N-avem noi treabă cu recesiunea I

Unul din motivele pentru care imi place Romania e ca e rupta de restul lumii.

Piata auto e in galeata. Au fost produse multe masini, au fost date multe credite aiurea. S-a blocat traficul, a crescut nivelul de trai, a crescut numarul de masini pe cap de locuitor.

A venit criza. Opel a redus orele de munca, Skoda reduce productia, mostenitoarea imperiului BMW alearga de colo colo cautand solutii, Chrysler si GM vor sa fuzioneze si discuta de cateva luni, Renault si-a trimis muncitorii in somaj. Ieri am trecut pe langa Porsche Aviatiei si toate masinile aveau praf pe ele si reduceri de 2-3.000€.

Ce inseamna asta pentru Gigel? Pai, creste somajul nenea. Aia cateva mii de oameni care lucreaza la Dacia cat o sa stea in somaj? Aia care produc piese la fel. Si ce daca va creste somajul? Pai, masinile o sa se intoarca acasa. Deja se intorc. Oamenii nu mai au bani sa plateasca rate.

Asta e una. Partea amuzanta abia acum incepe. Va spuneam ca am observat ca BUcurestiul e plin de masini de vanzare. Autovit.ro la fel. Plin de cedari leasing. Unde e distractia?Patru exemple, dincolo de Smartul ala de ieri.

  1. La Romana, pe langa pasapoarte, e de vanzare o Skoda Octavia. Proprietarul vrea 8.500€ pe ea, in conditiile in care mai sunt de platit rate care insumeaza aproape 30.000€. Pentru o masina care costa 18.000€ cu dotari decente.
  2. La Favorit e un Golf 3 sau 4 din 1999, cu 215.000km la bord, pentru care se cere 5.300€
  3. Pe Timisoara e un Opel Astra Clasic din 2007 pentru care se cere 8.000€, in conditiile in care nou costa 10.000€
  4. Pe Moinesti e o Dacie vai mama ei pe care se cerea 3.000 lei. Peste, proprietarul a scris cu pixul doar 2.000. Probabil in 2 luni o duce la Remat.

    Si astea sunt numai asa, vazute din mers. Cine e prostul care sa pice in plasa astora? Adica, daca eu imi pot lua o Skoda noua cu 18.000, de ce sa dau 38 pe ea? Romanii nu au inteles ca acum nu e momentul sa faca afaceri si sa tina la pret. Pentru ca nu e. Pentru ca nu se mai dau credite usor, pentru ca daca te duce capul un pic sa citesti ziarul si sa te uiti de doua ori la stiri iti dai seama ca n-o sa fie bine nici la noi.

    Vanzatorul de aici ma intreaba cat i-as da pe masina aia. Si i-o zic pe aia romaneasca. Sefule, in conditiile in care masina aia costa noua 14.000€ si are deja 3 ani, mai mult de 5-6.000 nu valoreaza. Ca matale ti-ai facut treaba cu ea si acuma ai sperante ca o sa prinzi un prost care sa iti dea 9.400€ pe ea, asta e treaba matale. O fi noua, o fi intretinuta, o fi dotata, dar e o masina folosita si, mare atentie aici, veche de 3 ani! E prea mare insa pentru nevoiele mele si nici nu imi place Peugeot.

    Stiu ca e masina ta si tii la ea si valoreaza pentru tine 9.500€. Dar, crede-ma, de banii astia uite ce imi iau. Toti romanii au cate o masina la care tin si care pentru ei valoreaza X euro. Si eu am un aparat foto care valoreaza dimpreuna cu obiectivul 1.000€. Dar daca as incerca sa il vand as lua mai putin de 500.

    Mulțumesc că ai citit acest articol.
    Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

    42 comentarii

    1. @georgel007: astea mulţi le consideră detalii neimportante :) Dacă economia mondială îşi păstrează tendinţa actuală (de scădere), în câteva luni vom vedea preturi reale.

      00
    2. mai ai un pic si transformi zoso.ro in autozoso.ro; de cateva zile esti foarte preocupat de vanzarile / cumpararile auto :) vrei sa iti schimbi masina sau e doar noul tau hobby?

      00
    3. asta cu masinile e ca piata imobiliara, numai ca astia care tin la pret la masini vad cum le scade valoarea la obiectul vandut cu fiecare zi care trece

      00
    4. noi nu ne temem de criza si recesiune, ca-n bancul ala pre ’89-ist ca apare dumnezeu la tv la americani: e sfarsitul lumii, pregatiti-va!. .. la fel la englezi, francezi, nemti,… doar la romani se suprapune peste el ceausescu: tovarasi, nu va fie frica, noi suntem cu 100 de ani in urma

      00
    5. eau mi-am vandut meganul din 2002 acu 2 luni cu 5500 de euro!! ce bine ca am scapat de el si am luat un pret foarte bun!

      00
    6. piata imobiliara e in aceeasi situatie. toti vor sa-ti vanda o dugheana din fundul cartierului de cativa metrii patrati ca un apartament central, renovat si mobilat.
      probabil o sa ai si o continuare a asticolului. sper sa atingi si problema imobiliara acolo.

      00
    7. pai ce te mai mira la romani? ma uitam la mosi sau la tarani care au 500 de ron pensie si vroiau sa vanda apartamentul primit moca de la ceausescu sau pamantul pe care pana mai ieri puneau cartofi si te intrebau: dar ce d-le e mult 100,000 de euro? pai pm stiti voi cum arata 100,000 de euro si cat trebuie sa muncesti pentru ei in orice tara din lumea asta?

      00
    8. ideea cu preluarea de leasing e pierzatoare mereu. acum daca nu ai 18k sa iti iei una noua cu banii jos…te bagi la un leasing si gata.

      romanul nu intelege acel lucru numit amortizare si atunci el nu intelege ca la o masina folosita pierde in general intre 2 – 3k pe an. este greu de priceput ca o pierdere (chirie ii putem spune) de 120 EUR/luna nu este semnificativa ci chiar se poate numi economie in cazul in care ai avea nevoie de o masina si ai fi inchiriat-o cu 25 EUR/zi (logan!!!). din nefericire romanii vor sa dea oale vechi si tingiri si sa isi ia cu banii aia tigaie cu teflon in loc…mai greu

      romanul e nascut tepar. am vazut masini polishate doar pentru vinzare in rest erau „mere putrede” dar pretul era de 15k….acum , ca sa inchid, fraier nu e cine cere ci doar cel care da fara sa gindeasca!

      00
    9. Recesiune-recesiune, da’ pe pariu ca astia cu laptopuri de lux Ego o sa gaseasca destui cumparatori la noi? Dupa ceasuri, stilouri sau telefoane de fite, uite inca un banal tool reinventat ca accesoriu vestimentar de etalat prin mall, „fata, da’ ai laptop din colectia trecuta, vai, tu…”

      (cu link, daca e voie:

      Observati ca nu se da nici o specificatie tehnica (probabil nici nu conteaza, nu o sa fie pornite de loc) insa se insista pe faptul ca husele sunt de piele sau blana. Evident, nu se vand decat la magazine de moda, nu va repeziti sa faceti coada la altex etc.

      00
    10. @dev009: nu uita ca e peugeot :)

    11. Peugeot, nepeugeot, cam 9000 euro e si pretul in Nemtia la un 307 de 2-3 ani, dupa cum am aratat si in postul anterior. :P

      Eu sunt de acord ca multi vanzatori romani tin nejustificat la pret, dar totusi, de 6000 euro nu-ti iei mare sfaraiala de masina de pe mobile.de.
      Si in nici un caz nu-ti iei masina veche de 2-3 ani, euro 4.

      Moibile.de e plin de Fiat Stilo de 3-5 ani, euro 4, la 5000-7000 euro la care mai adaugi cheltuielile cu deplasarea pana in Nemtia, taxa de prima inmatriculare, etc.

      00
    12. Sa inteleg ca ai venit din Germania in Romania ca sa iti iei masina? In Romania??!! S-a intors lumea cu curu-n sus! :P

      00
    13. Romanul e in stadiul de „economie de piata” in care valoare sentimentala echivaleaza valoarea marfii, dar pe sanatosul principiu „las’ ca gasesc eu un prost” o sa ajungem sa mai vindem doar nuci de cocos de anul trecut, drept „proaspat culese”

      00
    14. In contextul actual Fiat vine cu o promotie interesanta (la prima vedere)
      Platesti 50% acum si restul incepand cu 2010, adica peste un an si 2 luni.
      Din pacate ei nu dau pe site detaliile care ne intereseaza de genul, din 2010 platesti integral sau leasing, rate? Masina o iei in leasing sau e a ta? etc.

      00
    15. Inca un exemplu: Golf 5 GTI in 2 usi, de vanzare in Victoriei: 9500 E + vreo 30 si ceva de rate de leasing de aprox. 350 E. Se pare sa s-au cam terminat fitele…

      00
    16. astept un anunt de gen:
      „vand peugeot, stare buna, productie 2006. accept si bonuri de masa”

      00
    17. BTW – sper ca n-am fost offtopic cu comentariul de mai sus, oamenii ofera si un model Ego-Bentley ca sa se asorteze cu pielea din masina si probabil vor lansa si alte modele, ca doar piata cere si pentru Maseratti, Ferarri si Lamborghini.

      00
    18. @dev009: Îmi este cam greu să compar un 307 circulat în DE şi unul circulat în B. Ăla din DE este bun, rodajul făcut, etc. La ăla irculat pe şantierele din B trebuie să te apuci să schimbi una – alta la el. Mai dai vreo 2-3000 de euro, că deh, aşa este sistemul…

      00
    19. Nu avem treaba cu recesiunea pentru ca suntem in recesiunde de 18 ani, sa sper

      00
    20. Nu avem treaba cu recesiunea pentru ca suntem in recesiunde de 18 ani, sa speram ca se va schimba acest lucru de la anul.

      00
    21. … si pe fondul asta vine Poterash si se apuca sa imparta amenintari sub stergatoarele masinilor expuse pentru vanzare pe trotuarele din sector, in special prin statiile de autobuz. Aseara cand am coborat din tramvai la Tricodava, sa nu mai recunosc locul, ziceam ca am coborat in alta parte, lipseau muuuulte masini la apel :D

      00
    22. bine zis cu mostenitoarea imperiului BMW … cauta ea multe solutii :-))

      00
    23. a meritat asteptarea de la articolul „bad timing”, ultimele postari mi se par foarte bune

      00
    24. S-a vazut cum inteleg romanii criza inca de cand s-a votat legea aia cu pensiile si salriile profesorilor marite. Acum toti arata cu degetul guvernul ca nu vrea sa aplice legea, dar sa-i vedem pe aia care vin dupa alegeri de unde dracu vor da pensii si salarii mari (ca daca le-au marit la unii, tre sa o faca la toti). Angajatorii, daca nu-si permit sa suporte cheltuielile cu salariile, reduc personalul sau, mai rau, inchid afacerea pana vin vremuri mai limpezi, si contributiile platite la bugetul de stat vor scadea. Atunci sa-i vedem de unde ia bani noul guvern, ca PNL sigur nu mai intra la guvernare…

      00
    25. Prosti sunt destui si nu e prost ala care cere, ci ala care da … si sigur se gaseste vreun papagal sa sara cu banul. Deci critica-i pe aia care dau banu’, nu pe cei care il cer.

      00
    26. Nu stiu daca e vorba de „picaturile de pe bancheta din spate”, de valoarea sentimentala…dar romanul e lacom fratilor, normal ca cere cat i se nazareste lui in minte. Nea Fanel din Faurei nu se uita pe net sa vada cat costa o Skoda noua si sa faca pretul in functie de asta…el cere cat i se pare ca ar fi ideal pentru persoana proprie.

      00
    27. Pai da! Cu criza asta mondiala o sa ajungem sa ne kkm pe noi de foame, iar politicienii nostri sa o duce bine mersi. Ca doar de aia si-au votat pensii de 65 de milioane. Bine ca a iesit Obama in State. Avem pile!!!

      00
    28. Romanu trebuie sa-si ia masina pentru vecini, sa moara lumea, nu pentru ca are nevoie. Acum toti cocalarii dau din colt in colt si nu stiu ce sa mai faca, am si cateva masini pe strada: o Dacie 1400 din 1999 cere 1500Euro pe ea?!? si un mercedes clk pe care se cere 22000. Dar asa se intampla cand la nevasta ii dai sa manance parizer ca tu sa te umfli cu masina „d-aia straina”.

      00
    29. mikky, masina aia are 130k km, e in 2 usi, e pe benzina si ala e pretul fara TVA. pretul la un peugeot 307 la anul si dotarile alea, cam ala este. si nu, pe mobile.de nu umbla cainii cu colaci in coada. majoritatea preturilor mici sunt tepe.
      zoso: eu te cred ca tu vrei sa scada preturile sa-ti iei si tu masina de baron local, dar preturile nu scad pentru ca e criza, ci sunt dictate de cerere si oferta.ala cu ratele, decat sa-ti dea tie masina la juma de pret, mai bine nu mai plateste ratele iar banca ii ia masina si o vinde la un pret cat de cat corect. eu n-am vazut sa vanda BMW sau VW masinile cu 30% mai ieftin, chiar daca sunt in criza.

      00
    30. edit: pretul la un peugeot 307 la anul si dotarile alea, cam ala este (9000EUR).

      00
    31. ba da avem treaba cu recesiunea, vezi aici:

      00
    32. Abia astept sa ajunga o garsoniera 25.000-30.000 si sa se echilibreze piata, prea au ajuns toti terchea berchea sa ajunga mandatari cu bistari si euroi dint e miri ce.

      Viitorul e pe bursa.

      00
    33. s-au uitat prea repede anii de criza 1990-2004 si trezirea s-ar putea sa fie brusca

      00
    34. Eu la 6000 mi-am luat 307 SW din septembrie 2005, e drept că fără TVA. Merge de rupe, degeaba zici tu zoso, au şi Peugeot-urile farmecul lor. (da, de-aia că am eu :) )

      00
    35. @Mihai: e mai bun un polo ca o masina de baron local.

    36. Chiar NU avem nici o treaba cu „criza financiara”, alta decat de a profita de pe urma ei. In perioade ca aceasta, produsele „low si medium cost” sunt avantajate. Iar Romania asta produce.
      In plus, multe dintre companiile vestice se vor reloca spre Est (dupa modelul NOKIA din Germania la Jucu) in cautare de costuri de productie mai mici.

      Iata un castigator:
      Vanzarile Dacia au crescut cu 42% pe piata franceza

      Inmatricularile marcii Dacia pe piata franceza, cea mai mare piata de export a Automobile Dacia, au urcat in primele 10 luni la peste 42.000 de unitati, cu 42% mai mult decat in acelasi interval din 2007.

      In acelasi timp vanzarile de automobile pe piata auto franceza s-au apreciat doar cu 2,4% iar producatori precum Mercedes sau Volkswagen au inregistrat scaderi ale vanzarilor de 13% si respectiv 1,6%.

      In parioada ianuarie – octombrie 2008 cota de piata a marcii Dacia s-a apreciat la 1,6%, comparativ cu 1,2% in cursul anului trecut.

      Inmatricularile de autovehicule in Franta au crescut in acest an la 2,14 milioane de unitati, de la 2,09 milioane de unitati in intervalul ianuarie – octombrie 2007, potrivit statisticilor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.

      00
    37. ok, nu vrei ata ete. nu esti primul
      e adevarat ca incerc sa o vand de vreo 3 luni si m-am lacomit cand tiriac auto rulate mi-a dat pe ea 8500 si nu am vrut.
      pe de alta parte acum 3 ani am vandut un mercedes 230 din ’88 cu 4000 dupa vreo 5-6 luni de asteptare. pana la urma vine unu’ si da banii pe care ii vrei – si nu e neaparat nevoie sa fie prost: tipul care a luat mercedesul vroia neaparat modelul ala si nici macar nu a negociat pretul.
      asa ca masina sta in garaj pana cand se va vinde.
      probabil ca la primavara o sa ma agit mai mult ca-mi trebe bani sa-mi fac nunta :)

      00
    38. si inca ceva:
      1. masina a costat noua 14000 + tva
      2. nu imi consider eventualul client prost sau idiot ci o persoana care are nevoie de ceea ce vand eu in conditiile unui pret negociat acceptat si considerat corect de catre ambele parti – oricum nu cred ca mai este posibil ca cineva sa nu stie preturile din tara si din afara cu atatea site-uri, reviste si targuri cu profil auto
      3.merci pt reclama: daca o vand cuiva care a vazut-o la tine dau o bere :)

      00
    39. n-o sa gasesti tu masina care valora noua 14k E si dupa 3 ani sa o gasesti la 6k!(cel putin, nu in Romania)

      00
    40. Peugeot 307 HDI 2005 cu 6000 euro ? Vreau vreo 3. :)

      00

    Susținere

    Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.