Răspund cât de repede pot la mesajele de pe social media sau din comentarii, dar cel mai rapid și sigur mod de comunicare este emailul: blog@zoso.ro

  1. toate mailurile primite pe această adresă devin automat proprietatea mea
  2. English speakers read this first
  3. nu vând linkuri SEO
  4. încetați cu mailuri de tipul „mi-am făcut blog acum 5 minute, ajută-mă”.

Despre mine și blog

Mă numesc Vali Petcu, am 43 de ani și sunt blogger. Am început acest blog în mai 2005 pentru că mă mâncau degetele să scriu și aveam impresia că pe forumuri nu e locul potrivit, așa că am instalat un WordPress și m-am pus pe treabă.

De-a lungul timpului, blogul a avut mai multe adrese: zoso.rockmania.net (2005), zoso.bash.ro (2006) și apoi zoso.ro (2007).


Lucrez cu:

Un pic de istorie:

1998

  • anul în care am descoperit internetul, în unul din laboratoarele Centrului pentru Jurnalism Independent.
  • primul job semi-serios, dj la Radio Delta RFI.

2000

  • primul job serios, redactor la agenţia de presă Mediafax. învăţ în jurnalism şi cunoscut mulţi oameni mişto.
  • refac pagina de internet a Universității Hyperion. numai cu frames.
  • mă prinde microbul mircului.

2001

  • am pus umărul la fanclub.ro, pe care l-am transformat în unul dintre cele mai mari forumuri româneşti din acea perioadă.

2002

  • am înregistrat primul meu domeniu: rockmania.net, cu 4 siteuri dedicate unor trupe de rock. plata în al doilea an am făcut-o cu trei hârtii de zece lei trimise într-un plic prin poștă unei firme din Sibiu.

2003

  • am început sa înregistrez videoclipuri de la tv şi să le împart cu alții. am fost printre primii care făceau asta.
  • ajut la transformarea bugmafia93.ro într-un site bun și util pentru fanii trupei.

2004

  • mă angajez la Hell Advertising ca DTP şi apoi sysadmin. alt job mișto. învăț multe de la directorul de producție (Bogdan Ionescu) şi directorul firmei (Oliver Arghirescu).
  • particip la înființarea primului tracker de torrent românesc. știu, ipocriții vor sări de fund în sus că am făcut warez, uitând să îmi mulțumească că mi-am tocit hardurile și timpul şi pentru ei.

2005

  • am pornit un blog care avea să devină ceea ce vedeţi azi aici. inspiraţia mi-a venit de la Deea şi Dragos, ale căror bloguri le consumam în acea perioadă.

2006

  • mă angajez la MediaImage, ca redactor.
  • în același an mă mut la MediaPro Interactiv, ca project manager, condus la acea vreme de Orlando.
  • câștig la Roblogfest premiile pentru Cel mai bine scris blog, Cel mai cu personalitate blog și Cel mai mișto blog.

2007

  • câștig din nou la Roblogfest premiile pentru Cel mai informativ blog, Cel mai bun design de blog şi Cel mai bun blog de media. în anii următori nu am participat.

2008

  • august – plec de la MPI și mă mut în Germania o perioadă, din motive personale.
  • blogul creste frumos de tot, asigurând un venit mai mult decât decent.

2009

  • mă mut la Oradea. relaxare, aer curat, graniţa aproape.
  • mă mut la Braşov.

2012

  • mă apuc un pic mai serios de chestii separate de blog (strategie, consultanţă), având clienţi foarte variaţi. am pus la punct şi o pagină de servicii.

2016

  • în aprilie colaborarea mea cu trafictube se încheie.

 

Alte detalii: Apariţii în presă | Studiu demografic făcut în 2009.


Poze cu Vali Petcu:

vali petcu intr-o sesiune foto pentru revista biz (2008) vali petcu intr-o sesiune foto pentru revista biz (2008) vali petcu in las vegas (2008) vali petcu zoso - cocalar cu eşarfă arafat (2011) vali petcu (zoso) la blog and roll (2008)

traian băsescu și vali petcu (2009) Vali Petcu (Zoso) la Braşov (2012) fondatorii trafictube.ro: razvan baciu şi vali petcu (2011) vali petcu şi maria dinulescu la TIFF 2009

claudia tocila şi vali petcu (2012) vali petcu (zoso) cu ochelarii de virgin  zoso-vali-petcu-nelson-mandela mihai-vasilescu-vali-petcu-cetin-ametcea


Politica linkuri afiliate

Unii oameni se simt înşelaţi de linkurile afiliate, deşi nu înţeleg de ce. Poate pentru că nu li s-a explicat mecanismul. Aşa că…

Magazinele îmi plătesc mie un comision de 1-3% din valoarea produselor cumpărate în 3 de zile de la clickul pe link. Acea sumă nu se adaugă la valoarea comenzii clientului, vine din buzunarul magazinului. Nimeni nu pierde nimic în această afacere, nici clientul-vizitator, nici eu, nici magazinele, ci chiar toată lumea câștigă: eu niște bani, clientul un produs și recunoștința mea, magazinele clienți.


Press photos

“Tu scrii mereu de alţii care fură, dar şi tu ai foarte multe poze fără sursă pe blog. Ce, le-ai făcut tu pozele gagicilor ăstora?”

Corect şi nu prea. Majoritatea pozelor de acest gen sunt “press photos”, adică primite de la agenţiile de PR ale vedetei sau ale produsului pe care ea îl promovează (eveniment, film, băutură, parfum). Şi sunt multe, şi interesul ca ele să fie răspândite e mare. La fel pozele cu laptopuri sau cu maşini.

Ar fi aberant ca BMW sau Samsung să se supere pe cineva că le-a luat pozele şi le-a dat mai departe. Cum ar suna logica lor? De ce ne faci, bă, reclamă gratis?


Concursurile…

Cu concursurile e cam așa: eu le fac pentru cititorii mei, nu pentru ăia care vin de pe site-urile de concursuri, participă și apoi nu mai revin niciodată. Ăia nu mă interesează să câștige nimic și, prin miracolul tehnologiei, îi pot identifica și elimina.

Așadar, dacă nu v-am aprobat comentariile, cel mai probabil v-am identificat ca fiind concursoman și v-am trimis la plimbare.

Altă regulă e că persoana care câștigă plătește transportul.