.

    00
  41. Si totusi care a fost „data trecuta” ?
    Eu saunt ala care a filmat. Din fata calculatorului se vede altfel. Camera cu care am filmat are unghi larg, deci distorsioneaza distantele. Eram ceva mai aproape de ei decat pare.
    Stati linistiti, am dormit bine. Aia am gasit de formula de introducere. De ce ? Pentru ca in locul dezorintatului (hipsterului cum ziceti) putea fi orice. *C. Conduita preventiva te scapa de tembeli.

    Chestia asta ca am acordat prioritate cui n avea ma sparge. De ras. Am anticipat o situatie periculosa si am incetinit, chiar pana la oprire. De aia am cumpart o masina cu frane. N-am frant ca dementul sa ma distrez ca se pupa circhine 10 in spate. Aia e tembelism curat. 2-3-4 inaintea mea au trecut pe lanag abotul aluia. Manevra destul de riscanta.

    N-am indus pe nimeni in eroare. Marturia pocnitorului cred ca e suficienta „Pai nu ca era sa intru in alta parte, tot din cauza asta, ca a pus cineva frana si m-am bagat repede sa nu intru….” Deci cam dibaci baiatul. Si nu era fix in spatele meu.

    PS: a mai iesit un clip cu dibaci pe zona. Tot cu poc.

    00
    • Ursule,

      again…regulile sunt facute pentru un trafic mai sigur. Nu vad cu ce este de vina cel de pe B1.
      Si nu, las-o pe asta cu conduita preventiva pentru ca nici tu nu ai condus preventiv.

    • In Romania nu se respecta benzile de circulatie. Alea sint pentru fraieri.
      Conduceti pe autostrada unde tu pe banda 1 poti merge cu 80 iar cel pe banda 2 e la 110. Daca cle cu viteza mai mare e un camion si tu nu respecti benzile atunci te scot in bucati in caz de accident.

      00
    • @Ciobi. Serrios ? Detaliaza. Nu te lua de faptul ca eram pe 2, vroiam pe 4. Cacaia problema ? Vezi obstacol in banda. Ce faci ? Linkul spre TT te duce la harta, discutii audio. In care discutie respectivul ajuns pe B1 recunoaste ca a schimbat R.P.D. Boss style. Tot acolo e un clip cu o blinda car a bagat boss style si a pupat ceva.

      00
  42. mi-e imposibil sa spun cine e vinovatul
    speta e buna pentru examenul de admitere la doctoratul de agenti: )
    sau ceva post doctoral ca intersectia aia in forma actuala e greu de inteles la un IQ sub 180.

    pot doar sa zic ca ala de pe banda 1 e pericol public in Bucuresti. daca circuli cat de cat intalnesti zilnic idioti care iti taie fata. si ii eviti pe toti, nu intri ca berbecul in ei. dar cat de ninja ai fi se poate intampla si asta.
    dej greu

    00
  43. pese: citesc discutii despre banda x sau y
    care benzi, nu se vede nici un marcaj?!

    00
  44. Ala de pe a 3-a banda vrea sa treaca direct pe prima banda :)))=)))

    00
  45. puteam sa jur ca e o femeie la volan in ford :))

    00
  46. Situatia este foarte clara. Vina e a celui cu masinuta rosie care a vrut sa treaca de pe banda 3 direct pe banda 1. Cel de pe banda 2 (din masina caruia s-a facut filmarea) l-a lasat sa treaca de pe 3 pe 2, dar e vina celui cu masina rosie ca nu s-a asigurat la trecerea de pe banda 2 pe banda 1.

    00
  47. 1. Acolo nu există marcaje rutiere. Zona trebuia să aibă linie continuă între cele 2 benzi care intră din stânga și restul de 3 benzi care vin din dreapta. Apoi după 100 metri linia continuă se transformă în linie întreruptă.
    2. Există un indicator mare pe stâlp : OPRIREA interzisă. Ghici ciupercă înseamnă..

    00
  48. Boschetarii de la permise care eliberează la orice inapt.

    00
  49. tot caut de vreo 20 de minute prin articole „aia cu polo” dar nu gasesc. Un link ceva, se poate?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.