Cele două componente ale unui accident oribil

Tibi Lovin se întreabă:

Cum e posibil sa fii in masina cu sotia si cu cei doi copii si sa depasesti fara sa te asiguri? Poate unii isi baga mintile in cap si vor invata un lucru elementar: mai bine mai tarziu decat niciodata.

Îi răspund:

1. Bulumacii de pe şosele. Care circulă cu 40 la oră şi când dai semnal să îi depăşeşti accelerează. Care merg în salturi. Care pun frâne aiurea. Care merg şerpuit. Care aprind farurile de fază lungă aiurea. Care nu au experienţă, dar totuşi se angajează la drumuri lungi şi obositoare. De la Arad la Deva am prins ceaţă zilele trecute. Am depăşit unde am putut (trăiască GPSul) maşini care circulau ca mai sus. Ai idee ce înseamnă să mergi 200km în spatele unuia care e speriat de bombe?

2. Şoselele. Are rost să povestim cum nu poţi depăşi şi eşti obligat să mergi zeci de kilometri în spatele unui tir sau al unei dacii care abia se târăşte?

Cum se traduce graba? În timp economisit. Ai de ales între a face 200km în 5 ore sau în 2 ore. Tu ce alegi? Dar la 600Km? Asta e, România are nişte şosele de coşmar pe care mai mor oamenii care sunt sătui de lipsa poliţiştilor care să dea amenzi alora care ies pe DN fără nici un fel de lumini sau daciilor care merg cu poziţiile arse pe A.

Şi soferii au vina lor. Dar credeţi-mă că înnebuneşti după ce mergi 20km în spatele unui tir, într-un final se fac două benzi, şi îl vezi că vrea să depăşească un tir din faţă şi până o face se termină cele două benzi. Eu îi claxonez şi le iau mamele la săru-mâna când îi văd că fac din astea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. eu nu`i inteleg pe aia care se baga la drumuri in afara orasului cand ei sunt jalnici. de ex. eu nu ma simt in stare sa conduc in afara orasului (desi port ochelari nu vad noaptea sau pe inserat la distanta), nu am experienta, daca ar trebui sa ma duc pana la brasov de ex. as lua trenul si in nici un caz masina.
    tre sa stii care ti`e limita. imi pare rau de toti aia de 18-20 de ani care mor dupa ce se baga in pom/stalp/tir avand 100+km/h. e doar teribilism si nu e cinstit sa moara din cauza asta.

    00
  2. Ai uitat de turbaţii care sunt în stare să meargă cu 800 la oră şi în oraş. Aaaauuuud? :D

    00
  3. Sa nu uitam de participantul la trafic care vine din fatza cand faci o depasire, si care incepe si baga faza lunga ca disperatu’ chiar daca e la mare distanta de tine.

    00
  4. Sunt tare multi soferi inapti la noi in tara, si n-avem ce le face. Chiar in decembrie niste vecini s-au facut praf, si fata lor acum trebuie sa ii ingrijeasca pe amandoi, la pat. Ei au iesit vinovati, dar totusi, cand ai un copil acasa esti si tu mai prrudent:)

    00
  5. aaa, dragii nostri soferi romani, e o placere sa mergi pe strazile patriei, sa ii vezi cum le tremura volanul cand trece un tir pe langa incepatori, dar ei tot merg peste viteza legala cu vreo 10 km/h, sa ii vezi cum se arunca in depasiri fara sa se asigure.

    00
  6. am mai spus-o si ma repet: din pacate, in majoritatea cazurilor de depasiri iresponsabile, nevinovatii mor in proportie mai mare decat vinovatii. Recunosc ca sunt sadic si imi doresc sa moara cei care sunt vinovati. M-am saturat sa vad prosti care nu stiu sa conduca dar isi iau masini puternice si trebuie sa ii evit eu ca sa nu murim amandoi. Dovada cea mai concludenta am vazut-o in parcarea acoperita de la mall vitan cand erau unii care mergeau foarte tare pe linia dreapta de pe etaj. Unde se grabeau asa tare nu stiu.

    00
  7. viteza se adaptează condițiilor, de trafic și meteo, nu invers. avem șosele jalnice, toată lumea o știe. la fel cum avem șoferi agresivi care merg ca nebunii, doar pentru a „economisi timp” și pentru că pot apăsa pe accelerație până la podea. și uneori, pentru a mai muri un pic. asta ar fi ok, dacă n-ar muri și oameni nevinovați adesea. decât să salvez o oră cu riscul de a mă înfige în cel din față la o depășire, prefer să stau la cutie și să ajung mai târziu (și întreg) acasă.

    00
  8. @zoso – complet de acord cu tine. Ieri, pe autostrada Bucuresti – Pitesti, venind spre Bucuresti, pe vreme urata – ninsoare, intuneric – dar nu groaznica – carosabil relativ umed, dar neinghetat, posibilitate de mers cu 110-120 lejer – veneam pe banda 2 cu 60 la ora, si am tot mers cu 60 la ora vreo 40 de km. Satul fiind, am intrat pe banda 1, am depasit cateva masini schimband benzile rapid, si s-a lamurit misterul – pierdusem o gramada de timp pentru ca doi dobitoci mergeau pe banda 2 fara sa inteleaga ca, chiar daca tu ai tir pe dreapta, trebuie sa-l lasi pe GIcu care vine mai tare din spate sa treaca si apoi depasesti tu tirul. Viteza mea nu e problema ta. STFU si in dreapta. Si gata.

    Mai rau – dobitoci cu tirul care intra in depasirea altui tir cand soseaua are doua benzi.Again, DREAPTA, daca vine ceva mai tare din spate. DREAPTA si apoi vedem. Ma doare fix in pix ca tu ai 50, ala 45 si tu poti depasi – eu am 100 si stau degeaba la 45.

    In fine. Nu pot sa nu remarc diferenta – acum doua zile, 7 dimineata, Salzburg, ninsoare infinit mai puternica, zapada pe autostrada, si totusi aia pricepeau – cum veneai din spate, cum TRECEAU PE DREAPTA. Oare e atat de greu de inteles chestia asta? Daca te-am ajuns din spate asta inseamna, in aproape toate situatiile, ca merg mai repede decat tine, clar? Pai atunci lasa-ma naibii sa trec, nu accelera ca prostul pe cei 300 de m in linie dreapta, nu te umfla in pene, nu tine stanga – fa-mi loc sa trec. Nu ma obliga sa depasesc in curbe, pentru ca tu vezi ca cineva incearca sa treaca de tine si ai decis sa contactezi spiritul lui Senna for guidance. Lasa-ma sa trec.

    00
  9. Zoso, te inteleg perfect si sunt de acord in mare cu ce ai spus. Totusi…omul nostru nici macar nu s-a asigurat: a iesit ca bulumacul din convoi si s-a izbit de prima masina de pe contrasens. Ce era asa complicat sa se asigure si sa nu o calce ca prostul ci sa-si lase loc sa revina in caz de…? Pierdea cateva secunde, nu cinci vieti. Eu as merge si 1000 de km in spatele tirurilor daca n-as fi sigur ca pot face in siguranta depasirea. Mai ales sa am toata familia in masina. M-am gandit la cei din Italia care au murit nevinovati, la copilul soferului iresponsabil si la sotia lui. Oricat de mare ar fi graba, stresul si ce mai vrei, la volan trebuie sa fii responsabil fata de pasageri si de ceilalti. De aia mor gramada aiurea: n-au invatat povestea cu prudenta.
    PS N-am carnet., nu vreau, iar sotia mea merge uneori cum zici tu, dar parca mai prudent.

    00
  10. @Simona Tache: nu stiu la cine te referi.

  11. Suferi si tu de boala multor romani care au impresia ca daca pot sa apese pe acceleratie sunt super soferi.

    Da, e frustrant sa mergi in spatele unuia care se tiriie pe sosea, in spatele unui frinaci care mereu doar atinge frina cit sa aprinda stopurile de risti ca atunci cind pune frina pe bune sa-l ignori etc. Insa sa intri ca cretinul in depasire fara sa te asiguri nu e scuzabil.

    Pt aia care vor sa moara, le doresc sa-si gaseasca un stilp (ca mi-e mila de copaci) doar al lor, dar ce vina au cei care vin de pe contra-sens mergind regulamentar ? Ca sa nu mai zic ca din cauza unor astfel de imbecili cu aere de Schumacheri circulatia se ingreuneaza si mai tare (ore de asteptare pina se elibereaza soseaua).

    00
  12. @tiberiu

    Dupa ce mergi o timp indelungat in coloana (de exemplu atunci cand n-ai cum sa depasesti sau, mai ales, ai limitator pe bancheta – nevasta si copiii se incadreaza aici) si e un anumit tip de lumina care bate din fata, cel putin la mine apare o relaxare/moleseala care ma face sa ignor unii factori de care ar trebui sa tin seama. Cateodata ma suprind, in conditiile astea, ca as vrea sa intru intr-o depasire cand vine cineva din fata. Totul se intampla cumva ca prin vis. Chestia asta am mai auzit-o si la altii deci nu cred ca mi se intampla doar mie. Sa scoti un sofer din ritmul lui, fie ca asta inseamna ca merge de obicei cu 150 la ora pe drumuri Europene, este mai periculos decat depasirea vitezei maxime. In situatiile astea, cel mai bine e sa te opresti, sa bei o cafea, etc. Opritul tine insa de experienta. Altfel, la un mers mai „sprinten”, pot sa fac drumul Timisoara – Bucuresti fara sa simt cine stie ce oboseala.

    @badday, vezi ca limita pe drumurile expres si europene e de 100km/h. Sau alea nu intra la categoria „drumuri de rahat”?

    00
  13. asa o fi cum zici tu zoase, dar mai bine ajungi in 5 ore acasa decat in 5 minute la morga… de ce sa mergi cu 200 km/h daca limita legala pe drumurile noastre de rahat e de 90 km/h… daca drumurile erau ok, poti merge si cu 300, cum e in austria, apropo de proasta aia careia ii era foame…

    00
  14. unui sofer cu MCV 1.6, i s-a intamplat sa fie nevoit sa depaseasca un prost in toata regula, un smecher cu un 1310, care d-abea mergea, cu 60/70 km/h, dadea spre stanga cand drumul era liber pentru cel cu MCV-ul si mai si accelera (cat putea si a lui saraca masina).., dupa ceva timp, cel cu MCV-ul, a avut din nou ocazia sa-l depaseasca si sa-l mai si injure de toti dracii…(via geamului deschis pe partea dreapta).
    A fost interesant sa vezi un neanderthal cu 1310 cum conduce..

    Cred ca a incercat sa vina „tare” din spate, cu maximum de 90 km/h :)) , pe cand MCV-ul rula cu 140 (pe un DN).

    Sunt o gramada de frustrati in Romania asta, ce sa le facem.. legea ne pedepseste daca nu-i acceptam asa cum sunt :( saracii.Poate ar trebui facut un test nou pentru soferi, ceva cu detectorul de minciuni, cu intrebari doar despre comportamentul tau fata de ceilalti soferi, in trafic: Ai stresat pana la draci un sofer in trafic, pana acum? ..daca minte, puscarie face! :))

    00
  15. „Ai de ales între a face 200km în 5 ore sau în 2 ore. Tu ce alegi?”
    pai,ala a ales :si-a dus familia la cimitir!!!
    esti teribilist!

    00
  16. @badday : Nu cred ca e vorba de viteze de 200km/h. E vorba de mers cu 40km/h in fundul unei dacii fara lumini (si fara frane si cu directia legata cu sarma eventual) pe drum cu limitare de 90km/h, e vorba de mers cu 70km/h pe autostrada pe banda 2, din cauza ca dacia din fata „prinde” 70km/h si vrea s-o depaseasca p-aia de pe banda 1 care merge cu 65km/h. Despre asta este vorba.
    Invariabil toata lumea cand vorbeste de viteza zice minim „200km/h”, „bolid”,”bmw” etc… Opinati rational si la subiect macar, daca tot va dati cu parerea.
    Btw, cati dintre voi (si de cate ori) ati vazut o masina cu 200km/h pe drumurile patriei ? a ?

    00
  17. Eu inteleg ca te apuca road rage, insa sa mergi cu 200km/h in Ro (cum te si lauzi ca ai facut) e inconstienta curata si, as zice eu, nesimtire, pt ca ii pui in pericol si pe ceilalti fara sa iti pese de ei (iar faptul ca nu-ti pasa ca ii poti afecta negativ pe ceilalti este nesimtire). Si e si dovada de ipocrizie din partea cuiva care se plinge de nesimtirea romanilor in general. Stiu ca nu o sa iti convina, insa asta e adevarul.

    Cine e civilizat si cu mai mult creier decit bivolii si bizonii mioritici respira adinc, mai injura, mai casca ochii la peisaj, dar nu face din astea (depasiri pe banda continua, mers cu 200 km/h etc).

    Iar daca nu iti plac soselele din Ro, atunci esti liber sa te muti in alta tara. Ai norocul sa te fi nascut intr-o epoca in care e mult mai simplu sa emigrezi si mai mult decit atit traiesti intr-o tara care face parte din UE, deci ai dreptul sa te muti in orice tara UE cind vrei tu.

    Dar daca alegi sa ramii in Ro si dai lectii altora si vrei ca altii sa respecte legea, atunci ar trebui sa dai si tu un exemplu. Altfel, la fel cum tu zici „i-am dat 200 ca ma grabeam” politicianul pe care tu il injuri zice „am luat o spaga, ca voiam o vila pe Coasta de Azur si ma grabeam, nu puteam astepta pina faceam banii din munca cinstita”.

    00
  18. NOU
    #20

    Draga Zoso, daca tinem cont de declaratiile tale si de antecedente, ai putea fi unul despre care s-ar putea spune „ce baiat bun, pacat ca a sfarsit atat de repede cu masina intr-un copac”. Doar de tine depinde sa nu se intample asa, Doamne fereste! Eu am trecut de doua ori prin experiente asemanatoare si pot sa consider ca acum sunt „vindecat”! Take care!

    00
  19. Pentru prima data trebuie sa iti zic ca esti prost. Daca e ceata si nu ai vizibilitate mai bine mergi cu 40 decat sa o patesti. Tu daca ai coaie du-te cu 200, poate au unii nevoie de organe. Daca te grabesti undeva atunci porneste din timp. Sau organizeaza miting impotriva guvernului sa construiasca autostrazi.

    Traim in Romania, nu avem sosele, asta e situatia. Cei care se deplaseaza cu 40 la ora au dreptul sa se deplaseze la fel ca si tine.

    Si 200 la ora nu e viteza legala pe drumurile din Romania. Nici macar 101 km/h nu este o viteza legala decat pe autostrada.

    00
  20. @zoso : eu doar 2 pana acu, dar facem statistica la final (eventual un poll ar fi mai edificator asupra chestiunii). Eu voiam sa subliniez faptul ca toata lumea inainteaza numa’ viteze d-astea cand vorbesc de mers repede, desi majoritatea nici n-a vazut p-altii, si nici n-a condus vreodata o masina cu viteza asta.

    00
  21. @ Sorin Camner – dupa cum spui tu si unii de mai sus, ar trebui sa stam cuminti in banca noastra si sa lasam sa circule doar dementii si vitezomanii? Adica eu nu ar trebui sa circul cu masina de frica? Dincolo de toti oligofrenii motorizati dar care nu stiu sa conduca si dincolo de toti bivolii si bizonii cu mintea cat o margica, cred ca altii sunt si ei vinovati ca nu putem circula omeneste: Politia ca da carnet oricarui prost, statului ca nu face drumuri, noi ca in loc sa urlam la cine trebuie stam si ne plangem pe net, si Politia din nou, ca inchide ochii si accepta spaga in loc sa elimine soferii periculosi din trafic.

    00
  22. Stii de ce nu sofez? Pentru ca eu as fi de parere ca mai bine merg cu 40 la ora, ajungand in 5 ore intr-un loc, decat sa merg cu 100 si sa ajung in 2 ore daca asta imi pericliteaza viata. Si da, daca tiu zici, sau altii spun, sunt si bulumac si dobitoc si cum vreti voi. Eu spun ca sunt precaut si prudent. Prefer viata. Din aceasta cauza in ultimii doi ani am renuntat la doua masini care au ajuns in proprietatea mea si nici n-am sa-i platesc scoala de soferi fiului meu. Prefer sa ma urc in taxi sau in avion sau in tren. Prefer de o mie de ori. Daca ai 100 si-ti sare un piueton necugetat in fata ce faci? Asta daca nu te loveste un zanatec ce vine din sens opus si circula cu 100 depasind pentru ca un om precaut, ca mine, conduce prudent.

    00
  23. @Jimmy Vitezomanu’: eu nu sunt vitezoman, ci doar eficient. nu rulez cu 200 decat acolo unde pot (doua benzi, drum drept in faţă), nu sunt nebun si nici prost.

  24. Viteza nebuna nu e o solutie, pentru ca pana la urma tot se intampla ceva nasol. E nevoie de mult calm, dar e mai usor de spus asa ceva, decat de facut. Grav e ca totul depinde si de noroc, intr-omasura mai mare decat ne-am dori.
    Offtopic: Misto exprimarea ta, „dar totusi” !!!

    00
  25. Indiferent daca sunt singur sau am copilul (sau pe oricine altcineva) in masina merg cu maxim 10 km peste limita legala. Pe prima banda. Daca e doar o banda iar un idiot vrea sa ma depaseasca pentru ca i-a luat tac;su masina ii dau semnal si ii fac loc. Sigur, ii urez un sincer : „Mori cretinule, dar nu lua altii cu tine ” .
    Si daca idiotul n-are loc sa treaca, sa respecte legea dracului ca m-am saturat de fitosi si vedete de Romania.

    00
  26. @Cata Sincer, in Romania cred ca numai astia pot circula. Am luat hotararea sa nu sofez niciodata aici in 1993, cand am ajuns pentru prima data in Germania. Copilul meu avea sase luni, atunci, si mi-am spus ca n-are rost sa-i risc viata. Si n-am s-o fac niciodata. Cat despre carnetul pentru el, anul viitor ar avea drept legal sa-si ia, sotia mea insista sa-i platim scoala dar, la modul in care se circula, imi este groaza. Nu va intrebati daca stiu povestea cu drobul si nici nu-mi spuneti povesti despre ceea ce iti este scris, pentru ca nu cred in asa ceva. Eu cred ca „cum iti asterni asa dormi” si am tot dreptul sa fiu ingrozit – nerabdarea oamenilor este un lucru de care sa fii ingrozit.

    00
  27. Sunt fericitul posesor al unei Dacii 1310. Merg cu maxim viteza legala. Daca ai apucat sa mergi in spatele meu pe o sosea unde nu ai cum sa ma depasesti poti sa mori nu o sa depasesc viteza legala.Dar daca ai gresit si imi dai flash-uri sau ma claxonzi ,ca vrei tu sa mergi cu 200 / ora, se poate sa ma indispun si sa merg mult mai incet. Imi pun avariile si poti sa musti si din volan nu ma intereseaza. Port ochelari si te poti insela. Fac de 3 ani box si astept sa imi deschida portiera un agarici recalcitrant.

    00
    • @bebe: ce te faci daca agariciul iti deschide usa cu bata sau cu pistolul? sau, ma rau, e un idiot care a facut carate si adora sa abuzeze de chestia asta?

      aveam un coleg la karate care era vicecampion national si s-a ales cu un buzunar la burta ca a incercat sa opreasca un furt.

  28. Zoso dragule. Viteza minima e viteza minima, daca respecti legea, e lege respectata. Ma doare pe mine la osia de la brisca ca faci tu drumu in 10 ore si ca n-ai pe unde depasi. Ia trenul daca mai circula, ia avionu, daca esti debil mental si ai momente cand cedezi si faci lucruri necugetate. Cimitirul si puscaria ii asteapta pe cei ce „cedeaza”.
    A instiga la incalcarea legilor pe motiv ca „nu e sosele” e ca si cum ti-as fura bani pe motiv ca „e criza mancatas”

    @Bebe, stiu multi smardoi la volan, am intotdeauna toporu si pistolu Bereta la mine! nu sar niciodata la bataie. Insa sper sa pot trage la nevoie, direct in fata.fara sa tremure mana! Nu am fost inca nevoit, din fericire. Da nici sa mananc bataie de la toti urangutanii nu imi permit

    00
  29. In Romania nu ai unde merge cu o viteza mai mare de 150km/h. Pana si autostrazile alea minune nu permit o viteza mai mare in siguranta. Unii au impresia ca au viteza de reactie de tip Flash Gordon, dar e imprudenta si inconstienta pura. Cred ca putini soferi isi pun problema matematic, cati metri parcurgi pe secunda la o anumita viteza, care e viteza de reactie in milisecunde a unui sofer experimentat, treaz si odihnit, respectiv cam cat se degradeaza astea cand ai mai mult de 3 ore la volan noaptea, cu faruri in ochi. Nu exista timp de reactie de la perceperea pericolului si pana la inceperea franarii mai scurt de 500ms, lucru demonstrat stiintific cu piloti experimentati. Soferul mediu ajunge lejer la 800ms-1s, care inseamna 20-25 metri la 90km/h. Spatiul de franare ajunge la 75m in conditii bune. Nu va dati cocosi, la 130km/h nu puteti face nimic pe o sosea nationala cu masini din sens opus, ultimul exemplu fiind edificator. E enervant sa mergi in spatele unei rapandule de masina ce trebuia de mult interzisa de RAR, dar asta nu justifica teribilismul si furia de a depasi tot ce misca in fata ta.

    @Jordan: dragule, da-mi voie sa-ti spun ca esti genul de cretin ce crede ca toti ceilalti trebuie sa iasa de pe asfalt cand trece maretia pulii lui. Nu scrie in codul rutier ca e obligatoriu sa depasesti, sau ca ai vreo justificare sa depasesti cu orice pret „pentru ca stai pe loc”. Depasesti daca si cand conditiile permit. Viteza mea de 50km/h nu e treaba ta, nu sunt obligat sa ies de pe asfalt pentru ca te incurc pe tine. Tiristul ala ce merge cu 45-50 are o justificare pentru viteza aia. Nu are mai putin dreptul de a merge pe sosea ca sa treci tu, regele soselelor pulii, cu 100km/h. Soseaua e pentru toti, inclusiv pentru biciclete. Soferii din tarile civilizate merg in spatele celui de pe banda cea mai aproape de axul drumului pana acesta elibereaza banda, nu depasesc niciodata prin dreapta si nu dau flash-uri. Nu ai tu mai mult drept de a depasi cu 100 decat am eu cu 60.

    00
  30. NOU
    #33

    Chestia cu TIR-ul e superadevarata. Mai ales pe Dealu” negru, unde gasesti Romanu-urile taraindu-se si cate un „”profesionist”” accelerand sa le depaseasca.
    Pe de alta parte, lumineaza-ma (nefiind posesor de GPS) cum mama naibii te ajuta GPS-ul la depasiri ?!?!

    00
  31. NOU
    #34

    P.S. IQ-ul tau in ale condusului se pare ca este invers proportional cu viteza pe care o exersezi, dupa cum singur zici, acolo unde se poate. In Romania, dupa cum singur ti-ai dat seama, nu exista piste publice de incercare. Iar daca conduci cu 200 acolo unde se poate, fii cinstit si recunoaste ca nu te poti abtine nici acolo…unde nu se poate…..sa nu o calci. Din partea mea iti doresc sa ramai fara carnet cat mai curand posibil. Nu o lua ca pe o ofensa, continui sa te citesc iar parerile noastre difera numai intr-ale condusului.

    00
  32. „Bebe, stiu multi smardoi la volan, am intotdeauna toporu si pistolu Bereta la mine!” –-Mai Highlander da’ ce tare esti taticu!Frati mai ai mai agarici?Bereta?Probabil te referi la basca sau la palarie!Domnu’ Zoso de ce permiteti sa posteze pe blogul dumneavoastra din astia care intra la port ilegal de creier?Auzi la el,tembelul,are topor si pistol!Pai poti bai cretine sa ai si tun de 110 mm antiaerian bai coclitule,dreptatea nu ti-o faci singur.M-am cam saturat de agarici din astia ca tine care se cred Shumacheri si intra cu masina in primul stalp!Si apropo bai mucea,conduc masini din ’69(nelegal) si din ’81(erai nascut macar?)legal,adica posesor de A,B,C,D,E!N-am avut niciodata macar un stop sau far bulit in vreun accident,nici macar in parcare.Sa nu veniti voi acum sa dati lectii de dreptate in trafic,deoarece cei mai mari boi si mai talambi sunt cei care se dau cu trei coae asa ca tine si au in masina bate si „pestoale”,sa ma pis pe ele,si pe tine.Ma pis pe batele voastre de cretini si pe creierul vostru cat o varza de Bruxelles.Amin!P.S.Sa-i duci toporu lui ma-ta cadou de ziua dansei,sa se bucure si ea saraca!P.S.Domnu’ Zoso nu scriam acest coment,dar m-a adus la disperare boul asta cu topoarele lui!Sa-i fie de capul ma-sii,cretinul naibii!

    00
  33. Prima chestie ar fi ITP anuala, ca sa mai filtreze din harburi.
    A doua, eliminarea taxei de prima inmatriculare si inlocuirea cu o taxa anuala bazata pe emisiile de CO2, ca la englezi. Si atunci s-ar curata soselele si de BMW 535i din 1900 toamna, ca alea arunca gaze ca o termocentrala, si de Dacii 1300, ca ar costa ITP-ul mai mult decat valoarea de piata a masinii, si de Roman-uri astmatice.
    A treia – soferu’ prins cu masina fara ITP/RCA sa se aleaga cu dosar penal in loc de amenda contraventionala.
    A patra – cauciucuri de vara si de iarna obligatorii, cu amenzi serioase pentru aia prinsi in offside.
    A cincea, sa fie drumuri, in mortii ma-sii. E inadmisibil sa faci 10 ore pentru Arad – Craiova sau 5 ore Craiova – Bucuresti.
    1-4 pot fi implementate foarte usor. Problema, ca intotdeauna, sunt socialistii (nu PSD, „stanga” in general) – hai sa nu fim rai, ca sa aiba toata lumea masina (ca altfel ne mai voteaza pulea).

    Mihai – Grecia: GPS-ul chiar te ajuta la depasiri, in principal noaptea. Nu vezi nicio lumina venind din fata, te uiti pe GPS daca e curba sau nu, daca nu e curba inseamna ca drumul e gol si poti sa depasesti in siguranta. Nu cred ca vrei sa depasesti presupunind ca drumul e curat si sa te pomenesti nas in nas cu unul care vine linistit pe banda lui dintr-o curba de 90 de grade (eventual si cu ceva boscheti pe marginea drumului, ca sa fie sigur ca nu-i vezi farurile).

    Personal, consider limitele de viteza orientative, cu o toleranta de 20-25%, si in plus, si in minus. E absurd sa fii limitat la 80 km/h pe un drum uscat si gol, cand se poate merge cu 100 (peste 100 pe un drum cu o singura banda pe sens e riscant), la fel de absurd cum e sa poti sa dai 80 km/h pe acelasi drum, daca e aglomerat, cu ceata si eventual un pic de polei pe jos.

    00
  34. Eu fac naveta in fiecare zi 50 km dus 50 km intors merg asa de peste 3 ani intre Slatina si Craiova.
    Concluzie nu avem strazii adica in sensul ca sunt de cacat!
    Pe drum european cand este recolta in floare mergi si cu 20 km/h mult si bine (nu trebuie sa te enervezi iti faci rau tie ala oricum nu se va da la o parte).
    200 km/h pe orice strada din Romania inclusiv autostrada este viteza foarte foarte mare.Nu se merita, oricand pe rahaturile noastre de strazi poate sa iti apara ceva in fata.
    Aseara cand veneam de la munca in fata mea un audi ,dupa care eu cu un p. 206 in spate inca 4-5 masini, dupa o curba ii apare aluia cu audi pisica da in frana brusca si eu la fel si cei din spate la fel.Norocul a fost ca nici unul nu avea mai mult de 70-80 si ca s-a pastrat distanta , aveam peste 20 de metri unul de altu ca daca nu acordeon ne facem toti!
    Deci nu va incredeti strazile noastre chiar daca masina are 5 stele la siguranta!Atentie si prudenta. Viteza ucide mai ales acum dupa dezapezirea lui peste cand au aparut acele gropi.

    Ps. Cel mai mult m-am speriat odata cand eu eram in depasire unui tir si alt tir a iesit din parcare din fata fara se se asigure.Sa vezi atunci adrenalina si senzatii tari.

    00
  35. @adi: a doua nu se poate pune in practica. pentru ca şoferii voteaza. si voteaza contra alora care le iau bani din buzunar.

    cat priveste viteza, i agree, sunt drumuri prin romania unde ai limita 80 si nu poti merge cu mai mult de 50, ca risti sa cazi de pe sosea. dar de la comarnic la ploieşti o calc cu 170 fără sughiţuri.

  36. NOU
    #39

    @adi : de acord cu tine-n toate. totusi, cum de reusesti sa faci 5 ore intre de la craiova la bucuresti ? (eu am facut cel mai mult 2 ore jumatate, si aveam carnet de 6 zile – aici nu incepeti cu comentarii, am carnet de 2 ani jumate si n-am fost nici macar oprit vreodata de politie).

    00
  37. cred ca toata lumea e un pic ipocrita cind e vorba de respectarea vitezei „legale”. depinde cit de ipocrita e. eu conduc de vreo 2 ani, am doi copii mici din care unul, la drum lung, se mai intimpla sa vomite. asa ca se intimpla sa trebuiasca sa merg cu 60 la ora cind eu as vrea sa merg cu mai mult, ca sa nu-l zgiltii prea tare pe drumurile noastre glorioase. (zona Nasaud-Beclean, pt cunoscatori, dupa Dej e incomparabil drumul). in general nu depasesc, circul pe dreapta sau ma trag cit mai pe dreapta daca vine din spate cineva care clar are 130 la ora. eventual, pe drum drept si cu 2 benzi pe sens, daca mi se intimpla sa merg ceva vreme in spatele cuiva care merge cu 60, o sa incerc probabil sa-l depasesc. am incercat o singura data, la insistentele altui sofer, sa depasesc un tir in spatele caruia am mers muulta vreme cu 30-40 (drum drept, 2 benzi pe sens, nimic din fata) si desteptul s-a apucat sa accelereze, am ajuns la 120 ca sa apuc sa intru totusi pe banda. the only time. never again. cit despre mai mult de atit… cind o sa avem drumuri. sau cind isi iau copiii carnetul:)

    00
  38. @finch – Mama cat de tare esti. Cum se regasesc in tine toate atributele mioritice – dorinta de a muri capra vecinului, dorinta de a incurca pe celalalt, si pe deasupra, dorinta de a te lauda cand habar n-ai. In mod normal – s-ar putea sa fie valabil si la noi, dar n-am chef/timp sa verific -soferii care merg incet NEJUSTIFICAT sunt amendati. Ce inseamna asta? Inseamna ca nu, nu poti merge cu 45/h ca asa ti se scoala, inseamna ca trebuie sa te dai naibii la o parte daca vine cineva, pentru ca, nu-i asa, nu ti-a dat ma-ta cadou soseaua. Sau poate ti-a dat-o si nu stim noi?

    @ Adi – Craiova Bucuresti e never 5 ore. 2 jumate, poate 3…

    @zoso – agree, 170 Ploiesti-Comarnic, sau 200-210 autostradele merg fara probleme. Evident, in conditii normale – trafic ok, vreme buna.

    @ all – poate nu m-am facut inteles. Nu ma enerveaza cel care nu poate merge mai tare, sau cel caruia ii e frica sa mearga mai tare, sau cel care respecta legea. Ma enerveaza cel care merge cu 40 pe limitare de 60, ca sa fie sigur, cel care poate trage dreapta, dar nu o face ca e soseaua primita cadou de ziua lui, ma enerveaza cel care incearca cu disperare sa ma tina in spate pe Valea Oltului, accelerand saracul motor de 1.6l de iese prin capota etc.

    Totul e relativ. Ce e viteza mare pentru tine e nimic pentru altul. Ultimul exemplu – decembrie, Austria, 180-200 km/h, ruled the highway, depaseam tot fara probleme. Prin Germania, autobahn – cam 200-210 km/h, acelasi sofer, aceeasi masina, depasit de VW LUPO… care mergea cu 230 lejer. Unde se grabea nenea ala? WHO THE FUCK CARES? M-a depasit, ca avea el de ajuns undeva. De ce sa ma f%^a pe mine grija re unde mergea ala? Poate la mamica lui, poate la spital, poate la curve, poate la inmormantare. M-am dat naibii la o parte si gata. Nu, finch, nu e soseaua mea, e a noastra, si e cel mai eficient (noteaza cuvantul, vezi tu mai tarziu ce inseamna) folosita daca toti putem merge optim, si asta inseamna sa tragi dreapta cand vine cineva din spate. Ce naiba e atat de greu?

    Argumentul ‘mai bine fac 200 km in 5 ore decat in 2 si nu mor’ e o cretinatate si ar trebui sa fie clar tuturor de ce.

    00
  39. Inca ceva: pentru toti cei care sustin ca in tarile civilizate lumea nu da flash-uri pe autostrada, exista doua explicatii:
    1. in tarile civilizate, lumea nu mrege pe banda 2/3 a autostrazii decat daca depaseste, si nu depaseste decat daca nu vine cineva din spate; si
    2. cei care sustin chestia asta merg lejer pe banda 2/3 fara sa se uite in retrovizoare…:)

    00
  40. deci mai bine mai repede si poate mori… buna concluzie! =))

    00
  41. @ Jordan
    M-ai lamurit, nu esti doar imbecil si cretinoid, esti si fudul. Nu merge nimeni in Romania cu o viteza de melc doar pentru ca vrea pla lui, ci doar pentru ca nu-i poate harbul sau nu are drum pe care sa mearga nici macar cu viteza limita legala. Tu si vitezistii ca tine aveti o problema, dar e numai a voastra, restul oamenilor normali adapteaza viteza dupa capacitatea fiecaruia de a conduce in conditii de siguranta. Tu incalci legea mergand ca un descreierat peste limita de viteza, eu nu incalc legea mergand prudent. Nu te stresa sa-mi raspunzi, esti prea prost sa dai un raspuns pertinent. Sper doar sa poti posta si de pe patul de spital ceva de genul: in nimicnicia mea de caine turbat, am calcat prea tare pedala de acceleratie…

    00
  42. @finch – Nu, geniule, nu asta zic – eu sustin doar ca romanii, in nemernicia lor, sunt mai dispusi sa moara decat sa te lase sa treci, chiar si atunci cand pot. asta e tot. Nici macar nu ma intereseaza de ce mergi mai incet / mai tare decat mine, e problema ta. Ideea e ca, daca merg mai tare, avand in vedere drumurile noastre cu linii duble continue peste tot, as vrea sa ma ajuti cumva sa trec, tot asa cum, in eventualitatea in care tu vei veni mai tare din spate, te voi lasa sa treci – tras dreapta, semnalizat dreapta sa intelegi ca poti trece, dat eventual si faza lunga sa vezi mai in fata etc.

    Evident, asa pare logic, dar de ce naiba sa gandesti? E mult mai simplu sa adopti regula dobitocilor: cine merge mai incet decat mine e mocofan, cine merge mai tare e descreierat si vitezist.

    @ habarnam – nope. Ideea e ca oameni vor muri oricum. Nu se cauta / vrea evitarea tuturor accidentelor, se vrea tinerea lor intr-un numar rezonabil…Oameni mor in accidente de masini, de tren, de avion, si e pretul platit pentru ca noi sa putem merge repede. Dur dar adevarat. Daca s-ar vrea evitarea completa a accidentelor s-ar gasi solutii gramada – interzicerea masinilor, treburilor si avioanelor fiind cea mai extrema. Nu, 2 ore castigate de mine/ tata/ Gigu/ finch nu merita o viata. Dar 2 ore castigate de suficienti oameni merita o viata. Asta este, case closed. Move on.

    @ finch – nevermind. too lazy to insult you and i’d be overkill anyway :)

    00
  43. Cinci ore Bucuresti – Craiova, atat am facut pe 13 decembrie. Si asta in conditiile in care am ajuns repede de la Otopeni pana in Militari. Ce-i drept, fix atunci incepuse sa ninga. :)

    Jordan – da, se poate face si in doua ore juma’. Cu conditia sa fie sambata, zi, soare, drum uscat, preferabil ceva mare sarbatoare de petrecut in familie, ca sa stea tot romanu’ acasa. De la Pitesti incolo e teroare, parerea mea – numai sate si plin de „diverse”, de la TIR-uri la carute.
    Si aici e locu’ in care-l fut un pic in gura pe nea Orban, ala care a lovit o fata pe trecerea de pietoni (de fapt, asta zice propaganda lu’ Base, masina lui nici nu s-a miscat din garaj si nici fata aia din casa). Care a taiat proiectu’ lu’ Berceanu de „drum expres” Craiova – Bucuresti, ca deh, doar era al lu’ Berceanu.

    zoso – aia e beleaua, ca bulangiii astia (aka politicieni) habar n-au ce-i aia un proiect pe termen lung, orizontul lor e limitat la urmatorul tur de scrutin. Din partea mea, sa scoata toate taxele auto si sa o lase pe-asta de poluare, atunci sa te tii show. Si atunci ai vedea si innoirea parcului auto, ca nu si-ar mai permite nimeni sa mearga cu „gip” Cherokee model 1992 (non-euro), ca l-ar costa mai scump decat taxiul la suta de kilometri (exagerez, evident), nu prin rahatul asta de taxa care ba e de inmatriculare, ba de poluare, ba se aplica, ba se suspenda…

    Apropo, la englezi se face MOT la sange: . In FIECARE an. De-aia 95% din masinile de acolo arata impecabil, chit ca-s facute acu’ 20 de ani.

    In genere, zic eu, problema e de mentalitate. Aceeasi mentalitate care ii face pe romani:
    – sa cumpere BMW „seria sapte, frate”, da’ model 1992, si sa ii monteze GPL, ca e scumpa benzina;
    – sa aiba plasme de 120 cm in sufragerii de bloc de 20 mp;
    – sa umple carucioarele cu varf la supermarket, desi au timp berechet sa vina la fiecare trei zile;
    – sa mearga lipiti de axul drumului, nu care cumva sa-i depaseasca vreunu’;
    – sa nu calce cu masina pe la un service pentru o verificare;
    – sa… mai completati voi, daca vreti.

    00
  44. @Jordan
    Cu voia lui Zoso, mai postez o singura replica.
    Bine geniule, fie ca tine. Ma incapatanez sa nu ascult de zicala „cu prostul nu te poti lupta cinstit pentru ca are mintea odihnita, te aduce la nivelul sau si apoi te bate cu experienta”. Cred ca ai demonstrat ceea ce era de demonstrat, daca era ceva. Ai demonstrat ca in logica ta, tipic teribilista pana la proba unui accident, dreptul de a merge pe drumul public e cumva direct proportional (dupa o lege cel putin patratica) cu valoarea masinii si atitudinii soferului. Sustii in nemernicia si aroganta ta ca esti dispus sa omori si alti cativa pentru a castiga tu 1 ora la un drum de 5 si ca asta e pretul pentru ca unii ca tine sa mearga mai repede nitel. Cum sa te ajut sa treci de mine, daca eu nu pot merge mai repede, daca drumul are gropi pe care incerc sa le ocolesc? De unde si pana unde trebuie sa fiu atent la ce faci tu in spatele meu? Nu ti se pare ca esti cel putin tampit in aroganta ta sa sustii ca cel din fata ta trebuie sa ghiceasca ce vrei tu si sa se dea la o parte pentru a nu te deranja pe tine sa treci nestingherit? Ba inca sa-ti dea si faza lunga, sa vezi bine? Flacaule, dupa ce vei scapa din primul accident, vei gandi altfel. Am un prieten care nu depasea niciodata limita, nici macar cand era singur in masina. A scapat nevatamat dintr-un accident nasol cu un tir de pe sens opus iesit de pe banda in incercarea de a face loc unui teribilist ca tine enervat ca nu-l putea depasi. Acuma ma roaga sa merg mai incet cand e pasager in masina mea si ating 90km/h. Sanatate!

    00
  45. @finch – ok, last shot for me as well:

    Tot ce iti cer tie e sa faci tot ce poti – nu imposibilul, doar ceea ce poti – sa ma ajuti sa trec de tine daca vin din spate. De ce? Pentru a ne ajuta intre noi. Daca tu vii din spate, eu te las sa treci. De unde sa ghicesti ca vreau sa treci? Simplu, morunule – VIN DIN SPATE, deci vin mai tare….evident ca vreau sa trec. Si foloseste naibii oglinda aia retrovizoare, ca de aia e acolo. 90% din accidente au loc fiindca dobitocii nostri de soferi se uita in oglinda doar cand se barbieresc dimineata.

    Re primul accident – bine ca le stii tu pe toate. Viteza ucide, huh? Si astronautii in spatiu, care merg cu o viteza usor peste 200 km/h (joke) cum pana mea de nu mor?

    Nu sustin ca e dreptul meu sa omor oameni ca sa merg mai repede. E decizia NOASTRA, A OMENIRII, sa pierdem vieti pentru a merge mai repede. Altfel toate masinile ar fi limitate la 30km/h in localitati si 60 km/h in afara (e foarte fezabil dpdv tehnic), sau pedeapsa pentru depasirea vitezei ar fi inchisoarea de la 5 la 10 ani. Incercam sa gasim balanta optima intre toate astea – protectia celorlalti, nevoia de a ne deplasa rapid in lumea moderna etc. BALANTA OPTIMA – nu sa inlaturam complet o parte in avantajul celeilalte.

    Off topic – ce a patit prietenul tau e de natura psihologica (soc puternic etc) nu de natura cognitiva (a INTELES ca a gresit) deci e relevant exact cat radacina cubica din 2 la faza asta.

    Ultim argument – in Germania, pe zonele derestrictionate, rata accidentelor e cea mai scazuta. Fact. De ce? Simplu – masinile stau mai putin p-acolo, soferii sunt mai atenti la viteza etc. In fine, nevermind.

    Last but not least, citeste asta – si pana la final. Such is life, finch.

    00
  46. @ Jordan
    Imi pare rau ca pana la urma nu intelegi nimic din toata discutia asta la care il fortam si pe Zoso sa participe cu aprobarea post-urilor. Facem filozofie ieftina. Iti inteleg punctul de vedere doar pana la un punct, vrei sa mergi nestingherit pe drumurile Romaniei si te enerveaza talambii care iti stau in cale. Simpatizez cu aceasta opinie, si eu vreu sa merg nestingherit cu viteza cu care ma simt eu confortabil si in siguranta. Pentru mine e doar la 20km/h peste limita legala si o folosesc cand se poate. Pentru tine e mai sus aceasta limita si nu ma deranjeaza la modul personal. Dar eu nu fac tot posibilul sa-l scot de pe sosea pe cel care sta cuminte sub limita legala, e dreptul lui sa mearga cu viteza aia si stau in spatele lui pana pot sa-l depasesc. In schimb tu ai atitudine de smecher cu coaiele atarnand pe jos, „da-te tu sa trec eu, ba saracule si prostule!”. Punctul meu de vedere este ca nu esti singur tu in tara asta, nu sunteti singuri doar voi, astia de considerati cei 157014 + 42 km de sosele si autostrazi din Romania drept pista de la Nurburgring. Mai sunt si altii, ce nu sunt atat de smecheri si capabili sa invarta colacul asa cum esti tu, nu au atentie distributiva ca un pilot si viteza de reactie ca un aviator. Mai sunt si cei cu masini rablagite si conform legii au voie sa circule. Fiecare are dreptul sa mearga pe drumul public respectand regulile de circulatie atunci cand legea ii da voie. Nu e obligat sa faca nimic pentru tine ca sa poti merge nestingherit. Legea spune sa nu faci figuri teribiliste si sa nu-i incurci pe ceilalti participanti la trafic. Tu, care mergi cu mult peste limita de siguranta, ii incurci pe ceilalti care stau cuminti. Nu poti crede asta, asa e? Cand vii cu flash-uri calare pe mijlocul drumului poti speria un sofer de duminica sau o soferita nevricoasa ce abia si-a luat permisul dupa a cincea incercare. Da, e imoral si ilegal sa nu-l lasi pe cel din spate sa depaseasca, dar daca nu ai cum sa-i faci loc pentru ca banda e ingusta de abia incapi, cu ce esti vinovat? Aici nu pricepi tu ca gresesti in gandire. Drumurile romanesti sunt inguste, prost construite (curbele inclinate spre exterior), au curbe foarte stranse, au gropi, sunt drumuri construite pentru vitezele atinse de masinile anilor 70-80 cu patru trepte la cutie, adica nu mai mult de 100km/h in portiunile drepte. Care e solutia? Mergi fara sa-i incurci pe ceilalti cu atitudinea ta, fie ca mergi repede, fie ca mergi incet. Drumurile Romaniei sunt proiectate in d anii 70, dar masinile de acum sunt capabile de peste 200km/h. Chiar crezi ca toti trebuie sa mergem cu 200km/h? Lasa-l pe Clarkson in pace, face o emisiune ce se bazeaza pe adrenalina, pe cauciucuri arse, distractie la volan. Concluzia lui se aplica pentru drumurile unde nu siguranta e in discutie, ci doar evitarea penalizarii. Punctul sau de vedere e irelevant in discutia noastra de aici. Noi vorbim despre deplasarea in siguranta pe niste drumuri nenorocite, pe care chiar limita legala e prea mare uneori. Imi amintesc de un articol de prin anii ’80, cu un test facut cu doua echipe de piloti profesionisti si masini identice ce au traversat Europa, vreo 2200km, nu numai pe autostrazi. O echipa trebuia sa mearga foarte repede, cu depasiri frecvente peste limita de viteza, cealalta echipa ca la o plimbare cu familia. Rezultatul? Meseriasii au castigat vreo 4 ore, nesemnificativ la timpul total. Viteza nu e chiar totul pe lumea asta, viata e mai importanta. Si un comentariu pur personal: las-o dracu’ de engleza, te poti exprima bine si in romana! Te-ai manjit si tu nitel cu engleza pe la gura si nu poti s-o mai stergi.

    00
  47. @finch – n-ai inteles nimic. in fine.
    re Clarkson, nenea ala vorbeste de siguranta (de aia te-am rugat sa citesti pana la sfarsit) si conchide ca asta este, pierderile colaterale sunt greu / imposibil de evitat. Nu putem discuta de evitarea penalizarii cand subiectul e o scrisoare privind moartea unui tanar, nu?

    On a personal note, te-ai manjit si tu la gura, dar nu-i nimic, te ridici din genunchi, astepti sa zip up dupa ce-mi indes la loc coaiele alea care atarna pana jos si te stergi, asa-i?

    00
  48. Regret ca mi-am pierdut vremea cu un cretin ca tine, Jordan. Poti s-o si sugi, e treaba ta, chiar si la 100km/h.

    00
  49. Probabil ar fi trebuit sa se faca o banda special pentru tine!Asa e in condus…ca in tenis!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube