Frica de reclamă

Aţi observat că nouă, românilor, ne e frică de reclame? Suntem pur şi simplu îngroziţi de ele.

Exemplu: un gog caută hard extern. Îi dau exemplu Lacie, o marcă pe care o folosesc de aproape doi ani. Reactia gogului: aha, faci reclamă! O să arzi pe rug, cu oole îndesate în gură şi după aia o să te violeze Belzebut cu turnul Eiffel!!!

Nu e prima oară când se întâmplă. Mai sunt si alţi fraieri care încearcă să spuna ceva şi sunt futuţi în poponeaţă că fac reclamă.

Românii sunt imbecili. De ce spun asta?

  1. e o părere. o poţi lua în considerare sau nu. tu o ceri sau nu, eu o ofer. nu e un contract care te obligă să cumperi produsul cutare. trebuie să lăsăm baltă faza cu “am intrat, am probat şi am cumpărat că îmi era ruşine de vânzătoare”.

  2. în spatele părerii stă un om. cine crede că recomand ceva aiurea, mai ales că întreg businessul blogului p*lii se învârte în jurul credibilităţii şi oamenilor? cumpăraţi oo stricate, băi proştilor, că eu îmi iau comision 10% de pe urma voastră! ce dacă vă intoxicaţi şi nu mai daţi pe aici niciodată, cumpăraţi! nu contează că mă poţi scuipa dacă nu îţi place, cumpără acum, că îmi trebuie benzină la bentley!

  3. şi ce dacă? chiar contează atât de mult că eu fac bani ajutându-te? chiar atât de ciudoşi suntem, să murim de grija celuilalt? aha, dacă asta face bani de pe urma mea, ce, sunt eu prost să îl ascult pe el? de-al dracu’ fac invers! şi după aia îmi miorlăie pe la uşă cu “coae, mi-am pus windows pe 64 biti şi nu îmi merge nu ştiu ce”…”păi io te-am pus?”…”păi nu, dar am zis si io”…

Ce nu realizează majoritatea idioţilor cărora le e frică de reclame e că ei pierd mai puţin decât aş pierde eu, ca blogger. Tu pierzi 300 lei. Eu pierd totul. Cum ar fi să apară mâine pe 10 bloguri că eu de fapt am băut toată viaţa pepsi şi mă plăteşte cola cu 50 milioane pe lună să menţionez o dată pe săptamână produsul lor (de fapt, de asta am scris articolul ăsta, că nu aveam idee despre cum să inserez cola în articole şi acum la final am băgat faza cu cola). Înseamnă că trebuie să mă apuc să îmi completez CVul şi să îmi caut altceva de muncă.

Nu vreţi, nu cumpăraţi. Nu vă obligă nimeni să o faceţi, dar comentariile de genul “cât ai luat să scrii asta” sau “e reclamă, fomistule ce eşti” nu îmi aduc mie prejudicii, ci ţie, că arăţi lumii că eşti idiot.

Şi ca să avem o aplicaţie practică la cursul ăsta rapid de românism, băgaţi un ochi aici. V-aţi prins? Aşa fac eu cei două mii de euro din blog, cu 170 lei de la emag. Îl ştiţi pe gog, e unul din ăia care miorlăia că bloggerii mari nu îl lasă pe el să aibă succes. Eu pariez pe alt motiv. Faptul că arată că e idiot nu îl lasă să aibă succes. Ocazie cu care i-am şters blogul din reader şi îi aplic cea mai cruntă pedeapsa posibilă. Îl ignor.

Update: în ce au oamenii încredere.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Sincer, vizavi de treaba cu joburile am rezerve mari. Asta pentru că au testat şi alţii şi nu au rezolvat nimic. Dar se prea poate ca acum să meargă mai bine. Despre ăla cu LaCie, păi dacă te apuci şi tu să-i torni de firme de-astea necunoscute! :)

    00
  2. lol @ „de fapt, de asta am scris articolul ăsta, că nu aveam idee despre cum să inserez cola în articole şi acum la final am băgat faza cu cola”.

    dar e mai bine ca ai recunoscut. daca nu recunosteai tu, ma apucam eu s-o fac pe desteptul dezvaluid adevaratele tale intentii. asa esti smecher, ma. hai ca te-ai dibuit. deci tot destept sunt. bai ce bine ma simt stiind asta.

    00
  3. Cristian, e parerea mea proprie si personala. De asta fiecare avem cititorii proprii, pentru ca unii oameni achieseaza la parerea mea, altii la a lui zoso. Important e totusi sa ai o parere.

    00
  4. DeMaio, e perfect posibil sa nu le fi mers. Nu am zis never ever ca e general valabil. Mai sunt unele variabile, cum ar fi pregatirea, farmecul personal si de ce nu, norocul.

    00
  5. NOU
    #5

    cat de relevanti sunt cei carora nu le convine sa vada reclama pe blog? Cei cativa rataciti care fac scandal nu reprezinta nimic comparativ cu sutele sau miile de cititori care nu se plang si care inteleg faptul ca si bloggerul ala trebuie sa traiasca din ceva.

    Iar a incerca sa ii convingi pe acei cativa ca fara reclama nu mai exista blog, deci nu mai au ce citi dimineata la cafea, este o pierdere de timp.

    00
  6. Sunt si oameni invidiosi. Invidiosi pe succesul altora… succesul in munca, bineinteles… Si ca sa parafrazez… fara marketing viata e pustiu…

    00
  7. Asa e romanul, e un Toma necredinsiosul si pentru el un produs daca are nevoie de reclama nu e bun sau alte cacaturi.

    Eu nu stiu de ce mai cer sfaturi daca nu le iau in considerare. Doar sa se bage in seama?

    00
  8. Cu riscul de a fi considerat imbecil, Arhi a scris un articol pe blog-ul lui, tu ai dat un comentariu la o întrebare.

    Nu mă leg de gogu’ ăla care întreba de un hdd extern ce a dovedit că merită din plin articolul ăsta dar e o diferenţă între cele două situaţii descrise.

    Situaţia asta de frică de reclame şi suspiciune ce planează asupra oricărui blogger e cauzată şi de articolele mai subtile în care se face reclamă într-un mod mai ferit.

    00
  9. Pentru ca au invatat ca reclamele corup. Sunt câh. Ce si cum corup, asta este partea a doua.

    00
  10. Sa nu uitam ce zicea Arhi despre cel.ro . Deci cat de grozav e cel.ro pana la urma?

    00
  11. Ce luzăr. Asta vorbeste prostii despre ceva de care habar nu are. Daca ar fi folosit ProfitShare si ar fi avut macar o singura comanda ar fi vazut ca in interfata de la Emag apar toate detaliile comenzilor care ti-au generat comisioane.

    00
  12. ne e teama sa luam decizii singuri cand cumparam cate ceva si de obicei cerem si alte pareri de care in final nu tinem cont si pe care le comentam. asa se comporta toti oamenii nu doar romanii.

    00
  13. Pai la cate advertoriale mai mult sau mai putin mascate au fost pe bloguri, nici nu-i de mirare ca lumea e suspicioasa la sfaturi dezinteresate! Eu unul tind sa cred ca exista si oameni care vor sa-ti dea sfaturi si pe moca.

    Si tot din seria asta ar mai fi nementionarea numelor companiilor la TV, ca sa nu-i faca reclama/antireclama. Bai, daca o firma de telefoane a donat bani unui spital, nu-i normal sa ii mentionezi numele? E un act de caritate publica, nu? Sau daca o banca are probleme cu phishing-ul, nu trebui sa ne spui si care, ca sa ne putem feri?

    00
  14. din nou „romanii sunt nu stiu cum” .. fratilor nu doar romanii sunt asa, e natura umana in cea mai pura manifestare!

    00
  15. Acum recunoaste si cat te-au platit Bentley sa scrii de ei aici :)

    00
  16. NOU
    #16

    cred ca mai degraba e vorba de gogii din online… poate e invidios (paranoic de invidios), si vede publicitate mascata acolo unde nu e (dar daca ar fi, ar vrea sa fie el ala care ia banii pe publicitate de la cel.ro ;) )

    00
  17. parerea altora despre recomandarea ta: „LaCie, niste facaturi ieftine, lente si fara nici un viitor…”

    00
  18. @ DeMaio: daca este cine pare (si cel mai probabil este), tind sa cred ca Silviu stie ce spune.

    Si fara suparare, dar omul care cauta hard a cerut „date din atelier”, nu pareri personale. Cand e vorba de pareri personale, intodeauna intervine o doza de subiectivism.

    00
  19. … eu cred ca ai scris articolul pentru duma cu 2000 de euro, nu pentru aia cu cola sau frica de reclama. nu?! recunoaste!

    00
  20. Cred ca sunt eu mai incet la minte si nu pricep, dar care era problema daca ai fi castigat 170 de lei de la baietii aia?! nu e voie sa faci bani?
    Si da, are dreptate baiatul ala de l-ai dat exemplu: mai potoleste-te cu blogul asta ca de aia nu ma imbogatesc eu :))

    00
  21. O fi avand omul o problema cu cel.ro.
    Oricum, eu daca aveam linkul la indemana as fi procedat la fel ca zoso – dau si produsul, si pagina pe care se gasesc preturile si probabil caracteristici tehnice si linkuri catre produse similare

    00
  22. romanu saracu’ s-a cam invatat sa sufle si-n iaurt. sunt satui de promovarea produselor proaste, serviciilor gen „one night stand” samd.
    Deci, inteleg oroarea de reclama. Ce nu inteleg eu e de ce reactionezi asa cand tu ai cerut parerea si nu ti-a bagat-o nimeni pe gat cu forta

    00
  23. io mi-am pus windows pe 64 de biti si merge totul ca uns, unde-i problema?

    00
  24. @DeMaio: tu esti soacra. tu vezi reclama la clor cand ma pis in piscina…

  25. Foarte multi sunt egoisti si invidiosi. Sunt 2-3 si redusi mintal. Multi spun ca ei nu dau click pe reclame ca sa nu se imbogateasca x sau y. Nu dau click pe adsense ca se viruseaza calculatorul, nu vor sa-l ajute pe z ca e mai smecher ca ei….si multe alte faze…Mentalitate de roman scapat de sub comunism.

    00
  26. pigbrother!!!
    scoala-te si da cu pila dupa ei! :)
    poate il nimeresti si pe zoso :)

    00
  27. @Arhi: de acord cu faptul ca tu poti avea alte pareri, dar ideea era alta. Cand faci o recomandare controversata trebuie sa te astepti ca lumea sa devina suspicioasa.

    00
  28. Ciudat, dar eu cred ca emag avea nevoie de un link de la un pr5. Zic si eu…

    00
  29. Cum zici si tu, uni sunt ciudosi. Asa suntem noiu ca si natie.

    Pana la urma, e normal sa incerci sa iei niste bani pentru a face reclama cuiva. Daca reusesti bravo tie, daca nu, asta e. Nu e vb ca esti fomist, ca esti rupt in cur, fara bani. Toti am face la fel, poate aia care acuza chiar mai mult. Haideti sa fim cinstiti si sa recunoastem ca oricine, daca ar avea ocazia, ar lua bani pentru un articol publicitar.

    Si ai putea sa ai miliarde, si tot ai lua bani. pentru ca asa merge treaba.

    00
  30. uitandu-ma peste sirul de comentarii imi dau seama ca dialogul dintre lapusneanu si motoc ramane deschis, tocmai perfect pentru „new media”. desi asta nu e neaparat ceva nou. nu prea era internet pe vremea cand scriitori „moderni” isi vindeau cartile intr-o cutie in care foile nu erau prinse iar cumparatorul cititor „recompunea” volumul.
    dar cu mult inainte de asta, tristan tzara venise cu idei si mai nastrusnice.
    apoi, sta zoso si rade din taste, dar ce or zice cei care se uita peste umarul tuturor?

    00
  31. La noi exista o mentalitate retrdata de genul : Daca se vorbeste prea mult despre un produs sau apare in suficiente reclame este un produs prost, altfel nu i-ai face reclama, nu ?

    E un handicap comunist care a permis unor producatori foarte slabi se reziste pe piata pe baza know-howului vanzatorilor de la ‘marii retaileri’

    00
  32. Pai nu e, dar atinge evident si domeniul. Inca n-ar fi o problema daca ideea n-ar fi inradacinata si in capul unor manageri mioritici care prefera sa investeasca 20 000 de euro in productivitate (adica prime pentru sefi) in loc sa bage 15 000 in cateva bannere si 100 de printuri sa afle macar lumea ca exista un produs.

    00
  33. Sa fie oare din cauza ca s-au tot bagat pe bloguri reclame pe sub mina, nemarcate in vreun fel?

    Aici intervine paranoia fiecaruia, care crede ca ai interes sa-i vinzi ceva chiar daca nu esti agent de vanzari.

    00
  34. Fututi in cur mah, fututi in cur! Penibil esti…”fututi in poponeata”. Daca poti scrie „fututi” poti scrie si „cur”.

    00
  35. Sunt invidiosi zoso nu sunt nici fricosi nici imbecili.. ar vrea si ei sa faca banii tai pe luna :)

    00
  36. de aici si „low level (webmonkey)” :p

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.