Oprescu roagă pensionarii să stea acasă

Cel puţin dimineaţa, când restul oamenilor se duc la muncă. Şi ar fi tare frumos să poată circula cu transportul în comun fără ca acesta să fie plin de pensionari cu abonamente gratuite, care au lucruri de făcut. Cum ar fi să se ducă în piaţa X, că e cu 50 bani mai ieftin kilu’ de mere, au văzut ei la tv. Şi dacă tot au gratuit, de ce să nu se ducă?

Da, ideea e nouă de vreo 5 ani, dar Oprescu e primar de puţin timp.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

69 comentarii

  1. Ei ce sa faci, penionarii la ora 6 sunt in picioare si vor sa circule. Eu unul nu inteleg lucrul asta, ca daca nu as avea nimic de facut as dormi linistit pana la 10.

    00
  2. Au dreptul sa traiasca. Nimeni nu le poate interzice sa se plimbe. Sunt si ei oameni. Chiar si 50 de bani reprezinta o suma. Nimeni nu iti vinde nimic fara 50 de bani.

    00
  3. ii cauta moartea pe acasa si ei umbla in oras :))

    00
  4. si da Zoso, sa se duca la piata x, ca 50 de bani pentru ei CONTEAZA, pe vremurile astea

    00
  5. Nu zice nimeni sa nu mearga, dar nu cand cei care le platesc pensiile trebuie sa ajunga la munca… Serios acuma, judecand obiectiv, oameni frustrati devin batrani frustrati…

    00
  6. @Pisi, pardon anonimule (a) tanar si nemuncit ce esti

    daca nu ai citi mesajele pe diagonala, ai intelege ce spun. Zice NADINA, nu Nadia

    pentru tine, doar atat: ASTA AU PLATIT! Si-au platit pensia. Aici nu vorbim de alocatii, ajutoare si alte suedejisme pur electorale. Asta spunea postul meu, dar draga Pisi reformist ce esti, nu i-ai patruns esenta, de furie pe cei varstnici si destepti, care au construit zidurile in care stai si strazile pe care calci. Si da, chiar si Casa Poporului.

    „e usor a scrie versuri, cand nimic nu ai a spune
    insirand cuvinte goale, ce din coada au sa sune”

    Citeste Eminescu! Punct.

    00
  7. când circulam zilnic cu 311, aproape de la un capăt de linie la celălalt, erau persoane în vârstă ce nu se coborau niciodată. pur și simplu se așezau în spate și făceau turul orașului cu autobuzul. Titan-Piața Rosetti-Titan-Piața Rosetti și tot așa…

    00
  8. 1. Este obisnuinta orei mitocanesti de o viata de fabrica
    2. Este frica ceausista ca se termina mancarea din piata

    …evident suprapuse peste o mentalitatea de sclav caruia ii place sa fie tras pe cruce, chin, sudoare, frig, intuneric, sacrificii – experienta si mandria lor de o viata ; vorbim de o mentalitatea si convingeri paguboase ce le-au fost imprimate de catre sistem… iar ei – niste oi – ce voteaza sincron, de 20 de ani orice partid socialist care le da o ciorba inainte de alegeri.

    00
  9. @Nadia – legat de linkul tau – oamenii au fost si sunt inca educati sa se increada in sistem ca o sa aiba grija de ei, o sa-i protejeze, o sa-i apere de rele – totul in schimbul obedientei si al supunerii.

    Tatal tau a muncit o viata pentru stat – adica pentru toti si pentru nimeni. Cine a stiut exact de el din ceea ce numesti tu „tara, stat” ? Eu n-am auzit de el, nimeni de aici… si ca el multi altii care mor in saracie si anonimat.

    Batranetile ti le asiguri singur. Fondurile de pensii sunt cele mai piramidale jocuri ever – se bazeaza pe natalitate pozitiva, cand este stiut ca de ceva vreme peste tot in occident sporul de natalitate este negativ. Daca mai punem faptul ca tehnologia incepe sa inlocuiasca oamenii, iar multe joburi sunt oricum mutate in tari din lumea a treia – cine ma rog sa plateasca pensiile astora ? Emigrantii pakistanezi, indieni si chinezi ? Din ce ? Din marfa lor la pret de dumping pe care si-o vand la Dragonul Rosu ?

    Citeste „Rich Dad, Poor Dad” de Robert Kiyosaki ca sa intelegi pe ce lume traiesti.

    00
  10. Eu sunt pensionar. Locuiesc in capitala, în capitala Germaniei, dar nu am gratuitate pentru transportul in comun. La Berlin am posibilitatea insa sa-mi iau un abonament lunar pentru folosinta nelimitata pe toate liniile de metro, autobuz, tramvai, s-bahn sau tren în Berlin si Brandenburg. Pentru pensionari e mai ieftin, cam 45 €, decat pentru ceilalti, însa – atentie – nu am voie sa circul decat de la ora 9,00.
    Oprescu poate face acelasi lucru, ar fi foarte normal.

    00
    • @Nea Vasile: nu poti sa faci asa ceva, pentru ca ar semana prea mult cu comunismul. la nemti a functionat, pentru ca ei sunt invatati cu regulile.

  11. Pensionarii care se plimbă zilnic cu RATB-ul sunt cei mai retardați oameni.
    Știu, știu, o să-mi săriți toți în cap că e dreptul lor, că au muncit toată viața și trebuie respectați, că, că, că.
    Să se plimbe în parcul de lângă blocul lor și să-și cumpere roșii din piața din cartierul lor.
    Îmi place să văd că Oprescu mai are și idei bune (aia cu schimbatul dinților nu a fost una bună :) ).

    00
    • @Dragoș: prin anii 90, la tele 7 abc era o emisiune care facea maxima audienta. pretul legumelor din 3 piete din bucuresti. acolo era gramada mare de pensionari. unde sunt merele cu 5lei, ca am vazut la tv…

  12. NOU
    #15

    Unii dintre ei sunt amarati rau de tot, pleaca la drum sa mai uite ca nu au mancare in frigider, medicamente compensate nu au primit, sunt singuri cuc, fara copii si nepoti, iar intretinerea trebuie platita si nu au de unde.
    Habar n-am de ce azi nu sunt in toanele mele obisnuite „isi merita soarta pentru ca l-au votat pe Iliescu”

    00
  13. Da ce treaba are el cu pensionarii ? Nu sunt tot oameni? Au si ei treburi de facut ! Bine ca nu roaga sa ramana toata lumea acasa. Sa nu mai circulam cu masinile, cu taxi, ratb. metrou si gt. Vb ta. bem un ceai si ne culcam la loc

    00
  14. Nu a zis absolut nimeni sa nu mai circule niciodata cu RATB-ul ca sa se duca in piata din celalat capat al rasului sa cumpere mai ieftin.Insa..nu in orele cand deja autobuzele sunt pline pline cu oameni care TREBUIE sa ajunga la o anumita ora in dimineata intr-un anumit loc.
    Pe langa faptul ca ocupa toate scaunele,care nu e o problema atat de mare ptr ca sunt convinsa ca multi ‘navetisti’ pe RATB ar prefera sa stea in picioare si sa poata sa respire, sa nu fie inghiontiti de pensionari care se grabesc sa ajunga la scaunul gol sau de cei care injura ‘tineretul’ care nu cedeaza locul.Lucurile astea se intampla zilnic.

    00
  15. NOU
    #18

    Recoltarile pentru analizele medicale se efectueaza numai intre orele 07.00-09.00.Majoritatea celor ce apeleaza la aceste analize sunt de obicei persoane in varsta adica pensionari.Oare asta stie oare tov. doctor Oprescu?! Asteptam solutii gandite nu aruncate asa intre orele 07.00-09.00 cum ar fi un arest la domiciliu pentru anumite cateorii de varsta sau clase sociale sau niste lagare pentru pensionari !

    00
    • @Costica Pruteanu: hai mah, in fiecare zi sunt sute de batrani calare pe ratb. toti aia se duc la analize?

  16. si dupa ce ca se trezesc la 5 si la 6 sunt in ratb,isi mai si arunca papornitele de la usa sa prinda un loc ca deh,sunt batrani

    00
  17. nu merge cu interzisul ca n-are cine sa faca politie oricum. asta le mai lipsea…bine ca am ajuns sa rugam oamenii frumos si sa speram ca o sa mearga :D

    00
  18. @Darth Glacious: ar putea foarte bine sa se plimbe dupa ora 10 si pana atunci sa mai doarma putin,eventual sa si viseze ceva frumos.dak se urca in autobuz la 6 si ingheata un pic(la ce frig e afara)le vine mancarea in frigider?i don’t think so

    00
  19. zoso daca vrei sa vezi cu adevarat ce inseamna asediul pensionarilor in autobuze vino in galati sau orice alt oras de provincie. credema ca vin destul de des in bucuresti si circul cu metroul si ratb. deci inca bucurestiul e mic copilla capitolul asta. si asta se datoreaza faptului ca tinerii se cara fara a se uita inapoi dintr-un oras, fosta reduta comunista a industrializarii, in prezent un oras „mort”. sa vezi cand ploua ce miros de caine murat iti moaie picioarelesi cat de lung drumul pana la munca.

  20. @Nadia… se vede ca ai fost crescuta de un Poor Dad… sincer iti recomand cartea aia, ca macar tu sa nu mai repeti greselile.

    00
  21. lasa-i in pacea lor, macar sa moara fericiti ! :)

    00
  22. Pe mine cel mai mult ma dispera altceva la ei. LE ia FOREVER sa se urce/dea jos sau se decid in ultima secunda posibila pentru un tanar sa se dea jos…si ei la batranete, cand abia mai misca, se hotaresc tarziu sa se dea jos.

    00
  23. Daca ar sti ce bine le face mersul pe jos la balamale si cerebel, insa ce poate fi mai interesant pentru ei decat cearta cu niste puberi pe un scaun gol la geam?

    00
  24. Sa se duca nea’ Oprescu dimineata la fiecare pensionar: le duce si mere, le mai ia si pulsul, le face o injectie, le mai spune un banc etc. Cum o sa poata depasa asa rapid? Pai cu „inelul suspendat” nu o sa mai fie o problema.
    Lasand gluma la o parte atitudinea pensionarilor tine si de mentalitatea lor si de dorinta de a-si rezolva treburile dis-de-dimineata.
    Situatia s-ar putea remedia printr-o noua lege: legea pietelor; adica sa se stabileasca preturile produselor in functie de orele zilei. Spitalele sa ia analizele dupa ora 12, autobuzele sa aiba scaune cu moneda de 50 de bani (daca nu bagi moneda sa aiba niste cuie care sa te intepe in fund), lifturile sa nu functioneze pana la ora 11 (cine trebuie sa ajunga la servici o va lua pe scari, nu cred ca va fi o problema), usa la bloc sa se deschida pana la ora 10 doar cu fise de 10bani … si alte idei geniale.

    00
  25. @Dave: Mai sunt şi categoria opusă acesteia, care deşi coboară la ultima staţie, nu s-ar mişca pentru nimic pe lume de lângă sau din uşă.
    @Costica Pruteanu: Ok, la recoltări merg odată pe lună sau odată pe an. Plăteşte biletul, nu-i o avere. Că doar nu merg zilnic la recoltări.

    00
  26. @ Sidryane- Ai înţeles greşit tot sistemul de pensii. Nu noi le plătim lor, pensionarilor, pensiile actuale. Ei au muncit o viaţă şi li s-a reţinut din salarii pentru pensia care şi-o papă acum.
    Unii pensionari se duc la analize, alţii în piaţă să ia cartofi, roşii, mere, cu căruciorul de mână, alţii vin la mine să stea cu nepoţii cât eu muncesc şi mi se ia procent pentru pensie. Unele se duc la moşii văduvi şi invers.
    Este un du-te-vino generalizat, numa’ că la moşi e mai lent…

    00
  27. Aici problema este alta. Este gratuit. De asta nu le poţi da românilor ceva gratuit, că le trebuie tot. Cum am mai spus şi cu Adevărul de Seară pentru care se bat pensionarii pe ele şi care apucă iau şi un bax şi mai multe dacă reusesc să prindă în mai multe locuri. Nu contează că nu le foloseste la nimic, dacă e gratis lor le trebuie TOATE. Uneori nici nu le „trebuie” dar ei le adună ca să nu apuce alţii să ajungă la ele. Aşa şi la transportul în comun, dacă este gratis, abuzează de el. Oamenii sunt extrem de răi şi de egoişti, iar asta este cât se poate de valabil şi pentru o parte a bătrânilor.
    În oraşe mai mici problema se pune altfel. Pensionarii ridică lunar de la primărie câte o legătură de 30 de bilete de călătorie gratuită, adică 15 drumuri dus-întors. Dacă călătoresc mai mult, plătesc. Dacă le rămâne, le folosesc luna viitoare. Am o bătrână, are deja câteva teancuri pentru că călătoreşte doar când are nevoie. Sistemul funcţionează şi pentru că în fiecare mijloc de transport este câte un taxator care vinde biletele, respectiv adună biletele în cazul pensionarilor pentru a fi ulterior decontate de la primărie. Astfel primăria plăteşte exact atâtea călătorii câte s-au efectuat, nu mai mult de ~30/persoană.
    O altă alternativă ar fi ca pensionarii să nu aibe călătorii gratuite ci să îşi poată cumpăra bilete la 5-10 bani bucata. Să vezi ce se vor rarefia. Suma este suficient de mică pentru cei care au nevoie de călătorii, dar prohibitivă psihologic pentru cei care se plimbă doar pentru că este gratis.

    00
  28. ba, eu daca vreau sa ma duc undeva ma duc, care`i problema? daca am platit/muncit pentru bilet merg unde vreau cand vreau, nu e vina mea ca statul nu e in stare sa ofere conditii sau ca un geek are impresia ca a descoperit apa calda.

    00
  29. propun ca cei care iau salariu si pentru primar si pentru profesor universitar si pentru director la trei spitale sa nu mai iasa din casa in vecii vecilor amin

    00
  30. sa va vad pe unii dintre voi la batranete. cand n-o sa aveti ce face, cand singuratatea o sa va deprime si o sa vina un pustan si o sa va zica: stati in pla mea in casa si asa o sa muriti. de ce nu o luati voi pe jos, doar sinteti tineri si puteti. mai bine judecati primaria ca nu poate sa va asigure un transport decent.

    00
  31. @Darth Glacious: Ok, unii sunt singuri, nu au cu cine sa vorbeasca, se plictisesc in casa si probabil din cauza asta se plimba toata ziua cu Ratb-ul. Dar de ce nu se duc ei sa faca voluntariat la un spital de copii sau o casa de copii? Nu neaparat sa puna osul la treaba, dar sunt atatia copii amarati in spitale sau in orfelinate si nu le spune nimeni o vorba buna sau o poveste.

    00
    • @Onyx: de acord, nu zice nimeni sa nus e plimbe, dar NU CAND TOATA LUMEA SE DUCE LA MUNCA! ce e asa de greu de inteles? citeste o carte, uita=te la tv, iesi in parc, numai nu te urca in autobuz, ca si asa e aglomerat, lasa-i pe soareci sa ajunga la servici si dupa 9 poti sa te plimbi cat vrei tu pana la 5, cand incepe iar balamucul.

      eu nu pot sa imi imaginez de ce ar vrea cineva de bunavoie sa se suie in autobuzele agloemrate, in loc sa isi vada de treaba lor…

  32. Dau dreptate unuia mai sus care spunea „Pensionarii care se plimbă zilnic cu RATB-ul sunt cei mai retardați oameni.”… asa e ma nene, nu mai am loc de ei si in plus de asta habar nu au sa se tina de o bara (te calca pe picioare) sau sa coboare din autobuz.

    00
  33. Sa te vad pe tine ce o sa faci daca o sa ai o pensie de 6 milioane. Nu te duci sa cauti unde e cu 5 lei mai ieftin? Gandeste-te o clipa.

    00
  34. Cea mai simpla metoda ar fi sa le suspende de tot gratuitatea pe Ratb vreo 3-4 luni, intr-o perioada intre alegeri. Si pe urma, cand oamenii tocmai se obisnuiau cu platitul sau statul acasa, sa le dea gratuit intre orele 10 si 16. Sa vezi atunci ce s-ar bucura si n-ar mai face gargara.

    00
  35. Nu zic ca e argument valid pentru ce zice Oprescu. Mi se pare ciudata rugamintea lui.
    In schimb este un argument valid pentru ce ai zis tu. In ziua de azi batranii au pensii mici (majoritatea) si dupa ce dau milioane pe intretinere, luminca, telefon, mancare, medicamente, mai trebuie sa dea o mana de ajutor si copiiilor lor cu 1-2 milioane pe luna, ca doar au ramas fara job si tre sa plateasca rata la casa. Nu generalizez, dar este extrem de multa lume cuprinsa in exemplul meu.
    Sa te vad pe tine cum o sa te descurci cu o pensie de 6 milioane. Nu te duci 15 statii de ratb mai incolo la cine stie ce piata sa iei cu 5 lei mai ieftin? Te duci si pentru 0,5 lei mai ieftin.

    00
    • @Compromisuri: nu te duci pentru aia 0.5 lei. te duci pentru ca ai gratuit. daca n-ai avea, ai gasi ca la tine in piata e pretul corect.

  36. NOU
    #43

    In Londra pensionarii au gratuitate pe autobuze si metrou dar numai intre orele 9.30 – 23.00, altfel platesc calatoria intreaga.

    00
  37. buna idee, ca sa nu mai murim in mijloacele de transport in comun. Dar pe de alta parte ma apuca rasul cand imi dau seama de solutiile pe care le gaseste primarul nostru pentru a circula mai bine. In alte parti cred ca s-ar mari nr de autobuze, etc. deci de acum dragi pensionari va rugam sa dormiti mai mult:)))

    00
    • @mihaela: in nici o tara nu se mareste numarul de autobuze cand ratbul e pe minus. nu. se mai taie din gratuitati si se inaspresc controalele, in asa fel incat toata lumea sa plateasca biletele.

  38. De pensionari vreit voi sa scapati din ratb?
    De homeless ce ziceti?
    Mi se intaorce stomacul pe dos in 50% din calatoriile mele cu ratb-ul.
    Pe aia nici nu se sinchiseste careva sa ii intrebe de bilet sau sa ii dea afara ca imput masina.

    00
  39. @ compromisuri – de homelessi n-au curaj sa se apropie ca put prea tare ;)

    00
  40. De ce nu se mareste numarul de autobuze in perioada de „aglomeratie”? Sau minunatul vostru primar stie doar sa dea ordine despre ora la care au oamenii voie sa circule in autobuze? E aglomeratie la ora 7? Baga numar dublu si scoate-le apoi de pe traseu cand nu sunt necesare. Repeti figura dupa-masa, la ora la care se bulucesc toti de la munca si rezolvi problema civilizat. Asa cum o rezolva un primar, nu intrand cu bocancii in viata oamenilor.

    Ce va „asta” grija cand circula pensionarii? Voi de ce nu plecati la munca la ora 4 dimineata? Sau altii trebuie sa va faca loc, ca sunteti importanti si mergeti sa salvati lumea? Da, unii merg la analize la ora aia. Altii cauta preturi bune. Nu ai cum sa intelegi valoarea a 50 de bani, cand castigi mia de euro. Eu nu pot intelege personal nebunia asta, dar castigurile mele ar hrani cateva familii de pensionari. Cand castigi insa cateva sute de lei din care medicamentele sunt o parte teapana, 50 de bani e diferenta intre a manca azi paine sau nu. Am bunica si pensia abia i-ar ajunge sa nu aiba datorii. Isi permite una-alta, plus lunar analize de sange etc. pentru ca eu bag banii aia in casa.

    Da, sunt singuri, sunt invatati prost, au tabieturi.

    Pe vremea in care mai mergeam eu cu autobuzele sau tramvaiele, ma deranja prezenta cersetorilor si a suedejilor veniti la furat. Nu stiu sa ma fi impiedicat de batrani, dar din cauza celorlalti am renuntat la transportul in comun.

    Nu este calitativ? Luati-va masina si nu mai mirositi gazele nimanui. Nu va inghionteste nimeni, nu este aglomerat. Sau va cautati un job cu program atipic. Nu-i asa ca sunt nesimtita ca va spun asta? Ei bine, din punctul meu de vedere, comentariul lu’ nenea doctor e pe aceeasi linie „stati acasa pana la ora x”. Ei nu zau.

    • @Dojo: nu se baga mai multe autobuze pentru ca ratbul nu este rentabil acum. pentru ca oamenii nu platesc biletele. p[entru ca e inghesuiala. etc.

  41. @Zoso: Eu nu cred ca pensionarii se plimba cu Ratb-ul pentru ca umbla din piata in piata ca sa gaseasca brutaria in care painea e mai ieftina cu 5 bani. Eu cred ca ei se plimba pentru ca se plictisesc in casa. Sunt pensionari care pur si simplu se urca in autobuz fara o destinatie anume, se plimba de la un capat la celalalt. Probabil ca daca ar avea o ocupatie (un voluntariat la o casa de copii sau oriunde altundeva) n-ar mai sta toata ziua in mijloacele de transport in comun.
    Insa, mi s-ar parea o idee foarte buna ca ei sa aiba gratuitate pe Ratb doar intre orele 9.30 – 23.00; asta ar trebui sa faca domn’ doctor in loc sa dea sfaturi pe la tv.

    00
  42. e cam greu sa se dubleze numarul de autobuze avand in vedere ca mai toate sunt pe traseu zilnic. si tot nu fac fata. si avand in vedere ca multi nu-si platesc biletul, nici nu se va imbunatati prea curand situatia.

    00
  43. @ Gheorghita Teodoru – ce nu ti se pare civilizat in autobuze sau troleuri? (cu tramvaiele n-am prea circulat). parcul auto a fost reinnoit aproape in intregime (autobuze Mercedes etc). Regia a facut ceea ce a depins de ea – iar preturile la bilete sunt totusi mici. a, pardon, ca nu vor gibonii sa plateasca un leu pe bilet si ca vopsesc scaunele (cand nu le taie cu briceagul – vazut cu ochii din dotare) asta e necivilizatia in toata splendoarea ei. si nu mai tine nici de RATB, nici de Oprescu, nici de stat

    00
  44. NOU
    #53

    Merg aproape zilnic cu tramvaiul (41), aprox. in intervalul 7:30-8:30. E full. Pensionari – nu prea. Controlori n-am vazut. Oameni cu bilet – destul de putini.

    Oprescu se lamenteaza ca RATB e gaura neagra. Solutia lui seamana cu solutiile guvernului: ii dau afara, le tai banii, pusca si cureaua lata.

    Nu se aud nimic despre masuri pentru cresterea numarului de platitori simultan cu conditii civilizate de transport. Alte chestii precum adaptarea numarului de unitati de transport in circulatie la intervalul orar sau evenimente deosebite sunt povesti vechi, dar… Oprescu e primar nou.

    00
  45. intr-o dimineata de marti, pe la ora 5, cand ma intorceam de la nu stiu ce cantare erau autobuzele pline cu pensionari. Nu am inteles.

    00
  46. NOU
    #56

    @camil: chestii generale – aglomeratia, frecventa vehiculelor (care frecventa ?)
    Chestii pe care nu le generalizez, dar nu sunt rare: nespalati (vagabonzi sau nu) si soferi care conduc prost (accelereaza brusc si franeaza identic) sau care au o placere deosebita sa-ti inchida usa in nas. Ai auzit vreodata un sofer (RATB) injurand ? Pe vremuri birjarii erau etalon de vorbe dulci. Nu s-a schimbat mare lucru.

    Argmentele pe care le-ai dat in subsidiar la „Regia a facut ceea ce a depins de ea” nu demonstreaza decat ca regia a cumparat chestii. Iti dai seama ce fericit ma face gandul ca din banii mei de taxe regia a facut achizitii ? :))

    La capitolul realizari ale regiei – in masini sunt instalate camere de supraveghere. Se face ceva cand e surprins un zugrav sau macelar ? Nu e intrebare retorica, sunt (sincer) curios.

    00
  47. mie soferii de autobuz imi par niste eroi, avand in vedere traficul din Bucuresti. eu cred ca as turba 8 ore la volan sa-mi taie zeci de cretini calea.
    daca nu se cumpara autobuze noi – de ce sunt autobuze vechi? daca se cumpara – de ce se cheltuie banii pe asta? cine sa va mai inteleaga si pe voi, oameni buni…

    00
  48. De 5 ani de cand merg aproape zilnic cu RATB-ul nu tin minte ca vreodata controlorii sa fi verificat calatorii si sa gaseasca mai mult de 5-10% din ei mergand neregulamentar(fara bilet sau cu el necompostat sau cu portofelul electronic nevalidat) – deci asta cu „nu avem bani ca nu platesc oamenii pentru calatorii” este cam nefondata. Controlori sunt suficienti si oricum minim 80% din cei fara bilet sunt elevi si studenti.
    Cand mergeam cu autobuzul/metroul dimineata pe la 8-9 cel mult 20% din calatori erau pensionari, restul erau cei care mergeau la munca la fel ca mine.
    Acum cand merg la 12-1 cu tramvaiul/metroul, este la fel de plin doar ca 90% sunt pensionari sau elevi.
    Concluzie: Oprescu vorbeste ca sa nu taca, iar zoso, ca de obicei, are ceva cu pensionarii (niste fiinte insignifiante care nu castiga cat el – deci sa plece la tara sa dea de mancare la gaini sau si mai bine sa moara odata).

    00
  49. @ Vlad – in metrou nu prea gasesti pensionari pentru ca acolo n-au gratuitate ;)

    00
  50. Pensionarii ar trebui sa isi dea seama ca POT circula cu RATB/RATP pentru ca NOI ceilalti calatori PLATIM biletele. Daca noi nu am circula deloc, ei nu ar mai avea cu ce sa circule.
    In Iasi se intampla la fel, se plictisesc pensionarii acasa si ies la plimbare: ba la piata, ba la plata facturilor. De ce? Pentru ca e GRATUIT.

    00
  51. in brasov parca e 8 – 20 gratuitatea, in rest trebuie sa-si cumpere bilete

    partea amuzanta este ca majoritatea vor sa stea jos pentru ca merg greu, nu pot sa stea in picioare, etc … dar ce fac multi va intrebati..ei bine sunt cateva izvoare prin brasov si ii vezi cu bidoane de-alea de 3-5 litrii in sacose ( -4 sacose ca sunt „puternici”) si merg pana la izvor..iau apa, si apoi o cara pana acasa

    partea si mai amuzanta este ca majoritatea „izvoarelor” din brasov sunt alimentate din acelasi lac de acumulare …ca si restul orasului.

    00
  52. draga zoso,

    tare te-as mai contrazice la faza asta cu rentabilitatea RATB. da’ m-ai intreba de unde stiu si n-as putea sa-ti raspund. sunt un om corect.

    despre biletele ratb….
    cine le tipareste? cate sunt oficiale si cate pe NV?

    hai sa nu dam tot timpul vina pe oameni. si nici pe amaratii astia de pensionari, care sunt 500.000 in Bucuresti si nu toti se plimba.

    Apropos,
    Bucurestiul are 2 mil de cetateni cu rezidenta
    si peste 1 milion fara

    si transportul in comun e neproductiv ca asa se vrea, ca Metroul nu e corelat cu RATB-ul, ca se maimutaresc si nu muncesc……

    (ex. in Madrid ne lasam masinile si circulam cu tren-metrou-autobuz. stii de ce? ca ajungeai mai repede, nu trebuia sa te omori dupa un loc de parcare, era fff confortabil si alte bla, bla-uri)

    00
  53. @ nadina – nu inteleg ce vrei sa spui. in ce sens sa fie metroul corelat cu ratb-ul? sper ca iti dai seama ca ratb-ul merge asa cum merge in bucuresti tocmai datorita celor care NU isi lasa masinilor acasa, desi ar putea. si nu stiu de unde ai datele cu bucurestiul celor 3 milioane de locuitori :)

    00
  54. Nadina si in Germania au gratis,dar dupa ora 9am.

    00
  55. NOU
    #65

    stire din decembrie 2008. oare nu mai are nevoie de pensionari? eu cred ca pensionarii sunt agentii sub acoperire a lui oprescu: „Saptamana trecuta, edilul-sef al Capitalei s-a intalnit cu cinci generali pentru a identifica fosti militari care ar putea fi reactivati si sa lucreze pentru el, in cadrul unei directii care se va ocupa cu monitorizarea a tot ceea ce se intampla in Bucuresti. Miercuri, mai multi pensionari s-au strans in Primarie, pentru a discuta despre formarea acestei directii. Daca la prima vedere pareau niste oameni simpli, unii fiind chiar cu sacose de la piata dupa ei, acestia erau foste cadre militare care au venit la recrutare.

    Potrivit surselor din Primaria Capitalei, din directie vor face parte 60-70 de pensionari care vor avea statut de inspectori de control si vor primi remuneratii ce vor fi stabilite in viitorul apropiat.

    Motivul infiintarii acestei directii este ca ‘primarul general vrea sa stie ce se intampla in Bucuresti inainte de a fi informat oficial de subalterni’, ne-au explicat sursele. Prima ‘misiune’ a fostilor militari va fi spionarea firmelor de salubrizare. Astfel, pentru a fi sigur Oprescu ca operatorii vor respecta regulile de deszapezire, agentii pensionari vor merge, incognito, prin tot Bucurestiul. Ei vor fi dotati cu statii de emisie-receptie si telefoane mobile, pentru a putea comunica cu edilul-sef.

    00
  56. @Camil, de la Politie am datele
    iar despre corelare: inseamna sa se intersecteze permanent, sa preia Metroul cand nu poate RATB si invers, sa se anunte liniile care unde duc in difuzoare la fiecare statie, sa fie interactive. Ca afara. hai ca batem campii. desigur ca occidentalii sunt cu zeci de ani inainte si eu stau acum sa ma maimutaresc pe net, sa va zic lucruri pe care le stiti deja.
    Sa aveti o zi buna!

    00
  57. NOU
    #67

    @camil: ai dreptate, regia a facut ceea ce a depins de ea.

    Mai nou: Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) si compania petroliera OMV Petrom au incheiat un contract in valoare de 20,3 milioane lei, pentru achizitia a circa 7.000 tone carburanti, dar si a 619 bonuri valorice pentru a cumpara carburanti, potrivit unui anunt al regiei.

    Contractul a fost incheiat in urma unei negocieri fara anunt de participare, informeaza NewsIn. (de pe Domnule Primar)

    00
  58. Atunci ar fi mai simplu ca abonamentele lor sa fie valabile doar incepand cu ora 10 dimineata. Nu trebuie sa-i roage nimeni ci trebuie sa le impuna.

    00
  59. @ Omuldelamunte: scuze pentru intarziere… Amice, tu ai auzit de PAYG (pay as you go)?. Este mecanismul prin care s-au platit intotdeauna pensiile. din contributiile generatiei care munceste se platesc pensiile generatiei la pensie (daca contributiile genereaza deficit, restul pana la suma necesara calculata se plateste de la bugetul de stat). Ce spui tu constituie piloanele 2 si 3 unde intr-adevar primesti ceea ce platesti. Oamenii au intr-adevar dreptul la pensie, dupa ani de munca, nimeni nu zice nu. Ce am sustinut eu reprezinta cazurile mult prea dese ale oamenilor care incurca pe altii, neavand ce face acasa. Rosiile nu pleaca din piata pana la ora 10, vaduvii nici atat, analizele nu se fac zilnic, iar daca vine sa stea cu copilul, trebuie sa vina inainte sa pleci tu, adica la 5 (altfel e copilul destul de mare sa astepte pana la 10).

    Merg cu ratb-ul de 16 ani! Nu-mi zice ca ceea ce recomanda Oprescu contravine drepturilor omului. Unde este dreptul MEU de a beneficia de un transport in comun civilizat, mai ales ca eu PLATESC pentru acest transport?
    Faci o grava confuzie intre drepturi si avantaje…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube