Logica fazei lungi pe ceaţă

Se dă situaţia următoare: pe şosea e ceaţă deasă. Să îmi explice şi mie cineva de ce circulă lumea cu faza lungă. Pentru că faza aia nu face decât să îmi arata mai multă albeaţă în faţă, cauzând dureri de ochi mai mari decât dacă aş avea doar faza scurtă. Eu cel puţin aşa gândesc şi aşa circul.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. Ce-are faza lunga cu Ottakringer-ul ? :-/

    00
  2. E fizica. Lumina se loveste de obstacol si se reflecta fiind captata de retina. Lumina nu se loveste numai de ceata ci si de alte obstacole. Depinde cat esti de sensibil. Se poate spune ca vezi mai bine ceata dar si alte eventuale obstacole. Dar lumina reflectata de ceata te poate obosi atat de tare incat sa nu mai vezi alte lucruri.

    00
  3. Buna berea, pacat ca nu se gaseste pe la noi. Referitor la faza lunga, e ciudat dar si eu merg cu ea cand e ceata deasa, dar doar daca e liber drumul si nu am alta masina in fata sau pe banda cealalta. Am impresia ca se mareste putin si vizibilitatea pe sosea.

    00
  4. Poate li se trage de la prea multa bere, cine stie?

    00
  5. @radu2k nici berea cu lamaie n-are nicio logica :)

    00
  6. Vrei să ne arăţi că bei suc „natural” sau că ţi-ai făcut cumpărăturile „peste hotare”?

    00
  7. Perfect de-acord

    Ceata = faza scurta + proiectoare daca exista, LOGIC !!!

    faza lunga nu face decat sa creeze o perdea mult mai mare si mai densa

    00
  8. De prosti :(

    00
  9. Eu cred ca proiectoarele de ceata fata sunt facute sa fie aprinse independent pe timp de ceata, nu doar noapte asa de fitze prin oras (chiar daca nu e ceata) sau toata lumina din dotare fata ca sa nu vezi nimic cum am vazut si eu. Si eu tot cu faza scurta circul, date foarte jos, ca nu am proiectoare, chiar si asa imi obosesc ochii. Oricum ca sa-i orbesti pe ceilalti participanti la trafic e foarte greu pentru ca lumina se disipeaza pe o distanta foarte scurta. Daca e cineva care vede mai bine asa sunt si eu curios cum reuseste ca eu nu reusesc sa-mi dau seama.

    00
  10. Din acelasi motiv pentru care multi circula ziua cu proiectoarele aprinse. Sunt idioti!

    00
  11. Cine aprinde faza lunga pe ceata inseamna ca e prost rau…cum sa pui faza mare pe ceata :)). In cel mai bun caz aprinzi farurile de ceata!

    00
  12. S-ar putea sa ai vizibilitate mai buna doar cu pozitiile aprinse si proiectoarele de ceata pornite, sa-ti lumineze jos sa vezi pe unde mergi. Mai ales ca la 10-15cm de sol ceata nu e chiar asa densa.

    00
  13. Pai pe ceata se foloseste faza scurta + farurile de ceata, eventual faza lunga uneleori pentru semnalizarea faptului ca intri in curba sau asa.
    Legatura cu berea este faptul ca erau beti soferii ce aveau faza lunga ? =))

    00
  14. NOU
    #14

    Pai, nu te ajuta pe tine dar esti mai usor de observat de cceilalti, fara sa ii orbesti. Pentru ceata sunt farurile de ceata;)

    00
  15. Pt Radler, Gosser-ul e mai bun decat astea 3.
    Si da… care e legatura cu faza scurta? :-)

    00
  16. Faza lunga nu face decat sa provoace accidente pe ceata. E o prostie penibila si se stie ca prostii sunt penibili. De-aia s-au inventat proiectoarele. In schimb, retardatii tin proiectoarele aprinse cand nu e pic de ceata si ma orbesc pe mine. Daca as avea bullbar as intra plug prin ei.

    00
  17. Radler-ul prosteste.

    00
  18. E clar ca nu toti stiu cei aia o masina cu faruri de ceata,atentie nu faza lunga..

    00
  19. poate altora li se pare ca vad in ceata de la bere? zic si eu! :D

    00
  20. Zoso isi cumpara, normal, o femeie gonflabila. Ajuns acasa, se uita la data fabricatiei: “8 decembrie 2007″.

    – Offff… Iar o sagetatoare…

    00
  21. Sunt tot felul de inapti care merg cu faza lunga ca sunt speriati de bombe….asta e din pacate si mai nou vad de cand am carnet k este lume nepasatoare si nu sunt constienti de ceea ce fac.

    00
  22. Poate astia sunt tot aia care merg pe vreme senina cu proiectoarele de ceata aprinse

    00
  23. Nu esti singurul; pacat ca nu multi tin cont de treaba asta.
    Hai „Noroc” si la multi ani! :)

    00
  24. In general pe roman il doare in cur ce se intampla cu ceilalti atat cat pt el e cat se poate de bine. Logica? Rationament? Ha! Eu zic sa zici „merci” cand vezi pe cineva ca semnalizeaza.

    00
  25. O fi baut cand a scris postul asta:))) ca nu prea are sens..

    00
  26. Chiar mi-a placut Ottakringeru ala, cu celelalte n-am avut onoarea. :)
    In general, cel putin din ce-am ‘degustat’ eu stau cam slabut austriecii la bere. Tot Praga e baza…

    00
  27. Personal, avand o masina mai modesta, cu lumini mai modeste … vad mai bine semnele reflectorizante pe timp de ceata cu faza lunga …

    00
  28. Logica n-are logica. Ete-asa, d-aia!
    Cine circula cu faza lunga? Cine nu circula!

    00
  29. Ai dreptate, aşa e. Cred că ăia care nu ştiu asta, se prind destul de repede încercând. Cei care nu se prind, au ceva probleme de percepţie, sau ceva…

    00
  30. daca ai vedea cu xenon 6000k cat de… deloc…. lumineaza prin ceata…. faza lunga e binevenita cand se poate :) idem pe ploaie.

    00
  31. 1. Pe ceata e elementar ca faza lunga te incurca. Mult.
    2. Berea cu lamaie e jalnica. Sau nu, nu e jalnica. Doar ca nu e bere. Sau sunt beri pt. cei carora nu le place berea. Simplu.
    3. Berile austriece sunt, in general, proaste.

    Un an mai bun decat 2009, si mai prost decat 2011, everyone! :-D

    00
  32. Faza lunga aprinsa pe timp de ceata e o prostie, mai mult te incurca decat sa te ajute. Intrucat fascicolul e relativ paralel cu drumul (nu e paralel, dar e mai aproape de orizontala decat faza scurta), tot ce o sa faci cu el o sa fie sa luminezi picaturile de apa care formeaza ceata si o sa te alegi cu un „zid” undeva la cativa metri in fata masinii.

    meeron – 6000K am si eu si sunt relativ OK (cu proiectoare clasice cand e ceata). A mea nu cred ca a vazut faza lunga prea des (exceptind rarele flash-uri).

    00
  33. Tu practic intrebi de ce sunt oamenii prosti. Sau de ce sunt atat de multi prosti.

    Proiectoarele de ceata sunt singurele care trebuie folosite pe ceata, laolalta cu faza scurta. Faza lunga mai rau face. Da’ cum gibonul roman n-a auzit de reducerea vitezei pe timp de ceata, el baga faza lunga, sa poata merge in continuare cu 200km/h prin nori.

    00
  34. Eu am condus rar pe ceata, dar am pus proiectoarele in functie (nu inteleg nici eu faza cu proiectoarele pe noapte senina doar sa te lauzi ca ai avut niste sute in plus pentru ele) si am intrat pe faza scurta. Mi s-a parut ca vad ceva mai bine decat cu cea lunga. Si am adaptat si viteza, ca nu mi se pare sanatos sa mergi cu suta cand nu vezi la 2 metri in fata. La 40 la ora nu am coborat totusi …

  35. Cele mai proaste beri din Austria :))

    Trebuia sa iei si tu un Zipfer, un Gosser, un Murauer. sau chiar Villacher Bier

    00
  36. De prosti, am intalnit momente cand am fost nevoit sa las doar pozitiile, proiectoarele facandu-si datoria!

    00
  37. NOU
    #38

    Gandesti foarte bine ! :) Chiar am vrut sa abordez si eu acest subiect pe blog, se pare ca mi-ai luat-o inainte… Nu mai scriu nimic pe tema asta ca iar ma inspir…

    00
  38. Pe 1 ianuarie am fost pana la paltinis. Pe A1 … gol drumul aproape, dar o ceata de nu vedeai 2 metri in fata ta. Cand am aprins faza lunga… vedeam butonii aceia reflectorizanti de pe parapeti -> am putut sa maresc viteza (ca m-am gandit atata timp ca stau intre parapeti e bine) .. sa nu fac buc – paltinis in tzanshpe ore.

    De aia merg unii cu faza lunga pe ceata

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube