Dacia luni începe munca. Marţi se face grevă.

Sau ce înţeleg oamenii din criza economică şi democraţie.

Într-un comunicatul de presă trimis de Sindicatul Automobile Dacia (SAD) se precizează că acest miting este organizat în contextul situaţiei de criză cu care se confruntă constructorii de autoturisme din România, sindicaliştii cerând asigurarea locurilor de muncă din industria constructoare de maşini, menţinerea taxei de poluare şi protejarea brandului naţional Dacia. (mediafax)

Mă scarpin un pic în cap.

Dacă ce fabricaţi voi nu se mai vinde, de ce să vă ţină ăia la serviciu? Să plimbaţi o ţeavă prin intreprindere, ca pe vremea comunismului? Toată lumea trebuie să aibă serviciu, nu? Nu, gogilor, voi lucraţi la patron acuma. La ei aţi plâns când voiaţi măriri de salarii, că voi munciţi bine. E de vină Guvernul cu taxa auto că voi nu mai aveţi ce munci? Sau voi, că v-aţi calicit?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Romania e tara tuturor posibilitatilor . Cine asigura locuri de munca la niste carnati care fug de munca ca de dracu ? NIMENI

    00
  2. Degeaba plang acum. E prea tarziu. Trebuiau sa se gandeasca la asta inainte. Presimt pentru anul 2009 cel mai mic nr de masini (dacia) vandute. Ever.

    00
  3. Dacia ramane brand de tara si daca nu se mai fabrica, asa cum si Hagi la randul lui este brand de tara chiar daca nu mai joaca, nu mai inscrie goluri – personal, e brand de tara ptr ca in alte tari e mai relevant sa zici Hagi decat sa spui Romania. Asa ca, sa se planga de altceva, nu de faptul ca nu se mai prezerva/ protejeaza Dacia ca brand de tara. Zic eu….

    00
  4. Mi se pare o mentalitate foarte comunistă: să ni se asigure. Wake up, nimic nu e sigur pe lume iar statul nu prea e dator să facă nimic pentru tine (în afară de câteva lucruri pentru care plătim taxe).

    00
  5. Nu va faceti probleme, Dacia se vinde bine la export. Acum se lucreaza la alte modele: noul Logan (practic o noua masina), Logan 4×4 (care va fi Stepway). Practic in fiecare an vom vedea ceva nou de la Dacia.
    De asemenea se vor adopta noi motorizari. Cei de la Renault vroiau sa fabrice un milion pe an, criza asta le-a dat planurile peste cap, oricum cele 10 fabrici in care se asambleaza Logan nu vor sta degeaba, criza va trece.
    Aici (
    https://www.autogreen.ro/auto/dacia-a-vandut-peste-257-000-de-vehicule-in-2008/
    ) puteti sa vedeti cifrele complete de vanzari. Franta si Germania sunt primele tari la export.

    00
  6. Si parca tin minte ca astia de la Dacia au spart peste 200k pe concedii la Rio pentru dealerii cei mai performanti pe 2008.

    Economie, asa-i ?

    00
  7. @Straja – parca tii minte? :)) 200 de mii de euro nu e o suma foarte mare. In plus, e companie privata, nu de stat pentru a raspunde in fata cetatenilor. Si oricum, eu cel putin nu-mi dau seama ce legatura au angajatii puturosi si fara chef de lucru cu premiile acordate dealerilor performanti ;)

    00
  8. daca-mi dai voie la o „remarca”: suge-mi-ar poola tot Mioveni-ul…

    00
  9. …E capitalism, iar la noi, e unul de jungla. Mai ales intr-un an „crizat”, ca asta.
    Ideea e ca sunt multi smecheri de „afara”, care au incasat profituri colosale platind si salarii mici si taxe mici statului roman, iar acum, cand nu mai au cum si ce sa vanda, din pricina extinderii lor aiuristice (n cauze, mai ales lacomia!) urmate de caderea efectiva a cererii, intrucat pietele lor de desfacere s-au suprasaturat, plus…scaderea inerenta a cererii din ultimele luni (post-lansare a crizei…), acum au tupeul sa se vaicareasca, isi iau „malaiul” si-l duc la „mamele” lor (gen bancile sau cei ce produc chimicale, otel, chimicale s.a.).
    Evident, concediaza…si ce e cauzat de la criza, direct, dar si de la prostul management al resurselor (umane, materiale, financiare). Iar oamenii, multi inca neobisnuiti, dupa peste 19 ani de la prabusirea comunismului, cu…situatia ca la patron, e la patron, nu e…la stat, incep sa injure, sa zbiere, sa ceara…guvernului.
    Nenorocirea e ca sunt multe mici firme, mai cu seama in sfera serviciului, care pica, in cascada…Cu consecinte nefaste (a-z).

    S-ar putea unele industrii/sectoare sa primeasca „guri” de oxigen de la guvern (comenzi otel, fier-beton, masini, ind.confectiilor- Armata, Interne etc), pe fondul intrarii in lucru pentru lucrarile de infrastructura consistente anuntate, ca o alternativa de a aspira forta de munca disponibilizata semnificativ in ultimul timp. Insa, cu cerseala nu (mai) merge: nu mai e sac fara fund nici bugetul, a fost si „praduit” de fostul guvern, incasari…nu prea etc.
    Speranta ar fi la cele aprox 30 mld EUR ce sunt rezervate Romaniei pentru programe, de la UE. Daca aceste resurse vor fi „duse” inteligent spre chestiuni concrete si folositoate, Romaniei si cetatenilor, direct acolo unde chiar putem si chiar e nevoie (nr 1: agricultura, apoi infrastructura, imm-uri, programe reale si concrete!), atunci am putea avea o sansa.

    Ba chiar am putea trece, per total (…din pacate, sunt si vor fi atatea „victime colaterale”, mai ales cei cu credite bancare in EUR si CHF…, dar si – de ex – cei pentru care un loc de munca lipsa echivaleaza cu adevarate tragedii familiale…).

    00
  10. @chriscross: esti naspa, mane. oamenii mor de foame pe acolo, sunt ingropati in credite, si tu te gandesti la sex. pai e frumos?

  11. Sabotor, are legatura in clipa in care aceasta firma privata cere ajutor de la stat pentru a-si mentine profitul, adica imi cere mie bani. Sau nu stii cazul AIG, cu ajutorul de 70 de miliarde, urmat rapid de o petrecere cu masaje de 4000 usd bucata?

    00
  12. e ceva cu diateza reflexiva in Romania. „se face” greva, lucrurile „se strica”, tara „se duce” la vale. de bine de rau, romanul o duce bine.
    Dacia e o masina pe meritul poporului din care fac parte – atat putem.
    Cu toate ca industria de masini americana nu mai merge si nu mai vad rostul masinilor americane, guvernul tot a bagat bani sa o salveze.
    Eu vad aceesi rezolvare si cu Dacia. NU uitati ca e an electoral.

    00
  13. SAD?Ce acronim nimerit…:)

    00
  14. Este aiurea rau. Daca Dacia nu mai vinde bine – ca are in portfoliul sau numai automobile cu pret redus. Am vazut la Titu – unde construiesc centrul tehnologic Renault – ca nu mai lucreza nimeni de cateva saptamani si nu cred ca este din cauza vremii caci inainte lucrau pe orice fel de timp.

    00
  15. Eu cred ca le-a placut perioada cat n-au lucrat si ca prefera sa o mai lungeasca asa cu statul degeaba, mai o greva, mai un somaj tehnic, chiar daca e pe mai putini bani.

    00
  16. NOU
    #16

    mane, sau economistule…situatia e muuult mai complicata decat o prezinti tu aici…
    sunt adevarate cele 3 randuri pe care le-ai scris, insa in niciun caz nu poti trage o concluzie atat de transanta

    sunt niste fenomene macroeconomice in spate, gen somaj si inflatie (vezi curba phillips)…deficit de cont curent….
    peste toate mai pui ca este si criza financiara, si ca traim in Romania…etc

    deci zic eu…ca e mult mai complexa situatia decat atat

    00
  17. criza se combate cu modele noi, motoare mai performante, combustibili alternativi… dacia ce face?

    00
  18. Nu stiu ce aveti cu oamenii astia. Ca ei cer diferite chestii,e dreptul lor. Guvernul este obligat sa ii protejeze intr-un fel pe acesti oameni. Este una dintre cele mai importante atributii ale gurvernului protectia sociala. Poate sa acorde ajutoare uzinei sau sa creeze alte locuri de munca in zona.
    Acum si reversul, Dacia nu e obligata sa tina cont de ce tipa ei. Nu poti sa garantezi un loc de munca. Nu muncesti la stat, ci la patron si daca treaba nu merge esti afara. Cand intri pe piata muncii, trebuie sa stii ca tu profiti de altii cum altii profita de tine. Atat timp cat muncesti bine si ai rezultate esti platit, cand nu mai ai esti debarasat.

    Lafel era sa se intample si cu un cunoscut de`al meu. Imi spunea ca patronul o sa renunte la unii angajati ca nu ii mai poate tine si se plangea. I-am explicat toate astea si i-am zis ca daca e bun nu o sa fie dat afara. Si nu a fost, tocmai deaia !! :)

    00
  19. Pentru mine e o surpriza cum de au reusit sa vand pana acum atatea exemplare din gramada aia diforma de fiare si daca au facut-o in romania dand shpaga lu’ Tariceanu sa bage taxa aia aberanta(deh i-a convenit si lui,animalul,ca isi vindea si Citroenele)socul mare pentru mine a fost sa vad in Franta si Germania o gramada de Logane din astea.In Elvetia,nu.

    00
  20. @Sabotor: hai ca are, sa nu fim naspa. cand esti cu un picior in groapa nu te apuci de cheltuieli aiurea. cam ca romanii, asa…

  21. Te asigur eu draga zoso ca acei oameni nu mor de foame pe acolo, din contra, bugetul pe cap de locuitor este destul de mare acolo. Chriscross, de undei ai atat de multe „pooli” ca sa dai la toata lumea sa suga, pana la urma ce e poola, niste bomboane, tu nu esti in criza? :lol: Ratatule!

    00
  22. Ultima fraza nu era pentru tine, nu pe tine te-am facut ratat :D. Bugetul ala nu „vinde” de nicaieri, in schimb vine de la cele 2 mari instituti care mentin orasul: Dacia si Institutul nuclar. Dar totusi aici nu era vorba de unde vine, eu iti spuneam ca e deja acolo.

    00
  23. @africanjungle: nu imi explica mie. explica idiotilor de la dacia.

  24. @Eren: protectia sociala inseamna sa le plateasca somajul. ca altceva nu le face. ei lucreaza la particular.

  25. si bugetul ala de unde vinde, bai cap de pluta?

  26. Zoso , protectia sociala nu este numai plata somajului. Daca ar fi doar atat guvernul nu ar mai exista. Protectia sociala cuprinde sanatatea si securitatea in munca, regimul de munca, salariul , concediul de odihna si chiar protectia in caz de concediere.
    Eu nu am zis ca guvernul poate sa ii tina pe acele locuri pe grevisti, dar acestia au dreptul sa tipe si sa faca scandal.

    00
  27. Este o greseala sa desconsideri strategia Dacia de a face modele ieftine si nu tocmai moderne dpdv al designului sau al tehnologiei. Modelele pe care le face Dacia astazi sunt exact ceea ce trebuie sa fie: niste masini ieftine, care sa concureze cu un model seconf-hand mai performant. Nu uitati ca la „notorietatea” si „valoarea” marcii Dacia, a face masini mai scumpe (chiar la nivelul unei Skode) ar fi sinucidere economica. Nimeni nu ar da (inca) 15k euro pe o Dacie. Exemplul cel mai bun este VW, care cu modelul Phaeton (masina care se dorea sa „traga” VW in segmentul superior de pret) este pe o super gaura. Il produc doar din ratiuni de marketing, doar pentru a arata ca pot. Masina nu este inferioara unui BMW sau Merc dar pur si simplu nu are „badge-ul” pentru a fi vanduta pe segmentul pe care il vrea VW.
    In plus, Dacia este una dintre putinele firme din RO care exporta, deci auduce un mic plus la balanta comerciala. Una peste alta, este mult mai bine ca Dacia produca si sa exporte in continuare cat mai mult.
    Este adevarat, guvernul nu este dator sa asigure locurile lor de munca, asta este o cerere aberanta, in spirtul comunist al sindicatelor. Dar e mult mai bine sa blocam importul de rable (cu taxe) si sa ajutam Dacia sa exporte cat mai mult.
    Cineva spunea ca iesirea din criza sunt motoare performante. Gresit. Iesirea din criza sunt masinile ieftine, produse cu costuri mici. Intr-o perioada cand lumea este atenta cu orice euro cheltuit, a produce masini cu motoare performante (deci scumpe) este o strategie cel putin ciudata.

    00
  28. [quote]Iesirea din criza sunt masinile ieftine, produse cu costuri mici. Intr-o perioada cand lumea este atenta cu orice euro cheltuit, a produce masini cu motoare performante (deci scumpe) este o strategie cel putin ciudata.[/quote]

    intr-o perioada cand lumea e atenta cu euro cheltuit, prefera sa isi ia masini performante si sigure second hand, decat stifturi ieftine si duse 1′ hand.
    sau performante si putin mai scumpe, decat stifturi.

    a produce masini performante la preturi scazute este o strategie ok.

    firmele mari dau faliment pentru ca s-au intins prea mult si produc 10+ modele diferite in loc sa se axeze pe 2-3, si sa le perfectioneze.

    00
  29. Dacia nu mai este de mult un brand de tara.Gandeste-te ca costul de productie la o Dacie e de 3000 E .. cu tot cu piese, munca angajatilor Dacia… unde crezi ca se duce restul de 6400? La Renault in Franta.. si uite asa se cere salvarea economiei nationale cu milioane de euro nerambursabili pt Dacia… cand de fapt frantuzii primesc mai mult decat jumate, ca se crede ca e brand national.

    Nu vreau sa vad pe nimeni fara slujba si-mi pare rau de angajatii de la Dacia, dar asta este realitatea.

    00
  30. @Radul: costurile de marketing nu le pui? alea de transportat masina?

  31. Ok sa zicem ca le pun, ideea ramane aceeasi, francezii isi iau majoritatea PROFITULUI. Daca le-ar pasa de romani ar vinde si la noi cu ceva reducere. Nu cred costa la fel de mult sa transporti o Dacia pana in Africa de Sud cat una pana la Cluj. E o diferenta substantiala si totusi se vand cu acelasi pret.

    00
  32. @Radul: Poate o sa ma crezi nebun, dar Logan se fabrica si in Africa de Sud, se numeste Nissan NP200 (Google te va lamurii in mod sigur). Romania e tara care beneficiaza de cel mai mic pret pentru Logan si anume 6400euro in asta ai standard: ABS +AFU, Airbag sofer, inchidere centralizata, antidemaraj electronic, precum si alte chestii care nu stau sa ti le explic acum.

    00
  33. Ei chiar îşi imaginează că o să bage statul iar taxa doar pentru câteva mii de locuri de muncă? :)) Ah, am uitat că şi statul vrea taxa asta, ca să mai ciupească un ban.

    00
  34. Am tot citit diverse comentarii legate de subiect, si am vazut o gramada de opinii dezechilibrate. Gen: sa dea faliment! Sau: Dacia e o porcarie de masina! Sau: Toate masinile sh sunt niste jafuri.
    Eu nu sunt de acord cu acordarea de ajutoare(gen bani de la buget) catre firme private doar pentru ca sunt romanesti. Dar sunt de acord cu masuri protectioniste, cum este taxa auto. Si de asemenea ar fi normal ca institutiile de stat sa aiba ca masini de serviciu automobile de fabricatie autothtona. Sa fim seriosi, masuri de genul asta se practica(in tarile civilizate, gen Franta, Germania).Oare de ce exista o taxa pe masinile care nu sunt fabricate in UE?
    Imaginati-va urmatorul scenariu: Dacia impreuna cu fabricantii de componente auto dau faliment. 100 000 de oameni raman someri. Ce inseamna asta? Un oras de provincie. Intreg. Orasul ala e mort. Toti sunt afectati in orasul ala(magazinele, transportatorii, micile afaceri, etc). Daca nu sunt bani, nici bugetul local nu are bani. Drumurile nu se repara. Spitalele arata ca dracu.
    Mai e ceva. Dacia e unul dintre cele 3-4 produse pe care le exportam. Din cate tin eu minte de la cursul de economie, cursul leu-euro este determinat si de raportul(sau diferenta) dintre import si export. Aveti credite in euro? Nu stiu cat de mare influenteaza vazarile Dacia, dar macar un 0.1% tot e.. si conteaza pe termen lung.
    Mie personal nu imi pasa de cei care au 3000 de euro si viseaza la o masina nemtesca. Nu vreau sa ma intalnesc cu ei in trafic, si nici sa umple parcarile. Nici de samsarii de masini. Eu cred ca daca ai de ales intre 2 produse apropiate ca pret/calitate, si unul e fabricat in ro, trebuie sa il alegi pe cel romanesc. Nu mi se pare normal sa vrei sa dea Dacia faliment, doar pentru ca esti tu frustrat ca nu-ti poti lua masina sh „nemtesca frate”.

    00
  35. Fara banii de la Dacia, orasul nici nu ar reusi sa plateasca factura pentru iluminatul public. De la privatizarea uzinei s-au facut multe pentru Mioveni. Inainte, cand Dacia era firma de stat, era scutita de la impozitele locale si nu se realizau prea multe lucruri.

    00
  36. pai daca sunt asa de buni si vand pe afara de ce au nevoie de subventii si legi ca sa-i impiedice pe altii sa vanda aici?dacia de 5000 de euro e 9000 iar economia ro nu sta in 13000 de labagii care nu-si mai vand conservele pentru ca zgarcitzii de romani prefera masini nemtesti de 3k care au facut inconjurul ecuatorului de 3 ori in 10 ani ,doar ca le place sigla.cand am vandut dacia nu mai eram asa patrioti.sau petrom,sau alte companii mari falimentate si date pe 2 lei.sau cand am bagat agricultura ro in pamant.Sa se planga francezilor

    00
  37. Dar oare de unde are romanul 6000 de euro pentru un logan ? La un salariu de 250 de euro ..castigat in uzina Dacia ? Mi se pare corect sa cumperi o masina SH de 3000 de euro .. oricum cu mai mult dotari decat un logan, ex: Opel, Vw. Degeaba sar angajatii Dacia in sus, trebuiau sa ceara salarii mai mari si sa isi cumpere Loganu, nu sa ceara mentinerea taxei de prima inmatriculare

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube