idioţenia opririi la semafor

Long Red Light

În drumurile cu maşina, când întâlneam un semafor pe roşu, mi se întâmpla o chestie care nu poate fi caracterizată decât prin românism. Nu, nu e vorba că semafoarele româneşti sunt puse d-ampulea, nici măcar că Bucureştiul e singurul oraş aglomerat din România care nu are semafoare în 3 faze (nu ştiu cum se numeşte exact, e cel din stânga, cu roşu şi galben aprins).

Revenind. Eşti pe banda a treia, opreşti ca să vezi, semaforul e lângă banda 1. Eh, pe banda întâi vine unul cu o maşină mai mare, care se opreşte în aşa fel încât nu mai vede nimeni semaforul. Ce e şi mai aiurea, e că nu îl vede nici măcar el! După aia stă şi îşi rupe gâtul ca să vadă dacă s-a pus verde. Şoferii de camioane sau de RATB sunt cei care fac asta cel mai frecvent, dar să nu îi uităm pe toţi boii cu gipane!

De ce se întîmplă asta? Pentru că suntem români, nu?
Dacă linia de oprit la semafor e cu juma’ de metru mai departe de semafor, toţi boii opresc acolo, ca să mai fure jumătatea aia de metru! După aia se chiombesc că nu mai văd semaforul!
Dacă semaforul e mai în faţă cu juma’ de metru decât linia, oprim la semafor! La intersecţia Moineşti cu Maniu se întâmplă frecvent ca autobuzul 137 să nu poată face dreapta, pentru că un bou a crezut că linia aia alba unde trebuia să îşi oprească maşina e pentru proşti, nu pentru el. Şi soferul se uită la el, el e bou şi nu îşi dă seama că nu din cauza lui stă autobuzul în loc, şi aşa se pierde vremea.

De ce fac românii asta? Pentru că le place să fure şi să se complacă în mizerie şi în prostie. Dacă ar realiza că oprind cu juma’ de metru mai înapoi ar vedea mai bine semaforul, n-ar mai fi români.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

17 comentarii

  1. Eu ii iubesc p-aia care avanseaza cate un milimetru odata cu tine, doar doar sa fie in fata ta…

    00
  2. Daca nu ma inseala pe mine memoria… parca o data, de mult, pe vremea lu’ Ceasca… asa erau semafoarele si anume cu trecerea prin galben… ceea ce este o idee geniala, daca stai sa te gandesti bine. Te anunta sa te pregatesti ca dupa rosu se va pune in curand verde… Nu stiu de ce s-a abandonat aceasta chestie (se mai ajuta in unele locuri cu contoare de secunde (cat a mai ramas din rosu sau cat timp mai dureaza verde, dar cand de ex. vii cu viteza este exact la ceea ce te uiti sa numeri cate secunde au mai ramas si sa calculezi rapid din cap la viteza respectiva daca e ok au ba). Pe de alta parte eu unul nu prea stiu de vreo alta tara in care sa mai fie chestia asta: semafor cu trecere prin galben de la rosu spre verde… Poate de aia sa se fi scos, sa ne aliniem la restul lumii?

    00
  3. Fac ei ce fac si pleaca inaintea ta, se grabesc se streseaza, doar ca tu sa ajungi iar langa ei la urmatorul semafor si sa vezi ce fete de vitei au. Unde pleci frate asa ca in 100m ne intalnim iar.

    00
  4. @Vlad, la Ruse semafoarele trec prin galben de la roșu la verde. Adică stai la roșu la semafor, apoi se aprinde și galben (roșu și galben simultan, deci tot nu poți trece, fiindcă roșul nu îți dă voie), după care verde…

    00
  5. Nici Clujul nu e departe de Buc din pct de vedere al traficului
    Sebes de asemenea. Tulcea la fel, un oras mic dar aglomerat.
    Singurul oras care a avut grija de soferi e Brasovul, unde, exceptand intrarile in oras, se misca treaba intr-un mod civilizat si rapid.
    Timisoara mi se pare orasul mare cu cea mai fluenta circulatie mai putin vreo 2 bulevarde care fac legatura cu iesirea spre Arad.

    00
  6. In Arad in centru unde e tot sistemul de semafoare din 72, ai si galben inainte de verde. Acum ca le schimba pe toate, noile semafoare nu mai merg pe sistemul asta. Mie si mi se pare normal sa fie asa, e ca si la curse :D adica ai timp sa te pregatesti si la verde sa pleci, bine, multi nu respecta chestia asta si la rosu+galben deja pleaca.

    gabi, Timisoara? Cred ca glumesti. Si daca nu luam in calcul Calea Aradului, tot e un cosmar sa circuli cu masina prin Timisoara la anumite ore.

    00
  7. in Sibiu am ramas blocat, acolo se opreste la 1 metru, 1 metru jumate pana in semafor / linie / intersectie. Am zis ca nu se poate asa ceva ….

    00
  8. Noaptea stai la semafor la rosu, esti singura masina. Vine cate unu , te depaseste pe interior sau pe contra-sens, se pune in fata ta fara sa mai vada semaforu , da totusi nu trece pe rosu, asteapta uitandu-se in retrivizoare. Cand se pune verde, daca nu e nimeni in spate, nu pleca. E a’ naibii de distractiv sa-l vezi pe fraier cum nu intelege ce se intampla, de ce nu mai pleci odata, sa demareze si el in tromba.

    00
  9. S-a scos galbenul ca romanii furau startul. Iar semafoarele comuniste erau sincronizate – cand era galben spre verde la tine, era si galben spre rosu la ailalti. Tu furai startul, ala zicea ca mai are timp sa treaca si te buseai.

    Treaba cu verde fara galben am vazut-o prima data in italia. Am zis uite si pe tampitii astia de macaronari. Apoi m-am gandit mai bine si am aflat ca la ei se trece si pe galben – chiar prin lege e un nr minim de secunde cat sa dureze galbenul ca sa nu franezi ca disperatu in ultima clima. In consecinta, ceilalti nu mai fura startul si asteapta cumintei pana se face direct verde. Chiar si la curse nu exista semaforul galben. In romania daca te vede ca treci pe galben se lasa cu carnet suspendat.

    Totusi si semaforul e o solutie idioata. Intersectiile se fluidizeaza cel mai bine cu sensuri giratorii. Astea elimina timpii morti de la semafor, discutiile idioate ca mie de fapt mi sa parut ca nu era rosu. Si daltonistii poa sa treaca linistiti.

    00
  10. @gunnar: avantaj cine? se buseau, se invatau minte.

  11. Nu cred ca problema e numai liniutsa aia. Oricum nu tine toata lumea cont de ea. Ar putea la fel de bine sa puna semafor si deasupra benzii odata cu mutarea dungii mai in spate. Oh yeah, si sa tai dreq cracile alea care obtureaza semafoarele (am mai zis ? am mai zis.).Eu chiar ma gandeam ca daca ma votau primar puneam niste spikes d-alea sa iasa din astfalt cand se pune rosu >:).

    00
  12. Tu nu mai esti roman? Ca vad ca ti-ai dat seama…

    00
  13. Da’ cate lucruri sunt pe care romanii nu le realizeaza…
    Numai in ce priveste traficul sunt o gramada…
    De ex: de ce sa oprim cand semaforul se face galben… daca putem trece… si de sa ne oprim cand e rosu… daca cel din fata a trecut pe galben…
    De ce sa nu depasim coloana sa ne plasam strategic primii la semafor daca putem… Ce? Din cauza noastra cei ce stau la coada ca oamenii normali mai stau de fo 10 ori la semafor? Pai daca sunt fraieri…
    etc etc etc….
    De ce e traficul infernal? Pai sunt mai multe masini… Daaa… corect… Dar mai presus de toate… SUNT SI MAI MULTI PROSTI…
    Ce ma mira pe mine este ca daca i-ai intreba pe toti soferii lu peste, toti ar zice la fel… Da frate … numa prosti in trafic… Dar care-s prostii astia ca nimeni nu recunoaste…

    00
  14. ai facut oleaca de obesie cu traficu asta haa? cred ca mai repede te muti decat sa rezolvi ceva in tara asta

    00
  15. La schimbarea din rosu in verde nu se pune si faza de galben dintr-un motiv foarte simplu, pentru ca soferii sa nu plece ca din pusca dupa ce in prealabil si-au ambalat motoarele pe faza de galben. Chestia asta este foarte sanatoasa pentru toti participantii la trafic si in special pentru pietoni. Cine isi doreste altfel nu are nimic in comun cu traficul rutier.
    @gunnar: uita-te mai atent la Formula 1 si ai sa vezi ca la start sunt 3 semafoare rosii care se sting pe rand pentru ca pilotii sa poata ambala motoarele.
    Si inca o treaba pe care vad ca nu prea o stie nimeni pe aici desi toti se pretind soferi, este permisa trecerea pe galben dupa verde daca nu poti opri masina in conditii de siguranta, exact asta este si scopul culorii galbene inainte de rosu.

    00
  16. Defineşte, dacă poţi, „siguranţă” în situaţia următoare: se face galben; tu dai să opreşti, ca la carte; în spatele tău e un taximetrist, deci galben e verde. Continuări posibile:
    – în următoarele 3 secunde vei primi o certificare practică asupra închietoarei de la portbagaj, mai precis cât de bine rezistă la contoprirea cu Loganul galben
    – scârţâit de roţi, în retrovizoare vezi o căpăţână scoasă pe geam, mimând referiri la mama ta
    – oglinda ta din dreapta e deja în mijlocul intersecţiei, taximetristul a trecut de mult

    Unde sunt tufele alea galben-verzui de păzeau fiecare intersecţie pe perioada summitului?

    00
  17. Firma Pfeiffer din Germania, produce stalpi metalici. Acestia au niste stalpi de semafoare, foarte meseriasi, pe care se pot pune semafoare pentru patru benzi si arata si super.
    In Sibiu sunt amplasati astfel de stalpi de semafor de la Pfeiffer si toata lumea stie cand sa plece de pe loc !

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.