probleme de abordare

probleme de abordare

Problema cu această abordare este că este amatoricească. În limba română, scrisă şi vorbită, când te adresezi unor necunoscuţi sau unor persoane abia cunoscute nu o faci la per-tu. Nu îl tratezi ca şi cum v-aţi fi jucat cu ea în ţărână în tinereţe.

Cum ziceam şi aici, bloggerul trebuie să fie profesionist în comunicări. Abordari de genul “gogule, nu vrei să îţi promovez ceva pe blog?” va avea rezultate 0.

via Marius

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. @Alexandru Sinov: eu sunt pentru pastrarea unei atitudini profesionale. daca il iei din prima cu „zi mosule, cu ce te servesc? un 125px? un skyscarper” sunt sanse mari sa dai gres.

  2. Zoso, e mariussescu.ro mai nou.
    Mersi de link.

    Nu e vorba de amatorism, ci de faptul ca pe bloguri de fapt se foloseste un limbaj mai direct, asta fiind una din diferentele fata de presa.

    Acum sa nu imi spui ca tu vorbesti cu comentatorii tai folosind dvs! Daca cineva ajunge pe blogul meu, ar fi anormal ca in articole sa vorbesc direct, iar in sidebar sa fie politeturi.
    Textul e lasat doar pentru a arata ca sunt disponibil la colaborari.

    00
  3. Eu as zice ca depinde mai mult de publicul caruia te adresezi si de tipul de serviciu pe care vrei sa-l promovezi. Daca tu ai pune un asemenea anunt pe acest blog, nu cred ca ar fi nimic gresit in a folosi persoana a doua singular. In schimb, pe site-ul unei companii, tonul formal are un impact mai bun. Nu ma pot gandi la niste situatii concrete acum (sunt inca la cafea), poate mai pe dupa masa.

    00
  4. NOU
    #4

    Dar cum ar trebui sa fie?
    „Ati dori sa va promovez blogul? Contactati-ma.”
    sau ceva in genul
    „Professional blog promotion services. Click here”

    Mi se pare un ton informal care este adoptat de mult „dincolo”. Noi ne cramponam prea mult de politeturile clasice. Vorbitul la „per-tu” sunt de multe ori mai eficiente.

    00
  5. Metodat, cat si abordarea sunt total gresite… nu se face asa !

    00
  6. NOU
    #6

    Dar nu mi se pare ca ar fi tonul asta. Pana la urma este o abordare directa si fara „inflorituri”. Este drept ca poate ca un mic banner amplasat mai bine facea mai mult. In fine. Tu cum ai fi abordat problema, cum ai fi facut?

    00
  7. Abordari de genul … VOR avea rezultate 0

    00
  8. un ton serios intotdeauna are castig de cauza in afaceri. per tu-uri si alte texte de gen de pun din start intr-o pozitie inferioara. dar daca unii nu vor sa priceapa…

    00
  9. Ai dreptate astia sunt amatori de 2 lei legatura, care nu vor avea in veci succes online…

    00
  10. @zoso: am inteles ideea ta…dar….daca esti Engadget.com, techcrunch.com etc… poti sa scrii si :” are you an idiot and you want to pay us money for advertising? Click here moron!” si lumea tot o sa vina.. nu conteaza ce scrii (poate la SE conteaza) dar lumea o sa vina din cauza blogului… nu din cauza scrisului tau ;)

    00
  11. @Ciprian: engadget e engadget, blogu-lu-visinel (ca habar n-am de unde e exemplu) e blogu-lu-visinel. Chestie de statut. mai adaugi si ceva diferenta de cultura, mentalitate, etc,samd si gasesti ca rezultatul la noi ar fi incorect.

    PS: punem pariu ca si contractele cu engadget sunt scrise tot in „legalese”?

    00
  12. e ca aia: Daca ma opresc, o sa creada ca sunt curva, daca nu ma opresc, o sa creada ca sunt increzuta. Mai bine ma impiedic! (mai bine pun pe blog un banner ca vand reclama)

    00
  13. In primul rand, nu putem compara abordarea vizitatorilor din site-urile in engleza cu cele in romana pentru ca plain and simple, in engleza nu exista formula de politete cand te adresezi cuiva. You inseamna si tu si dumneavoastra in acelasi timp.

    In al doilea rand, cred ca ne cramponam prea mult de o forma „politicoasa” de exprimare. Abordarea pe internet este mult mai personala decat la o intalnire de afaceri, iar blogul cu atat mai mult este mai personal decat un alt fel de site. Sunt convins ca daca vrea cineva cu adevarat promovare pe blog, nu va avea retineri sa contacteze proprietarul din cauza textului cu pricina.

    P.S. Zoso, tocmai tu sa te legi de asta, care ai un stil atat de direct? :) Tzz, tzz, tzz.

    00
  14. mai sa stii ca ai dreptate. nu ma gandisem pana acum la asta.

    00
  15. Bun , sa zicem ca tu ii pui reclama, el iti da banii … dar daca nu da nimeni click pe ea si nu comanda , omul vede ca nu i s-a marit profitul , a doua luna mai vine la tine sau negociaza cu altul ? poate ca nu inteleg eu cum merge treaba …

    00
  16. Eu am păţit reversul. Primesc mail de la rotld că vrea cineva să-şi pună banner la mine. Şi, fiind băiat gigel, iar el primul client, am zis că n-are sens să mă arunc din prima la mulţi bani. Şi-i zic cât vreau: 10 RON pe lună, la 150-200 de unici pe zi, pe PR4.

    Nici măcar nu a avit decenţa de a răspunde la mail.

    Nu-i nimic, lista neagră este lungă…

    00
  17. E clar ca nu inteleg , dar oare ia mult timp sa explici sau e secret ?

    00
  18. pai, profitul vine.

  19. @E-Bogdan: blogul e blog, iar afacerile sunt afaceri.

  20. Mi se pare ca ciudat ca articolele sa fie scrie la per-tu iar ptr posibilii clienti sa folosesti o abordare diferita, ce inseamna asta discriminare ?

    00
  21. eu zic ca prima abordare conteaza mai mult, dialogul si negocierea cu posibilul client conteaza mult mai mult.

    00
  22. vroiam sa zic ca prima abordare conteaza mai putin, ma refer la cea de genul de pe blogul lu imarius sescu.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube