Cum să vinzi reclamă pe blog

După ce v-am învăţat cum să atrageţi advertiseri, azi vă învăţ cum să vă vindeţi pielea.

Clientul are bani.
Nu puneţi niciodată botul că e la început, că e amărât, că plăteşte la sfârşit, că plăteşte în doua tranşe, că plăteşte la vară. Dacă nu avea bani, nu te căuta. Oamenii care nu au bani stau acasă, nu ies la cumpărături în mall.

Fă-ţi o listă de preţuri orientative.
Mulţi nu ştiu cât să ceară. Află cât se cere pe nişa ta. Întreabă un prieten. Întreabă-mă pe mine (cred că vreo 20 bloggeri m-au întrebat până acum cât să ceară pentru reclamă). Sau fă un calcul simplu (numărul de afişări x 2-3€/mia).

Aruncă lista cu preţurile orientative.
Eu mă orientez din mers. Clienţii mari au preţuri mari, pentru că îşi permit, clientii mici au preţuri normale. Clienţii care vor chestii speciale sunt pregătiţi să plătească preţuri speciale.

Reduceri.
Stând cu un ochi pe industria online din România, am văzut şi greşelile pe care le fac. Cum ar fi să ofere reduceri foarte mari. Discount la aia, discount la ailaltă. Şi ajungi să fii nevoit să pui 20 de reclame pentru că toate sunt ieftine, în loc să pui 3 şi alea să producă destui bani. Ori, eu nu vreau să cad în capcana asta. Nu îmi place să îmi vând pielea ieftin, ca să aiba loc toată lumea. Vrei să cumperi? Asta e preţul. Vrei discount? Da, 20% maxim, dacă plăteşti pe 3 luni înainte. Au fost clienţi care au acceptat şi au plătit pe 6 luni.

Consideraţii generale sau ce învăţăm azi.
Blog20 a avut mereu o ştachetă ridicată în zona preţurilor reclamelor de pe bloguri, şi asta pentru că totul a fost făcut cu cap şi bloggerii din reţea au preferat să piardă o campanie decât să se vândă pe 20€.

Nu faceţi favoruri. Cum zicea Caddy, “suntem aici să facem bani”, inclusiv clienţii, dacă un client vă face o comparatie cu un site unde preţurile sunt la jumate, discuţia poate lua sfârşit. Mergi acolo nene, succese maxime! Dacă un client care vinde whiskey vă dă exemplu gsp.ro si se aşteaptă să aveţi aceleaşi preţuri, e o capcană. Să ştiţi că a încercat şi a dat chix. Şi acum caută targetare mai bună pentru produsele sale.

Sales pitch.
Abordarea mea e simpla. Eu nu mor de foame dacă nu pun bannerul ăla. Clientul nu vine la mine pentru că eu sunt simpatic sau îi place culoarea blogului meu. Vine la mine pentru că nu are loc pe siteurile mari. Asta înseamnă fie că are puţini bani, fie pentru că 1 milion de afişă se duc foarte repede, fie pentru că vrea să atingă şi alti oameni în afara băutorilor de bere şi spărgătorilor de seminţe de pe gsp.ro sau libertatea.ro.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. Cred ca marea problema a unora e sa nu ceara prea mult sau prea putin si sa-l supere in vreun vel pe advertiser

    00
  2. @Bancheru: este o vorba la romani care zice „Cu rusinea se moare de foame” :)

    00
  3. Bun ghid. Il voi folosi … cand voi avea sansa sa vina cineva. Pana atunci … la munca, nu la intins mana :)

    00
  4. Fiecare trebuie sa stie sa se autoevalueze si sa se adapteze din mers la lucruri mai ales in industria asta on-line unde lucrurilese schimba permanent. Foarte bune sfaturi …

    00
  5. din pacate la mine nu a apelat nimeni :(

    00
  6. Mie imi plac cel mai mult cersetorii care folosesc pagina de contact. Vin si-ti lasa mesaj ca nu au bani, ca nu stiu ce, ca vor intai o perioada de proba sa vada daca au de castigat ceva si chestii de genul si pe urma indiferent de rezultat o intorc pe toate partile ca nu le convin. Sau genul de oameni care vin si te roaga sa-i promovezi spunand ca te vor plati cand vor castiga si ei, daca vor castiga ceva.

    00
  7. hohohoh :D
    la calculul facut de zoso as scoate si eu vreo 20 euro pe luna

    00
  8. Useful stuff, dar nu cred ca am inteles punctul 2, si-anume cum iti calculezi tu preturile. Bine, acum nu o sa-mi schimb prea curand „tarifele”, pentru ca ce am cerut pana acum a fost acceptat, mai mult sau mai putin, dar eram curios daca e vreo modalitate dupa care se ghideaza advertiserii.

    00
  9. zoso tu ai avut succes si pentru cei mici ca noi e ceva complicat ca cineva sa-si faca reclama pe blogul nostru amarat care aveam 30-50 vizitatori pe zii pe langa tine care ai sute.Mai bine fa un tutoriale in care sa ne inveti cum sa facem cativa bani din acesta manie. Mersi

    00
  10. Partea buna fata de situatia la care ai facut tu referire la noi este ca cel puitin in zona imobiliarelor lumea a inceput sa se mai trezeasca.
    Traiasca marea criza, din acest punct de vedere ;)

    00
  11. Nice tips. Chiar ma gandeam, in visele mele, oare cat sa cer pentru o reclama? Daca cineva vine si ma intreaba, binenteles….
    E bine de mentionat si dimensiunea bannerelor pentru cei care nu stiu. en.wikipedia.org/wiki/Web_banner

    00
  12. Foarte tare strategia…:)…adica cum e si normal..”when it is about the money, you have to have balls”.
    mersi de info…:)

    00
  13. posibil…eu inca astept :D

    00
  14. @Mircea Scarlatescu: discountul, cat e discountul?

  15. @redandblue: poate din cauza ca se cauta in 90% din cazuri domenii .ro

  16. @Geo: eu am preturi prea mari. ghideaza-te dupa cat ai primit pana acum. ofer consiliere gratuita pe ym.

  17. Presupun ca vizitatorii cu trafic mic se si gandesc oare cum sa reactioneze in momentul in care o firma ii va aborda pentru a le propune un plan de publicitate. Sfaturile tale sunt bune si pot plusa in constiinta celor care se vad deja mari cu un blog de cateva luni. Trebuia sa pui si un motto de genul: nu te agita ca un pepsi, reclamele tari vin tarziu. Sau cam asa ceva. Pe cei mici nu-i baga prea multa lume in seama, iar unicii nu fac diferenta. Nu intind coarda, caci imi vei raspunde ca nu te referi doar la cei mici. Oricum, intre bloggeri, parerea ta conteaza. Asta e clar. Putini sunt insa bloggerii care au si cunostinte de marketing.

    00
  18. @zoso: e cam dezamagitor pentru foarte multi :))

    00
  19. cum, nu e 80%, ca la neogen? nu stii sa faci business, mane…

  20. Deci e cam 2 – 3 euro mia de afişări? Nice!

    00
  21. @Robintel: cred ca e / 1000, adica afisari * 3 / 1000

    00
  22. Zoso, site-ul ala 2parale.ro e o chestie noua ? Nu de alta dar am vazut 3 campanii acolo, cica e online din iulie.

    00
  23. „Oamenii care nu au bani stau acasă, nu ies la cumpărături în mall.” pai tocmai ce spuneai de cocalarii aia care nu te-au lasat sa iei adidasii :)) pe topicul cu „De ce cumpărăturile online nu funcţionează”
    Bun articolul, foarte bun. Asta si ala cu masina cand ai prins 120 la ora prin oras mi-au placut cel mai mult.
    Daca am sa ma gandesc sa fac bani din asa ceva am sa tin cont de ce ai scris.

    00
  24. Zoso acum cateva luni a intrat o x persoana pe mine si m-a intrebat cat o costa pentru a-si afisa un banner la mine. I-am zis pretul si ea imi spune ca-i SF ca zoso cere atat:)…Asta asa legat de articol ca tot spuneai tu cu astia care dau exemple x sau y. Chiar ma bucur c-ai scris articolul. Mi se pare util si practic.

    00
  25. @Christian: e lansata de curand. in iulie era in betatesting

  26. @zoso: Mda, asa o fi, ce pot eu sa-ti zic.

    00
  27. Salut! Scuze ca te intreb asta, dar ce sa scrii pe blog ca sa ai 50-150 vizitatori unici, adica sa pot pune si vinde reclame? astept raspuns . ms.

    00
  28. NOU
    #29

    Mi-am pus şi eu reclame ieri. Aştept să văd ce iese. Problema e că advertiseru’ are preţul fix, nu pot negocia

    00
  29. Cineva vrea sa-si puna 4 randuri la mine pe blog, e vorba de un site. ma intreaba cat costa? eu nu stiu sa apreciez preturile. Inca nu le am! Cine ma poate sfatui?

    00
  30. eu sunt nou in domeni si ma ajutat acest articol……bafta la toti

    00
  31. Foarte bun articolul, mumtumim Zoso!

    00
  32. mulțumesc mult , am mai învățat ceva azi. chiar aveam o problema cu prețul, nu știam exact cât sa cer.

    00
  33. Salut. Am primit de curand o oferta pentru plasarea unui banner la mine pe site.
    Problema e ca nu stiu cat sa cer. In functie de marimea bannerului, pozitie….
    O parere?
    Multumesc.

    00
  34. Cam aceeasi problema o am eu acum referitor la ce a spus mai sus Shaman! Oricum, destul de folositor acest articol.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.