cine pierde cel mai mult din articolele nemarcate?

marti, la PRForum, o domnisoara a ridicat problema articolellor publicitare nemarcate cu (P). I-am explicat ca sunt doua diferente majore intre articolele din presa si cele de pe bloguri.

  1. articolul din ziar este de obice scris de firma de piar si aruncat acolo aiurea. n-are suflet, n-are stil, e clar ca e reclama. alea bune, gen chiriac-motorola, nu se simt asa usor. pe bloguri nu prea sunt articole scrise de firma de piar, cel putin pe al meu.
  2. eu am cel mai mult de pierdut in caz ca recomand o prostie. nimeni nu cumpara ziarul X azi pentru ca ieri Marcel Popa a bagat un advertorial despre un produs prost. daca ar fi asa, ziarele ar fi murit de mult. in plus, advertorialele din ziare sunt nesemnate. eh, pe blog lucrurile stau un pic altfel. mi-a recomandat boul ala sa cumpar iepuri verzi si am facut diaree de la ei? nu mai intru la el si anunt si toti prietenii ca e bou. deci mi-am futut in fericire reputatia. stiind asta, sunt atent cu ce recomand.

alte nelamuriri?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. in primul rand pierde ala care nu are advertoriale deloc

    00
  2. si atunci la zf.ro par example, cum se cheama articolele?

    asta de ex:

    https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/generali-a-reusit-sa-ramana-pe-profit-si-in-2009-5777725/

    00
  3. revin: uite tot la zf.ro
    cate articole sunt notate ca advertorial : zero

    00
  4. Cel mai mult din advertoriale nesemnate are de pierdut cititorul. Tu-ti iei banul, aia isi fac vanzarile, cititorul cumpara un produs recomandat poate in mod fals, cu caracterisitici exagerate. Iti pierzi cititorii? Fugi d-aici. Lac sa fie…

    00
    • @BladHaund: daca te uiti la cati se zbat sa isi faca cititori…crezi ca ei cresc in pom?

      stii ca increderea se castiga greu si se pierde usor, nu?

  5. 1. ca sunt sau nu sunt scrise cu stil, suflet si simtire, semnate sau nesemnate – astea au importanta doar intr-o clasificare tehnica; importante si relevante sunt continutul si obiectivul articolelor de acest fel – adica, sa cumpere cetitorul diverse chestii;

    2. asta e riscul tau, pe care tu ti-l asumi pe banii, reputatia, fericirea ta.
    dar nu ma coopta si pe mine in chestia asta fara sa-mi spui dinainte „bai, eu incerc sa prezint lucruri bune, dar, pana la urma, eu fac reclama aici, pe care iau bani; asa ca tu ia in considerare si buna mea credinta, dar si faptul ca e o reclama, pana la urma, cu toate particularitatile ei”.
    asadar – lasa-ma sa stiu tot contextul.
    ce spui tu este ca argumentatia unui avocat – „hai, dom’le, aveti incredere in mine sa va reprezint, ca sunt interesat sa castigati procesul, sa mi se duca vestea de avocat bun; dar nu are importnta pt. dvs sa stiti ca, in timp ce va reprezint – apropo, pe bani – sunt ruda, sau am vreo legatura si cu partea adversa”.
    pe scurt – e un fel de conflict de interese, pe care trebuie sa-l anunti.

    00
  6. Advertiseri vor cauta intotdeauna surse care sa para cat mai credeibile. Acum au gasit blogurile. Din pacate pentru blogeri, cu cat mai mult vor polua blogurile cu articole platite, cu atat mai mult va scadea credibilitatea blogurilor, si se vor pierde cititorii.
    Cam acelasi lucru s-a intamplat si cu ziarele – dupa 90 toata lumea era dornica de informatie si citea in prostie ziare. Asta pana cand si-au bagat coada publictiarii. Acum nu mai dau doi bani pe ce scrie in ziare, atata timp cat 80% din articole sunt scrise ca sa reprezinte interesele cuiva.
    La fel o sa se intample si cu blogurile daca vor ajunge sa fie mai multe articole de genul ” Cumparati windows original si nu o sa mai aveti virusi care sa va strice placa wireless” decat articole „normale”
    Deci, pe termen scurt nu pierde nimeni din articolele publicitare nemarcate. Pe termen lung vor avea de pierdut blogerii. Cititorii se vor muta pe alte surse de informatii mai „curate” (si dupa ei se vor duce si advertiserii).

    00
  7. 3. există unele articole marcate, poate nu cu (P) ci cu o notă mică. nu cred că deranjează pe nimeni, poate pe proști/invidioși.

    00
  8. Mie mi se pare foarte simplu. Esti platit ca sa faci reclama la ceva? Pui (P). O faci tu de buna voie, ca ti-a placut (sau nu) produsul si vrei sa spui si la altii? Nu pui (P). Asa poate ca si Andreea Marin (ma scuzi dar nu am mai vazut de mult reclame romanesti) este foarte multumita de samponul ei Pantene si chiar vrea sa ni-l recomande. Ce inseamna asta, ca reclama la Pantene poate sa fie data la tv si in afara pauzelor publicitare?

    00
  9. ca este marcat cu (P) de la publicitate/prost nu are, iarasi, importanta.
    ce spui tu e un exemplu perfect de alunecare-n derizoriu si de ocolire a fondului problemei.
    deranj, dusmani invidiosi etc.

    00
  10. mesajul meu anterior se referea la postul lui donted

    00
  11. nu cred ca are rost ca un bloger sa puna semnul care arata ca e publicitate. chiar nu are. ala scrie, si se presupune ca are niste convingeri proprii, neafectate de marketingul unei firme, iar asta inseamna, exact cum ai spus si u, ca ti poti pierde cititorii. un ziar scapa ieftin, un blog se pierde pe drum.

    00
  12. NOU
    #13

    Da tu consumi (incerci) ce-ti recomanda toti boii ?? … ai ptins idea…

    00
  13. NOU
    #14

    @Cristian Greger: Practic tre’ sa tragi o granita perfecta intre a promova si a recomanda… si de aici se nasc si argumentele P=ului (care oricum nu e gandit pentru online si nici nu se muleaza). Iar eu ca producator prefer „o recomandare” in locul unui advertorial scris, vorba ta, de una care-si face unghiile pana la 13:00 apoi bea o apa plata ca… a obosit… Chestiile luate personal sunt mai bine primite de cititorii de bloguri.

    00
  14. NOU
    #15

    Cel mai mult din advertoriale nesemnate are de pierdut cititorul. Tu-ti iei banul, aia isi fac vanzarile

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.